Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tällä palstalla naiset eivät ole valmiita keskustelemaan asioista aidosti

Vierailija
29.11.2017 |

He ovat lähes aina pouolustelukannalla ja yrittävät maalata naisista altavastaajia sellaisissakin asioissa, joissa miehillä on vaikeampaa. Ja jos he eivät siinä onnistu, niin sitten he alkavat vähätellä tuota ongelmaa ja syyllistää miehiä itseään siitä ongelmasta. Miksi palstan naisilla on niin kova tarve puolustella ja selitellä asioita nimenomaan naisten kannalta parhain päin? Ymmärtäisin asian paremmin, jos olisi vain kyse henkilökohtaisten olosuhteiden selittelystä, mutta täällä naiset jostain syystä pyrkivät pitämään yhtä "vihollisiaan" (miehiä) vastaan.

Kommentit (345)

Vierailija
121/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on hyvä, sillä joka ainoan kerran kun kyseenalaistetaan naisen toimintaa, alkaa juri tuollainen aloittajan nimittely. Eikö naiset osaa keskustella edes yhdessä ketjussa ilman henkilöön käymistä. En ole löytänyt sellaista ketjua. Ja Jonnet muka ovat niitä ilmestyskirjan petoja. Missäköhän ne pedot oikeasti lymyilevät? Tosiasiassa Jonnet ovat leppoisia tämän palstan kommentaattoreihin  verrattuna.

Ainakin minulle palstan miehet ovat sanoneet kaikenlaisia alatyylin nimityksiä. Pari tapausta muistan nyt, toisessa sanoin ketjun aloittajalle, että juopon kanssa ei kannata perhettä perustaa ja toisessa sanoin,  että nuorten naisten pitää keskittyä opiskeluun ja ystävyyssuhteiden ylläpitoon mitä ulkonäköön. Jostain syystä joku mies suivaantui kommenteistani.

Ai hitsi, tässähän piti keskustella yleisesti. Hyi minua.

Yksityinen sekoittuu palstalla joka kerta yksittäiseksi kokemukseksi.

Mutta palstanaisten puolustatuminen on henkilöön käyvää jokaisessa ketjussa, jossa arvostellaan naisten toimintaa. Kuitenkin halutaan sievää keskustelua, mutta ilmeisesti sievästä aiheesta, vaikkapa miehen käytöksestä...

Kun aloituksessa arvostellaan naisten toimintaa, niin usein paljastuu, että kyse on yhden miehen yksi kokemus yhdestä naisesta. Aloituksessa voidaan valittaa, miten naiset vaativat miehiä maksamaan treffeillä illalliset, koska edellinen treffinainen oli sanonut miehelle, että kai sinä kahvikupillisen tarjoat. Siinä syytetään ihan kaikkia naisia eikä siihen voi sitten vastata, että en mitä ole vaatinut tai entä jos seuraaville treffeille ehdotat vaikka ilmaista taidenäyttelyä, niinkö?

Naisten valitukset miehestä ovat yleensä oman miehen käytöstä, johon halutaan vertaistukea ja neuvoja. Paikalle ryntää heti mies, joka alkaa huutaa miesvihaa, vaikka kyse ei ole kaikista miehistä.

Ei asia ole kyllä noin, mutta olen huomannut, että noihin asioihin palstan naiset usein selittelyissään vetoavat. Vaikka todellisuus onkin aivan muuta. Ei se taida olla mitään omasta miehestä kertomista, kun suomalaisten miesten rumuutta tai peniksen kokoa haukutaan tai sanotaan, että kaikki sinkkumiehet ovat pepusta. "Kaljamahoista" ja kaljuuntumisesta nyt puhumattakaan. Tai suomalaisista nössömiehistä, jotka eivät edes uskalla lähestyä kuten ne ulkkisihanuudet.

Ap

Ja taas yleistetään. Näkyihän täällä olevan ketju, jossa naiset kehuu miehiään. Minäkin olen monessa keskustelussa kertonut, että mieheni on älykäs, mukava, pitkä, tumma , komea sekä hmm hyvinvarusteltu ja lisäksi aivan ihana isä lapsillemme.

No totta kai mun on yleistettävä, jos kerran se viesti johon vastasin oli yleistämistä. Siinähän sanottiin, että naiset tekevät X, joten kun mä olen eri mieltä, niin pakkohan mun on sanoa, että naiset tekevät Y. Ei naiset tietenkään joka ketjussa miehiä hauku, eivätkä miehet naisia, mutta jos maalataan sellaista kuvaa, että naiset lähinnä omista miehistään kertoilisivat, ja miehet usein yleistäisivät yhden naisen käytöksestä, niin kyllä mä olen siitä eri mieltä.

Ap

Vierailija
122/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkitä ketjuun poikia koskevasta syrjinnästä.

Pääsy kielletty

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Kun täällä nimenomaan päivittäin miehet tekee aloituksia siitä kuinka ällöttäviä vanhat naiset on. Ei toisinpäin.

Niin joo. :D Ikinähän täällä ei kirjoitella limaisista setämiehistä jne.

Ei kirjoitellakaan. Paitsi silloin kun limainen setämies ratsastaa paikalle ja tekee limaisen aloituksen ja saa siihen totuudenmukaisen vastauksen olet limainen setämies. Nämä välttää helposti jättämällä liman pois.

Sä et voi tosissasi uskoa, että ne aloitukset ovat oikeasti jonkun "setämiehen" aloittamia eikä jonkun katkeroituneen naisen. Mietipä nyt vähän, ne johtavat joka ikinen kerta vanhempien miesten joukkohaukkumiseen. Miksi kukaan mies niitä aloittaisi?

Miksi sinä uliset palstalla kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Et paranna omia olemattomia parisuhdemahdollisuuksia, et onnistu pilaamaan muiden miesten mahdollisuuksia, koska lähes kaikki täällä tunnistavat uli ulin naisvihoineen, ja tietävät etteivät miehet yleensä ole tuollaisia. Et onnistu muuttamaan kenenkään mielipidettä, et onnistu missään.

Miksi siis jatkat, eikö olisi kannattavaa hankkia oikea elämä? Saat sääliä ja ehkä halveksuntaakin, mutta eikö olisi parempi saada parisuhde? Vai onko siitä kyse, että uliseminen on jo niin osa persoonaa, ettet osaa muuta.

Tämä on sitä epäjonnemaista naisen keskustelua. Mutta ei miesvihaa, kuten tuossa viitattiin naisvihaan. Kirjoittaja ei näe malkaa omassa silmässään. Tehtailee vielä kymmeniä ulivaroituksia viikossa. Merkillistä.

T:Uliuu

Älä puhu satuja !

Jotain setämies-pappamaisuutta ja niitä piirteitä miehissä  taaskin täällä yhdessä ketjussa on pari vuorokautta kohta  jo ruodittu tarkkaan ja  pohdittu.

Mitään sen erityisempää syytäkään ei tuonkaan ketjun aloittamiselle tarvittu.

Vierailija
124/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko ihan ap rehellisesti sanoa, että täällä on tasoissa ketjut tyyliin

Miksi suomalaiset naiset ovat pystyyn nostettuja mätisäkkejä?

Ja

Miksi suomalaiset miehet ovat pystyyn nostettuja mätisäkkejä?

Vierailija
125/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsy kielletty

Ap

Et sitten sitäkään ketjua osannut muotoilla edes auttavasti asialliseksi. Ja nyt mussutat täällä naisille asiallisesta keskustelusta?

Vierailija
126/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistini mukaan tässä ketjussa ei ole jätetty vastaamatta viesteihin, ap. Viittasin tuolla viestillä tämän aihealueen aikaisempiin ketjuihin, joissa suuressa osassa keskustelun kaava on nähdäkseni aika sama.

Kysymykseesi naisten kyvyttömyydestä aitoon keskusteluun on toki aika hankala vastata, koska mielestäni naiset tällä palstalla eivät ole kyvyttömiä keskustelemaan. Jos joku tekee aloituksen, joka alkaa tasa-arvoa koskevalla raflaavalla väitteellä, kuten "nainen on pelkästään etuoikeutettu Suomessa ja kaikki sukupuolisyrjintä on hänen omaa kuvitteluaan. Naiset ovat biologiansa vuoksi niin tunteellisia, että ovat median vietävissä eivätkä pysty tässä asiassa loogiseen ajatteluun," niin totta kai nainen, joka on kokenut esimerkiksi työelämässä sukupuoleen liittyvää syrjintää, tulee perustelemaan, miksi tämä väite ei hänen mielestään pidä paikkaansa ja viittaa kokemukseensa. En näe tätä selittelynä vaan aloittajan väittämälle vastakkaisen näkäkulman tuomisena keskusteluun.

Vierailija
127/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja

Esimerkiksi nyt kun katsoin palstaa sillä silmällä, miehiä mollaavia aloituksia nolla, naisia mollasi tämä ja vänkytys naisen parasta ennen -päiväyksestä, joka menikin saman tien poistoon. Tätä on todellisuus.

Vierailija
128/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten tästäkin ketjusta huomaa, ei ap mitään asiallista keskustelua edes kaipaa. Provoilua, ärsyttämistä, jankkausta. Niistä on ap:n "asialliset keskustelut" tehty.

Kumpi tässä ketjussa on asiallisemmin kirjoittanut, minä vai minulle vastanneet? En ole nimitellyt ketään.

Ap

Huomaa. Kaksi naista osallistuu keskusteluun. Alapeukut kertovat. Saat tästä yhden yläpeukun.

Vierailija
129/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja

Ei ole tasoissa. Mutta tuossa on erona se, että noita naisiin kohdistuvia provoketjuja tehtailee tod.näk. yksi tai vain muutama hekilö. Tämän päättelen siitä, että niissä ei taida mitään aloitusviestiä oikein ollakaan. Pelkkä provosoiva otsikko vain. Mutta kuten tästäkin ketjusta huomaat, miehiin kohdistuvalla pilkalla on paljon enemmän tukea takana. Viestiä viestin perään pelkkää uli-nimittelyä lukuisin ylänuolin höystettynä. Ja siinä mieless koen tuon jälkimmäisen toiminnan kurjempana, että sillä on tarkoitus pilata muiden aloittamat ketjut. Ne provoketjuja tehtailevathan eivät sillä toiminnallaan pilaa muiden keskusteluja.

Ap

Vierailija
130/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on hyvä, sillä joka ainoan kerran kun kyseenalaistetaan naisen toimintaa, alkaa juri tuollainen aloittajan nimittely. Eikö naiset osaa keskustella edes yhdessä ketjussa ilman henkilöön käymistä. En ole löytänyt sellaista ketjua. Ja Jonnet muka ovat niitä ilmestyskirjan petoja. Missäköhän ne pedot oikeasti lymyilevät? Tosiasiassa Jonnet ovat leppoisia tämän palstan kommentaattoreihin  verrattuna.

Ainakin minulle palstan miehet ovat sanoneet kaikenlaisia alatyylin nimityksiä. Pari tapausta muistan nyt, toisessa sanoin ketjun aloittajalle, että juopon kanssa ei kannata perhettä perustaa ja toisessa sanoin,  että nuorten naisten pitää keskittyä opiskeluun ja ystävyyssuhteiden ylläpitoon mitä ulkonäköön. Jostain syystä joku mies suivaantui kommenteistani.

Mutta palstanaisten puolustatuminen on henkilöön käyvää jokaisessa ketjussa, jossa arvostellaan naisten toimintaa. Kuitenkin halutaan sievää keskustelua, mutta ilmeisesti sievästä aiheesta, vaikkapa miehen käytöksestä...

Kun aloituksessa arvostellaan naisten toimintaa, niin usein paljastuu, että kyse on yhden miehen yksi kokemus yhdestä naisesta. Aloituksessa voidaan valittaa, miten naiset vaativat miehiä maksamaan treffeillä illalliset, koska edellinen treffinainen oli sanonut miehelle, että kai sinä kahvikupillisen tarjoat. Siinä syytetään ihan kaikkia naisia eikä siihen voi sitten vastata, että en mitä ole vaatinut tai entä jos seuraaville treffeille ehdotat vaikka ilmaista taidenäyttelyä, niinkö?

Naisten valitukset miehestä ovat yleensä oman miehen käytöstä, johon halutaan vertaistukea ja neuvoja. Paikalle ryntää heti mies, joka alkaa huutaa miesvihaa, vaikka kyse ei ole kaikista miehistä.

Ei asia ole kyllä noin, mutta olen huomannut, että noihin asioihin palstan naiset usein selittelyissään vetoavat. Vaikka todellisuus onkin aivan muuta. Ei se taida olla mitään omasta miehestä kertomista, kun suomalaisten miesten rumuutta tai peniksen kokoa haukutaan tai sanotaan, että kaikki sinkkumiehet ovat pepusta. "Kaljamahoista" ja kaljuuntumisesta nyt puhumattakaan. Tai suomalaisista nössömiehistä, jotka eivät edes uskalla lähestyä kuten ne ulkkisihanuudet.

Ap

Ja taas yleistetään. Näkyihän täällä olevan ketju, jossa naiset kehuu miehiään. Minäkin olen monessa keskustelussa kertonut, että mieheni on älykäs, mukava, pitkä, tumma , komea sekä hmm hyvinvarusteltu ja lisäksi aivan ihana isä lapsillemme.

Huom. palstan naiset usein. Eivät muut. Eli luit rivien välistä, kuten palstan naiset niin usein.

*eri

Vierailija
131/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsy kielletty

Ap

Et sitten sitäkään ketjua osannut muotoilla edes auttavasti asialliseksi. Ja nyt mussutat täällä naisille asiallisesta keskustelusta?

Itse aloitus oli ihan asiallinen, mutta siihen tuli asiattomia viestejä jonkin verran. Ethän sinäkään nyt voi vakavalla naamalla väittää, etteikö täältä joskus poistuisi asiallisiakin aloituksia?

Ap

Vierailija
132/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No hellanlettas. Kuka tai mikä sinua estää keskustelemasta aidosti, uhriutumismentaliteetti ja ulinako?

Olet itse juuttunut "ulinan ja uhriutumisen" verbaliikkaan. Lue aloittajan kysymys ja vastaa siihen.

Vierailija
133/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole totta. Kun täällä nimenomaan päivittäin miehet tekee aloituksia siitä kuinka ällöttäviä vanhat naiset on. Ei toisinpäin.

Ei kirjoitellakaan. Paitsi silloin kun limainen setämies ratsastaa paikalle ja tekee limaisen aloituksen ja saa siihen totuudenmukaisen vastauksen olet limainen setämies. Nämä välttää helposti jättämällä liman pois.

Kannattako tonkia kun koko palsta on muutenkin täynnä VAIN ala-arvoista paskaa ?

Vierailija
134/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo anopeista nillitys tuossa yllä on kanssa kaiken tekopyhyyden huippu. Fakta on että naiset pitää yllä suvun suhteita ja järjestelee juhlia ja tapaamisia ja lapsia kyläilemään ja anopin tekemisiä lasten suhteen jne jne jne. Miehen kosketus anoppiinsa tai äitiinsä on se, kun voi sukujuhlissa siirtyä appiukon tai isukin kanssa sohvalta valmiiseen juhlapöytään, jonka kaikki järjestelyt ovat hyvässä lykyssä hoitaneet, kyllä vaimo ja tämän äiti tai anoppi. Ja sitten jos tästä kaikesta seuraa joskus ristiriitoja, ja jotkut naiset haluavat niihin vertaistukea täällä, johan palstamiehet pääsevät nillittämään miten heidän välinpitämättömät välinsä anoppiin johtuvat heidän erinomaisesta luonteestaan.

Pitääkö ne järjestelyt omia? Eikö miehetkin saisi tehdä muutakin kuin maksaa ne prinsessahäät? Vai ettekö luota miesten järjestelykykyyn? Pikemminkin kyse tuollaisessa on siitä, etteivät järjestelyt olekaa naisten maun mukaan tehtyjä. Ikäänkuin naiset olisivat makutuomareita veto-oikeuksineen.

Miehet luovuttavat järjestelyt naisille mökötysten ja riitojen pelossa.l Paras myöntää se!

:D. Aivan varmasti. Soitanpa anopille nyt kun apen syntymäpäivät ovat tulossa, että muista nyt antaa appiukon järjestää ne juhlat. Haluaisin todellakin olla kärpäsenä katossa kun tämä keskustelu käydään :D.

Eli miehet eivät kykene ja sinä anoppeinesi olette sen havainneet ja päättäneet. Melkolailla sukupuolittunutta ja roolittunutta vuorovaikutusta tuokin. Voisitte koettaa hieman edetä asemistanne ja kokeilla uutta. Vai onko niissä järjestelyissä jotakin niin kiehtovaa, ettei niitä voisi miehille luovuttaa? Tai tulisiko niistä juhlista miehennäköiset ja jotenkin epätyydyttävät... noin niinkuin naissilmälle?

Anoppi ja appi ovat sitä ikäluokkaa että appi varmasti kysyisi anopilta että mitä kieltä sinä oikein puhut, jos anoppi alkaisi kehottaa appea järjestämään omat syntymäpäiväjuhlansa. Se minkälaiset juhlat appi järjestäisi ei ole ongelma, vaan se ettei juhlia tulisi silloin ollenkaan. Mun teoria on se että naiset ovat päätyneet juhlavastaaviksi paitsi siksi että keittiö on heille tutumpi, myös siksi että naisia kiinnostaa enemän ylipäänsä yhteydenpito sukulaisiin ja naiset ovat siksi liima suvun jäsenten välillä. Nyt sitten tietysti voisi kysyä että tarviiko jokaista kissanristiäistä juhlia, ja toisaalta taas sitten on nämä mainitut ulimiehet täällä valittamassa siitä, että naisilla nyt vain on jotenkin mystisesti niitä verkostoja, ja miehillä ei. Ja ilmeisesti se ettei ole verkostoja eikä oikein ketään, ei olekaan kauhean kiva juttu. Minä en ole koskaan kieltänyt miestäni pitämästä yhteyttä sisaruksiinsa, päinvastoin olen muistutellut että onnittelepas nyt Irmeliä. Ja kuitenkin minä se olen joka yhteydet pitää, myös miehen sukulaisten suuntaan. Minkäänlaista oma-aloitteisuutta ei mies ole koskaan osoittanut. Tyyliin hei, millos pidettäis tuon juniorin synttärit, niin että voin ilmoitella Irmelille ja Paavopetterille.

Anoppi kuitenkin kykenee sanelemaan ehtoja juhlista. Miksei appi, vai onko jo kuuro ja mykkäkin?

Vierailija
135/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsy kielletty

Ap

Itse aloitus oli ihan asiallinen, mutta siihen tuli asiattomia viestejä jonkin verran. Ethän sinäkään nyt voi vakavalla naamalla väittää, etteikö täältä joskus poistuisi asiallisiakin aloituksia?

Ap

Aloituksen tyylilaji hyvin pitkälti määrää sen mihin suuntaan keskustelussa mennään. Kysyitkö äideiltä aidosti kokemuksia siitä miten heidän pojillaan menee koulussa ja mitä voitaisiin tehdä että juuri heidän pojillaan menisi paremmin jne. Vai olitko taas että miksi feministit lässyn lässyn lässyn lässyn.

Vierailija
136/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtäny tätä kulttuurissakin esiintyvää miehet vs. naiset sukupoulten taistelua. Haluaisko joku valaista, että miksi semmonen on edes olemassa? Miksi se vastakkainen sukupuoli pitää lähes demonisoida viholliseks? 

Nähdäkseni aina ei ole edes kyse siitä, että toinen sukupuoli demonisoitaisiin, vaan ainakin palstan naisille tuntuu usein olevan vaikeaa myöntää, jos he ovat etuoikeutetussa asemassa jossain asiassa. Esimerkiksi nyt vaikkapa koulun suhteen. Olen itsekin linkittänyt tutkimuksia, joiden mukaan Suomessa tyttöjä suositaan, mutta ne tutkimukset nollataan anekdoottisin todistein ja poikia syyllistäen. Tätä tarkoitan sillä, että aito keskustelu ei täällä oikein onnistu.

Ap

Pojilla on ihan samat mahikset kuin tytöilläkin,  osalta pojista vaan puuttuu halu oppia. Motivoituneet pojat kyllä oppivat. Joten  älä selitä.

Sari Mullolan väikkäri kertoo vähän muuta. 

Ap

Viisi alanuolta tälle viestille? Aika yllättävää, kun se on kuitenkin ihan asiallisesti ja totuudenmukaisesti sanottu. Tarkistakaa vaikka itse linkistä:

https://helda.helsinki.fi/handle/10138/37561

Ap

Vierailija
137/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huom. palstan naiset usein. Eivät muut. Eli luit rivien välistä, kuten palstan naiset niin usein.

*eri

Puhuinko mä sitten muista kuin tämän palstan naisista? Nimesin jopa tämän palstan ketjun, jossa useat naiset usein kehuumiestään.

Vierailija
138/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et voi tosissasi uskoa, että ne aloitukset ovat oikeasti jonkun "setämiehen" aloittamia eikä jonkun katkeroituneen naisen. Mietipä nyt vähän, ne johtavat joka ikinen kerta vanhempien miesten joukkohaukkumiseen. Miksi kukaan mies niitä aloittaisi?

Miksi sinä uliset palstalla kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Et paranna omia olemattomia parisuhdemahdollisuuksia, et onnistu pilaamaan muiden miesten mahdollisuuksia, koska lähes kaikki täällä tunnistavat uli ulin naisvihoineen, ja tietävät etteivät miehet yleensä ole tuollaisia. Et onnistu muuttamaan kenenkään mielipidettä, et onnistu missään.

Miksi siis jatkat, eikö olisi kannattavaa hankkia oikea elämä? Saat sääliä ja ehkä halveksuntaakin, mutta eikö olisi parempi saada parisuhde? Vai onko siitä kyse, että uliseminen on jo niin osa persoonaa, ettet osaa muuta.

Tämä on sitä epäjonnemaista naisen keskustelua. Mutta ei miesvihaa, kuten tuossa viitattiin naisvihaan. Kirjoittaja ei näe malkaa omassa silmässään. Tehtailee vielä kymmeniä ulivaroituksia viikossa. Merkillistä.

T:Uliuu

Älä puhu satuja !

Jotain setämies-pappamaisuutta ja niitä piirteitä miehissä  taaskin täällä yhdessä ketjussa on pari vuorokautta kohta  jo ruodittu tarkkaan ja  pohdittu.

Mitään sen erityisempää syytäkään ei tuonkaan ketjun aloittamiselle tarvittu.

Ja vastaava ketju löytyy myö naisista. Otsikko meni tyyliin, mikä tekee nuoresta naisesta tätimäisen. Mutta tämähän aloitus on hyvä sivuuttaa, jotta oma näkökulma ei hajoa.

Vierailija
139/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsy kielletty

Ap

Ap

Aloituksen tyylilaji hyvin pitkälti määrää sen mihin suuntaan keskustelussa mennään. Kysyitkö äideiltä aidosti kokemuksia siitä miten heidän pojillaan menee koulussa ja mitä voitaisiin tehdä että juuri heidän pojillaan menisi paremmin jne. Vai olitko taas että miksi feministit lässyn lässyn lässyn lässyn.

En minä äideiltä mitään henkilökohtaisia kokemuksia kysellyt, koska en itse anna omille kokemuksille ihan hirveästi painoarvoa. Keskustelen asioista mieluiten yleisellä tasolla ja jos mahdollista, niin tutkittua tietoa tai asiantuntijoiden näkemyksiä hyödyntäen. Omista kokemuksista puhuminen on ihan ok sekin, mutta en luota siihen, että ihmiset aina osaisivat kovin objektiivisesti niitä oman elämän tapahtumia arvioida. Perustin oman kantani professori Liisa Keltikangas-Järvisen ja tohtori Sari Mullolan tutkimuksiin.

Ap

Vierailija
140/345 |
29.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsy kielletty

Ap

Ap

En minä äideiltä mitään henkilökohtaisia kokemuksia kysellyt, koska en itse anna omille kokemuksille ihan hirveästi painoarvoa. Keskustelen asioista mieluiten yleisellä tasolla ja jos mahdollista, niin tutkittua tietoa tai asiantuntijoiden näkemyksiä hyödyntäen. Omista kokemuksista puhuminen on ihan ok sekin, mutta en luota siihen, että ihmiset aina osaisivat kovin objektiivisesti niitä oman elämän tapahtumia arvioida. Perustin oman kantani professori Liisa Keltikangas-Järvisen ja tohtori Sari Mullolan tutkimuksiin.

Ap

Silti omien kokemusten kysely ei estä keskustelemasta ketjussa myös tutkimuksista, ja itse asiassa omien kokemusten kysely saa ihmiset hyvin kiinnostumaan mukaan. Sen sijaan aloittaminen feministien kamaluudesta lässyttämällä johtaa ketjuihin, jotka poistetaan.