Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli hyväksytty eduskunnassa äänin 103-90

Vierailija
19.12.2017 |

Hallituksen jäsenet eivät vaivautuneet eilen edes paikalle, kun mallia käsiteltiin eduskunnassa.

Joko on yleislakon paikka? Eduskunta hyväksyi juuri hallituspuolueiden ajaman lain, joka on ristiriidassa Suomen perustuslain kanssa.

Kommentit (479)

Vierailija
201/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin arvon kansanedustajat, olette aktiivimallilla saaneet tapettua loputkin työttömien motivaatiosta, onnea teille.

Olette myös suututtaneet veronmaksajat, jotka ovat kyllästyneet rahoittamaan näitä kalliiksi tulevia tilasto harhoja, onnea teille.

Teidän puolellanne on enää se rikkaiden pieni osa kansasta, joka on valmiina viemään paikkanne hetkellä millä hyvänsä onnea teille ja turvallista matkaa kun illalla lähdette tukikohdastanne näiden teille mitättömien ihmisten pariin, tätähän te halusitte.

Vierailija
202/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kansan syvät rivit äänestivät Kokoomusta ja Keskustaa, kuten linkistä näkee, he kiittävät viemällä työttömiltä syyllistämällä rahat. Olisivat edes rehellisesti leikanneet kaikilta eivätkä naamioineet tätä laiskuudesta rankaisemiseksi. Jos äänestit Kokomusta tai Keskustaa, mieit vakavasti kannattaisiko vaihtaa ensi vaaleissa puoluetta, jota äänestät.

Kansan syvät rivit eivät äänestäneet Kokoomusta eivätkä Keskustaa, vaan jättivät äänestämättä. Viime eduskuntavaaleissa äänestysprosentti 70,1. Kehotan miettimään vakavasti, kannattaisiko ensi kerralla sinne uurnille vaivautua.

Aina silloin, kun äänestysprosentti jää matalaksi, Kokoomuksella menee vaaleissa hyvin. Heille siis hyvin sopii, että iso osa kansasta on niin passiivista ja apaattista, ettei usko että äänestämällä mitään voisi vaikuttaa. 

Työttömissä on nykyään paljon myös hyväosaisia (tai entisiä hyväosaisia, jotka yt-neuvotteluiden seurauksena ovat menettäneet työpaikkansa).

Niitä jotka ovat äänestäneet keskustaa tai kokoomusta.

Itse olen yksi heistä, ja seuraavissa vaaleissa ääneni menee vihreille (eli tässä tapauksessa Haavistolle), vaikka moni asia vihreiden nykyisissä arvoissa eroaa vahvasti omista näkemyksistäni.

Mielenkiintoista. Miksi olet äänestänyt Keskustaa tai Kokoomusta? Etenkin jos Keskustaa niin kuulisin mielelläni, en nimittäin ymmärrä sen puolueen ideologiaa ollenkaan (Kokoomus tajuttavampi, vaikka eri mieltä olenkin).

Entä onko työttömyys muuten opettanut sinulle jotakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa työvoimakoulutus, jossa opetetaan miten toimia KELAn kanssa, jotta selviää hengissä.

Olet pelottavan oikeassa: Satuitteko muuten tosiaan katsomaan sitä Sääntö-Suomi ohjelmaa, jossa vas. Anna Kontula kertoi, että Kelan päätökset ovat tosiaan ihan mielivaltaisia, koska virkailijat eikä kukaan oikeasti tiedä, miten asiat oikeasti hoidetaan milloinkin.

Mielivalta on sana joka hallitsee Kelassa, Kontula mainitsi myös, etteivät kansanedustajat välitä yhtään siitä millääntavoin, toteutuuko oikeus Kelan päätöksissä vai ei.

Hän mainitsi myös itse olleensa entinen köyhä ja huomannut tämän seikan hyvin konkreettisesti Kelan mielivallan alla. 

Katsokaapa se Yle Areenasta, jos ette nähneet - ohjelma on todella järkyttävä ja kuvaa karmealla tavalla nykyistä tilannetta maassamme.

Vierailija
204/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tanskassa tämä aktiivimalli on toiminut jo vuosikausia. Mitä te Suomen työttömät aina valitatte, positiivinen muutoshan tuo on.

Vierailija
205/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää oikeesti siivoamaan se pieni pätkä mikä vaaditaan. Ei voi olla noin saamatonta porukkaa! 18h/3kk hui kamalaa!

Vierailija
206/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tanskassa tämä aktiivimalli on toiminut jo vuosikausia. Mitä te Suomen työttömät aina valitatte, positiivinen muutoshan tuo on.

Kiva, kun tykkäät. Menetkö sitten ilmaistöihin tai kättelykurssille. Moni työtön hakee varmaan sinunkin paikkaasi, jos siitä ei tehdä sellaista jännittävää piilotyöpaikkaa. Mitenkäs se Eero Leden mukaan meni: Paikoista ei voi laittaa julkisia ilmoituksia, koska hakemuksia tulee niin paljon. Mutta työttömät ova laiskoja vätyksiä, jotka eivät edes hae töitä???

Vierailija
207/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustele, millä tavalla tämä on positiivinen muutos. 

Vierailija
208/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää oikeesti siivoamaan se pieni pätkä mikä vaaditaan. Ei voi olla noin saamatonta porukkaa! 18h/3kk hui kamalaa!

Kerro mulle työnantaja, joka antaa tuon 18 h/3 kk. Otan heti häneen yhteyttä. Olen FM.

Vierailija
209/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kun tykkäät. Menetkö sitten ilmaistöihin tai kättelykurssille. Moni työtön hakee varmaan sinunkin paikkaasi, jos siitä ei tehdä sellaista jännittävää piilotyöpaikkaa. Mitenkäs se Eero Leden mukaan meni: Paikoista ei voi laittaa julkisia ilmoituksia, koska hakemuksia tulee niin paljon. Mutta työttömät ova laiskoja vätyksiä, jotka eivät edes hae töitä???

Asun Tanskassa ja olen ollut täällä myös työttömänä. Minusta tuo aktiivimalli oli ihan ok, kotiin ei sovinnut työttömän jäädä Tanskassa, vaan reippaasti piti tehdä pikku pätkiä eri työnantajilla. Samoin tuki laski kuin lehmän häntä kun työttömyys piteni. Minusta ihan toimiva malli.

Vierailija
210/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kelpaa päättäjien istua jouluna runsaiden ruokapöytien ääressä mahat pullollaan, kun samalla lisäävät työttömien ahdistusta potenssiin kymmenen.  Kiitos paljon. No vaihdan puoluekannatukseni persusuomalaisista SDP:n tai vasemiistoliittoon, vaikka en pidäkään heidän maahanmuuttopolitiikastaan. SDP sentään äänesti aktiivimallia vastaan.

Mitä ne Perussuomalaiset tekivät tässä äänestyksessä väärin?

Voisiko joku nyt vastata tähän, jonka mielestä persut toimivat äänestyksessä väärin?

Ehkä joku muisteli viimeviikkoista alustavaa äänestystä samasta asiasta. Tuolloin Persut, nuo takinkäännön kuninkaat olivat enimmäkseen kyykytyslain kannalla. Olisiko kärttyisä kansanosa huomannut tuon ja lähettänyt palautetta...

https://www.eduskunta.fi/FI/Vaski/sivut/aanestys.aspx?aanestysnro=3&ist…

Vierailija
211/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro mulle työnantaja, joka antaa tuon 18 h/3 kk. Otan heti häneen yhteyttä. Olen FM.

Isot siivousfirmat; L&T,SOL ja ISS. Sanot tarvitsevasi työtä ja voit aloittaa heti. Boom, työpaikka hommattu. Tuu kiittämään.

Vierailija
212/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun siivoamaankaan ei nykyään noin vain mennä. Yrittänyt olen. 

Varsinkaan siivousfirmat eivät mitään pätkäntekijöitä halua, ja puolta miljoonaa pitempiaikaista siivoojan paikkaa ei maassa ole auki niin että niitä kaikille riittäisi. 

Vierailija
213/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isot siivousfirmat; L&T,SOL ja ISS. Sanot tarvitsevasi työtä ja voit aloittaa heti. Boom, työpaikka hommattu. Tuu kiittämään.

Ei täällä Suomussalmella ole tuollaisia :(

Vierailija
214/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, kokeillaan! Oma kämppä on kuin kaatopaikka, mutta sitähän ne eivät tule tarkistamaan. Ja siis nimenomaan heille käy, että vain 3 päivää 3 kuussa?

Vierailija
215/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko tästä siis palkkaa? Minulle vielä epäselvää tämä homma.

Vierailija
216/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, miksi ei kävisi 3päivää/3kk? Voit kysyä vaan yhtä kohdetta siivottavaksi. Palkkaa maksetaan tietty

Vierailija
217/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, miksi ei kävisi 3päivää/3kk? Voit kysyä vaan yhtä kohdetta siivottavaksi. Palkkaa maksetaan tietty

En ole tietoinen tällaisista työsuhteista, joissa voi käydä vain kerran kuussa. Siksi varmistin. Onko siis siivousalalla tämä yleistä, että määritellään itse työtunnit ja työpäivien lukumäärä?

Vierailija
218/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko kuullut 0 sopimuksesta?

Vierailija
219/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin 0-sopimuksesta juu, mutta eikös se ole näitä paskasopimuksia, joissa on velvollinen saapumaan paikalle, kun käsketään? Ja työntekijä päivystää puhelimen ääressä. Vai voiko siinä itse sanoa, että 3 päivää ja 1 päivä kuussa, enempää en tee?

Vierailija
220/479 |
19.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ne pitää olla peräkkäiset 4 viikkoa minkä aikana hommataan tarvittavat tunnit. Eli työnantajan unelma tulen viikoksi kerran 3 kuukaudessa töihin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme