Mikä avuksi unettomuuteen? Kokemuksia?
Taas takana uneton yö, viime viikkoina näitä on ollut n. kerran viikkoon. Pyörin vaan yön yli valveilla sängyssäni, kunnes herätyskello soi ja on aika nousta ja aloittaa uusi päivä.
Uusi tämä ongelma ei ole, muistan jo lapsuudesta miten seurailin yön aikana kellon viisarien liikkumista eteenpäin ja laskeskelin, että jos nukahtaisin nyt, ehtisin nukkua vielä kaksi tuntia ennen herätyskellon soimista.
Kommentit (208)
Makrobios melatoniini+ rauhoittavat yrtit.
Toimii mulla yhtä hyvin kuin oikeat unilääkkeet
Mä rankaisen itseäni valvomalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on näitä toisinaan, ja silloin on ihan turha pyöriä siinä sängyssä noitumassa. Nousen ylös. Avaan ikkuna ja tuuletan makkarin. Menen keittiöön ja syön jotain hiilaripitoista navan täyteen ja mielellään lämmintä, kuten mikrolämmintä ruisleipää juuston kanssa. Käyn vielä lämpimässä suihkussa. Heitän tyynyt jalkopäähän ja sujahdan huovan alle, ikkuna saa olla raollaan talvellakin, ja ajattelen jotain mukavaa, kehitän vaikka rakkausromaania päässäni, kas, kohta nukahtaa.
Ja jos uni ei sittenkään tule, niin ihan sama nousta katselemaan telkkaa.
Mahdat olla erittäin läski kun vedät aina navan täyteen hiilareita.
Mehiläisen unilääkärin vastaanotolle.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kans yksi unettomuudesta parikymmentä vuotta kärsinyt. Mulla on auttanut eniten se, että ymmärsin käyväni ylikierroksilla, niinkuin huomaan viesteistä päätellen, että siitä kärsii täällä jotkut muutkin.
Eli minulle on parasta, että päivällä on ulkoliikuntaa, ei mitään hirveitä sykkeitten nousua, Hyvä ruokavalio (kahvia vain aamulla, sokerit vähissä jne.), Rentoutumista jo päivällä (lyhyet päiväunet, hierontaa, mindfullnessia tms.) Mun on turha yrittää nukkua jos olen ollut koko päivän aktiivinen, mulla on perisyntinä aina monta rautaa tulessa =)
Ajoissa kaikki hommat hoitoon, että illalla saa rauhoituttua. Ennen nukkumaanmenoa lukeminen, huone viileäksi, rentoutus / hieronta. Korvatulpat. Ja itselle yllättävän tehokas on se, että ikäänkuin sanon itselleni nukkumaan mennessä, että nyt nukut rauhassa koko yön ja aamulla vasta klo 7 jälkeen voi taas herätä miettimään asioita. Y
Olet Inhottava ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyviä unta tuovia lääkkeitä,jotka eivät aiheuta riippuvuutta.
Kerro lisää! 🤗
Quviviq
Vierailija kirjoitti:
Mulla on näitä toisinaan, ja silloin on ihan turha pyöriä siinä sängyssä noitumassa. Nousen ylös. Avaan ikkuna ja tuuletan makkarin. Menen keittiöön ja syön jotain hiilaripitoista navan täyteen ja mielellään lämmintä, kuten mikrolämmintä ruisleipää juuston kanssa. Käyn vielä lämpimässä suihkussa. Heitän tyynyt jalkopäähän ja sujahdan huovan alle, ikkuna saa olla raollaan talvellakin, ja ajattelen jotain mukavaa, kehitän vaikka rakkausromaania päässäni, kas, kohta nukahtaa.
Ja jos uni ei sittenkään tule, niin ihan sama nousta katselemaan telkkaa.
Porsas nuokkuu puoliunessa sohvalla röh röh
Eikö Hamppumaa myy enää samantyyppisiä tuotteita? Kannattaa lukea niiden vasta-aiheet ennen kuin tilaa mitään.