Onko nyt niin, että metoo-kampanjan vuoksi ei saa enää kehua naisten ulkonäköä?
Kommentit (233)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä kenenkään ulkonäköä muutenkaan kommentoida?
Juuri oli internetissä juttua siitä, että työkavereita pitää kehua. Mutta mitä jos joukossa on nainen?
Eiköhän niitä työkavereita ole tarkoitus kehua ihan työn kannalta oleellisista ominaisuuksista eikä ulkonäöstä.
Tervepäinen ihminen ei tyrannisoimalla yritä kertoa uhrille (päästäen samalla vielä sympaten syyllisen eli tekijän kuin koiran veräjästä), miten hänen tulee tuntea, suhtautua ja reagoida.
Ulkonäön vähättely ja solvaaminen on irrelevanttia, ruman ihmisen rumaa käytöstä, moukkamaista, asiatonta, subjektiivinen mielipidekysymys, eikä oikeuta sekään syyllisten hyysäämiseen tai uhrien syyllistämiseen ja mitätöintiin.
Kenenkään ulkonäkö tai kenenkään mielipide toisen ulkonäöstä ei oikeuta ahdisteluun tai syyttelyyn, ettei "sun ulkonäöllä" ahdistele kukaan. Ulkonäkö suuntaan tai toiseen ei valitettavasti ole ainut motivaatio ahdistella, on myös vallankäyttö ja alistamisaspekti.
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt niin, että metoo-kampanjan vuoksi ei saa enää kehua naisten ulkonäköä?
Tottakai saa. Oliko muuta?
Oleellista on, että miten sen tekee ja missä.
Kiireinen kauppajono ja joku mies alkaa kehua myyjän ulkonäköä...ärsyttävää.
Työkaverit voi kehua jos sen tekee ilman liian ahdistelevasti. Se varmaan on vaikeaa joskus.
Minua kehui yksi mies kauniisti tai ennemminkin kumosi asiakkaan ilkeän kommentin.
Itse kehiin yhtä miestä ehkä liian provosoivasti. Välillä huumori karkaa käsistä. Täytyy muistuttaa itseä, että on varovaisempi.
Ahdistelu jututhan ovat ilkeitä sävyltään. Jos joku vahingossa kehuu ja on vain vähän onneton siinä nin kyllä sävyero on eri kuin sellainen itsekäs, minähän se saan omia pervojuttujani ilmaista kelle vaan-asenne.
Joku viheltelykin voi olla sävyltään ystävällistä taikka ilkeää ja alentavaa.
Kyllä on. Minä en enää katsokaan naisiin tai jos sitä teen, teen sen pää kenossa...
Juuri metoo-kampanjan takia olen lopettanut vieraille naisille puhumisen tyystin. Näin ei tule väärinymmärryksiä. En tervehdi kaupan kassoja tai muita myyjiä, en myöskään kysy enkä vastaa mitään. Tarjoilijoille näytän sormella ruokalistaa ja kun tarvitsen laskun vihellän hänet paikalle. Joulun aikaan tuli Gigantissa oikein päällekäyvä myyjä tivaamaan "miten voin auttaa" ja kun en päässyt eroon oli pakko sanoa "haist v*ttu" ja sen jälkeen sain olla rauhassa. Kadulla kysyi eräs rouva reittiä rautatieasemalle ja hänelle näytin keskisormea. Ovea en myöskään enää naisille avaa, vaan menen itse ensin ja vedän oven perässä kiinni. Jokuhan heti loukkaantuisi sellaisesta flirtistä.
Onko v*tun haistatus seksuaalista häirintää, vai pitäisikö toivotella per*een haistelua sen sijaan? Entäs keskisormen näyttäminen, pitäisikö näytellä jotain muuta sormea, ettei tulkita liian seksuaaliseksi?
En missään nimessä halua vaikuttaa pervolta, joka yrittää tehdä tuttavuutta vieraiden naisten kanssa.
Suomi ukkoja edustava otos täällä.
Kyllä, mikäli tapasi kehua naisen ulkonäköä on tarrata rintoihin kiinni, niin näin se on, se pitää lopettaa. Mielellään ylipäätään liikkuminen julkisilla paikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mikäli et oikeasti erota seksuaalista puhetta normaalista.
Ohjeena: älä sano naiselle, joka ei ole kanssasi suhteessa, mitään sellaista, mitä et haluaisi homomiehen sanovan sinulle.
”Tänään panen vain naisia”?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko sitä kenenkään ulkonäköä muutenkaan kommentoida?
Juuri oli internetissä juttua siitä, että työkavereita pitää kehua. Mutta mitä jos joukossa on nainen?
Eiköhän niitä työkavereita ole tarkoitus kehua ihan työn kannalta oleellisista ominaisuuksista eikä ulkonäöstä.
Enhän minä esim. tissejä kehukaan, elleivät ne ole oleellisen kokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mikäli tapasi kehua naisen ulkonäköä on tarrata rintoihin kiinni, niin näin se on, se pitää lopettaa. Mielellään ylipäätään liikkuminen julkisilla paikoilla.
Eli nyt ei edes riitä, että miesten pääsy festareille kielletään, perusoikeuksien vastaisesti, vaan ulos ei saa ylipäänsä mennä? Syntymässä miesoletetuille panta jalkaan ja elinkautinen kotiaresti.
no more mr nice guy kirjoitti:
Juuri metoo-kampanjan takia olen lopettanut vieraille naisille puhumisen tyystin. Näin ei tule väärinymmärryksiä. En tervehdi kaupan kassoja tai muita myyjiä, en myöskään kysy enkä vastaa mitään. Tarjoilijoille näytän sormella ruokalistaa ja kun tarvitsen laskun vihellän hänet paikalle. Joulun aikaan tuli Gigantissa oikein päällekäyvä myyjä tivaamaan "miten voin auttaa" ja kun en päässyt eroon oli pakko sanoa "haist v*ttu" ja sen jälkeen sain olla rauhassa. Kadulla kysyi eräs rouva reittiä rautatieasemalle ja hänelle näytin keskisormea. Ovea en myöskään enää naisille avaa, vaan menen itse ensin ja vedän oven perässä kiinni. Jokuhan heti loukkaantuisi sellaisesta flirtistä.
Onko v*tun haistatus seksuaalista häirintää, vai pitäisikö toivotella per*een haistelua sen sijaan? Entäs keskisormen näyttäminen, pitäisikö näytellä jotain muuta sormea, ettei tulkita liian seksuaaliseksi?
En missään nimessä halua vaikuttaa pervolta, joka yrittää tehdä tuttavuutta vieraiden naisten kanssa.
Hyvä, varmasti parempi näin.
Ap, jos et osaa puhua muille ihmisille muuten kuin jokeltelemalla jotain idiotismeja heidän ulkonäöstään ole hiljaa. Eivät kanssaihmisesi kaipaa kommentteja ulkonäöstään.
Henkilön kyvyttömyys normaaliin vuorovaikutukseen muiden kanssa ei johdu metoosta vaan jostain ihan muusta.
Kovin on vääristynyt suominaisen mieli, kun miehen vilpitön kehu hyvästä ulokonäöstä koetaan vääränä, ahdisteluna tai seksuaalisena häirintänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nyt ei edes riitä, että miesten pääsy festareille kielletään, perusoikeuksien vastaisesti, vaan ulos ei saa ylipäänsä mennä? Syntymässä miesoletetuille panta jalkaan ja elinkautinen kotiaresti.
Ihanan kärjistetty ja uhriutuva viesti! Ajattelen miesasiavauvaa, ja sitä kuinka loukkaantunut hän on metoo-kampanjasta johtuen kosketellessani hikisiä kiveksiäni
Vierailija kirjoitti:
Kovin on vääristynyt suominaisen mieli, kun miehen vilpitön kehu hyvästä ulokonäöstä koetaan vääränä, ahdisteluna tai seksuaalisena häirintänä.
Nnnhhhhhhhh...
no more mr nice guy kirjoitti:
Ihan hyvä alku, tuosta on hyvä jatkaa. Vielä kun vähentäisit liikkumista asuntosi ulkopuolella niin olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Nii mut jossei ne iha oikeesti haluu sun vilpitöntä kehua, etkö pysty olee sitä sanomati?
Täällä myös yksi, joka on aina ihmetellyt joidenkin ihmisten tarvetta kommentoida muiden ulkonäköä. Se on useimmiten kiusallista ja täysin irrelevanttia. Esimerkiksi kerran erään kokouksen aluksi eräs mies kommentoi asuani melkein minuutin. Sanoin vain, että mennäänkö asiaan vihdoinkin. Kai se on jonkinlaista yritystä päästä niskanpäälle, että kato mä voin arvostella ja nyt sun pitää vastavuoroisesti olla hirveän kiitollinen. Mielestäni tuollaiset ulkonäköön kohdistuvat kommentit eivät kuulu työpaikalle ollenkaan, ellei työ koske nimenomaan ulkonäköä.
Länkytykset kauneudesta yms jossain baarissa ovat nyt vain selkeitä pesälleyrityksiä, tökeröjä sellaisia. Niillä voi päästä jonkun epävarman, pikkusievän pöksyihin, niihin tuollaiset uppoaa. Rumat ja kauniit naiset tietävät useimmiten tarkalleen miltä näyttävät, eivätkä he tarvitse ketään siihen viereen sitä hokemaan.