Olen niin saatanan kyllästynyt työpaikkailmoituksen jotka alkavat sanoilla ”Tule rakentamaan kanssamme tarinaa…”
Kommentit (16)
Tule rakentamaan Suomen vetytalouden kasvutarinaa – haemme viestintäkoordinaattoria
Hydrogen Cluster Finland
Tarjoamme kilpailukykyisen palkan, Meillä olet kehityksen eturintamassa dynaamisessa työyhteisössä, Ison talon edut jne. Monet on geneeristä diipadaapaa alusta loppuun.
Fiktiivinen tarina siitä, että maksaisimme hyvää palkkaa ja noudattaisimme työehtoja.
Minua kuvottaa tuollaiset ilmoitukset, tulee tunne siitä että lukee jotain mainosta tai esitettä työpaikkailmoituksen sijasta.
Joo kieltämättä ärsyttävää kuin myös: tule kasvavaan dynaamiseen ja positiiviseen yhteisöömme jossa sinulla on hyvä mahdollisuus kehittää itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minua kuvottaa tuollaiset ilmoitukset, tulee tunne siitä että lukee jotain mainosta tai esitettä työpaikkailmoituksen sijasta.
No nehän on pääasiassa mainoksia, ei edes välttämättä palkata ketään.
Tule kuuntelemaan narsistipomomme tarinoita. Ne on varsin mielikuvituksellisia.
Vierailija kirjoitti:
No sitähän ne useimmiten onkin, mainoksia, ja näytetään kilpailijoille että tarvitaan lisää työntekijöitä kun yritys kasvaa (vaikka keikkuisi konkurssin partaalla).
Siis minkä alan ilmoituksia luet? Ei ole mulle vielä moista tullut vastaan.
Mä taas oon niin saatanan kyllästynyt siihen, etteivät aloittajat viitsi oikolukea aloituksistaan edes sitä perkeleen otsikkoa!
Vierailija kirjoitti:
Tule rakentamaan Suomen vetytalouden kasvutarinaa – haemme viestintäkoordinaattoria
Hydrogen Cluster Finland
Jos haetaan viestintäkoordinaattoria niin silloihan se pitää täsmälleen paikkansa että kuvataan että työssä pääsee rakentamaan kasvutarinaa.
Yleensä nuo diibadaabat tulevat siitä, että yrityksessä joku viestintä- tai brändi führeri keksii että jokaisessa ilmoituksessa pitää olla yhdenmukainen kuvaus firmasta.
Sitten HR führer keksii että jokaisen ilmoituksen pitää sisältää lopussa sama vakioteksti jossa kerrotaan firman arvoista, eduista (liikuntasetelit ja polkupyörän korjaustiloja firman autotallissa! Wau!).
Kukaan ei jaksa alkaa vastustamaan näitä kumpaakaan tässä asiassa koska kyseessä ei lopulta ole kovin tärkeä asia. Not a battle worth fighting for - antaa niitten pitää workshoppeja siitä miten firman arvot pitää näkyä työpaikkailmoituksissa, ovatpahan poissa jaloista sen aikaa.
Sitten sekö viestintä että HR tuottavat omat pitkät litaniansa ja vaativat että ne pitää olla joka ilmoituksessa. Liiketoiminnan edustajat kohauttavat olkapäitään ja sanovat what ever…
Lopputulos on, että kun rekrytoiva esimies kirjoittaa 6 bulletpointin ja kahden lauseen napakan kuvauksen tehtävästä niin sen molemmille puolille lätkäistään automaattisesti 1200 sanaa geneeristä diibadaabaa.
Eli ns hampurilainen. Se pihvi on jossain siellä välissä ananaksen alapuolella.
Vierailija kirjoitti:
Siis minkä alan ilmoituksia luet? Ei ole mulle vielä moista tullut vastaan.
Eiköhän kaikki ilmoitukset ole diipadaata yleensäkin jos korostetaan mahtavaa työyhteisöä, hyviä työpaikkaetuja, joustavuutta yms yms on yleensä asiat täysin päinvastoin
Jos haluaa tietää jonkun ikiaikaisen yrityksen historiasta, niin sitä ei sen sijaan lue missään, vaikka se olisi se todellinen, esittelemisen arvoinen tarina. Nettisivut yleensä täynnä kaikkea pinnallista tuubaa.
*Työpaikkailmoituksiin