Yöks, apua mitä mauttomia päähörhötyksiä ihmiset laittavatkaan tyttövauvojensa päähän!
Katselin lehden ristiäisilmoituksia ja kuvissa toinen toistaan mauttomampia hörhötinpalloja pienten tyttöjen päässä, mikä saa laittamaan sellaisen lapsen päähän?! Osa ruusuttimista on lähes suurempia kuin vauvan pää!
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen myös miettinyt. Ehkä tähän voisi vastata joku joka on tällaisen lapsensa päähän laittanut? Ja samalla...kukaan ei tainnut kehua?
En tiedä onko tämä "ruusutin"?? Siis sellainen panta missä on esim kukka tai joku timantti? Jos on niin voin vastata, minusta se oli kaunis ja juhlallinen :) ei sen kummempaa syytä.
Mauttomia ovat, varsinkin sellaiset joissa on joku suuri hökötys kiinni.
Nyt seuraa tietoa joka saattaa muuttaa elämäsi ja ajatuksenjuoksusi ikuisiksi ajoiksi: Sinun mielipiteesi ei ole absoluuttinen totuus. Tiedän, järkyttävää. Sulatellaan sitä nyt hetki.
jep, tuskin niitä hirvityspantoja muut käyttää vauvoillaan, kuin äidit, jotka pitävät niitä hienoina. se sevasta hullua olis että laittaisi sellasen vaikka näkee miten mauttomia ne on.
Tunnutaan menevän tasa-arvossa taaksepäon kun amrikkalaista vanhakantaista hapatusta tuodaan tänne missä naisen asema on paljon edesllä amrikkalaisesta. Jotenkin surullista, näkee jo vauvojenkin pukeutumisessa, puhumattakaan naisten ja tyttöjen. Eihän siinä ole mitään järkeä tollasessa. Rusettia ja vaaleenpunasta tytöille, korkokengät heti kun pysyy pystyssä. yöks.
Tasa-arvossa mennään taaksepäin jos joku tyttö pukeutuu vaaleanpunaiseen? :,D kerrotko miten se väri itsessään vaikuttaa tähän..? Entäs keltainen, tai oranssi? Onko ne myös pahoja ja naista alistavia?
kyllä mennään ihan selvästi, oletko katsellut naisten pukeutumista viime vuosian, ei kakskyt vuotta sitten pukeuduttu tällä tavalla korkkareihin ja mekkoon kuin nykyään, joku ihmeen tanttamuoti tullut 50-luvulta tähän päivään.
entä pikkutytöt ja pojat, koskas olet viimeksi nähnyt pojalla pinkkejä hörhelöitä ja rusetteja? Minä en koskaan. miksi niitä hörhelöitä ja kammotuksia pitää Suomeen tunkea, ei ne kuulu tähän kulttuutiin ollenkaan.
seuraavaksi lapsille korkokenkiä ja korviksia, kuten muissa maissa, olisiko se hyvä. tietysti vain tytöille.nainen on aina joku esine. morsiankin puetaan lahjapaketiksi miehelle, eli tavarahan se on, vaimo. morsiuspuvun rusetti kuvastaa sitä, että nainen on lahja, ja vielä isältään sille uudelle miehelle, miten sairasta sekin on, nykyään tuo hääpaskakin on oikein huippumuodissaan.
Kyl tää vauvojen pannoittaminen on sitä samaa sarjaa, tavaraksi synnyt ja tavarana kuolet, laitetaan pakettiin ja rusetti otsaan.
Ahaa eli se että joku pukeutuu NIINKUIN ITSE HALUAA sotii sinusta tasa-arvoa vastaan? Tuskin niitä naisia pakotetaan pitämään korkkareita. Eivät kaikki halua olla mitään lyhythiuksisia sukupuolettomia ja miksi pitäisi? Uskomaton ajatusmaailma.
feminismi läikkyy jollain yli t. Tavallinen järki-feministi
Vierailija kirjoitti:
Mitä niin salaista ja yksityistä on kasvoissa? En ole tätä ymmärtänyt. Ei mun kasvot ole yksityiset ellen sitten päättäisi muuttaa autiolle saarelle. Yksityiset asiat löytyy sisältäni, ei naamasta... osan asioista voin piilottaa jos haluan ja minusta minulla siihen on oikeus. Nämä asiat kuuluvat siihen yksityisyyteen jota vanhempien tulee suojella. Kasvot ovat asia, missä omaa harkintaa voi sitten käyttää. Ei nolaavia kuvia eikä juttuja. En vaikkapa ymmärrä miksi joku haluaa kirjoittaa nettiin blogijuttuja lastensa parinvalintatulevaisuudesta.
Kasvot, yhdistettynä äidin tiliin, yhdistettynä vaikka johonkin tuotemerkkiin ja äidin muuhun somejulkisuuteen antaa jo kohtuullisen määrän tietoa sellaiselle, joka haluaa vahingoittaa toista. Joku koulukiusaaja vaikka 10 vuoden päästä löytää nämä ja vähän muokkaa kuvaa tai poimii jostain tietoa vanhempien arvomaailmasta tms. Kyllä kuule siitä saa melkoisen sopan aikaan ja onhan näitä tapauksia ollutkin.
Ei pidä ajatella, että joku nykyaika suojelisi lasta pahuudelta, kun somessa olo on niin normaalia. Päinvastoin, sieltä voi yhdistellä ihan hurjat määrät tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo vaikea tajuta tätä ketjua. Toki saa olla mitä mieltä vaan ruseteista yms eikä omille tarvitse pukea, mutta oikeasti tällainen viha? Itse olisin enemmän huolissani siitä, että vauvoista tehdään muotinukkeja ja stailataan instaan jne.
Omat lapset on jo isompia, mutta ihan hyvin voisin joskus käyttää vauvalla tuollaista pantaa.
Sekä että. Voit toki laittaa kivat vaatteet lapselle ja kuvankin ottaa, mutta sitten jos sen jakaa someen ja perään hashtag gugguudesign tms niin todella oksettavaa. Lapsella on oikeus yksityisyyteen, eikä tämän tarvitse olla äitinsä egonpönkittäjä somessa.
Millä tavalla stailataan instaan? Ai laitetaan kiva asu kun lähdetään kaupungille ja otetaan kuva vai millaisesta me puhumme? Vai jostain meikatuista lapsista?
okei olen eri mieltä, mutta et sentään ole mielestäni oksettava... olen joskus laittanut lapsestani söpöjä kuvia joissa juuri jotkut hienot vaatteet päällä. Tageja laittanut fashion sitä ja tätä, koska ne on minusta hauskoja. Itsestäni en laittaisi kun se on jotenkin vakavampaa aikuisilla, mutta lapset on jotenkin hauskoja muka muodikkaina lenkkarit jalassa. :) En mitään oksettavan pahaa sillä tarkoita, olen ainoastaan innoissani kun voin vihdoin nauttia tästä vauva-ajasta ja perhe on niin onnellinen. Jää aikaa rankkojen aikojen jälkeen tälle turhemmallekin hömpötykselle.
Minusta on outoa suurin piirtein oksentaa sellaisen päälle, joka ei kuitenkaan halua muille pahaa, mutta on jostain mielipideasioista eri mieltä.No ota toki kuvia ja näytä sukulaisille ja ystäville, kun käyvät teillä ja hymyilkää yhdessä. Mutta älä hyvä ihminen tee mitään muotinukkea lapsestasi sosiaaliseen mediaan. Lapsella on oikeus muodostaa oma somenäkyvyytensä sitten, kun on siinä iässä.
Tuo ei ole mitään muuta kuin kehujen kerjäämistä lapsiparan kustannuksella.
Tää on nykyaikaa, se mitä näkyy kadulla, on sama vaikka näkyisi netissäkin. Kunhan vanhemmat suodattaa yksityiset asiat pois, niin hyvä. Ollaan tästä vaan eri mieltä. Minusta lasta voi hehkuttaa livenä tai netissä, kunhan muistaa ne oikeasti yksityiset asiat. :) kehut on ihania! Koita itsekin joskus kehua toista, se luo hyvää toisin kuin tämä netissä muiden haukkuminen, arvostelu ja kiusaaminen.
Edelleen, minulle on aivan sama käyttääkö pääkoristeita tms, eikä tulisi mieleenkään haukkua lasten vaatetusta. Kohdistan kritiikin niihin, jotka eivät kerta kaikkiaan tajua, että somessa voit hössöttää itseäsi niin paljon kuin haluat, mutta se vauva tai taapero ei ole pyytänyt/halunnut somejulkisuutta. Eikä varmasti halua toimia jonkun vaatemerkin mallinukkena, koska äidistä on kiva esitellä söpöjä vaatteita.
Minkä kerran nettiin laittaa, se on siellä ikuisesti. Ihan eri asia kuin kulkea kadulla. Usko nyt vaan, äläkä jauha mistään "nykyajasta".
Niin olemme tästä eri mieltä, en tiedä miksi pitää jauhaa. Tiedän, että lapseni vauvakuva on netissä ja joku on voinut jopa tallentaa sen koneelleen jos on halunnut. En näe siitä haittaa. Joku on voinut ottaa hänestä kuvan kadulla ja hän on esiintynyt muutaman kuukauden ikäisenä TV:ssä ruokamainoksessa. Minusta ydin on se, mitä julkaisee itsestään tai lapsestaan. Erityisen varovainen olen siinä, mitä kerron tutuilla lapsistani niin, että esimerkiksi koulukaverit kuulisi. Ei tästä tarvitse kinastella, olemme eri mieltä ja koitetaan kunnioittaa sitä.
Mutta sanonpa nyt kuitenkin, että tämä ei ole mielipidekysymys. Sitten kun lapsi itse oikeasti on kypsä ottamaan someen kantaa, se muuttuu mielipidekysymykseksi. Sitä ennen vanhemman täytyy vaan säilyttää lapsen yksityisyys. Vaikka kuinka polttelisi söpöstellä.
No jos tästä pienimmästä nyt tulee jotenkin kauhean somevastainen ihminen niin ei häntä helpolla osaa yhdistää vauvanaamaan joka kerran oli instassa 10v sitten. Kuvakin on tässä vaiheessa poistunut uusien sovellusten myötä ja se joku mahdollinen joka sen silloin 10v sitten tallensi, ei kauheasti voi kuvaa väärinkäyttää. Tai en tahdo keksiä miten siitä tulisi ongelma. Moni muu vanhempien valinta on paljon suurempi, vaikka osa vieläkin demonisoi somea tosi paljon ja unohtaa kultaisen keskitien. Olen tarkkaan harkinnut tämän asian ja en tule kantaani enää muuttamaan vaikka av:lla haukuttaisi.
Minusta vanhempana en voi myöskään kertoa netissä itsestäni ihan mitä haluan. Nolaan sillä mahdollisesti myös lapseni.
Jos esimerkiksi kuvaat lasta teillä kotona ja julkaiset kuvan, saatat syyllistyä kotirauhan rikkomiseen.
No soita poliisit.
Kyseessä on asianomistajarikos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä niin salaista ja yksityistä on kasvoissa? En ole tätä ymmärtänyt. Ei mun kasvot ole yksityiset ellen sitten päättäisi muuttaa autiolle saarelle. Yksityiset asiat löytyy sisältäni, ei naamasta... osan asioista voin piilottaa jos haluan ja minusta minulla siihen on oikeus. Nämä asiat kuuluvat siihen yksityisyyteen jota vanhempien tulee suojella. Kasvot ovat asia, missä omaa harkintaa voi sitten käyttää. Ei nolaavia kuvia eikä juttuja. En vaikkapa ymmärrä miksi joku haluaa kirjoittaa nettiin blogijuttuja lastensa parinvalintatulevaisuudesta.
Kasvot, yhdistettynä äidin tiliin, yhdistettynä vaikka johonkin tuotemerkkiin ja äidin muuhun somejulkisuuteen antaa jo kohtuullisen määrän tietoa sellaiselle, joka haluaa vahingoittaa toista. Joku koulukiusaaja vaikka 10 vuoden päästä löytää nämä ja vähän muokkaa kuvaa tai poimii jostain tietoa vanhempien arvomaailmasta tms. Kyllä kuule siitä saa melkoisen sopan aikaan ja onhan näitä tapauksia ollutkin.
Ei pidä ajatella, että joku nykyaika suojelisi lasta pahuudelta, kun somessa olo on niin normaalia. Päinvastoin, sieltä voi yhdistellä ihan hurjat määrät tietoa.
tän takia jätän hurjasti kertomatta asioita netissä, jossa joku voisi tajuta edes, että toi on sen ja sen äiti. Olen kyllä tarkka näissä asioissa, en silti näe nimenomaan sitä kasvokuvaa synttäreiltä yhtään minään. Joku voi nappasta lapsestani kuvan koulun käytävällä jos haluaa, se on ikävä tosiasia. Joku voi käyttää mitä tahansa välinettä kiusaamiseen, se on totta. Yksi näistä voi olla 2v synttärikuva joka on muokattu, tai vaikka ruma runo lapsesta. Ihan mitä vaan voisi käyttää kiusaamiseen. En silti lopeta ei-provosoivien asioiden tekemistä tai ei-yksityisten asioiden (joihin en kasvokuvaa lue) tekemistä. Joku voi käyttää kiusaamiseen vaikka ostamaani heijastinta ja pistää sen hakaneulalla lasta.
Olet sitä mieltä, että lapsen kasvokuvia ei ikinä mihinkään ja saat olla sitä mieltä. Olen eri mieltä ja mielestäni nyt perustellut kantani nyt ihan riittävän kattavasti. Tuntuu, että jauhan samaa... Mielipiteemme ei tästä näytä heilahtavan suuntaan tai toiseen, joten tähän on ihan hyvä jättää ja jatkaa päivää. Menen päiväunille :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tammikuussa paikallislehdessä julkaistaan vuoden aikana syntyneet kuvien kera. Se se on oikein pantakavalkadi. Näyttää erityisen typerältä monilukuisena, aukeaman täydeltä.
Yritetään asustaa se rääpäle näyttämään Tytöltä. Kas kun ei vielä ole vauvojen peruukkeja markkinoilla.
Mutta onhan siellä vauvojen hajuvettä ja meikkejäkin jo tarjolla. Varmaan kauneusleikkaukset on seuraavaksi vauvoille, ettei vaan kiusata.
Espanjassa ja Ranskassa on myös myynnissä hajuvesiä/"tuoksuja" vauvoille ja niitä käyttää jokainen tuntemani pienen lapsen äiti lapselleen. Lisäksi tytöille laitetaan yleensä jo synnärillä korviin reiät ja kultaiset korvikset, jotta ihmiset eivät erehdy luulemaan pojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen myös miettinyt. Ehkä tähän voisi vastata joku joka on tällaisen lapsensa päähän laittanut? Ja samalla...kukaan ei tainnut kehua?
En tiedä onko tämä "ruusutin"?? Siis sellainen panta missä on esim kukka tai joku timantti? Jos on niin voin vastata, minusta se oli kaunis ja juhlallinen :) ei sen kummempaa syytä.
Nyt seuraa tietoa joka saattaa muuttaa elämäsi ja ajatuksenjuoksusi ikuisiksi ajoiksi: Sinun mielipiteesi ei ole absoluuttinen totuus. Tiedän, järkyttävää. Sulatellaan sitä nyt hetki.
jep, tuskin niitä hirvityspantoja muut käyttää vauvoillaan, kuin äidit, jotka pitävät niitä hienoina. se sevasta hullua olis että laittaisi sellasen vaikka näkee miten mauttomia ne on.
Tunnutaan menevän tasa-arvossa taaksepäon kun amrikkalaista vanhakantaista hapatusta tuodaan tänne missä naisen asema on paljon edesllä amrikkalaisesta. Jotenkin surullista, näkee jo vauvojenkin pukeutumisessa, puhumattakaan naisten ja tyttöjen. Eihän siinä ole mitään järkeä tollasessa. Rusettia ja vaaleenpunasta tytöille, korkokengät heti kun pysyy pystyssä. yöks.
Tasa-arvossa mennään taaksepäin jos joku tyttö pukeutuu vaaleanpunaiseen? :,D kerrotko miten se väri itsessään vaikuttaa tähän..? Entäs keltainen, tai oranssi? Onko ne myös pahoja ja naista alistavia?
kyllä mennään ihan selvästi, oletko katsellut naisten pukeutumista viime vuosian, ei kakskyt vuotta sitten pukeuduttu tällä tavalla korkkareihin ja mekkoon kuin nykyään, joku ihmeen tanttamuoti tullut 50-luvulta tähän päivään.
entä pikkutytöt ja pojat, koskas olet viimeksi nähnyt pojalla pinkkejä hörhelöitä ja rusetteja? Minä en koskaan. miksi niitä hörhelöitä ja kammotuksia pitää Suomeen tunkea, ei ne kuulu tähän kulttuutiin ollenkaan.
seuraavaksi lapsille korkokenkiä ja korviksia, kuten muissa maissa, olisiko se hyvä. tietysti vain tytöille.nainen on aina joku esine. morsiankin puetaan lahjapaketiksi miehelle, eli tavarahan se on, vaimo. morsiuspuvun rusetti kuvastaa sitä, että nainen on lahja, ja vielä isältään sille uudelle miehelle, miten sairasta sekin on, nykyään tuo hääpaskakin on oikein huippumuodissaan.
Kyl tää vauvojen pannoittaminen on sitä samaa sarjaa, tavaraksi synnyt ja tavarana kuolet, laitetaan pakettiin ja rusetti otsaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyl tää vauvojen pannoittaminen on sitä samaa sarjaa, tavaraksi synnyt ja tavarana kuolet, laitetaan pakettiin ja rusetti otsaa
Mä säälin sua, jos korkokengät ja mekot saavat sut tuntemaan itsesi esineeksi. Ehkä sun pitäis tehdä jotain itsetutkiskelua, jos vaatekappaleet määrittää ja kertoo sun arvosi. Mä pukeudun pelkkiin korkokenkiin, koska haluan, mä pidän niitä hienoina ja upeina. :D Tykkään kaikesta naisellisesta. Onneksi mulla on sellainen mies, jolla ei tulisi mieleenkään tuollaisia juttuja, että olisin joku "lahja hänelle".
Espanjassa asuva kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tammikuussa paikallislehdessä julkaistaan vuoden aikana syntyneet kuvien kera. Se se on oikein pantakavalkadi. Näyttää erityisen typerältä monilukuisena, aukeaman täydeltä.
Yritetään asustaa se rääpäle näyttämään Tytöltä. Kas kun ei vielä ole vauvojen peruukkeja markkinoilla.
Mutta onhan siellä vauvojen hajuvettä ja meikkejäkin jo tarjolla. Varmaan kauneusleikkaukset on seuraavaksi vauvoille, ettei vaan kiusata.
Espanjassa ja Ranskassa on myös myynnissä hajuvesiä/"tuoksuja" vauvoille ja niitä käyttää jokainen tuntemani pienen lapsen äiti lapselleen. Lisäksi tytöille laitetaan yleensä jo synnärillä korviin reiät ja kultaiset korvikset, jotta ihmiset eivät erehdy luulemaan pojaksi.
Kuulostaa kyllä karseelta!
Oon ollut kyllä kiitollinen että lapseni ovat poikia. Silloin kun olin raskaana, oli tietty ihan se ja sama, onko lapsi poika vai tyttö, mutta nyt vanhemmiten olen onnellinen että mulla ei ole tyttöjä. Ihan järkkyjä narisijaräkkyjä ovat jo pienenä, mitä olen sivusta seurannut. Pikkupojat ovat paljon rennompia ja heidän juttunsa ovat niin ihania! Toki ovat usein tyttöjä raisumpia, mutta pieni paha. Mutta jos mulla olisi tyttö, niin en kyllä laittaisi hörhöä sille päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa eli se että joku pukeutuu NIINKUIN ITSE HALUAA sotii sinusta tasa-arvoa vastaan? Tuskin niitä naisia pakotetaan pitämään korkkareita. Eivät kaikki halua olla mitään lyhythiuksisia sukupuolettomia ja miksi pitäisi? Uskomaton ajatusmaailma.
Kuka lyhyistä hiuksistä on puhunut, minusta ne eivät sovi kellekään.
miten niin "pukeutuu kuten itse haluaa", luuletko että tyhmät morsiamet on itse keksineet sen vielä tyhmemmän tradition tyhmine morsiuspukuineen ja korkkariämmät korkkarityylin tanttamaisuuksineen, kyllä se on joku muu joka niitä ajatuksia niiden päihin on syöttänyt, lehtien ja television kautta ja ihan tapojen kautta. eikä tunnukin aika insestiseltä että isä antaa tyttärensä tavarana lahjaksi tulevalle miehelle, kuulostaa todella sairaalta, vai mitä.
tuskin vauvatkaan itse ovat karmeita pantojaan päähänsä valinneet, olisiko niiden äidit valinneet ne kuitenkin ja ne äidit taas ovat jotain kautta saaneet päähänsä että se on normaalia tyttöjen kohtelua.
ja sinä puhut että se on oma valinta. no periaatteessa ei ole, se on syötetty valinta, eli aivopesua.
Espanjassa asuva kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sairasta. niin monella tasolla. Ei samaa Suomeen!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
... läheskään kaikki vauvat eivät ole mitään söpöjä edes, toiset ovat jopa melko vastenmielisiä kasvoiltaan ja pääkin saattaa olla oudon mallinen...
Eläkeikäisen mummelin kokemuksella totean, että usein kasvoiltaan söpöstä vauvasta ei kasva kasvoiltaan kaunista aikuista. Ne piirteet, mitkä pienessä lapsessa näyttävät söpöltä, eivät ole samoja kuin ne, mitkä tekevät esimerkiksi miehestä komean. Vähän graavimman näköinen vauva voi olla tulevaisuudessa vaikka minkälainen hurmuri! Esimerkiksi oma poikani oli pikkulapsena niin söpö, että hänet bongattiin kadulta lapsimalliksi, jona hän toimikin monta vuotta. Hänestä ei kuitenkaan kasvanut mitään erityisen komeaa miestä; ihana hän on minusta tietenkin on aina ollut. :)
Lapsen mielipide:
https://i.pinimg.com/736x/6e/9f/7e/6e9f7e0880f0e9307f49547c05d033cf--be…
Tilanne voi pahentua:
https://i.pinimg.com/564x/95/a0/80/95a0803975e76fa866f42175c337702b.jpg