MIksi ei kysytä laajassa tutkimuksessa suoraan pojilta,miksi koulu ei maistu ja mitä siellä pitäisi tehdä toisin?
OPH:n Heinonen sanoo, ettei tiedetä,mistä tyttöjen ja poikien isot ero johtuvat. No, tutkikaa. On siellä täyspalkalla tutkijoita ollut vuositolkulla eri virastoissa ja koulutuksen tutkimuslaitoksessa.
Kommentit (406)
Aika kuvaavaa sinänsä, että pojat ovat pelkästään taakka koulussa ja lopputuloksena kaikki paapovat, haluavat tietää missä mättää ja jokainen on oikein valmis kiskomaan tietoa jotta ihanat pikkupojat saadaan menestymään. Naisia pidetään taakkana kaikkialla. Arvatkaa kiinnostaako ketään ymmärtää? :D Ei, ei yhtään ketään. Miehet vielä ITSE OHJAAVAT JA PAKOTTAVAT NAISET SIIHEN TAAKKA-ASEMAAN. Kiinnostaako ketään silti korjata asiaa? Ehei.
Miettikää oikeasti vähän miten järkyttävän ylipalvovia olette poikianne kohtaan. Te äidit varmaan olette abortoineetkin tytöt? En yhtään ihmettelisi.
Vierailija kirjoitti:
No tulevaisuus hyvä kun naiset vie hyvät työpaikat. Jankkaavat, kiusaavat, kehuvat itseään ja haukkuvat muita.
Miehethän ne ovat kiusaajia, ahdistelijoita, toisten alistajia, itsekehujia ja egoisteja. Siksi he syyttävät tässäkin muita kun eivät pärjää ;) Isät ovat oikeita ilkimyksiä, perheessä saavat kaiken tekemättä mitään. Kuten yllä sanottiin, ei se pipuska enää riitäkään. Se nahkapavun vispaaminen naisen melonien tahtiin ruudulla ei vain vie poikia huipulle. Yhyy.
Hyvä ketju muistuttamaan että en puhu kahden poikieni asioista kellekkään.
Mahtavaa poika vihaa,
Vierailija kirjoitti:
Ja silti pojat pärjää työelämässä paremmin. Se on kyllä kumma juttu.
Parempaa palkkaa voivat saadakin, mutta naiset ovat keskimäärin parempia työntekijöitä (huolellisuus, tunnollisuus, empaattisuus - muun muassa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tulevaisuus hyvä kun naiset vie hyvät työpaikat. Jankkaavat, kiusaavat, kehuvat itseään ja haukkuvat muita.
Miehethän ne ovat kiusaajia, ahdistelijoita, toisten alistajia, itsekehujia ja egoisteja. Siksi he syyttävät tässäkin muita kun eivät pärjää ;) Isät ovat oikeita ilkimyksiä, perheessä saavat kaiken tekemättä mitään. Kuten yllä sanottiin, ei se pipuska enää riitäkään. Se nahkapavun vispaaminen naisen melonien tahtiin ruudulla ei vain vie poikia huipulle. Yhyy.
No huh huh, varmaan vika teissä naisissa, olette niin vaikeita,
23 vuotta avioliittoa takana.
Eilen mies teki kakun ja kaalikääryleitö ja korkeasti koulutettu.
Ysin todistuksen saa opettelemalla asiat ulkoa. Oppilailta puuttuu kyky soveltaa oppimaansa ja erottelu tapahtuu siinä vaiheessa kun joutuu oikeasti miettimään. Tällöin ei ole eroa onko todistuksessa laiskan seiskat vai ahkeran ulkoa opitut kympit.
Sairaita ankkoja palsta täynnä. On sairaita miehiä en ole nähnytkään.
Ihan kuvottava palsta.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut vanhemmat ei vaadi pojilta tarpeeksi nykyään yhtään missään asiassa.
Kotona ei tarvitse edes omia jälkiä siivota.
6 koenumerona pojalta on ok , tytöltä ei.
Pelikoneella ja kännykällä saa pelata aamusta iltaan ja "pojat on poikia".
Kasvatus on osa ongelmaa, tietenkin.
Tuus tänne katsomaan.
Mun 14v. rakastaa modernia ja valkoista. Roinaa ei saa olla.
Opettelee eri siivousaineiden käyttöä kun sanoin että hyvä tietää että osaat opettaa tyttöystävällesi.
Opettajia on paljon huonoja koska monet opettajat on miehiä.
Varsinkin näin yläkoulussa.😀
Vierailija kirjoitti:
Pitäis olla miesopeja jotka löis tarvittaessa nyrkkiä pöytään.
Siis missä pumpulissa kasvat??!
Yläkoulussa on todella paljon miesopettaja.
Mitään nyrkkiä ei tarvitse pöytään lyödä. Ihan hyvä työrauha ollut poikien luokalla.
Näin Tampereella.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pojat menestyivät ennen hyvin?
Miten niin ja milloin? Ei ainakaan silloin kun minä olin koulussa. Kysyin yli 70- vuotiaalta isältäni, kuulemma silloin saatiin ehtoja ja jäätiin luokalle. Enimmäkseen poikia oli ehtolaiskuulusteluissa.
Jotenkin tuntuu että nää ongelmat teillä siellä Etelä-Suomessa.
Kyyllä monet pojat tykkäävätkin koulusta ja saavat hyviä numeroita. Onko heissä sitten jotain vikaa, ja jos ei, niin missähän se vika mahtaisi olla, mitä luulette?
EI halua kukaan lopettaa tyttölasten abortteja ei;) Poikia, pahantekijöitä ja alistajia sen sijaan pitää palvoa ja nostaa jalustalle. On siinä suvun keisari.
Tuo miesopettajakommentti on jotenkin niin outo.
Kyllä, ihan monipuolisuuden vuoksi olisi kiva, että miehiä olisi ainakin alakouluissa enemmän, mutta että kurinpitäjinä niin ei kyllä. Meidän koulussa ne neljä miesopettajaa on kaikista lepsuimmat tapaukset.
Hassua, miten varsinkin naiset, jotka tietävät monesti, miten löperöjä isät ovat lapsiensa kanssa, luuluvat että miesopet ovat jotenkin supertiukkoja.
Miksi muutenkaan juuri nykynaisopettajissa olisi syy? Onhan suhdeluku ollut ennenkin sama, kun kuri oli parempi.
Vierailija kirjoitti:
OPH:n Heinonen sanoo, ettei tiedetä,mistä tyttöjen ja poikien isot ero johtuvat. No, tutkikaa. On siellä täyspalkalla tutkijoita ollut vuositolkulla eri virastoissa ja koulutuksen tutkimuslaitoksessa.
Ei tutjoita kiinnosta tyttöjen ja poikien mielipiteet.
Tutkijoista kukin itse keksii syyt miksi koulunkäynti ei maistu.
Pidetään yleviä seminaareja joissa kukin tutkija vuorollaa pitää puheen korokkeella.
Lässytetään tyhjää puhetta tunnin sanomatta siti yhtään mitään.
Näin se menee kaikkialla muuallakin.
Vierailija kirjoitti:
Pojat eivät pärjää nykymuotoisessa koulussa, vaan vanha koulumestari, karttakeppi & karsseri -menetelmä sopii heille noin yleisesti paremmin. Selvät vaatimukset ja rajat.
Näin se usein on. Mun tunneilla on poika, joka kieltäytyy tekemästä mitään, virnuilee ja sanoo että et voi pakottaa. Ja on ihan oikeassa, en millään. Se ainoa kerta kun sain sen tekemään jotain oli, kun sanoin, että tää on pois vain sulta itseltä ja näkyy siinä numerossa jolla haet puolen vuoden päästä kouluun, mutta mua ei henkilökohtaisesti kiinnosta teetkö vai et. Sen jälkeen tuli äiti puhelinlankoja pitkin, että uhkailenko mä useinkin oppilaita.
Vierailija kirjoitti:
vihervassarit katsokaa tämä, kiitos
Oletat että tuollaisiin kyselyihin vastataan totuudenmukaisesti poikien toimesta. Juu ei.
Ja Suomessa ammuskellaan koulukavereita ja pakkosyötetään paristoja tai sitten tekevät hekin itsemurhan. Mikä oli pointtisi?