Mieheni minusta: "no eihän se mikään missi ole mutta ihan nätti kuiten"
Sanoi kaverilleen kun katsoivat telkkaria sohvalla. Minä olin parin metrin päässä keittiössä. En uskaltanut sanoa mitään kun mies on aiemminkin huomauttanut kuinka ärsyttävä olen kun nipotan ja nalkutan hänen kavereiden läsnä ollessa :(
Kommentit (160)
Ei halunnut liikaa elvistellä kavereille ettei heille tulis paha mieli ja kateus. Paitsi jos heidän tyttöystävänsä ovat missejä, no ei sittenkään kovin pahasti sanottu.
Jos opettaja sanoisi lapsestanne että "eihän se mikään Einstein ole mutta ihan nokkela kuitenkin" niin ottaisitteko kehuna? Tai pomo kehityskeskustelussa "ethän sä mikään hyvä työntekijä ole mutta ihan ok kuitenkin"?
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on tosi kohteliaisuus suomalaiselta mieheltä. Ei se kehtaisi kavereilleen tuollaista sanoa jos ei pitäisi sinua tosi hyvännäköisenä.
Pidätkö suomalaismiehiä jonain mörökölli-juntteina? Itse olen onneksi kohdannut hyväkäytöksisiä suomalaismiehiä, jotka eivät lauo tuollaisia "kohteliaisuuksia".
Exäni sanoi myös kaverilleen noin, kaverinsa tokaisi takaisin että mies voi lähteä etsimään itselleen sitä missiä jotta hän voi ampaista luokseni kosiskelemaan yhtä kauneimmista näkemistään naisista. Olen edelleen "missimitoissa" ja naamastakin saa vielä meikkaamalla muutamia vuosia pois mutta kauneushan on katsojan silmissä. Exä vähätteli minua muutoinkin, tämä ei ollut ainoa kerta, yritti vain viestittää minulle että tyytyi minuun kun ei parempaa viitsinyt hakea vaikka asia oli aivan toisinpäin.
Häissämme mies, joka tutustutti meidät, sanoi puheessaan, että sijoittuisin missikisoissa toiseksi 🤔
Tuo kommentti on ollut aika paljon mielessäni. Häistämme on 16v ja varmaan muistan sen niin kauan, kun muisti pelaa. Yritän ajatella, ettei se ollut loukkaukseksi tarkoitettu, mutta kumminkin.
Miksi tuollaisia tarvitsee kommentoida.
Aloitus oli tuttu ja vain hieman muuteltu aikaisemmista "mieheni sanoi minua porsaan näköiseksi" tai "mieheni sanoi kaverilleen, että tissini ovat pienet" aloituksista. Eli tuskinpa vaan mikään todellinen tilanne, mutta hyvä yritys kuitenkin.
Seuraavaksi jotakin hieman enemmän viilattua kiitos, tämä alkaa olla tylsää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on tosi kohteliaisuus suomalaiselta mieheltä. Ei se kehtaisi kavereilleen tuollaista sanoa jos ei pitäisi sinua tosi hyvännäköisenä.
Pidätkö suomalaismiehiä jonain mörökölli-juntteina? Itse olen onneksi kohdannut hyväkäytöksisiä suomalaismiehiä, jotka eivät lauo tuollaisia "kohteliaisuuksia".
Kyllä pidän.
Hanki itsetunto kirjoitti:
Nehän katsoi tv:tä. Mistä ihmeestä sait päähäs et puhuivat susta.
Ohis, mutta ällöttäisi tuhat kertaa enemmän jos oma mieheni kommentoisi jonkun naisen ulkonäköä. Ei sellainen kuulu (kaikkiin) parisuhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Hanki itsetunto kirjoitti:
Nehän katsoi tv:tä. Mistä ihmeestä sait päähäs et puhuivat susta.
Ohis, mutta ällöttäisi tuhat kertaa enemmän jos oma mieheni kommentoisi jonkun naisen ulkonäköä. Ei sellainen kuulu (kaikkiin) parisuhteisiin.
Jep. Meidän täytyy parisuhteessa tai perheessä yleensäkään ei koskaan kommentoida muiden ihmisten ulkonäköä negatiivisesti. Myönteiseen sävyyn kyllä, mutta silloin kommentit ovat oikeasti mukavia, eivätkä sisällä mitään piilov*ttuilua. Emme kasvata lapsistamme kiusaajia, koska emme itsekään ole sellaisia.
Kenenkään itseään kunnioittavan naisen ei pitäisi ottaa tuota minään kohteliaisuutena. Sitä se ei nimittäin ole. Se on pelkkää toisen vähättelyä, mikä on peitetty "muka hauskaksi" läpäksi.
Ja mitä tulee miehiin, jotka laukovat tuollaista: olette juntteja. Kukaan mies, jolla on mitään käytöstapoja ja joka arvostaa naistaan ei sano noin.
Niinnojoo, hyvää mies varmaan tarkoitti, mutta en ymmärrä, miksi piti alkuun kursailla että "eihän se mikään missi ole". Miksei voisi sanoa vain, että "On se nätti."
Mitä hyötyä listata asioita, joita ei ole, silloin kun puhutaan siitä, mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Niinnojoo, hyvää mies varmaan tarkoitti, mutta en ymmärrä, miksi piti alkuun kursailla että "eihän se mikään missi ole". Miksei voisi sanoa vain, että "On se nätti."
Mitä hyötyä listata asioita, joita ei ole, silloin kun puhutaan siitä, mitä on.
Ei tuollaisella kommentilla kyllä mitään hyvää tarkoiteta. Päinvastoin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä sitten joku missi? Vai etkö muuten vain koe, että "ihan nätti" olisi riittävää kehumista?
Hyvin suomalainen tapa antaa kohteliaisuuksia sanomalla ensin jotain negatiivista. Jos oliskin sanonut, että on nätti ilman tuota missivertausta.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ne vaan haluaa pahoittaa mielensä kaikesta.
Et sä nyt mikään fiksu ole, mutta osaat kuitenkin kirjoittaa!
Mutta jos ei ole kaunis. Suurin osa naisista on ihan nättejä eli tavallisen näköisiä.