Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihit lahjaideat, kertokaa!!

Vierailija
16.12.2017 |

Taa on vuorossa joulu, mieheni suvun kanssa ja tässä viimesen viiden vuoden aikana on paketeista tullut seuraavia asioita:

- kuivakakku jossa vkp 22.12 ja selvästi näkyvissä punaista ale tarraa jota ei jaksettu raaputtaa kokonaan pois.

- kuukautissiteitä siis niitä "näytejuttuja" mitä tulee potin mukana.

- hesekuponkeja

- mieheni rippikoulua, Tiimarin sydänkehyksissä.

Joo ja kyse ei ole köyhistä vaan piheistä ihmisistä. Ollaan kyllä saatu näistä niin paljon iloa miehen kanssa, noita hese kuponkeja nauroin 20 minuuttia vedet silmissä vessassa, niin että mahaan sattui:D

Nyt sitten haluaisin antaa heille myös jotain samantyylistä, auttakaa:)

Kommentit (669)

Vierailija
181/669 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittajalla lukihäiriö? Todella epäselvää tekstiä, kuin lapsen kirjoittama.

Vierailija
182/669 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetehty hillo tmv.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/669 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa näistä on tosi hilpeitä, jos lahjan antajat ovat oikeasti pihejä. Itse pienituloisena olen katkonut välejä hyvätuloisiin tuttaviini toisaalta sen takia, että pelkään, että lahjat joihin mulla olisi varaa olisi vain heille naurun aiheita. Varmasti liioittelen tätä mielessä, mutta tuntuu, että on helpompi viilentää välit kuin miettiä tarpeeksi korkeatasoisia lahjoja heille.

Vierailija
184/669 |
02.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa näistä on tosi hilpeitä, jos lahjan antajat ovat oikeasti pihejä. Itse pienituloisena olen katkonut välejä hyvätuloisiin tuttaviini toisaalta sen takia, että pelkään, että lahjat joihin mulla olisi varaa olisi vain heille naurun aiheita. Varmasti liioittelen tätä mielessä, mutta tuntuu, että on helpompi viilentää välit kuin miettiä tarpeeksi korkeatasoisia lahjoja heille.

Pihi lahja on ihan eri asia kuin edullinen lahja. Monet täällä mainitut ovat tosi hyviä lahjoja, jos ne annetaan oikealle henkilölle lämmöllä mietittynä. Jos ne annetaan vain säästötarkoituksessa, muuttuvat ne piheiksi lahjoiksi. Vähän sama juttu kuin antaa kallis lahja vain siksi, että se on kallis.

Vierailija
185/669 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain jostain syystä lapsena usein sukulaisilta todella halpoja lahjoja esim. joululahjaksi tai syntymäpäivälahjaksi. Esim. kerran jouluna minä sain eräältä sukulaisperheeltä 10 kpl paketin tähtisädetikkuja ja parin sukkia, kun taas kaksossiskoni sai baby born-nuken, joka maksoi varmasti jo silloin 1990-luvulla melko paljon. Isoveljet taisivat saada silloin rattikelkan ja jääkiekkopelin. Ikää oli silloin muistaakseni 6 vuotta, isoveljillä 10 ja 12 vuotta.

Vierailija
186/669 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vuoden mittaan kerätä kaupanpäällistavaraa, siis niitä ” osta kolme libresse-pakettia, niin saat Marimekon pyyhkeen” tai ”osta kuusi pilttipurkkia ja saat pehmolelun” tai kolmella leivinpaprirullalla kaupan päälle nuolija.

Vierailija
187/669 |
03.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pihi lahja on ihan eri asia kuin edullinen lahja. Monet täällä mainitut ovat tosi hyviä lahjoja, jos ne annetaan oikealle henkilölle lämmöllä mietittynä. Jos ne annetaan vain säästötarkoituksessa, muuttuvat ne piheiksi lahjoiksi. Vähän sama juttu kuin antaa kallis lahja vain siksi, että se on kallis.

Saan varakkailta vanhemmiltani jouluna lahjaksi saunavihdat. He hakevat hyvät koivut mailtaan, tekevät laadukkaat vihdat ja pakastavat.

Upea lahja keskellä talvea, jota oikein odotan. Sauna täyttyy tuoreen koivun tuoksusta. :)

Vierailija
188/669 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain eräs joulu ihan pohjattoman itaralta tädiltäni lahjaksi sellaisen itsetehdyn "multi"palapelin, että oli johonkin tukisukkahousujen pahvilaatikkoon leikellyt useamman käytetyn joulukortin silleen palapelimäisesti johonkin viiteen osaan ja ne palat oli sekaisin siin laatikossa ja niitä "palapelejä" olisi sit saanu ilokseen kokoilla..muistaakseni jopa kokosin pari "peliä" kunnes tajusin et tää nyt on ihan tuhannen perseestä.

