Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä avuksi unettomuuteen? Kokemuksia?

Vierailija
19.12.2017 |

Taas takana uneton yö, viime viikkoina näitä on ollut n. kerran viikkoon. Pyörin vaan yön yli valveilla sängyssäni, kunnes herätyskello soi ja on aika nousta ja aloittaa uusi päivä.

Uusi tämä ongelma ei ole, muistan jo lapsuudesta miten seurailin yön aikana kellon viisarien liikkumista eteenpäin ja laskeskelin, että jos nukahtaisin nyt, ehtisin nukkua vielä kaksi tuntia ennen herätyskellon soimista.

Kommentit (194)

Vierailija
161/194 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ois ikinä uskonut, että saan vauva.fin keskustelufoorumilta yhtäkään hyvää elämänneuvoa! mutta nyt sain ja kiitän teitä (anonyymi ja jutta), jotka olette jaksanu jakaa kokemuksia. olin vuosia melatoniiniroikkuvainen kun en muista vaihtoehdoista tiennyt. luulin perhetuttavan lääkärin tietävän ja suosittelevan parhaat vaihtoehdot, mutta se oli samaa apteekki-resepti-soopaa.. ja niistä kemikaalipillereistä tosiaan simahti iltaisin, mutta aamulla usein tuntui kuin joku olisi ajanut puimurilla yli

Vierailija
162/194 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ois ikinä uskonut, että saan vauva.fin keskustelufoorumilta yhtäkään hyvää elämänneuvoa! mutta nyt sain ja kiitän teitä (anonyymi ja jutta), jotka olette jaksanu jakaa kokemuksia. olin vuosia melatoniiniroikkuvainen kun en muista vaihtoehdoista tiennyt. luulin perhetuttavan lääkärin tietävän ja suosittelevan parhaat vaihtoehdot, mutta se oli samaa apteekki-resepti-soopaa.. ja niistä kemikaalipillereistä tosiaan simahti iltaisin, mutta aamulla usein tuntui kuin joku olisi ajanut puimurilla yli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/194 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos jutta 

Vierailija
164/194 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unilääke auttaa. 

Vierailija
165/194 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa kova kuntosalitreeni illalla. Sitten suihku, syöminen kanaa ja kananmunia. Hyvä että jaksaa hampaat pestä ja nukahtaa väkisin. Joskus huonounisuuden vaivatessa on parempi, ettei mene petiin vaan jää viltin kanssa sohvalle tv päälle ja jotain jorinaa. Jossain vaiheessa nukahtaa.

Vierailija
166/194 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle Areenasta varsinkin löytyy helposti niin puuduttavia ohjelmia, ettei unta tarvitse odotella kauaakaan.. :P

Vierailija
167/194 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et halua terapeutille mennä tai puhua ongelmiasi tai huoliasi jonkun kanssa, nukahtamis- ja unilääkkeet toimii.

Terapiaa ei saa unettomuus-diagnoosilla. Olisipa joku jolle puhua!

Unettomuuden nettiterapiaa saa!

Vierailija
168/194 |
23.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse painiskelin vuosikausia uniongelmien kanssa. tänä vuonna vihdoin löysin luontaisen avun tutun tutun suosittelemana. enää ei tarvitse syödä unilääkkeitä, olen niiiiiin onnellinen! tilasin aluksi yhden pussin testimielessä, jonka jälkeen enemmän. nämä hyvänmakuiset teekapselit kuuluvat nykyään iltarutiiniin hampaidenpesua ennen. tilaus toimitettiin kirjekuoressa suoraan kotiin. jos muilla on vastaavia uniongelmia, niin vahva suositus tälle tuotteelle.. https://trinero.com/

EI HITSI TÄÄHÄN TOIMII! KIITOS <3

Vierailija
169/194 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos!

Vierailija
170/194 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse painiskelin vuosikausia uniongelmien kanssa. tänä vuonna vihdoin löysin luontaisen avun tutun tutun suosittelemana. enää ei tarvitse syödä unilääkkeitä, olen niiiiiin onnellinen! tilasin aluksi yhden pussin testimielessä, jonka jälkeen enemmän. nämä hyvänmakuiset teekapselit kuuluvat nykyään iltarutiiniin hampaidenpesua ennen. tilaus toimitettiin kirjekuoressa suoraan kotiin. jos muilla on vastaavia uniongelmia, niin vahva suositus tälle tuotteelle.. https://trinero.com/

kiitos!

Vierailija
171/194 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hyvä indica. Northern Lights esimerkiksi. puoli grammaa höyrystimeen, höyry keuhkoon, pieni iltapala ja pötkölleen. ainakin itsellä toimii hienosti vielä 20 vuoden päivittäiskäytön jälkeen, unet pitkiä & syviä, herään virkeänä (tuosta määrästä ei siis ainakaan itsellä seuraavana päivänä tunnu mitään jumitusta tai muita oireita). 

