Tehokas hallitus meillä
Tänään lyödään lukkoon aktiivimalli, jossa saadaan siirrettyä miljoonia euroja veronmaksajien rahoja superrikkaille firmojen omistajille ja siinä sivussa onnistutaan vielä nöyryyttämään työttömiä. Mene kättelykurssille tai kiristä vyötä. Joo, saat myös mennä orjatyöhön opettelemaan työssäkäyntiä, jolloin saadaan lisää työttömiä ja lisää asiakkaita rekry- ja koulutusfirmoille. Näppärä kuvio.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Huomasitko sellaista pikkujuttua, että tämä on STM:n valmistelema laki ja ne työllisyysmäärärahat on TM:n hallinnonalalla. Sieltä on vähennetty rahaa vuodelle 2018 verrattuna tähän vuoteen, joten mitään miljoonien siirtoja ei ole tulossa. Tämän lisäksi ammatillinen työvoimakoulutus on siirtynyt OKM:n vastuulle ja siten pääosin julkisen sektorin oppilaitoksille. Rahoja on vähennetty sielläkin.
Vai koetko itse olevasi superrikas, jos kunnassasi on ammatillinen oppilaitos, jonka omistaja kuntalaisena olet?
Ammatillisella työvoimakoulutuksella ei ole tämän kanssa mitään tekemistä. Tuo TM:n rahojen vähennys on kiinnostava tieto. Olen tosiaan kuullut, että työllisyydenhoitoon on lisätty rahaa. Olen siis saanut väärää tietoa? Noita "kursseja", joita yksityiset firmat saavat työttömille järjestää, ei siis ole tulossa lisää?
Mutta kulta pieni, jos haluat, niin sinähän saat maata sohvalla persettä raapien niin kuin tähänkin saakka, mutta et enää muiden elätettävänä. Go, Sipilä go.
Vituttaako palkkaorjuus. Kerää sinäkin osakesalkku niin pääset naattimaan kepuhallituksen tulonsiirroista. Kannattaa kuulua parhaiten ansaitsevaan kymmenykseen.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kulta pieni, jos haluat, niin sinähän saat maata sohvalla persettä raapien niin kuin tähänkin saakka, mutta et enää muiden elätettävänä. Go, Sipilä go.
:) Et ole sitten tutstunut tuohon lakiin ja sen seurauksiin?
Eikös näillä aktivointityötunneilla joihin tuhannet joutuvat osallistumaan voisi palkaya ihan kunnolla kokopäiväiseksi jonkun työttömän?
Huomasitko sellaista pikkujuttua, että tämä on STM:n valmistelema laki ja ne työllisyysmäärärahat on TM:n hallinnonalalla. Sieltä on vähennetty rahaa vuodelle 2018 verrattuna tähän vuoteen, joten mitään miljoonien siirtoja ei ole tulossa. Tämän lisäksi ammatillinen työvoimakoulutus on siirtynyt OKM:n vastuulle ja siten pääosin julkisen sektorin oppilaitoksille. Rahoja on vähennetty sielläkin.
Vai koetko itse olevasi superrikas, jos kunnassasi on ammatillinen oppilaitos, jonka omistaja kuntalaisena olet?