Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihit lahjaideat, kertokaa!!

Vierailija
16.12.2017 |

Taa on vuorossa joulu, mieheni suvun kanssa ja tässä viimesen viiden vuoden aikana on paketeista tullut seuraavia asioita:

- kuivakakku jossa vkp 22.12 ja selvästi näkyvissä punaista ale tarraa jota ei jaksettu raaputtaa kokonaan pois.

- kuukautissiteitä siis niitä "näytejuttuja" mitä tulee potin mukana.

- hesekuponkeja

- mieheni rippikoulua, Tiimarin sydänkehyksissä.

Joo ja kyse ei ole köyhistä vaan piheistä ihmisistä. Ollaan kyllä saatu näistä niin paljon iloa miehen kanssa, noita hese kuponkeja nauroin 20 minuuttia vedet silmissä vessassa, niin että mahaan sattui:D

Nyt sitten haluaisin antaa heille myös jotain samantyylistä, auttakaa:)

Kommentit (669)

Vierailija
141/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää heittäkö roskiin tyhjiä konvehtirasioita. Ensi jouluna ne voi täyttää ale-irtokarkeilla ja antaa lahjaksi. Toisen kerroksen voi jättää pois.

Tyhjästä konvehtirasiasta saa tehtyä lapselle kivan leikkiläppärin. Käännät vain sen konvehtilokeron ylösalaisin, niin toimii näppiksenä. Kannen sisäpuolelle voit leikata lehdestä jonkun värikkään kuvan näyttöä esittämään.

Vierailija
142/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kyllä niitä 70- luvun joulukoristeita mielellään ovat kauniita. Myös itsetehdyt sytykeruusut, hillot, sinapit, mehut jne kelpaa hyvin. Yks tuttu perhe ostaa toisilleen lahjat kirpparilta ja käärii kierrätyspakkaukseen. Kilpailevat siitä kuka keksii nokkelimman saajalleen sopivan lahjan. Lahjapakkauksen täytyy olla kaunis, kierrätetty ja sopia lahjaan. Heillä menee aikaa lahjan ostoon ja paketointiin. Rahaa siihen ei kulu niinkään. Äänestävät vielä parhaan lahjan. Mielestäni se kuulostaa kivalta. Ainakin antamisen ilo toteutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Askartelupakkaus. Pahvilaatikkoon tyhjiä kahvipusseja, muovi- ja metallikorkkeja. Lehdistä leikattuja kivoja kuvia, käytetyt lahjapaperit, teippirulla jonka pää kadonnut. Lasipurkkeja, vanhoja koruja, ym. kaikenlaista pientä kivaa. Lahjan saajan mielikuvitus, kekseliäisyys ja sorminäppäryys pääsee kukoistamaan.

Vierailija
144/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi rasiallinen käytettyjä tulitikkuja

Vierailija
145/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästätte nyt parhaimmat jouluviina pullot ja vaihdatte sisällön johonkin halvempaan :-)

Ostatte nyt jotain ''merkki'' glögia ja nautitte hartaudella sen. Ja ensi jouluna ostatte kaupan 0,49€/l glögia ja kaadatte sen tilalle pulloon :-) tai vaikka keitätte jostakin kamalan makuisesta punaviinin jämästä 'glögimausteiden' keran glögin heille tähän pulloon...

Vierailija
146/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisitteko jostakin näitä risteily lahjakortteja. 5€/risteily :-) tai joku tutustu Holiday Club 50€/yö

Vierailija
147/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain sekopäiseltä (ja pihiltä) sukulaiseltani lahjaksi hopeisia perintölusikoita. Hän jaksoi muistuttaa aina (kehittämänsä riidan tullen) niistä, että miten oli jalo, kun antoi minulle niin hienon ja kalliin lahjan. Kerran tähän kiitollisuudenvelkaan ja jankutukseen kyllästyneenä annoin ne hänelle takaisin. Nyt nämä on kuulemma heitetty muovisäkissä roskikseen, kun hän siivosi kämppäänsä, joka on oikea pakkokeräilijän pesä.

Kerran sama ihminen oli tehnyt nimissäni lehtitilauksen minulle lahjaksi. Siis laittoi MINUT tilaajaksi ja maksajaksi. Siinä menikin tovi, että sain ko. tilauksen katkaistua, kun eka lehti tupsahti luukustani kera laskun ja aloin selvittää asiaa. Kiva lahja, kiitti tosi paljon!

Vierailija
148/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulunilo kirjoitti:

Ottaisin kyllä niitä 70- luvun joulukoristeita mielellään ovat kauniita. Myös itsetehdyt sytykeruusut, hillot, sinapit, mehut jne kelpaa hyvin. Yks tuttu perhe ostaa toisilleen lahjat kirpparilta ja käärii kierrätyspakkaukseen. Kilpailevat siitä kuka keksii nokkelimman saajalleen sopivan lahjan. Lahjapakkauksen täytyy olla kaunis, kierrätetty ja sopia lahjaan. Heillä menee aikaa lahjan ostoon ja paketointiin. Rahaa siihen ei kulu niinkään. Äänestävät vielä parhaan lahjan. Mielestäni se kuulostaa kivalta. Ainakin antamisen ilo toteutuu.

Toi kirppishomma on ihan eri juttu, kun he käyttävät aikaa ja vaivaa löytääkseen saajalle sopivan lahjan. Kannatan ehdottomasti tuollaista. Mutta se että pakonomaisesti annetaan jotain halpaa tai ilmaista tai jopa täyin käyttökelvotonta, on vaan typerää pihiyttä.

Vierailija
149/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-anoppi oli ottanut edesmenneen sukulaisen jäämistöstä talteen vanhanajan kietaisuesiliinan, pakannut sen Stockmannin pahvilaatikkoon ja antoi mulle joululahjaksi. En voinut peittää tyrmistystä enkä naurua. Sovittelin sen ex-mieheni päälle anopin nenän edessä ja kehuin, että tämähän sopii sulle kuin valettu.

"Unohdin" esiliinan anopin luo lähtiessä.

Ex-anopilta: konjakin laatikkoon pakattu siideripullo.

Ex-apelta: Saksasta tuotu kakku. Se oli muutaman kuukauden vanha. Olivat ostaneet kaksi, mutta koska kakku oli pahaa, saimme sen toisen lahjaksi.

Kaverilta: lentoemäntäanopilta saatu puoliksi käytetty hajuvesipullo.

ex-anopilta: leikkasi pihaltaan loppuun kukkineet ruusut, ja lahjoitti minulle. Kätevää, ei oma roskis täyty.

Ex-anopilta "hopealusikat". Epäili että onkohan ne varmaan hopeaa, kun oli niin halvat. Eivät, vaan alpakkaa, kuten leima kertoi.

Vierailija
150/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmiltani tuli parikymmentä vuotta vanhoja mainostarroja (osa tod.näk. jälkeenjättämistäni tavaroista), kellastuneita ja liima kuivunut. Hienot ymmärtäisin keräilymielessä, mutta nämä olivat jotain puhelinfirmojen tarroja ja vastaavia.

Vierailija
151/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollessani nuori aviovaimo sain kälyltä joululahjaksi valkeat nailoniset polvisukat. Seuraavana vuonna toinen käly antoi pienen muovisen omppu rintakorun. En tiennyt mihin päin katsoisin, niin hämmästynyt olin näistä suuremmoisista lahjoista. Se on ollut sitä antamisen iloa, kun jostain roskiksesta on jaksettu penkoa löytöjä ja ajateltu lahjan saaja.

Edelleenkin tulee heidän ilmaiseksi saatuja rojua sukulaisille.

Itse olen lahjaksi antanut huolella valittuja hintaviakin lahjoja. Ex-anopille mm. timanttisomuksen.

Vierailija
152/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen lahjaksi antanut huolella valittuja hintaviakin lahjoja. Ex-anopille mm. timanttisomuksen.

Mitä kumman syytä on antaa anopille timanttisormus!?

Vierailija
153/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastineeksi anoppi antaa...no sitä itteensä!

Vierailija
154/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi kiitokseksi hyvästä lasten hoidosta.

Vierailija
155/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa aina se, kun pari joulua sitten mies sai äidiltään joululahjaksi omia vanhoja tavaroitaan jotka oli yli kymmenen vuotta aiemmin poismuuttaessaan taakseen jättänyt :D

Vinkki roudata romut pois äidin nurkista

Vierailija
156/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjapaketissa oleva kirjaston kirja, jonka voi lukemisen jälkeen palauttaa kirjastoon..

Minä hankin itselleni juuri tällaisen joululahjan. Mukavaa, kun eivät jää omaan hyllyyn pölyyntymään.

Vierailija
157/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun pressavaalikampanjat pyörähtää täysillä käyntiin, niin kannattaa käydä keräämässä vaalimateriaaleja ensi vuoden lahjoiksi. Kukapa ei tykkäisi Sauli-rintanapista tai Laura Huhtasaari -postikorteista? Niille voi kertyä jopa keräilyarvoa vuosien myötä.

Ja voi kerätä herkkukoreihin karkkeja, kynttilöiden mukaan tulitikkuaskeja ym.

Vierailija
158/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa aina se, kun pari joulua sitten mies sai äidiltään joululahjaksi omia vanhoja tavaroitaan jotka oli yli kymmenen vuotta aiemmin poismuuttaessaan taakseen jättänyt :D

Vinkki kaikille äideille, joiden kaappeihin poismuuttavat lapset jättävät tavaraa, jota eivät viitsi viedä kierrätykseen tai ota mukaansa ✌️😂

Vierailija
159/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena miniäkokelaana sain miehen vanhemmilta paketin terveyssiteitä.

Se oli varmaan anopilta ylijäänyt, kun vaihtarit oli alkaneet.

Silti, voi luoja!

Vierailija
160/669 |
28.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei ollut lahja, mutta:

Mun päätä alkoi särkeä anopin ja apen luona. Ne oikein riemastuivat, että missä se nyt on , nyt tuli käyttöä. Kaivoivat plakkareistaan ruttaantuneen folion. Siinä oli 1 Ketorin, parasta ennen 8 vuotta sitten!

Appi loukkaantui, kun vuosikertasärkylääke ei kelvannut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi