Yöks, apua mitä mauttomia päähörhötyksiä ihmiset laittavatkaan tyttövauvojensa päähän!
Katselin lehden ristiäisilmoituksia ja kuvissa toinen toistaan mauttomampia hörhötinpalloja pienten tyttöjen päässä, mikä saa laittamaan sellaisen lapsen päähän?! Osa ruusuttimista on lähes suurempia kuin vauvan pää!
Kommentit (157)
Ja sitten ihmetellään kun lapsi repii sen häkkyrän päästään. On muuten mielenkiintoista, miten yhteiskunta menee koko ajan paljon sukupuolittuneempaa pukeutumista kohti vaikka kaikkialla väitetään että nykymaailma on täysin tasa-arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se varmaan kivalta tunnu, eikä näytäkään. Miksi jo vauvan sukupuolta pitää korostaa?
Ja mitä väliä sillä on jos joku erehtyy vauvan sukupuolesta? Ei se vauva sitä ymmärrä ja jos joku nolostuu siitä että ei osaa sanoa onko tuo kalju pallonaama tyttö vai poika, se on hänen oma ongelmansa.
Samaan oon törmännyt. Kuulema muuten luullaan pojaksi.
Tämä herätri minulla paljon kysynyksiä: mitä sitten vaikka luultaisiinnin? Eikö vauvat nyt vaan oli aika saman sukupuolettoman näköisiä ihan luonnostaan? Miks just tytöt pitää merkata tytöiksi jollain pirun rusettihökötyksellä? Miksei pieniä poikia merkata pojiksi jollain minikokoisella raksakypärällä? Onko vauva poika, kunnes toisin todistetetaan? Miksi tyttövauvan pitää olla söpömpi kuin poikavauvan? Eikö vauvat ole söpöjä luonnostaan?
Kyllä on kummallista. Minä ja veljeni käytettiin lapsena samoja vaatteita. Se oli sukupuolineutraaliutta ennenkuin siitä tuli muotia. Ihan normaaleita meistä tuli.
Kyllä nuo hörsylät on ihan sitä äitiä varten, lasta ei ole ajateltu yhtään. Pannat tms. tuntuvat omassa päässäkin pahalta, kuvitella sitten pientä lasta. Typerän näköistä. Sama kyllä pätee monilla muutenkin lasten vaatetukseen, laitetaan lapsille epäkäytännöllisiä ja pikkuteinimäisiä vaatteita joissa ei pysty edes liikkumaan. Lapsille lasten vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että 0-vuotiaasta aloitetaan jo tämä tytön pukeutumisen haukkuminen.
Ei, vaan ihmetellään että miksi ÄITI laittaa tytön päähän semmoisen kammotuksen.
Tai isä. Tai isovanhemmat.
No harvemmin.
Ensimmäiset hiuspannat kun vauvoilla näin, meinasi kyllä nauru päästä, sillä ne oli useimmiten laitettu nimenomaan kaljuille tyttövauvoille, että vauva olisi söpömpi ja tyttömäisempi, kun ei vielä ollut tukkaa. Lapsiparat näyttivät melko koomisilta.
Erityisen typerän näköisiä ne ovat kaljuilla vauvoilla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä nuo hörsylät on ihan sitä äitiä varten, lasta ei ole ajateltu yhtään. Pannat tms. tuntuvat omassa päässäkin pahalta, kuvitella sitten pientä lasta. Typerän näköistä. Sama kyllä pätee monilla muutenkin lasten vaatetukseen, laitetaan lapsille epäkäytännöllisiä ja pikkuteinimäisiä vaatteita joissa ei pysty edes liikkumaan. Lapsille lasten vaatteet.
Juurikin näin!
ap
Minua luultiin joskus vauvana pojaksi kun vanhempani pukivat minut lapsena hyvin sukupuolineutraaleihin väreihin. En ole saanut traumoja ja ihan heteronainen olen.
Googletin. Ikinä en ole livenä nähnyt. Melkoista jenkkihapatusta, mutta aika harmittomalta minusta tuntuu. Turhalta, ehkä vähän huvittavalta, mutta harmittomalta.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäiset hiuspannat kun vauvoilla näin, meinasi kyllä nauru päästä, sillä ne oli useimmiten laitettu nimenomaan kaljuille tyttövauvoille, että vauva olisi söpömpi ja tyttömäisempi, kun ei vielä ollut tukkaa. Lapsiparat näyttivät melko koomisilta.
Hahhah, samoin! Mun mielestä pannan tarkoitus on pitää juuri ne hiukset poissa silmiltä, joten näyttää todellakin typerältä kaljun vauvan päässä. Ja yksissä ristiäisissä sillä kastettavalla oli sellanen ap:n mainitsema ruusuke ja se oli melkein yhtä suuri kuin sen piiperon pää, jotenkin myötähäpeäinen tuntu tuli kun sitä lasta katseli. "Hei, täti kyllä tietää miltä susta tuntuu kun vanhempana katselet omia ristiäisikuviasi."
Vierailija kirjoitti:
Googletin. Ikinä en ole livenä nähnyt. Melkoista jenkkihapatusta, mutta aika harmittomalta minusta tuntuu. Turhalta, ehkä vähän huvittavalta, mutta harmittomalta.
Harmittomia kyllä, mutta mauttomia ja kamalia.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen myös miettinyt. Ehkä tähän voisi vastata joku joka on tällaisen lapsensa päähän laittanut? Ja samalla...kukaan ei tainnut kehua?
En tiedä onko tämä "ruusutin"?? Siis sellainen panta missä on esim kukka tai joku timantti? Jos on niin voin vastata, minusta se oli kaunis ja juhlallinen :) ei sen kummempaa syytä.
https://i.ebayimg.com/images/g/4SAAAOSwa81XRnKj/s-l225.jpg kaveri ostanut ainakin 10 erilaista tollasrta rusettipantahökötystä mussukalleen. Aina hirveä jumborusetti otsalla kun johonkin menevät tai instaan napsaistaan kuva :S yökkistä
Vierailija kirjoitti:
https://i.ebayimg.com/images/g/4SAAAOSwa81XRnKj/s-l225.jpg kaveri ostanut ainakin 10 erilaista tollasrta rusettipantahökötystä mussukalleen. Aina hirveä jumborusetti otsalla kun johonkin menevät tai instaan napsaistaan kuva :S yökkistä
Apua! Ja sitten niitä missä on sellainen suuri tekokukka!
Minusta ne ovat kauniita. Tykkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen myös miettinyt. Ehkä tähän voisi vastata joku joka on tällaisen lapsensa päähän laittanut? Ja samalla...kukaan ei tainnut kehua?
En tiedä onko tämä "ruusutin"?? Siis sellainen panta missä on esim kukka tai joku timantti? Jos on niin voin vastata, minusta se oli kaunis ja juhlallinen :) ei sen kummempaa syytä.
Mauttomia ovat, varsinkin sellaiset joissa on joku suuri hökötys kiinni.
Aina tammikuussa paikallislehdessä julkaistaan vuoden aikana syntyneet kuvien kera. Se se on oikein pantakavalkadi. Näyttää erityisen typerältä monilukuisena, aukeaman täydeltä.
Yritetään asustaa se rääpäle näyttämään Tytöltä. Kas kun ei vielä ole vauvojen peruukkeja markkinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mauttomia ovat, varsinkin sellaiset joissa on joku suuri hökötys kiinni.
Nyt seuraa tietoa joka saattaa muuttaa elämäsi ja ajatuksenjuoksusi ikuisiksi ajoiksi: Sinun mielipiteesi ei ole absoluuttinen totuus. Tiedän, järkyttävää. Sulatellaan sitä nyt hetki.
Ei se varmaan kivalta tunnu, eikä näytäkään. Miksi jo vauvan sukupuolta pitää korostaa?