Vierailija
172/194 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihan vain satunnaista unettomuutta on silloin tällöin, niin yhden yön nyt valvookin sen isommitta ongelmitta. Mutta jos ei jaksa pyöriä sängyssä siihen asti, kunnes hetkeksi nukahtaa ennen herätystä, niin sitten voi nousta ylös, tehdä jotain ja mennä uudelleen sänkyyn vasta, kun alkaa uudelleen väsyttämään. Ei siihen kuole, jos joskus jää uni muutamaan hassuun tuntiin.

Jos taas on usein uniongelmia, niin sitten pitää syynätä omaa elämää, koska joku asia on pielessä, joko jokin oma tapa, mikä valvottaa tai sitten pielessä on ihmisshde, työasia tai muu asia painaa alitajuisesti tai tietoisesti mieltä. Ongelmaa syynäämään ja poistaamaan siis.

Vierailija
173/194 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurailin yön aikana kellon viisarien liikkumista eteenpäin ja laskeskelin, että jos nukahtaisin nyt, ehtisin nukkua vielä kaksi tuntia ennen herätyskellon soimista.

Asiantuntijoitten mukaan kelloa kaikkein vähiten saisi katsoa, jos ei saa unta, koska se vain lisää nukahtamispainetta, kun toteaa, ettei ole kauankaan aikaa enää nukkua, nyt kyllä pitäisi jo nukkua!

Itse kun välillä käyn yöllä vessassa, en vilkaisekaan kelloihin. Uni tulee heti uudestaan. Sama juttu, jos illalla menen nukkumaan ja sitten uni karkaakin jonnekin, kun pitäisi nukahtaa, niin en ainakaan ala katsoa kelloa.

Jos sitten kumminkin yö menee valvoessa, niin saa sitä kuitenkin aina jotenkin levättyä siinä pimeässä silmät kiinni ja makuuasennossa, mikä on keholle ja aivoille jo lepoa sekin. Ei se ainakaan sitten niin stressaa, jos ei varsinaisesti saa nuuttua. Ja jos mieli rauhoittuu, niin luultavasti se unikin sieltä lopulta yllättää. Edes joksikin aikaa.

Vierailija
174/194 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tulee Yle Teemalta ASMR-ohjelma. Se voi olla rentouttava tapa nukahtaa, kun kuuntelee jotain itseä rauhoittavaa kuten ASMR:ää. Itse en tykkää kuiskuttelu-ASMR:stä lainkaan, se on enemmänkin häiritsevää ja ärsyttävää, mutta muut ASMR-äänet rauhoittavat. Ja laittavat nukahtamaan.

Vierailija
175/194 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö eri muodoissa illalla raukaisee monia: lämmin suihku, lämmin kaakao, lämmin huopa jne.

Aikuinen voi nukahtaa paremmin ihan samoista elementeistä kuin pieni vauvakin nukahtaa. Sieltä sitten vain poimimaan vauvan elämästä vinkkiä. On katselulaitetta, himmeää valoa ym. Nykyään on laitteita, joilla voi heijastaa makuuhuoneen seinälle vaikka tähtitaivaan.

Minä sinkkuna tykkään, kun nojaan selän pehmoiseen tyynyyn. Se antaa tunteen siitä, että nukkuu jonkun vieressä ja se rentouttaa ja rauhoittaa.

Vierailija
176/194 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivällä kun tekee oikeita töitä nii illalla kyllä nukuttaa.voi olla sairauskin mikä valvottaa.

Vierailija
177/194 |
30.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla auttaa kova kuntosalitreeni illalla. Sitten suihku, syöminen kanaa ja kananmunia. Hyvä että jaksaa hampaat pestä ja nukahtaa väkisin. Joskus huonounisuuden vaivatessa on parempi, ettei mene petiin vaan jää viltin kanssa sohvalle tv päälle ja jotain jorinaa. Jossain vaiheessa nukahtaa.

Mulla päinvastoin, treenaamisen jälkeen pirteenä  pitkään.Myös kovan treenin jälkeen,kroppa väsyny,mieli ei .

Vierailija
178/194 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Onko vinkkejö mikä auttaisi siihen että keho taistelee nukahtamista vastaan? Siis nukahtamisen hetkellä aina säpsähtää hereille sydän hakaten."

Tuo kuulostaa ahdistuneisuushäiriöltä.

Vierailija
179/194 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päivällä kun tekee oikeita töitä nii illalla kyllä nukuttaa.voi olla sairauskin mikä valvottaa.

Minullakin oli ennen näin. Teen fyysistä työtä mutta silti tulee unettomuuskausia. Minulla se on täysin psyykkistä, mieli ei vain rauhoitu ja käyn kierroksilla. Avun olen löytänyt Lunixen valmisteesta. Se on tarkoitettu lievän hermostuneisuuden ja unihäiriöiden hoitoon. Saa apteekista ilman reseptiä.

Vierailija
180/194 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla päinvastoin, treenaamisen jälkeen pirteenä  pitkään.Myös kovan treenin jälkeen,kroppa väsyny,mieli ei .

Sama, kovan treenin jälkeen olen täynnä energiaa. Saatan lähteä väsyneenä salille mutta mitä kovempi treeni sitä virkeämpänä tulen kotiin.