Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nyt niin, että metoo-kampanjan vuoksi ei saa enää kehua naisten ulkonäköä?

Vierailija
13.12.2017 |

?

Kommentit (233)

Vierailija
141/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Länkytykset kauneudesta yms jossain baarissa ovat nyt vain selkeitä pesälleyrityksiä, tökeröjä sellaisia. Niillä voi päästä jonkun epävarman, pikkusievän pöksyihin, niihin tuollaiset uppoaa. Rumat ja kauniit naiset tietävät useimmiten tarkalleen miltä näyttävät, eivätkä he tarvitse ketään siihen viereen sitä hokemaan."

Sinä et varmaankaan ole kaunis nainen?

Fiksu nainen kyllä osaa lukea miestä ja tämän tarkoitusperiä. Tietysti, jos nainen itse on sitä laatua, että sinne pöksyihin pääsee joka viikonloppu eri mies, niin ehkä myös lähestymisyrityksetkin ovat varsin tökeröitä ja jos mies sanoo kauniiksi, se on  selvästi valhe.

Oikeasti luonnollisen kauniit naiset eivät yleensä ymmärrä olevansa kauniita ja helposti häkeltyvät, jos joku kaltaiseni herrasmies sen huomaa ja mainitsee siitä hienovaraisesti. En tietenkään sano naista kauniiksi sen vuoksi, että haluaisin päästä hänen pöksyihinsä, vaan koska kauniita naisia on Suomessa niin vähän, niin haluan hänen olevan kauneudestaan hitusen ylpeä. Hän on ainutlaatuinen silloin.

Vierailija
142/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin on vääristynyt suominaisen mieli, kun miehen vilpitön kehu hyvästä ulokonäöstä koetaan vääränä, ahdisteluna tai seksuaalisena häirintänä.

Nii mut jossei ne iha oikeesti haluu sun vilpitöntä kehua, etkö pysty olee sitä sanomati?

Tähän saakka jokainen harva kotimainen kaunotar ja ulkomaalaiset kaunottaret ovat suhtautuneet hyvin. Ei aito kehuminen pahaa tee kenellekään. Joskus tuntuu jopa siltä, että vähemmän kauniit kokee sen loukkauksena, jos kaunista kehutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä tietyt miehet eivät millään ymmärrä itsestäänselvää asiaa? Siis mitä asiaa heillä on kommentoida kenenkään ulkonäköä missään tilanteessa?

Pitää olla helkatin itseriittoinen, jos kuvittelee, että kukaan haluaa kuulla just sun mielipiteen jonkun ulkonäöstä. Usko mua: ketään ei kiinnosta.

Vierailija
144/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

no more mr nice guy kirjoitti:

Juuri metoo-kampanjan takia olen lopettanut vieraille naisille puhumisen tyystin. Näin ei tule väärinymmärryksiä. En tervehdi kaupan kassoja tai muita myyjiä, en myöskään kysy enkä vastaa mitään. Tarjoilijoille näytän sormella ruokalistaa ja kun tarvitsen laskun vihellän hänet paikalle. Joulun aikaan tuli Gigantissa oikein päällekäyvä myyjä tivaamaan "miten voin auttaa" ja kun en päässyt eroon oli pakko sanoa "haist v*ttu" ja sen jälkeen sain olla rauhassa. Kadulla kysyi eräs rouva reittiä rautatieasemalle ja hänelle näytin keskisormea. Ovea en myöskään enää naisille avaa, vaan menen itse ensin ja vedän oven perässä kiinni. Jokuhan heti loukkaantuisi sellaisesta flirtistä.

Onko v*tun haistatus seksuaalista häirintää, vai pitäisikö toivotella per*een haistelua sen sijaan? Entäs keskisormen näyttäminen, pitäisikö näytellä jotain muuta sormea, ettei tulkita liian seksuaaliseksi?

En missään nimessä halua vaikuttaa pervolta, joka yrittää tehdä tuttavuutta vieraiden naisten kanssa.

Sormien kanssa kannattaa ainakin olla varovainen. Tuskin tarvitsee olla edes kovin isosorminen, etteikö joku kieroutunut feministi siinä jonkinlaisen patriarkaalisen fallossymbolin näe. Meinasin ehdottaa, että näyttäisit nyrkkiä, mutta silloin ainakin joudut käräjille ja saat syytteen yrityksestä fistata viatonta femakkoa.

Vierailija
145/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuossa, että suomalainen kanttura on varmaan ainoa maailmassa kun kokee kehumisen joko vttuiluna tai seksuaalisena häiriköintinä.

Tässä hyvä esimerkki siitä miten kirjoittaja onnistuu kertomaan meille kokevansa lehmät seksuaalisten halujensa kohteina. Lajien välisen kaipauksen esille tuominen on selvästi olennainen osa tasa-arvokriittisten mieasasiavauvojen keskustelukulttuuria.

Ilmoitin asiattomaksi sovinismin takia. Mistä lähtien naisille on tullut oikeus haukkua toisia naisia lehmiksi?

Vierailija
146/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä tietyt miehet eivät millään ymmärrä itsestäänselvää asiaa? Siis mitä asiaa heillä on kommentoida kenenkään ulkonäköä missään tilanteessa?

Pitää olla helkatin itseriittoinen, jos kuvittelee, että kukaan haluaa kuulla just sun mielipiteen jonkun ulkonäöstä. Usko mua: ketään ei kiinnosta.

Miksi sinun takapuolta hiertää, jos jotain kaunista naista kehutaan kauniiksi?

Vierailija
147/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion jatkossakin sanoa jollekin naiselle jotain, jos mieli tekee. Yleensä en koskaan sano, mutta jos aistisin tilanteen niin, että voisin sanoa, niin sitten sanon. En välitä mistään me too -kampanjoista.

Tässä yritetään nyt muutamasssa kuukaudessa sellaista kiepsautusta tehdä ihmismieliin me toolla. Se ei onnistu. Se johtuu siitä, että tässä on eletty vuosikymmeniä itse kukin, vanha käytös ja normit on siis syvällä, millainen se käytös sitten itse kullakin miehellä on. Ne ovat muodostaneet minän. Miten tuo minä voidaan kuvitella purettavan jollain muutaman kuukauden lehtikirjoittelukampanjalla? Antakaa ees taikasieniä tai ayahuascaa iso satsi, niin sitten se ei toivottu voikin purkautua ja pääsee tarkastelemaan asioita vähän lähempää ja ymmärtämään mieltään.

Pienet lapset on eri juttu. Ne on vielä täysin kasvatettavissa.

Vierailija
148/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAisten pitäis lopettaa hakeutuminen missikisoihin jne. ehkä se siitä sitten joskus muuttuisi. Tämä me too ei kuitenkaan muuta mitään. Kyseessä on vähän syvemmät rakenteet.

Vierailija
149/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa aivan helvetisti jonkun random-miehen mielipiteet ulkonäöstä. Jollakulla oli tuolla aikaisemmin hyvä vinkki heteromiehille: älä sano naiselle mitään sellaista minkä kokisit itse häiritsevänä jos homomies sanoisi sen sinulle. Naiset eivät ole käveleviä seksiobjekteja, joita kiinnostaa koko ajan tulla arvioiduksi seksikkyytensä tai sen puutteen perusteella, vaikka miehet eivät muuhun osaisikaan kiinnittää huomiota.

Hyvä vinkki! Usein nämä nais- ja homovihaa oksentelevat pienet miehet kipuilevat oman seksuaalisen suuntautuneisuutensa kansaa. Kaapista tulo on vaikeaa ja syyllinen tai syylliset siitä seuraavalle ahdistukselle löytyvät tuon halun kohteena olevasta ryhmästä.

Tämä. Täällä pyörii ainakin yksi ilmiselvä esimerkki.

Tarkoitatko erästä vakipalstailijaa, jonka nimessä on numeroita ja muita merkkejä?

Vierailija
150/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun takapuolesi ei osaa lukea? Kokeile käyttää sitä ylempänä olevaa osaa, jota aivoiksikin kutsutaan. Etkö ymmärrä ettei sun "kehut" ole tervetulleita kenenkään vastaanottajan puolesta! Se, että sinä halua "kehua" jotain naisia, on sun juttu, vain sun päässä. Ne naiset eivät halua kuulla sulta mitään!

Vierailija
151/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aion jatkossakin sanoa jollekin naiselle jotain, jos mieli tekee. .

Se ei käy. Koita nyt ymmärtää että se että SINÄ halua sanoa jotakin jollekin naiselle, ei tarkoita sitä että se on HÄNESTÄ lainkaan tervetullutta. Ymmärrätkö ollenkaan, että nainen on ihminen ja kansalainen, jolla on oikeus kulkea ilman että häntä häiritään?

Vierailija kirjoitti:

Se johtuu siitä, että tässä on eletty vuosikymmeniä itse kukin, vanha käytös ja normit on siis syvällä, millainen se käytös sitten itse kullakin miehellä on. Ne ovat muodostaneet minän. Miten tuo minä voidaan kuvitella purettavan jollain muutaman kuukauden lehtikirjoittelukampanjalla?

No voi voi, kun nuo kommentit ovat lain mukaan häirintää tai vähintäänkin huonoa moukkamaista käytöstä. Eikö sua ole kasvatettu kotona? Äitiskö oli sitä mieltä että "juu, kommentoi vaan tuon vieraan tädin takapuolta?"

Pyh. Miten ei aikuinen  ihminen pysty kontrolloimaan omaa käytöstään. Oliskos terapian paikka?

Vierailija
152/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luin juuri kolumnin, jossa tämän metoo-vastakkainasettelun toivottiin jo loppuvan ja muistutettiin siitä, että miesten seksuaalinen tarve on ihan luonnollinen asia, jota ei voi kampanjoimalla kitkeä.

Kertoo paljon sinusta, että luulet ahdistelua ja kiusaamista miesten seksuaaliseksi tarpeeksi. Mene hoitoon.

Siis tuo oli referaatti tämän päivän Vasabladetissa julkaistusta kolumnista. En taida päästä hoitoon ihan sillä perusteella. Aika kuvaavaa, että tuollaisen kolumnin olemassaoloa ei voi mainita ilman, että metoo-mafia tulee vaahtoamaan. Jos pitää valittaa, valittakaa sen kolumnin kirjoittajalle. Oli muistaakseni joku teologi.

Eli tämä teologiko kolumnissaan vertasi miesten luonnollisia tarpeita seksuaaliseen ahdisteluun? Ja sinä ihmettelet että nimenomaan metoo-aihetta käsittelevässä ketjussa tällainen vertaus aiheuttaa kuohuntaa?

Kiinnostavaa tuo ihmisen sisäisen maailman syvä häiriintyneisyys, jossa toisten seksuaalinen häirintä ja väkivalta kanssaihmisiä kohtaan yritetään normalisoida esittämällä ne luonnollisina tarpeina.

Vierailija
153/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat sanoa minulle jotain kehuvaa ja mukavaa, kehu vaikka sitä, kuinka ylpeä olet minusta, kun kävin

vapaaehtoistyössä vanhainkodilla ja tuotin siellä asukkaille iloa.

Ulkonäöstäni en halua kuulla ylipäätään minkäänlaista kommenttia.

Vierailija
154/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Länkytykset kauneudesta yms jossain baarissa ovat nyt vain selkeitä pesälleyrityksiä, tökeröjä sellaisia. Niillä voi päästä jonkun epävarman, pikkusievän pöksyihin, niihin tuollaiset uppoaa. Rumat ja kauniit naiset tietävät useimmiten tarkalleen miltä näyttävät, eivätkä he tarvitse ketään siihen viereen sitä hokemaan."

Sinä et varmaankaan ole kaunis nainen?

Fiksu nainen kyllä osaa lukea miestä ja tämän tarkoitusperiä. Tietysti, jos nainen itse on sitä laatua, että sinne pöksyihin pääsee joka viikonloppu eri mies, niin ehkä myös lähestymisyrityksetkin ovat varsin tökeröitä ja jos mies sanoo kauniiksi, se on  selvästi valhe.

Oikeasti luonnollisen kauniit naiset eivät yleensä ymmärrä olevansa kauniita ja helposti häkeltyvät, jos joku kaltaiseni herrasmies sen huomaa ja mainitsee siitä hienovaraisesti. En tietenkään sano naista kauniiksi sen vuoksi, että haluaisin päästä hänen pöksyihinsä, vaan koska kauniita naisia on Suomessa niin vähän, niin haluan hänen olevan kauneudestaan hitusen ylpeä. Hän on ainutlaatuinen silloin.

Voiko tästä kirjoitus enää mennä puistattavammaksi ja karmaisevammaksi.... eikä kirjoittaja edes tajua sitä.

Vierailija
155/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopivaa kehua kenenkään ulkonäköä, koska sehän tarkoittaa, että jonkun toisen ulkonäkö ei ole kehuminen arvoinen. Joten jos on pakko kehua, kehu ihan jokaista.

Vierailija
156/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sopivaa kehua kenenkään ulkonäköä, koska sehän tarkoittaa, että jonkun toisen ulkonäkö ei ole kehuminen arvoinen. Joten jos on pakko kehua, kehu ihan jokaista.

Ei hemmetti. Kun idea on jättää ihmiset rauhaan. Työkaverien, opiskelukaverien, asiakaspalvelijoiden tai ihan tuntemattomien ulkonäköä ei kerta kaikkiaan ole asiallista kommentoida missään tilanteessa. Never-ever-never.

Vierailija
157/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat pitkälti henkistyneitä olentoja, toisin kuin miehet.  Sen takia miehen ei tule kommentoida naisen ulkoasua millään tapaa.

Jos nainen vaikka epähuomiossa sattuisi lähtemään alasti ulos, ei yhdenkään miespuolisen henkilön tulisi katsoa naista kuin kaulasta ylöspäin. Itse asiassa tämä koskee kaikkea naisten asusteita.

Jos hiukset on laitettu, tai meikkausta on harrastettu, miehen velvoite on ajatella naista ilman kampausta ja pyrkiä poistamaan meikkauksen vaikutus.

Ainoan poikkeuksen luo tapaus jossa nainen on selkeästi laihtunut. Tällöin voi ohimennen mainita naiselle pudonneen elopainon vaikutuksesta terveyteen. Ulkonäöllisiin vaikutuksiin laihdutuksen suhteen ei kannata mennä, sillä osoittaa vain katsoneensa naista kaulan alapuolelle ja syyllistyneensä suurimpaan virheeseen, eli naisen kehon esineellistämiseen ja arvottamiseen.

Kääntäen tämä näkyy siinä, että naiset eivät koskaan katso miestä kaulasta alaspäin. Naiselle on täysin merkityksetöntä, onko mies lihava vai laiha, lihaksikas tai charmantti. Naiselle merkityksellisin piirre miehessä on luonne ja ko. luonteen sopivuus ko. naisen arvoihin.

Vierailija
158/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sun takapuolesi ei osaa lukea? Kokeile käyttää sitä ylempänä olevaa osaa, jota aivoiksikin kutsutaan. Etkö ymmärrä ettei sun "kehut" ole tervetulleita kenenkään vastaanottajan puolesta! Se, että sinä halua "kehua" jotain naisia, on sun juttu, vain sun päässä. Ne naiset eivät halua kuulla sulta mitään!

Minä olen aina kehunut aidosti kauniita naisia ja niin tulen tekemään edelleenkin. Kysyn vielä uudestaan: Miksi sinun peppua hiertää se, että kauniita naisia kehutaan? Loukkaako se vähemmän kaunista naista?

Kehumani naiset ovat olleet otettuja kehuista.

Vierailija
159/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen ulkonäön kehuminen on tyhmää, ei sitä kannata muutenkaan tehdä. Tai no ne naiset jotka siitä innostuu eli jotkut high maintenance -prinsessat ei muutenkaan ole naisia jotka ikinä kiinnostuisivat palstamiehistä. Kehu mieluimmin jotain muuta ominaisuutta tai vielä parempi, keksi kiinnostavampia puheenaiheita. Ulkonäköön keskittymällä naiselle tulee sellainen olo että hän on pala lihaa. No silmien kehuminen vois mennä. Tai jonkun tosi yllättävän asian. Kädet tms.

Puhu vain omasta puolestasi, itsestäni olisi ihanaa kuulla aitoja kehuja ulkonäöstäni mutta olen niin ruma etten kuule niitä kuin aniharvoin, ja nekin on säälistä annettu.

Minäkään en ole kedon kaunein kukkanen mutta en ole koskaan kaivannut kehuja ulkonäöstäni. En minäkään kehuisi itseäni ja muutenkin mun avut on ihan jossain muualla ja hyvä niin. Aidosti en vaihtaisi Sara Siepin pärstään jos se tietäisi henkisten kykyjen laskua monta pykälää. Mikä ei tarkoita etteikö kauneus ja äly voisi asua samassa päässä, mutta ymmärrätte pointin. Kauniilla voi olla sekin ongelma että luullaan tyhmäksi tai ainakin ulkonäkö menee oleellisempien asioiden edelle. 

Sara Sieppikö kauneuskuningatar :D

Vierailija
160/233 |
11.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikatyhmäksi taka-aasikoksi sillä tottahan se ilmiselvästi on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi