Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käyttänyt turkista julkisesti? Miten on suhtauduttu (tutut/tuntemattomat)?

Vierailija
08.12.2017 |

Kehuja/haukkuja/kiinnostusta/katseita ym.?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin viimeksi eilen, kun oli 7 astetta pakkasta. Minulla on kaksi turkkia ja vaatteita joissa turkissomisteita. Ainoa kommentoija on Amerikassa asuva sisareni. Hän ei hyväksy . Muut kehuvat tai ovat viisaasti vaiti.

Vierailija
22/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on minkkiturkki, käytän sitä kunnon pakkasilla. Ei kettutytöt jne. edes tajua, mikä on muovia ja mikä aitoa turkista. Muistelen hämärästi, että nimenomaan mikromuovi on tuhoamassa meriä ja sitä kautta merten eliölajeja, joten kumpi sitten on kamalampi asia: tuhota satoja kalalajeja vai 300 minkkiä?

Ei ole joko-tai, en käytä turkista, aitoa tai feikkiä. Eikä ole tyylikästä turkista, on vain mummomaisia ja maksullisen seuralaisen näköisiä, miksi kukaan haluaa pukeutua niin?

Ne jotka pitävät kaikkia turkiksia mummomaisina eivät ole tutustuneet tarjontaan. Niitä on hyvinkin tyylikkäitä ja nykyaikaisia olemassa. Musta turkis on minusta tosi hyvännäköistä.

Ei ole. Ole mitä mieltä haluat, suurin osa ihmisistä katsoo sinua niin kuin sinulta olisi tullut menkkaveri näkyvästi läpi.

Tekoturkis ainakin on tällä hetkellä kovastikin muotia ja sitä pidetään hienona, miten ihmiset muka erottavat varsinkaan mustasta onko se aitoa vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin turkisten käyttäjille ohi kävellessäni turkiksen olevan murha, eläinten keskitysleireistä ym. 

Jos kommentoisit minulle tuollaista ohi kulkiessani, niin saisit kuulla olevasi kateellista rupulähiösakkia.

Vierailija
24/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on minkkiturkki, käytän sitä kunnon pakkasilla. Ei kettutytöt jne. edes tajua, mikä on muovia ja mikä aitoa turkista. Muistelen hämärästi, että nimenomaan mikromuovi on tuhoamassa meriä ja sitä kautta merten eliölajeja, joten kumpi sitten on kamalampi asia: tuhota satoja kalalajeja vai 300 minkkiä?

Ei ole joko-tai, en käytä turkista, aitoa tai feikkiä. Eikä ole tyylikästä turkista, on vain mummomaisia ja maksullisen seuralaisen näköisiä, miksi kukaan haluaa pukeutua niin?

Ne jotka pitävät kaikkia turkiksia mummomaisina eivät ole tutustuneet tarjontaan. Niitä on hyvinkin tyylikkäitä ja nykyaikaisia olemassa. Musta turkis on minusta tosi hyvännäköistä.

Ei ole. Ole mitä mieltä haluat, suurin osa ihmisistä katsoo sinua niin kuin sinulta olisi tullut menkkaveri näkyvästi läpi.

Tekoturkis ainakin on tällä hetkellä kovastikin muotia ja sitä pidetään hienona, miten ihmiset muka erottavat varsinkaan mustasta onko se aitoa vai ei?

Kyllä oikean, aidon eläinystävän pitäisi tunnistaa aidon eläimen karva viidenkymmenen metrin päähän!

Samaa ei voi sanoa ihmisistä joska eivät ole käyneet Kehä Ykkösen toisella puolella, ja ovat vieraantuneita luonnosta kaikin puolin, mutta vastustavat turkiksia vain siksi koska kaverinsakin vastustavat ja koska turkis edustaa elitismiä niin pitäähän niille ihmisille olla vähän kiukkuinen jotka ovat työllään saavuttaneet enemmän rahaa kuin he itse :D

Vierailija
25/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjoisessa Lapissa hylkeen ja poronnahkatuotteet ovat kovassa huudossa. Hattuina, kinttaina ja kenkinä.

Muutenhan tuonne paleltuu kesken työmatkan :"D

Ja kyllä, omistan hylkeennahkaisia asusteita.

Vierailija
26/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kommentoin turkisten käyttäjille ohi kävellessäni turkiksen olevan murha, eläinten keskitysleireistä ym. 

Jos ihminen maksaa rahaa siitä eläimestä, niin ihan sama pitääkö ihminen sitä eläintä yllään, käyttääkö sitä työntekoon, syökö sen vai pitääkö seuralaisena! Se eläin kuuluu sille, ja muiden ei tule siihen eläimeen puuttua, oli se sitten elävä tai kuollut!

Vierailija
27/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oikean, aidon eläinystävän pitäisi tunnistaa aidon eläimen karva viidenkymmenen metrin päähän!

Samaa ei voi sanoa ihmisistä joska eivät ole käyneet Kehä Ykkösen toisella puolella, ja ovat vieraantuneita luonnosta kaikin puolin, mutta vastustavat turkiksia vain siksi koska kaverinsakin vastustavat ja koska turkis edustaa elitismiä niin pitäähän niille ihmisille olla vähän kiukkuinen jotka ovat työllään saavuttaneet enemmän rahaa kuin he itse :D

Minulla on kotona karvalakki joka näyttää aivan aidolta mutta lapussa lukee että 70% akryyli, 30% polyesteri. Tosi aidon näköisiä tekoturkikset nykyään ovat, tekniikat ovat kehittyneet. Tai voihan toki olla kyseessä sellainen väärä merkintä, niitäkin esiintyy.

Vierailija
28/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo. Ja sit kun ne karvat ovatkin tekoturkista tai vaikka sitä neuletta, mikä muistuttaa krimilammasta...

Omituinen höpöttäjä.

Vierailija
29/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän turkiksia koska olen eläinrakas mutta allerginen eläimille ja niiden hilseille, joten paijaan käsiteltyä turkistani kuin lemmikkiä. Ostan vain turkiksia joiden eläimet ovat kokeneet luonnollisen kuoleman ja ne ovat vähän kalliimpia kuin häkkieläinten turkit.

Jos olen pitänyt turkista päälläni niin ihmiset ovat tulleet silittämään minua lähes autuaan oloisina että kun olette niin pehmeät yhdessä :D Hassua.

Vierailija
30/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pissiksen näköisen turkki on todenköisesti feikki, mutta edelleenkään tekoturkis ei ole yhtään parempi.

Vierailija
31/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin kaniturkin kirppikseltä ja käytin viime talvena sitä aika useinkin. Kukaan ei ole kommentoinut. Mutta en oikeastaan välitä turkiksista, joten annan sen ehkä pois.

Vierailija
32/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin turkiksen mutten viitsi ostaa koska ne tekevät ihmisestä kuin ihmisestä +10 kiloa lihavamman näköisen, -10 cm lyhyemmän näköisen ja muutenkin kömpelön karhutädin oloisen.

Vierailija
33/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on turkki, toki olem maksanut siitä sen verran suolaisen hinnan, että sain sen eettisesti valmistettuna.

On siis valmistettu luonnollisesti kuolleista eläimistä, ei tarhatuista.

Vierailija
34/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin turkiksen mutten viitsi ostaa koska ne tekevät ihmisestä kuin ihmisestä +10 kiloa lihavamman näköisen, -10 cm lyhyemmän näköisen ja muutenkin kömpelön karhutädin oloisen.

Pakkasilla kaikki näyttävät jossain bussipysäkillä kököttäessään muhkeilta, kun on kerroksia kerroksien päällä eikä kukaan mieti kokoasi. Siellä alla on aina paljon pienempi ihminen :)

Vierailija
35/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on turkki, toki olem maksanut siitä sen verran suolaisen hinnan, että sain sen eettisesti valmistettuna.

Sama minulla eli autojen alle kuolleista ketuista ja supikoirista tehdyt, ja jos joku tulee huutamaan minulle jotain eläinten murhaajajuttua, niin haastan henkilön oikeuteen kunnianloukkauksesta ja mustamaalaamisesta ja sitäpaitsi toisen vaatetukseen puuttuminen luokitellaan kiusaamiseksi ja siitäkin voi saada syytteen!

Kukaan ei ole tosin uskaltanut sanoa minulle mitään missään, toistaiseksi.

Vierailija
36/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin kaniturkin kirppikseltä ja käytin viime talvena sitä aika useinkin. Kukaan ei ole kommentoinut. Mutta en oikeastaan välitä turkiksista, joten annan sen ehkä pois.

kanin/jäniksen turkki ei vaan lämmitä kunnolla, se pitäisi mieluummin olla takin tai hupun sisäpuolella, takin vuorena.

Vierailija
37/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoni kertoi olleensä ystävättärensä kanssa illallistamassa, ja heillä kummallakin oli ollut päällä turkikset. Kun he saapuivat ravintolaan, oli takaa kuulunut "katso, venäläisiä naisia". Oli mummolla ollu naurussa pidättelemistä

Vierailija
38/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama minulla eli autojen alle kuolleista ketuista ja supikoirista tehdyt, ja jos joku tulee huutamaan minulle jotain eläinten murhaajajuttua, niin haastan henkilön oikeuteen kunnianloukkauksesta ja mustamaalaamisesta ja sitäpaitsi toisen vaatetukseen puuttuminen luokitellaan kiusaamiseksi ja siitäkin voi saada syytteen!

Kukaan ei ole tosin uskaltanut sanoa minulle mitään missään, toistaiseksi.

Susanna Koskiko siellä? Perehdypä ensin noihin lakipykäliin, edellinen jupakka ei tainnut opettaa mitään.

Vierailija
39/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan käytä. Äiti yritti tyrkätä minkkiturkin minulle, sanoin ei kiitos.

Mummo yritti samaa temppua, sanoin edelleen että kiitos mutta ei kiitos.

Onneksi äitini oli tajunnut että ihminen (=minä) joka on kasvissyöjä ei huoli turkista.

En ikinä menisi ulos turkissa, se olisi sosiaalista itsemurhaa. Vastustan turkistuotantoa enkä katso hyvällä silmällä jos joku käyttää turkista.

Onneksi suuret muotitalot ovat luopumassa turkistuotteista, toivottavasti myös Suomessa tajutaan mikä junttituote se on.

Vierailija
40/68 |
08.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan käytä. Äiti yritti tyrkätä minkkiturkin minulle, sanoin ei kiitos.

Mummo yritti samaa temppua, sanoin edelleen että kiitos mutta ei kiitos.

Onneksi äitini oli tajunnut että ihminen (=minä) joka on kasvissyöjä ei huoli turkista.

En ikinä menisi ulos turkissa, se olisi sosiaalista itsemurhaa. Vastustan turkistuotantoa enkä katso hyvällä silmällä jos joku käyttää turkista.

Onneksi suuret muotitalot ovat luopumassa turkistuotteista, toivottavasti myös Suomessa tajutaan mikä junttituote se on.

Nimenomaan Suomessa se ei ole "junttituote" vaan täydellinen tähän ilmastoon. Mutta kulje sinä öljymuovivaatteissasi ihan rauhassa ja ole niin tekopyhää ja ekologista että...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi