Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauttiakko elämästä kahden ison lapsen kanssa vai aloittaa alusta kolmannen kanssa?

Vierailija
08.09.2026 |

Kahden kanssa on kaikki niin paljon helpompaa. Mutta jääkö sitä sitten voivottelemaan kun ei tullut yritettyä kolmatta? 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne kaksi isompaa ovat siinä nautittavina ihan yhtä lailla vaikka kolmannen tekisikin. 

Vierailija
2/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne kaksi isompaa ovat siinä nautittavina ihan yhtä lailla vaikka kolmannen tekisikin. 

Kyllä, mutta kolmas tekee kaikesta kalliimpaa kun kaikki on tehty keli henkiselle perheelle. Saa nukkua yöt jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sitä nopeasti nukkua yöt vaikka tekee kolmannenkin. Kaksi isompaa myös viihtyvät pienemmän kanssa ja pystyvät olla myös paljon apuna. 

Vierailija
4/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme iltatähden kun kolme vanhempaa sisarusta olivat jo 12-21v.

Tuolla tuo ihana reilu parikymppinen kuopus likoaa uima-altaassa, tuli pitämään mammalle seuraa etelänkotiin:) 

Sisaruksilla on hyvät läheiset välit ikäerosta huolimatta

Vierailija
5/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtä lailla. Onkohan tää miehen kommentti kun ei ymmärrä kuinka paljon raskaus ja vauva vaikuttavat naisen elämään ja kuinka paljon ne vie aikaa ja energiaa. Ei siinä enää "yhtä lailla" pysty olemaan isompien lasten kanssa kun vauva tarvitsee huomiota ja sitten kun vauva nukkuu niin on itse niin väsynyt että jaksaako sitä isompien lasten kanssa enää mitään touhuta. Ja raskauden aiheuttamat terveysongelmat päälle jotka jatkuu myös raskauden jälkeen, nekin uuvuttaa kun on kipuja ja oireita.

Vierailija
6/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolmas lapsi teki lapsista hyvällä tavalla "lauman". Ovat jo isoja, 13, 15 ja 18, löytävät toisistaan seuraa ja tukea eri kokoonpanoissa.

Olen itse kaksilapsisesta perheestä, olen iloinen että lapsillani on edes kaksi sisarusta. Yksi sisarus on helposti pelkkä taistelupari.

Vierailija
7/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jos mahdollista.

Minua kaduttaa oma valinta, myöhästä nyt.

Vierailija
8/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole yhtä lailla. Onkohan tää miehen kommentti kun ei ymmärrä kuinka paljon raskaus ja vauva vaikuttavat naisen elämään ja kuinka paljon ne vie aikaa ja energiaa. Ei siinä enää "yhtä lailla" pysty olemaan isompien lasten kanssa kun vauva tarvitsee huomiota ja sitten kun vauva nukkuu niin on itse niin väsynyt että jaksaako sitä isompien lasten kanssa enää mitään touhuta. Ja raskauden aiheuttamat terveysongelmat päälle jotka jatkuu myös raskauden jälkeen, nekin uuvuttaa kun on kipuja ja oireita.

Onkohan tämä lapsen kommentti, koska mies nainen mies nainen.

Vierailija
9/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta kolmas tekee kaikesta kalliimpaa kun kaikki on tehty keli henkiselle perheelle. Saa nukkua yöt jne. 

Miten niin kaikki tehty nelihenkiselle perheelle? Esim. henkilöautossa useimmiten 5 paikkaa, kolmas lapsi ei vaadi edes autonvaihtoa jos autoa käytetään. Jotkut lomatarjoukset on ehkä neljälle, mutta eipä moisen takia kannata lapsilukuaan suunnitella.

Vierailija
10/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kolmas lapsi teki lapsista hyvällä tavalla "lauman". Ovat jo isoja, 13, 15 ja 18, löytävät toisistaan seuraa ja tukea eri kokoonpanoissa.

Olen itse kaksilapsisesta perheestä, olen iloinen että lapsillani on edes kaksi sisarusta. Yksi sisarus on helposti pelkkä taistelupari.

Onhan yksi vähän 'yksin' jos ei ole sisaruksia. Aika jättää vanhemmista yms. 

Sisarukset luo turvaa ja tukea.

Tärkeää tietysti yksikin lapsi.

Ja heille jotka sitä toista yrittää kovasti onnea matkaan.

Vierailija
11/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa sitä nopeasti nukkua yöt vaikka tekee kolmannenkin. Kaksi isompaa myös viihtyvät pienemmän kanssa ja pystyvät olla myös paljon apuna. 

Joo, saa nukuttua yöt tosi nopeasti. Jos isojen lasten kanssa tuhraantuu 6-8 tuntia nukkumiseen öisin, niin pienen lasten kanssa saattaa selvitä alle parin tunnin eikä välttämättä aina tarvitse nukkua ollenkaan.

Hienoja ja älykkäitä vinkkejä taas palstalla.

Vierailija
12/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kaikki tehty nelihenkiselle perheelle? Esim. henkilöautossa useimmiten 5 paikkaa, kolmas lapsi ei vaadi edes autonvaihtoa jos autoa käytetään. Jotkut lomatarjoukset on ehkä neljälle, mutta eipä moisen takia kannata lapsilukuaan suunnitella.

Läheskään kaikkiin henkilöautoihin ei mene kahta aikuista, kahta isoa lasta ja turvaistuinta. Uskomattomia muumeja taas ”neuvomassa”

Vierailija
13/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko ampua itseään jalkaan? Kahdella jalalla kävely on toki helppoa, mutta yhdelläkin pystyy kyllä ihan hyvin kinkkaamaan eteenpäin.

Vierailija
14/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee jos mahdollista.

No entä jos katuu sitä kolmatta, että pitikin tehdä kun ei sitä omaa elämää pääse elämään taas vuosiin. Kyllä minulle oli helpotus kun nuorinkin lähti omilleen 

Vierailija
15/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisikohan syödä kärpässieniä vai kantarelleja? Kantarellit ovat kyllä parempia mutta kärpässieniä löytyisi helpommin vaikka ihan takapihalta.

Vierailija
16/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Läheskään kaikkiin henkilöautoihin ei mene kahta aikuista, kahta isoa lasta ja turvaistuinta. Uskomattomia muumeja taas ”neuvomassa”

Tämä neuvo tuli kuule ihan kolmilapsisen perheen äidiltä, hyvin on mahduttu autoon. Taidan olla muumimamma sitten!

Vierailija
17/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vielä kaikki lastentavarat jäljellä niin helpostihan se menee yhteen soittoon. Isolla ikäerolla en kyllä lähtisi enää kolmatta.

Vierailija
18/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee jos mahdollista.

No entä jos katuu sitä kolmatta, että pitikin tehdä kun ei sitä omaa elämää pääse elämään taas vuosiin. Kyllä minulle oli helpotus kun nuorinkin lähti omilleen 

En ole lapsia katunut, omaa elämää sitä elää oli lapsia tai ei.

Vierailija
19/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tulisit lasta katumaan 

Vierailija
20/20 |
08.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin tulisit lasta katumaan 

Ei varmaan enää siinä kohtaa kun lapsi on iso ja omatoiminen, mutta kun kolmatta vuotta lapsi tulee yöllä herättämään niin saattaisi aika paljonkin kaduttaa. Pikkulapset on sitovia ja vaativat paljon kaikenlaista. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi