Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä avuksi unettomuuteen? Kokemuksia?

Vierailija
19.12.2017 |

Taas takana uneton yö, viime viikkoina näitä on ollut n. kerran viikkoon. Pyörin vaan yön yli valveilla sängyssäni, kunnes herätyskello soi ja on aika nousta ja aloittaa uusi päivä.

Uusi tämä ongelma ei ole, muistan jo lapsuudesta miten seurailin yön aikana kellon viisarien liikkumista eteenpäin ja laskeskelin, että jos nukahtaisin nyt, ehtisin nukkua vielä kaksi tuntia ennen herätyskellon soimista.

Kommentit (194)

Vierailija
181/194 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

älkää syökö sokeria tai muutakaan piristävää iltaisin.  raskas ateria väsyttää. myös orgasmi rentouttaa. sinkut voi tehdä sen itsekin.

Vierailija
182/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpö eri muodoissa illalla raukaisee monia: lämmin suihku, lämmin kaakao, lämmin huopa jne.

Aikuinen voi nukahtaa paremmin ihan samoista elementeistä kuin pieni vauvakin nukahtaa. Sieltä sitten vain poimimaan vauvan elämästä vinkkiä. On katselulaitetta, himmeää valoa ym. Nykyään on laitteita, joilla voi heijastaa makuuhuoneen seinälle vaikka tähtitaivaan.

Minä sinkkuna tykkään, kun nojaan selän pehmoiseen tyynyyn. Se antaa tunteen siitä, että nukkuu jonkun vieressä ja se rentouttaa ja rauhoittaa.

Kun sulla on vaikea adhd yksikään noista vajakin neuvoista ei auta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukkuminen on paras lääke unettomuuteen.

Vierailija
184/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valvoin koko yön kun sain nopeasti litkitystä runsaasta vesimäärästä todella pahan olon. Käsiä puristaa, itkettää ja toivon että päivä olisi jo ohi. Paskat mä sanon itselleni! Mikään ei koskaan muutu, minä saan inspiraation juurikin kolmelta yöllä ja alan keksiä uusia hahmoja. Taide/animointi ei katso kelloa. Olen ajan orja! Melkein kuukauden pystyin nukkumaan normaalisti ja sitten tuli tämä yö. 

Vierailija
185/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyviä unta tuovia lääkkeitä,jotka eivät aiheuta riippuvuutta.

Vierailija
186/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lämpö eri muodoissa illalla raukaisee monia: lämmin suihku, lämmin kaakao, lämmin huopa jne.

Aikuinen voi nukahtaa paremmin ihan samoista elementeistä kuin pieni vauvakin nukahtaa. Sieltä sitten vain poimimaan vauvan elämästä vinkkiä. On katselulaitetta, himmeää valoa ym. Nykyään on laitteita, joilla voi heijastaa makuuhuoneen seinälle vaikka tähtitaivaan.

Minä sinkkuna tykkään, kun nojaan selän pehmoiseen tyynyyn. Se antaa tunteen siitä, että nukkuu jonkun vieressä ja se rentouttaa ja rauhoittaa.

Kun sulla on vaikea adhd yksikään noista vajakin neuvoista ei auta. 

Sama pätee autismiin. Useimmat autistiset henkilöt eivät nuku normaalisti. On sekä nukahtamisvaikeutta että yöheräilyä eli katkonaista unta. Itse olen käyttänyt erilaisia lääkekoktaileja jo n. 15 vuotta, että edes nukahdan.

Asperger

Vierailija
187/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On hyviä unta tuovia lääkkeitä,jotka eivät aiheuta riippuvuutta.

Kerro lisää! 🤗

Vierailija
188/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni annos (puolet tai jopa alle sen, 15 mg:n tabusta) masennusmömmö mirtatsapiinia on kokemukseni mukaan erinomaisehko farmakolooginen intterventio. Ei tosin sopine paino-ongelmien kanssa kamppaileville. Perustunee siihen että pienellä annoksella antihistamiinivaikutus rulettaa antidepressanttivaikutuksen yli?

Vierailija
189/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni annos (puolet tai jopa alle sen, 15 mg:n tabusta) masennusmömmö mirtatsapiinia on kokemukseni mukaan erinomaisehko farmakolooginen intterventio. Ei tosin sopine paino-ongelmien kanssa kamppaileville. Perustunee siihen että pienellä annoksella antihistamiinivaikutus rulettaa antidepressanttivaikutuksen yli?

Huono vinkki. Jos aiemmin ei ollutkaan paino-ongelmia, mirtsamuruset lisäävät kilon vuorokaudessa. Kohta olet tonnikeiju. Ja tämä on monen oikea kokemus, ei mitään pelottelua.

Vierailija
190/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole koskaan turvallista suositella omia reseptilääkkeitä sivullisille. 

Vierailija
191/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vaan nukkua kunnolla tänä yönä ilman kamalaa säätöä! 

Vierailija
192/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse painiskelin vuosikausia uniongelmien kanssa. tänä vuonna vihdoin löysin luontaisen avun tutun tutun suosittelemana. enää ei tarvitse syödä unilääkkeitä, olen niiiiiin onnellinen! tilasin aluksi yhden pussin testimielessä, jonka jälkeen enemmän. nämä hyvänmakuiset teekapselit kuuluvat nykyään iltarutiiniin hampaidenpesua ennen. tilaus toimitettiin kirjekuoressa suoraan kotiin. jos muilla on vastaavia uniongelmia, niin vahva suositus tälle tuotteelle.. https://trinero.com/

Humpuugia tai ei, tuo kannabistuote ei ole enää saatavissa. I wonder why (not!)

Vierailija
193/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilääkkeet on keksitty ihan juuri unettomuuteen. Itselläni ollut käytössä vuosikymmenet ja hyvin nukun joka ikinen yö. Uni on niin tärkeä asia, että en luopuisi omastani/ lääkkeestä. Vai onko taas tätä " kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat"-ajattelua, unilääkevastaisuus?

Vierailija
194/194 |
10.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joitain vuosia sitten erikoislääkärillä lähetteen digialustalla toteutettuun uniterapiaan. Siinä käytiin läpi erilaisia unettomuuden syitä, opittiin tunnistamaan omaa unta estävää ja edistäviä asioita, pidettiin unipäiväkirjaa ja toteutettiin unirytmin korjaavaa ohjelmaa. Oli todella hyödyllinen. Käytän edelleen noita ohjeita ja harjoitteita kun nukkumiseen tulee ongelmia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan