Kerro joku harvinainen etunimi, jonka olet joskus kuullut!
Minä aloitan: kun olin pieni, naapurissamme asui Taisia (syntynyt varmaan joskus 1930-luvulla, siis nainen).
Kotikylälläni on kuulemma asunut joskus 1960-luvun tietämillä mies, jonka etunimi oli Keiju.
Kommentit (175)
Ja vielä sisarukset Titus ja Solja.
Bea
Lauriina (se kyllä oliki jo aiemmin)
Helmiina
Mikaela
nää siis kaikki tyttöjä/naisia
Mun äidin isoisän nimi oli Ananias
Outo nimi perisuomalaisella lapsella on myös Madonna. Työpaikkamme siivoojan tytär on sen niminen...
mutta Melena (latinaksi veriripuli) ja Pi (siis yhdellä i:llä) ovat ainakin vähän harvinaisempia.
Täällä on mainittu monia nimiä, jotka eivät mielestäni ole lainkaan harvinaisia, tunnen useampia, esim. Sarianna (tai Sari-Anna), Aleksiina, Melika.
Pojan nimi Kauri on tullut vastaan muutaman kerran, heitä ei liene monta?
Pakko oli omin silmin nähdä että Suomesta löytyvät Pälvijaana, Pulla ja Kellari (x2) :) Ei nimi miestä/naista pahenna, jos ei mies/nainen nimeä...
Sinänsä ihan ok nimi kuhan tytöstä ei tule sellasta prinsessaa isona."Mutkun mä haluun"-tyyliin...
Pietari on ollut harvinainen nimi?
Tai Maj-Lis?
Mut harvinaisin, luullakseni, kuulemani nimi on Raku. Oli -90 luvun alkupuolella pieni poika työharjoittelupaikassani.
Joku puhui Kauri-nimisestä pojasta, mutta minäpä olen tavannut Kauri-nimisen pikkutytön
Tuttavamummon nimi on Elin, tosin käyttää toista nimeään. Lausutaankohan eelin.
Mutta yrittäkääpä löytää Jefu...
Peppiina
Peppiina ei mielestäni sen oudompi kuin Jemina tai Jamina, entäpä sitten Janniina, siis Jan+Niina.
Ja sehän kuulostaakin ihan sukunimeltä. Tässä kuitenkin vielä pari:
Markko (103 miestä),
Tai (28 miestä 12 naista), Kaneli (70 naista)