Aktiivimalli hyväksytty eduskunnassa äänin 103-90
Hallituksen jäsenet eivät vaivautuneet eilen edes paikalle, kun mallia käsiteltiin eduskunnassa.
Joko on yleislakon paikka? Eduskunta hyväksyi juuri hallituspuolueiden ajaman lain, joka on ristiriidassa Suomen perustuslain kanssa.
Kommentit (479)
Ja ainakin itse kyselen tässä nyt tosissani, joten jos tää on nyt jollekulle vaan hauskaa viihdettä vastailla sitä sun tätä siivousläppää rennolla otteella, niin ehkä vois jo lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, miksi ei kävisi 3päivää/3kk? Voit kysyä vaan yhtä kohdetta siivottavaksi. Palkkaa maksetaan tietty
ne pitää olla peräkkäiset 4 viikkoa minkä aikana hommataan tarvittavat tunnit. Eli työnantajan unelma tulen viikoksi kerran 3 kuukaudessa töihin?
Ai siinä on vielä tuollanen, että pitää olla yhden kuun sisällä ja 2 kuukautta taas nollaa. Aina vaikeampaa.
Omalla autolla ei kuskata mitään siivousvälineitä. Ajokortti yleensä siksi, että siirtymät on mahdollisimman tehokkaat. Firman autoilla yleensä ajetaan keikat. Välineet on kohteissa.
työttömyysetuus maksettaisiin 65 työttömyysetuuden maksupäivältä 4,65 prosentilla alennettuna, jos henkilö ei 65 edeltävän työttömyysetuuden maksupäivän aikana ole osoittanut aktiivisuutta olemalla työssä yhteen työssäoloehtoa kerryttävään kalenteriviikkoon vaadittavaa työaikaa neljän peräkkäisen kalenteriviikon aikana tai ansainnut yritystoiminnasta vastaavaa tuloa taikka ollut viittä päivää työllistymistä edistävässä palvelussa mainitun 65 päivän aikana.
Mikä on työssäoloehto?
Jos täytät palkansaajan tai yrittäjän työssäoloehdon, sinulla on oikeus peruspäivärahaan. Jos sinulla ei ole oikeutta peruspäivärahaan, sinulla voi olla oikeus työmarkkinatukeen.
Täytät palkansaajan työssäoloehdon, jos
olet ollut palkkatyössä vähintään 26 viikkoa (noin 6 kk) työttömyyttä edeltäneen 28 kuukauden eli tarkastelujakson aikana
työaikasi on ollut vähintään 18 tuntia viikossa. Jos työehtosopimusta ei ole, palkkasi on pitänyt olla vähintään 1 187 e/kk.
Palkka suhteutetaan työaikaan, kun työssäoloehto lasketaan. Tämä tarkoittaa sitä, että päivän minimipalkka on 55,21 euroa (1 187 : 21,5) ja tunnin minimipalkka 6,90 euroa (55,21 : 8).
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Miten työttömät lakkoilevat? Eivät nosta työttömyyskorvausta?
Keinoja on monia. Esim. brittiläinen ja italualainen lakko. Ei muuta kun vitkuttelemaan tempputyöllistämispaikkoihin, särkemään työkaluja, imuttamaan tietokoneet täyteen viruksia. Vahingossa tietenkin. Tukkeuttamaan virastot, terveyskeskukset jne.
Eipä uskoisi, että meillä on työministerinä entinen ay-jäärä.
Aion jostain rypistää ton säästön mitä menetän.
Lasten kaverit syö tästä lähtien kotonansa.
Ei ropoakaan hyväntekeväisyyteen.
Myyn kaiken, en anna ilmaiseksi mitään.
Matkustan vaan säästölipulla, kun käyn katsomassa äitiä tai sitten en matkusta ollenkaan.
Mies saa pyytää palkankorotusta.
Asian järjestän niin että joku muukin kärsii tästä.
Työttömyyskorvaukset muuttuvat vastikkeelliseksi, eli palkkioiksi. Työttömyysturvamaksutkin siis poistuvat työssäollessa, eikö? EI-KÖ?
Vierailija kirjoitti:
Keinoja on monia. Esim. brittiläinen ja italualainen lakko. Ei muuta kun vitkuttelemaan tempputyöllistämispaikkoihin, särkemään työkaluja, imuttamaan tietokoneet täyteen viruksia. Vahingossa tietenkin. Tukkeuttamaan virastot, terveyskeskukset jne.
luuletko, että työttömät jaksaa organisoitua sen sohvalla makaamisen sijaan?
Aktiivimallin puolesta äänestivät
- kokoomus
- keskusta
- siniset
Vastaan äänestivät
- vasemmistopuolue
- vihreät
- sdp
- rkp
- kristilliset
- perussuomalaiset
Ainakin itse olen aloittanut jo aktivoitumisen ja samalla kapinoinnin sillä, että olen laittanut sähköpostia yhteyshenkilölle, jota olen pyytänyt järjestämään kurssitusta ensi vuodelle, sekä laittanut myös Oma asioinnissa yhteydenottopyyntöä. Suosittelen tekemään muitakin samoin, jos rahoissa koittaa pysyä kiinni. Näin saadaan virastoihin prässiä sekä lisäksi voi ainakin osoittaa, että itse on kyllä pyrkinyt olemaan aktiivinen, mutta yhteiskunta ei mahdollisesti reagoi.
Kieltäytyvät maksamasta ostoksiaan kassalla. Eli lakkoilevat maksamisen suhteen.
Nonni, maahanmuuttajia ei koske. Laborantti Lindström kertoo miten heille on omat työllistämisohjelmat. Näihin ei kantasuomalaiset pääse halutessaan. Nyt riittää! Oikeasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
luuletko, että työttömät jaksaa organisoitua sen sohvalla makaamisen sijaan?
Itse olen jaksanut ainakin jo pitempään.
Suomessa on 400000 työtöntä.
Jokaiselle 2pv/2kk, eli 1pv/kk?
Onks se niinku 12 x 400000 keikkatyöpäivää vuodessa?
Nyt työnantajat aktiiviseksi, että tuo mahdollistuu.
Vittu mitä touhua.
Vierailija kirjoitti:
Aktiivimallin puolesta äänestivät
- kokoomus
- keskusta
- sinisetVastaan äänestivät
- vasemmistopuolue
- vihreät
- sdp
- rkp
- kristilliset
- perussuomalaiset
Rkp:ssä oli muutama tyhjää/poissa. Herra hakkarainen tietenkin poissa.
Sori kirkko.
Itsellä tää kaatuu teidän selkään, vaikka niinhän se ei suoraan ole.
Te kuitenkin hyväksynette, että eroan kirkosta, koska haluan kompensoida tässä menettämäni rahan (ruoan) teidän avullanne.
Kiitoksia 43sta vuodesta seurakuntien jäsenenä.
Nyt mun on vaan pakko tehdä näin, kun ei mulle ole täällä syrjäseudulla mitään työtä edes tarjolla, jota voisin tehdä.
Eli menetän vain 4.65% kun jätän menemättä 9e/pvä leikkikouluihin? Tuohan tulee halvemmaksi kuin pelkät matkakuluni. Eikä tule karenssia?
Miksi noissa keikkasiivoushommissa niin usein vaaditaan ajokortti? Meneekö homma niin että autossa kuljetetaan paikalle iso kasa siivousvälineitä aina?