Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies sitten veti koko viikonlopun kännit ja tänään piti yhdessä lähteä lapsemme harrastustapahtumaan. Eipä ole tuosta lähtijäksi, kun ryyppäys vei voiton.

Vierailija
19.11.2017 |

Oli onneks poissa kotoa juomasta, mutta tällä hetkellä vitutus tapissa, kun huomaa ettei perhe olekaan se ykkönen.
Ja ennen kuin joku kysyy että mitäpä olet tehnyt lapsia tuollaisen kanssa, niin vastaan että ei ole aina ollut tämmöinen meno päällä.
Pari viimeistä vuotta on aika-ajoin ottanut tällaisia maratoneja vaikka nytkin hyvin tiesi että tänään tärkeä meno perheen kesken.
Silti ei välitä.

Kommentit (153)

Vierailija
41/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin tuossa tilanteessa uhkavaatimuksen miehelle: joko hakee alkoholiongelmaansa apua, tai sitten saa elää ilman perhettä. En kasvattaisi lapsiani alkoholistin kanssa.

Vierailija
42/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: alkoholismia ei kannata mahdollistaa. Jutun perusteella sanoisin että kyse ei kuitenkaan ole siitä että viina vie, vaan miehen suhtautumisesta perhe-elämään.

Teidän kannattaisi keskustella siitä mitkä ovat hänen toiveensa ja odotuksensa perhe-elämältä ja mitkä sinun. Millaiset mallit teillä on lapsuudenperheistä?

Syitä miehen käytökselle voi olla monia, itse veikkaisin sitä että teillä on roolijako mennyt niin että sinä olet vastuullinen vanhempi joten hän on sitten se vastuuton.

Puhumalla selviää, riitelemällä ei.

Mutta lopuksi: perseestähän tuollainen käytös on, olet vihainen täysin oikeutetusti.

Hyvä neuvo tuoki, mutta eipä siitä pääse mihinkään, että ap:n miehen käytös viittaa alkoholiongelmaan. (Parin vuoden aikana useampia suunnittelemattomia ryyppyputkia) Jos nuo perheen kakkoseksi jäämiset liittyvät aina alkoholiin (ja miestä itseäänkin harmittaa, että jäi krapulan takia suunnitelmia tekemättä) on ongelma nimenomaan alkoholissa. Jos miestä ei tunnu koko asia haittaavan ja tekee katoamistemppuja myös muista syistä, silloin on ongelmat syvemmällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö sinä voisi ajaa jos mies ei ole ajokunnossa. Kai tuo sentään roikkuu mukana.

Vierailija
44/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex teki tuota. Reissutyö ja sitten kotona nollas. No eipä siinä paljon jäänyt aikaa vaimolle ja lapsille. Puhuin asiasta ja tunteistani paljon ja sanoi, että jos sama meno jatkuu, eroan. Lupailuja oli paljon, mutta silti ero tuli miehelle ihan puskista. Nyt mieskin on ryhdistäytynyt ja kun lapset hänella on ihan kiltisti kotona. Itselläni uusi mies joka ei juo juuri ollenkaan.

Vierailija
45/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet lasten kanssa keskenään ja kun tulet takaisin, istutat miehen pöydän ääreen ja puhutte asioista. Voit ihan rehellisesti sanoa, että olet miettinyt eroa syistä x. Älä uhkaile, mutta kerro se. Kerrot miltä sinusta tuntuu. Se voisi herättää miehen.

Onko mieheletä jäänyt nuoruuden rellestys välistä, vai pukkaako keski-ikä päälle? Molemmissa tapauksissa tuntuu käyvän juuri noin kuin miehellesi, tai sitten jokin kotona ahdistaa, tai on niitä syitä vaikka kuinka monta.

No siinähän istutat pöytään ja alat saarnata. Ilmoitat harkitsevasi eroa, johon mies sitten toteaa, että joo kyllä onkin parempi erota. Sitten Ap tervetuloa yh:n arki.

Vierailija
46/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholistin yksi merkki on mm se ettei pysty jättämään juomista yhteen päivään, ei siis saa juomistaan poikki vaan on jatkettava seuraavanakin päivänä ja kenties sitä seuraavana jne..

Alkoholismi alkaa viikonloppukännäämisellä joka sitten lipsuu työpäivien puolelle.

Vierailija
47/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä miksi ihmiset pitävät huonona sitä, että mieheni ei ole ikinä kännissä. Onko se jotenkin hyvä piirre ihmisessä? Joo tosiaan itse saa puolison valita, niin miksi ihmessä ottaa miehekseen viinaan menevää?

Vierailija
48/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ois varmaan keskustelun paikka. Jonkinlainen syy sille ryyppäämiselle on oltava.

Ei ryyppäämiseen syytä tarvitse, lopettamiseen tarvitsee.  Hyviä syitä lopettaa ovat perhe, lapset, oma terveys, pahenevat krapulat, jaksaminen töissä ja sen tajuaminen että ajan ja rahat voi käyttää muuhunkin.

En ollut alkoholisti vaikka join melkein joka päivä yli 10 vuotta.

Voin ottaa yhden oluen kun haluan, enempää en uskalla ottaa, tiedän miten käy sen jälkeen.  

Vierailija
49/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että Suomessa eroaa 65% pariskunnista. Eropuheet heti käyntiin, kun jannikapetterin harrastukset jää kerran pari väliin. Jos siitä Jannikapetteristä on tulossa huippu-urheilija, niin ei sitä kyllä isän kaljoittelu estä. Samoin tuntuu, että puolta täällä olevasta porukasta on lyöty raamatulla päähän ja toitotellaan jotain absolutisti linjaa. Viinin juonti on muualla, kuin itä-euroopassa normaali pöytä tapa. Jos ei omaksu näitä viininjuontitapoja, niin voi tehdä normiduunia palkollisena loppuelämän. Voi unohtaa myyntihommat ja kansainvälistymisen. Mulle ainakin isäni juominen opetti normaalit keski-eurooppalaiset juomatavat. Niillä pärjää italiassa ja saksassa, ja monessa muussa maassa. Voihan kaikista asioista nähdä vaan negatiiviset puolet jos niin haluaa. Erotkaa luuserit vaan. Minä kaadan menestyvälle miehelleni lasin viiniä ja nautin elämästä :-)

Vierailija
50/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis kirjoitti:

En kyllä tiedä miksi ihmiset pitävät huonona sitä, että mieheni ei ole ikinä kännissä. Onko se jotenkin hyvä piirre ihmisessä? Joo tosiaan itse saa puolison valita, niin miksi ihmessä ottaa miehekseen viinaan menevää?

Niitä harmittaa, kun eivät saa rauhassa itsesäälissään rypeä. Eihän sitä voi sanoa julki, että raitis mies, joka monille kännikalan kumppaneille on ollut liian tylsä vaihtoehto, olisi loppupeleissä saattanut olla parempi.

Sympatian puutteesta miinukset.

Vierailija
51/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ois varmaan keskustelun paikka. Jonkinlainen syy sille ryyppäämiselle on oltava.

Ei ryyppäämiseen syytä tarvitse, lopettamiseen tarvitsee.  Hyviä syitä lopettaa ovat perhe, lapset, oma terveys, pahenevat krapulat, jaksaminen töissä ja sen tajuaminen että ajan ja rahat voi käyttää muuhunkin.

Voin ottaa yhden oluen kun haluan, enempää en uskalla ottaa, tiedän miten käy sen jälkeen.  

Kyllä sinä olit alkoholisti ja olet sitä edelleenkin, mutta mitä väliä, hallitset nykyään juomisesi ja siksi rajoitat sen yhteen olueen.

Vierailija
52/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sinä olit alkoholisti ja olet sitä edelleenkin, mutta mitä väliä, hallitset nykyään juomisesi ja siksi rajoitat sen yhteen olueen.

Oli muuten mielenkiintoista seurata kun alkoholisti-isäni joutui rattijuopumuksesta yhdyskuntapalveluun jossa arkipäivät palvelua ja viikonloput vapaata.Vapaapäivät se ryyppäsi mutta saiko katkaistua maanantaihin,yhden viikonlopun veti pitkäksi ja sai "vakavan huomautuksen".Olin silloin varma että se ei pysty menemään selvänä töihin maanantaisin.

Vierailija
53/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin niin että mies tekee näin sen 2 kertaa vuodessa ja loput 50 viikonloppua kuskaa ne pennut harrastuksiin ihan normaalisti?

Vierailija
54/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisoitumassa/alkoholisoitunut jo? Mopo lähtenyt käsistä lopullisesti, vai onko vielä varaa korjausliikkeelle? Tuttavalle kävi noin. On juonut perheen ja työt alta aika päivää sitten. Seuraavaksi poksuu maksa.

Vierailija
55/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittää vastuullisen työn aiheuttamalla stressillä, mutta mulle ei oikein mene se läpi, kun ei ole kuitenkaan valmis hakemaan apua siihen stressiinsä. Pulloon tarttuminen ja kavereiden kans biletys on se lääke ja ikää kuitenkin jo sen verran että tollasen meiningin olettais olevan ohi. Eikä sillä, kyllä mun mielestä on ok välillä nähdä kavereitaankin viihteen merkeissä, mutta kunhan siitä ei tule se elämän ykkösasia ja perhe jää kauas taakse, niin kuin hänen tapauksessaan on nyt käynyt.

AP

Surullista mut jos ukkelisi on viettänyt nuoruutensa nenä kiinni kirjoissa, niin kuin voi hyvin olla tuon perusteella, niin ihan ymmärrettävää. Erityisesti jos on pienestä kaupungista lähtöisin ja ollut se kylän suuri toivo niin eihän sitä ole saanut rällätä. Jossain vaiheessa elämätön nuoruus se vaan ottaa sut kiinni ja sitten mennään, varsinkin kun menestyvällä miehellä on vihdoin ja viimein sitä ns. vientiä...

Näin ei ole tässä tapauksessa miltään osin.

AP

Eli valitsit jännämiehen, joka on ollut kunnon sekobilettäjä aina? Hienoa.

Vierailija
56/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ympäristö ei osaa epäillä, on alkoholisti jo pitkällä suossa, ennen kuin muut havahtuvat tilanteen vakavuuteen. Osaavat salata sen kohtuullisen pitkään piilopulloineen.

Vierailija
57/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies esimerkiksi juo yhden saunakaljan. Ei tarvitse ihmetellä, että alkoholi tuoksuu. Tosiasiassa niitä olikin tusina. Se yksi julkisesti nautittuna. Toleranssin kasvaessa muut eivät huomaa mitään ihmeellistä. Saattaa tosin välillä vaikka pyöräillä töihin "kuntoilun vuoksi", eikä menekään autolla seuraavana aamuna.

Vierailija
58/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittää vastuullisen työn aiheuttamalla stressillä, mutta mulle ei oikein mene se läpi, kun ei ole kuitenkaan valmis hakemaan apua siihen stressiinsä. Pulloon tarttuminen ja kavereiden kans biletys on se lääke ja ikää kuitenkin jo sen verran että tollasen meiningin olettais olevan ohi. Eikä sillä, kyllä mun mielestä on ok välillä nähdä kavereitaankin viihteen merkeissä, mutta kunhan siitä ei tule se elämän ykkösasia ja perhe jää kauas taakse, niin kuin hänen tapauksessaan on nyt käynyt.

AP

Surullista mut jos ukkelisi on viettänyt nuoruutensa nenä kiinni kirjoissa, niin kuin voi hyvin olla tuon perusteella, niin ihan ymmärrettävää. Erityisesti jos on pienestä kaupungista lähtöisin ja ollut se kylän suuri toivo niin eihän sitä ole saanut rällätä. Jossain vaiheessa elämätön nuoruus se vaan ottaa sut kiinni ja sitten mennään, varsinkin kun menestyvällä miehellä on vihdoin ja viimein sitä ns. vientiä...

Näin ei ole tässä tapauksessa miltään osin.

AP

Eli valitsit jännämiehen, joka on ollut kunnon sekobilettäjä aina? Hienoa.

Ei välttämättä. Ihmiset muuttuvat ja tuollainen käytös voi tulla ihan puun takaa monen rauhallisen vuoden jälkeen yllättäen.

Vierailija
59/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis kirjoitti:

En ole ikinä nähnyt miestäni ( 30 v) kännissä. Häntä ei sais kirveelläkään baariinkaan. Juo yhden siiderin tai max 2 jos minä olen ne ostanut ( itse ei alkoholiakaan osta) . Itse olen mieheni valinnut. Samoin sinä.[/q

Kuten myös minä olin nuorena niin fiksu ja ajattelevainen, että valitsin laillasi lähes raitiin miehen.

Mokoma vain alkoholisoitui vasta keski- iän kynnyksellä.

Vierailija
60/153 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lapsi suhtautui siihen, ettei isä tulekaan mukaan hänelle tärkeään menoon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yksi