Onko nyt niin, että metoo-kampanjan vuoksi ei saa enää kehua naisten ulkonäköä?
Kommentit (233)
En tiennyt että ulkonäön kehuminen on rinnastettava seksuaaliseen härintään. Kotimaassani naisten ulkonäkö kehutaan paljon ja sitä otetaan kohteliaisuutena. Asia erikseen jos heitetään pervoja kommentteja/ehdotuksia.
-Nainen
Vierailija kirjoitti:
gsdfgsdg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gfhdfh kirjoitti:
Siis naistahan saa kehua, jos sattuu itse olemaan naisesta viehättävä. Sehän se raadollinen kaksinaismoraali onkin tässä asiassa. Ongelma ei ole kehuissa, vaan siinä keneltä ne tulevat.
Perustuen sinun mutuun? Jos joku mies tulisi ensi töikseen kehumaan minun ulkonäköä, hänen pisteensä laskisivat heti ja hän muuttuisi vähemmän viehättäväksi. Sitten jos rupeaisimme deittailemaan, ja parisuhteseen, niin asia tietenkin muuttuisi. Itsekin kehuisin kumppaniani silloin kun hän näyttää hyvältä. En allekirjoita tuota, että kaikki naiset haluaa koko ajan vain että ventovieraat viehättävät ihmiset arvottavat heitä ulkonäön perusteella. Minusta tuollainen mies on tyhmä ja pinnallinen ja luultavasti helpon seksin perässä. Sano jotain fiksua ja tilanteeseen sopivaa ja saat mielenkiintoni.
Ai niin kuin vaikka kahvilassa, että: "Tosi hienosti laitoit tuon kupin tuohon tarjottimelle hei."
Eli sinä et osaa puhua naisille asiallisesti. Tuo kommentti on silkkaa v*ttuilua. Muistele nyt vaikka hetki, missä tilanteessa ja millaista positiivista kommenttia olet antanut muille miehille, varmaan jotain vastaava voi sanoa naisellekin.
Jep, vittuilua sille joka sanoi että ei saa kommentoida ulkonäköä, vaan sen pitäisi olla jotain "tilanteeseen sopivaa".
Jos näen kahvilassa tuntemattoman miehen, olisi vähän outoa alkaa kehua häntä ihan puskista. Enhän minä vieraasta naisestakaan tiedä yhtään mitään muuta kuin sen, että pidän häntä viehättävänä, joten vaikea kehua mistään muusta. Siitä kai tässä keskustellaan loppujen lopuksi, että onko flirttailu nykyään kielletty.
Vierailija kirjoitti:
khjkhj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gfhdfh kirjoitti:
Siis naistahan saa kehua, jos sattuu itse olemaan naisesta viehättävä. Sehän se raadollinen kaksinaismoraali onkin tässä asiassa. Ongelma ei ole kehuissa, vaan siinä keneltä ne tulevat.
Mikä pakko on kehua naista niin, että seksuaalisesta ahdistelusta olisi millään muotoa kyse?
Eihän siitä olekaan kyse, kun annetaan asiallinen kehu.
No mitä ihmettä täällä sitten vingutaan, että metoo-kampanjan takia naisten ulkonäköä ei muka saisi enää kehua?? Kuten itsekin sanoit, jos kehut asiallisesti, sinua ei edelleenkään syytetä seksuaalisesta ahdistelusta. Eli mikä on ongelma?
Ongelma näyttää olevan se, että kehuminen on joidenkin mielestä seksuaalista ahdistelua. Se ei siis ole minun ongelmani, vaan heidän.
Vierailija kirjoitti:
sgfsdgdfg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gfdsdfgsdf kirjoitti:
Minä haluaisin kääntää tämän keskustelun ihan päälaelleen. Miksi naiset kaupungilla eivät koskaan sano minulle positiivisia asioita ulkonäöstäni? Piristäisi päivää ihan todella, kun joskus kuulisi jotain. Sillä varmaan leijuisi monta päivää, itse asiassa. Sitä ei kai naisena ymmärrä, kun on jo pilalle hemmoteltu kohteliaisuuksilla.
Miksi kaipaat muilta egonpönkitystä?
Miten sinun haluamisesi liittyy aiheeseen "epätoivottu ahdistelu on sopimatonta ja sitä ei tule suvaita!"? Et tietenkään itsekkäänä minäminäminä-miehenä tajua yhtään mitään ja tätä keskustelua ei käännellä, vaan ole hyvä aloita oma teemaulina.
Mieti esim. että joku nainen on voitu raiskata ja hänellä elinikäiset traumat tästä ja sinä KEHTAAT itkeä kun naiset eivät kehu sinua?? Ehkä sinussa ei ole kehuttavaa ulkoisestikaan??
Egonpönkitystä? Ei toki, siitä vain tulisi hyvälle tuulelle. Miehet kun eivät ikinä kuule mitään positiivista mistään, etenkään nykypäivänä kun olemme vain syypäitä kaikkeen pahaan, mitä maailmassa tapahtuu.
Miten ahdistelu ja raiskaus tähän liittyy?
Jos minulla on kaupassa käydessä kärry täynnä tavaraa, niin kassalla vilkaisen taakseni, jos siellä sattuu olemaan joku yhden tai kahden ostoksen kanssa. Viimeksi eilen kävi näin, ja sanoin takanani jonottaneelle miehelle, että hän voi mennä ennen minua. Mies selvästi ilahtui ja hän kiitteli minua. Pidän tekemääni positiivisena tekona vaikken miehen ulkonäköä kehunutkaan. Mitähän mies olisi tuuminut, jos olisin kehaissut hänen vartaloaan tai sanonut, miten kaulahuivin sävy sopiin hänen silmiensä väriin?
Eihän nämä asiat sulje tosiaan pois millään tavalla. Kyllä minkäkin voin toimia kassalla tuolla tavalla ja voin *lisäksi* vielä pitää sinua viehättävänä. Tosin en ehkä kassatilanteessa sitä ottaisi esille, koska siinä on muitakin ihmisiä enkä halua kiinnittää heidän huomiotaan.
Vierailija kirjoitti:
gsdfgsdg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gfhdfh kirjoitti:
Perustuen sinun mutuun? Jos joku mies tulisi ensi töikseen kehumaan minun ulkonäköä, hänen pisteensä laskisivat heti ja hän muuttuisi vähemmän viehättäväksi. Sitten jos rupeaisimme deittailemaan, ja parisuhteseen, niin asia tietenkin muuttuisi. Itsekin kehuisin kumppaniani silloin kun hän näyttää hyvältä. En allekirjoita tuota, että kaikki naiset haluaa koko ajan vain että ventovieraat viehättävät ihmiset arvottavat heitä ulkonäön perusteella. Minusta tuollainen mies on tyhmä ja pinnallinen ja luultavasti helpon seksin perässä. Sano jotain fiksua ja tilanteeseen sopivaa ja saat mielenkiintoni.
Ai niin kuin vaikka kahvilassa, että: "Tosi hienosti laitoit tuon kupin tuohon tarjottimelle hei."
Pidätkö sinä naisia todella jotenkin niin toistaitoisina ihmisinä, että edes kupin laittaminen tarjottimelle ei yleensä kunnialla onnistu vai mitä oikein tarkoitat? Tykkäisitkö hyvää jos joku nainen tulisi sinua kaupassa opastamaan vastaavalla tavalla kuin olisit pieni lapsi?
"Tosi nätisti osasit laittaa jauhelihapaketin siihen maitopurkin viereen ostoskärryyn!"
"Oi, saitko juuston ihan itse otettua hyllystä! Hienoa!"
Et tainnut lukea mihin tuolla kommentilla vastasin. Kun kuulemma ei saisi kehua ulkonäköä, vaan sanoa jotain "tilanteeseen sopivaa", niin keksin sitten tuollaisen kommentin kahvilatilanteeseen. Piruilin toki, myönnettäköön.
Vierailija kirjoitti:
gsdfgsdg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gfhdfh kirjoitti:
Voi luojan tähden! 😂😂😂
Nainen: Sano jotain fiksua ja tilanteeseen sopivaa, niin saat mielenkiintoni.
Ja fiksuinta mitä sinä keksisit sanoa, on kehua aikuista ihmistä siitä, että hän on suoriutunut hyvin yksinkertaisesta asiasta, josta kaikki terveet aikuiset pääsääntöisesti suoriutuvat ongelmitta. Olen sanaton.
Mielestäni se sopii oivallisesti kahvilatilanteeseen, etenkin jos naiseen itseensä ei saa kohdistaa mitään kommenttia. Hei, vähän löysemmälle sitä pipoa nyt. Jaa, mutta ettehän te osaa ottaa flirttailuakaan vastaan ilman, että soitetaan poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää väkisin esittää, että ei tajua #metoon ideaa? Vai onko joku muka oikeasti niin tyhmä, että luulee kaiken kommunikoinnin olevan häirintää?
Moni nainen tuntuu olevan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää väkisin esittää, että ei tajua #metoon ideaa? Vai onko joku muka oikeasti niin tyhmä, että luulee kaiken kommunikoinnin olevan häirintää?
Eihän sen edes tarvitse olla mitään kommunikointia! Pelkkä hajamielinen tuijotuskin muuttuu ihmisoikeuskysymykseksi, jos joku bainen kävelee siigen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies täyttää 40v alkaa hän hiljalleen muuttua vain vanhaksi pervoksi, jollei hän käyttäydy asiallisesti ja aikuistu arvokkaasti. Tämä on ainakin omalla kohdallani näin ja itselleni tämä "metoo"-kampanja muistuttaa niistä lukuisista liian vanhoista miehistä, jotka ovat kehuneet tai ehdotelleet jotakin typerää.
Omanikäiset ja nuoremmat (ei toki liian nuoret) ottaa aivan eritavalla, koska se on vain luonnollista heittää hurjaakin kaksmielistä läppää oman ikäluokan miesten kanssa ja hyvännäköisen nuoren miehen ehdottelun ottaa lähinnä kohteliaisuutena. Ollaan kaikenkaikkiaan samalla taajuudella, eikä tule sitä omituista hyväksikäyttö-fiilistä mitä vanhoista ukoista tulee, kun he tulevat ehdottelemaan.
Vanhat miehet kuuluvat suojelemaan ja opastamaan nuorempia ihmisiä, olemaan "isejä", ei iskemään niitä. Se on oikeasti ERITTÄIN loukkaavaa, alentavaa ja järkyttävää, kun et omaa mitään isäkompleksia ja isäsi ikäinen yhtäkkiä ehdottelee jopa seksiä!!
Naiset, joilla on "vanhamiesfetissi" ovat aika äänekkäinä puolustelemassa valintojaan ja puolustaessaan hanakasti taipumustaan he luovat illuusion, että kaikki naiset ovat samanlaisia ja tämä on erittäin vahingollista niille enemmistölle, joilla tätä fetissiä ei ole.
On ihan sallittua rakastua itseään paljon vanhempaan, mutta älä pidä siitä melua, koska se meluaminen lähinnä paljastaa vain sen, että sisälläsi jossain tiedät itsekkin sen minkä me muut jo tiedämmekin.
No setämiehethän ovatkin oma ilmiönsä. En minä ainakaan selvästi nuoremmille mitään yrittäisikään.
Metoo kouhitsee ja pyrkii alistamaan miehet. Miesten luonnollinen sukupuolisuus halutaan tukahduttaa. Samaan aikaan naiset teettävät keholleen luonnottomuuksia sukupuoli-identiteettinsä korostamiseksi miesten silmissä. Silikonirintoja. Pakaraimplantteja. Vaginadesignea. Huulitäyttöjä. Kulmatatuointeja. Rasvaimuja. Suuri paradoksi, jonka vain naiset kykenevät ymmärtämään!
fgdfgdfg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gsdfgsdg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gfhdfh kirjoitti:
Voi luojan tähden! 😂😂😂
Nainen: Sano jotain fiksua ja tilanteeseen sopivaa, niin saat mielenkiintoni.
Ja fiksuinta mitä sinä keksisit sanoa, on kehua aikuista ihmistä siitä, että hän on suoriutunut hyvin yksinkertaisesta asiasta, josta kaikki terveet aikuiset pääsääntöisesti suoriutuvat ongelmitta. Olen sanaton.
Mielestäni se sopii oivallisesti kahvilatilanteeseen, etenkin jos naiseen itseensä ei saa kohdistaa mitään kommenttia. Hei, vähän löysemmälle sitä pipoa nyt. Jaa, mutta ettehän te osaa ottaa flirttailuakaan vastaan ilman, että soitetaan poliisille.
Joku toinen saattaisi kahvilatilanteessa moikata naista, kysyä saako istua seuraan hetkeksi ja mikäli saa luvan, aloittaa jutustelun vaikka itsensä esittelyllä. Mutta sinä kaiketi baarissakin lähestyt naisia kehumalla, kuinka onnistuneesti he juovat siideriä läikyttämättä rinnuksille?
Kuinka moni nainen on soittanut poliisin paikalle, kun sinä olet flirttaillut heille?
Kyllä se nyt vaan näin on! Paitsi, jos itse olet erittäin pantavan näköinen, jollon se on tietysti ok. Ja toivottavaa.
Täällä miehet jotka ei saa naista millään taistelevat oikeudestaan jatkaa huonoja ja toimimattomia toimintatapojaan *ojentaa Darwin-palkinnon*.
jghghj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
khjkhj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gfhdfh kirjoitti:
Mikä pakko on kehua naista niin, että seksuaalisesta ahdistelusta olisi millään muotoa kyse?
No mitä ihmettä täällä sitten vingutaan, että metoo-kampanjan takia naisten ulkonäköä ei muka saisi enää kehua?? Kuten itsekin sanoit, jos kehut asiallisesti, sinua ei edelleenkään syytetä seksuaalisesta ahdistelusta. Eli mikä on ongelma?
Ongelma näyttää olevan se, että kehuminen on joidenkin mielestä seksuaalista ahdistelua. Se ei siis ole minun ongelmani, vaan heidän.
Kuinka moni nainen on ihan live elämässä sanonut, että ulkonäön asiallisesti kehuminen on seksuaalista ahdistelua? Ja ymmärrät kai, että vaikka nainen ei pitäisi ulkonäköönsä kohdistuvasta kehusta, ei hän silti lainkaan välttämättä pidä sitä seksuaalisena ahdisteluna? Siis se että nainen ei ole kiinnostunut sinusta kehuttuasi hänen ulkonäköään, ei merkitse sitä, että hän pitäisi sinua ahdistelijana. Hän ei vain ole kiinnostunut. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.
ghfggfhd kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni nainen tuntuu olevan.
Suosittelen lämpimästi, että luet joskus ihan ajatuksen kanssa näitä ketjuja ja varsinkin niitä asiallisella mielellä kirjoitettuja kommentteja. Tällöin tuollaista harhaluuloa ei olisi voinut syntyä, koska tällä palstalla on kyllä valehtelematta sataan kertaan eri ketjuissa erittäin seikkaperäisesti yritetty kertoa, kuinka naisille voi kommunikoida ilman että se on seksuaalista häirintää. Silti säännöllisesti jotkut miehet avaavat aina uuden ulinaketjun aiheesta "Onko nyt niin, että naisia ei saa enää tervehtiä koska metoo".
Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan näin on! Paitsi, jos itse olet erittäin pantavan näköinen, jollon se on tietysti ok. Ja toivottavaa.
Niin vastakaikua odotetaan, vaikka niin viattomasti muka kehutaan?!?
Älä yritä puhua naisten puolesta, voit puhua vain omasta ja jos ei oma ulkonäkösi ole "pantava" niin voi kuinka surullista, mutta epäolennaista. Täälläkin on jo tuhannesti kerrottu, että kaikille samat säännöt, eikä kellään ei ole lupa ahdistella. Naisten mielestä muuten siihen mennessä hyvännäköinen, komea ja potentialisesti kiinnostavakin mies muuttuu ällöttäväksi, jos ahdistelee, vonkaa, kourii tai muuten kättäytyy sopimattomattomasti ja epätoivotusti.
Hyvät tavat kaunistavat, mutta ei tarkoittaa ei ja aina nyt ei vain natsaa kahdella ihmisellä, vaikka molemmat ok tyyppejä, mutteivat vain keskenään sovi (kummassakaan ei tarvi olla mitään vikaa), joten sitten vain eteenpäin kumpikin katkeroitumatta. Pakit pitää osata ottaa vastaan jos yrittää iskeä ja niitä tulee.
jghghj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
khjkhj kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gfhdfh kirjoitti:
"Uhrin syy, minulla on oikeus ahdistella, jos ja kun tahdon!"
Siinä tapauksessa jätät häidät täysin rauhaan ja annat olla, nimenomaan sinun ongelmasi! Et voi ahdistella ketään heidän tahtomattaan. Ihmisillä on oikeus tunteisiinsa ja jos he kokevat sinun imelyyslässytyksesi epätoivottavina ja vastenmielisinä, (riippumatta siitä, miten ne tarkoitit) niin silloin sinä olet kehumatta, puhumatta ja lähestymättä, et voi vain jyrätä muita ihmisiä.
Älä leiki tyhmää. Tiedät hyvin, että mikä on ok ja mikä ei. Jos oot edes jollain sos taidoilla varustettu. Kyllä sä tiedät.
Kun mies täyttää 40v alkaa hän hiljalleen muuttua vain vanhaksi pervoksi, jollei hän käyttäydy asiallisesti ja aikuistu arvokkaasti. Tämä on ainakin omalla kohdallani näin ja itselleni tämä "metoo"-kampanja muistuttaa niistä lukuisista liian vanhoista miehistä, jotka ovat kehuneet tai ehdotelleet jotakin typerää.
Omanikäiset ja nuoremmat (ei toki liian nuoret) ottaa aivan eritavalla, koska se on vain luonnollista heittää hurjaakin kaksmielistä läppää oman ikäluokan miesten kanssa ja hyvännäköisen nuoren miehen ehdottelun ottaa lähinnä kohteliaisuutena. Ollaan kaikenkaikkiaan samalla taajuudella, eikä tule sitä omituista hyväksikäyttö-fiilistä mitä vanhoista ukoista tulee, kun he tulevat ehdottelemaan.
Vanhat miehet kuuluvat suojelemaan ja opastamaan nuorempia ihmisiä, olemaan "isejä", ei iskemään niitä. Se on oikeasti ERITTÄIN loukkaavaa, alentavaa ja järkyttävää, kun et omaa mitään isäkompleksia ja isäsi ikäinen yhtäkkiä ehdottelee jopa seksiä!!
Naiset, joilla on "vanhamiesfetissi" ovat aika äänekkäinä puolustelemassa valintojaan ja puolustaessaan hanakasti taipumustaan he luovat illuusion, että kaikki naiset ovat samanlaisia ja tämä on erittäin vahingollista niille enemmistölle, joilla tätä fetissiä ei ole.
On ihan sallittua rakastua itseään paljon vanhempaan, mutta älä pidä siitä melua, koska se meluaminen lähinnä paljastaa vain sen, että sisälläsi jossain tiedät itsekkin sen minkä me muut jo tiedämmekin.