Oletko käyttänyt turkista julkisesti? Miten on suhtauduttu (tutut/tuntemattomat)?
Kommentit (68)
Mulla on canada goose ja ilmeisesti kaulus on turkista. Lämpimin takki ikinä, suosittelut!
Mulla kaksi lammasturkkia, joita käytän kovilla pakkasilla. Kukaan ei ole onneksi nähnyt tarpeelliseksi avautua näkemyksistään.
Lammasturkin käyttö on minusta lampaiden kunnioittamista ja järkevää. Jos lampaat tapetaan syömistä varten, olisi törkeää heittää kaikki muu pois. Täysin toinen asia on sitten kasvatetaanko lampaita syötäväksi.
Villieläinten turkit onkin jo sitten ihan eri juttu.
Käyttäisin, jos olisi varaa ostaa kunnollinen turkki. Turkis on kaunista ja lämmintä. Kettutyttöjen ulinat ei kiinnosta pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on minkkiturkki, käytän sitä kunnon pakkasilla. Ei kettutytöt jne. edes tajua, mikä on muovia ja mikä aitoa turkista. Muistelen hämärästi, että nimenomaan mikromuovi on tuhoamassa meriä ja sitä kautta merten eliölajeja, joten kumpi sitten on kamalampi asia: tuhota satoja kalalajeja vai 300 minkkiä?
Hyvä pointti tuo viimeinen lause, enpä ole tullut ajatelleeksi.
Tämä logiikka toimisi jos kyse olisi metsästetyistä eläimistä eikä tarhatuista.
Tai auton alle jääneistä eläimistä. Nykyään on saatavana myös villeistä minkeistä ja supikoirista tehtyjä tuotteita.
Tiesittekö muuten, että se karvareuna hupussa ei ole kylmissä oloissa koriste. Karvareuna siirtää pään ohittavaa ilmavirtaa siten, että poskien ympärillä oleva lämminnyt ilmakerros pysyy paremmin paikallaan ja paleltumat vähenevät. Asiaa tutkittiin inuiteilla, joiden alkuperäisissä talvikamppeissa on leveät turkisreunukset hupussa.
Ei kukaan sano mitään, onneksi täällä pääkaupunkiseudulla on ihan sivistynyttä väkeä jotka eivät tuijota vieraita ihmisiä pahasti tai huutele heille jonkun vaatteen takia.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäisin, jos olisi varaa ostaa kunnollinen turkki. Turkis on kaunista ja lämmintä. Kettutyttöjen ulinat ei kiinnosta pätkääkään.
Ei kiinnosta vaikka he vain ajavat eläintenoikeuksia? Ovat turkistarhausta vastaan missä eläimet kärsivät TODELLA paljon. Miten sinua ei sellainen kiinnosta..
Itsekkin olen sekasyöjä, mutta kaikesta huolimatta haluan että eläimet saavat hyvän elämän ja vielä paremman kuoleman.
Minulla on varastossa isoäidin krimiturkkeja kaksi. Niistä voisi tehdä yhden kunnollisen sisäturkin, kunhan päällikankaaksi löytyisi jokin ohut ja kevyt "ydinsodan" kestävä kangas. Nuo turkkien nahkapalat ovat luultavasti kuluvimpia kohtia lukuun ottamatta ihan käyttökelpoisia vielä minun jälkeenikin.
Käytän jakuvasti, kun pakkasta. Ei minkäänlaisia kommentteja. 90-luvulla joku vastustaja veti terävällä veitsellä ystäväni minkkiturkin selkää tungoksessa.