Vierailija
189/669 |
04.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain kerran mummolta kansalaisopiston kurssiesitteen. Olin kyllä miettinyt jossain vaiheessa ääneen, että voisin aloittaa jonkun uuden harrastuksen, mutta se sama esite oli tullut kuukausia aikaisemmin omaankin postilaatikkooni.

Vierailija
190/669 |
05.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö.. Ehdottelette täällä joululahjoja vaikka joulu meni jo??

True jouluihminen aloittaa seuraavan joulun valmistelun edellisen joulun alennusmyynneistä. Jos aloittaa ilmaiskrääsän keräämisen ajoissa voi koko suvulle koota oikein megapaketit :)

Tätähän täällä köyhillekin neuvotaan.

V gc a

Vierailija
191/669 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa töissä oleva täti lahjoitti aina (kasarilla ja ysärillä, kun lahjonta oli vielä sallittua), tavaraa lääkefirmojen brändeillä. Mulla on vieläkin pyyhkeitä merkkiä novalan ja taisipa meillä olla buranan kahvinkeitinkin jonkun tovin.  Tädistä saisi kyllä sata pihiystarinaa, huippu oli kyllä se, kun lahjoitti äidille ruman koristekynttilän - Oiva Toikan vuosilinnun laatikossa.

Vierailija
192/669 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin kerran lahjaksi anopilleni Pentikin piirrakkavuoan, mikä oli mielestäni tosi hieno. Muutaman vuoden päästä sain tuon samaisen vuoan takaisin lahjaksi anopilta :D Joko se oli kettuilua tai hän ei muistanut että olin sen hänelle antanut...

Vierailija
193/669 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kerran samalta tutultani lahjaksi käytetyn vartalovoidepaketin, joka haisi ihan kloorilta😳 Seuraavana vuonna sain käytetyn perusrannekellon, joka ei toiminut :(.

Olen kyllä aina ollut ajoissa paikalla, kun ollaan tavattu 🤔

Vierailija
194/669 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotoa yleensä löytyy avattuja servettipaketteja. Kerää niistä servettivalikoima ja pakkaa sellofaaniin tai sen puuttuessa kelmuun.

Jos kahvilassa et käytäkään ottamaasi servettiä, ota se siististi laukkuun, kerää vuoden aikana useampi ja anna jouluna lahjaksi. Samoin voi keräillä hotelleista pikkuisia palasaippuoita, vähän käytetyt menevät kuitenkin roskiin, kun seuraavalle majoittujalle otetaan uusi käyttöön. Eikä kukaan huomaa kuivuttua, että on kerran sillä saippualla kädet pesty.

Vierailija
195/669 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain eräs joulu ihan pohjattoman itaralta tädiltäni lahjaksi sellaisen itsetehdyn "multi"palapelin, että oli johonkin tukisukkahousujen pahvilaatikkoon leikellyt useamman käytetyn joulukortin silleen palapelimäisesti johonkin viiteen osaan ja ne palat oli sekaisin siin laatikossa ja niitä "palapelejä" olisi sit saanu ilokseen kokoilla..muistaakseni jopa kokosin pari "peliä" kunnes tajusin et tää nyt on ihan tuhannen perseestä.

"Multipalapeli". :D

Vierailija
196/669 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsetehty hillo tmv.

Monesti huolella kotitekoisiin käytetään hilloon enemmän marjoja ja toisinaan myös aitoja vaniljatanken sisuksia. Sinappiin laitetaan laadukkaampaa konjakkia reilummalla kädellä jne. Ainakin minä teen niin.

Mutta jos tosiaankin joku pitää antamaani lahjaa pihiytenä niin ongelma lienee hänen päässään?

Vierailija
197/669 |
12.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä sain kerran mummolta kansalaisopiston kurssiesitteen. Olin kyllä miettinyt jossain vaiheessa ääneen, että voisin aloittaa jonkun uuden harrastuksen, mutta se sama esite oli tullut kuukausia aikaisemmin omaankin postilaatikkooni.

Mummo oli varmaan laittanut opiskelurahat esitteen väliin.

Vierailija
198/669 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin käsittämätöntä, miksi pitää lahjoja antaa, jos siihen ei ole varaa. En esim. ikinä ole saanut tädeiltäni tai sediltäni joululahjoja. Olisi heillä ollut varaa, tosin kalliiksihan se olisi tullut jos omien lastensa lisäksi olisi kaikki lasten serkut lahjoneet. 

Tänä vuonna olen ostanut tasan kaksi joululahjaa (kummipojille). Se on ihan riittävä määrä. Isovanhemmille ehkä lähetän joulukukan. Ei nyt liity asiaan, mutta sanoinpahan vaan.

Vierailija
199/669 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää teetä, pari tuikkua ja muutama suklaakonvehti.

Vierailija
200/669 |
17.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojen antaminen pelkästään lahjojen antamisen takia on yksinkertaisesti aivan tarpeetonta. Pakko kuitenkin sanoa, että minulle Pandan Juhlapöydän konvehtirasia on suklaista maistuvin. Ja on maisteltu monia, kaikenhintaisia :). Makunsa kullakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme