Mieheni minusta: "no eihän se mikään missi ole mutta ihan nätti kuiten"
Sanoi kaverilleen kun katsoivat telkkaria sohvalla. Minä olin parin metrin päässä keittiössä. En uskaltanut sanoa mitään kun mies on aiemminkin huomauttanut kuinka ärsyttävä olen kun nipotan ja nalkutan hänen kavereiden läsnä ollessa :(
Kommentit (160)
Kaveripariskunnan mies kuvaili kihlattuaan juurikin noin. Että ei mikään miss Suomi ole, mutta kaunis kuitenkin. Ja tämä mies on tosi herttainen, kiltti ja hyväsydäminen eli ei missään nimessä tarkoittanut loukkauksena. Tuo oli hänen mielestään kehu, ja tuo tyttöystävänsä (nykyään vaimo) on mielestäni todella kaunis, mutta ei ihan missin mitoissa vartaloltaan.
Omalle miehelle sanoin kyllä, että kun minua jollekin kehut niin muotoile vähän kauniimmin :D
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toi on kiertoilmaus vähemmän kauniille/rumahkolle naiselle. Loukkaantuisin itsekin.
Eli haluat, että sinulle valehdellaan sen sijaan, että kerrottaisiin totuus.
Eräs poikaystäväni joskus sanoi jonkun keskustelun kuluessa että -enhän minä mitään missiä saisikaan- tarkoittaen minua. Kuitenkin oltiin yli vuosi yhdessä, tyytyväisiä kumpikin.
Minulla on aina ollut hyvä itsetunto ja olen aina osannut arvostaa itseäni juuri minuna. En todellakaan ole "missi" mutta en haluakaan, en yhdistä missiä ja minulle mieleistä ulkoista olemusta.
Kun kuitenkin poika minun kanssani halusi olla ja viihtyi, kai se sitten tykkäsikin? Ei ollut ulkonäössä hänellä moittimista vaikka mikään adonis ei ollutkaan. Olisi varmasti minua kauniimman saanut jos olisi halunnut.
Vierailija kirjoitti:
Hanki itsetunto kirjoitti:
Nehän katsoi tv:tä. Mistä ihmeestä sait päähäs et puhuivat susta.
Ohis, mutta ällöttäisi tuhat kertaa enemmän jos oma mieheni kommentoisi jonkun naisen ulkonäköä. Ei sellainen kuulu (kaikkiin) parisuhteisiin.
Niin, koska sä tai yläpeukuttajasi ette ole koskaan kenenkään ulkonäköä telkkaria katsoessanne kommentoineet. Missikisojen aikaankin istutte tuppisuina töllön edessä ja annatte vaan sädekehänne loistaa. Oujeee!
Kuka sitten haluaa olla missi? En minä ainakaan. En halua olla ylipitkä kohlon kokoinen nainen, jolla on ripsienpidennykset ja tekorusketus. Missien älykkyydestäkin voidaan olla montaa mieltä, joten siksikään en haluaisi olla missi.
Mutta olenkin jo keski-ikäinen, tässä iässä ei enää ulkonäkö ole kaikki kaikessa. Olen sitä paitsi ihan tyytyväinen omaani, vaikken missi olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Nainen halutessaan loukkaantuu joka tapauksessa, että ihan sama, tosin parempi kun ei sano mitään. Sitten tosin syyttää puhumattomuudesta.
Ei loukkaannu, kun opettelet puhumaan fiksusti. Vai pitäisitkö itse siitä, että naisystäväsi "kehuu" sinua sanomalla, ettet ole mikään mr. Finland mutta kelpaat nyt kuitenkin? Tämäkö on mielestäsi kehumista? Kohteliasta käytöstä voi ja pitää itse opetella, vaikka kotona ei olisi annettu siihen eväitä eikä neuvottu, miten toista sukupuolta kohdellaan.
Millanen mies arvostelee oman kumppanin ulkonäköä kaverin kanssa, kun toinen on kuuloetäisyydellä?
Mielestäni tässä nyt on aika moni missannut pointin. Onko hyvien tapojen mukaista, että mies arvioi kumppaninsa ulkonäköä kavereilleen, ja etenkään kumppanin ollessa paikalla, mutta ei osallisena keskustelussa? Muutenkin kuulostaa aika omituiselta, että henkilöstä puhutaan aivan kuin tämä ei olisi paikalla. Ja perään vielä syyllistetään asioihin sekaantumisesta, ja keskustelun kohteena ollut henkilö osallistuu.
Taas miehille opetus. Naisille kuuluu valehdella. Jos nainen on ihan nätti, niin se pitää muuttaa kauniiksi. Tai se "olenko lihonnut?" -kysymys. Siinä saa kieli keskellä suuta keksiä hyvää ilmaisua.
Minä olisin loukkaantunut tuosta ihan kunnolla. Ei miehen tarvitse puida ulkonäköäni kavereidensa kanssa, VARSINKAAN, jos olisin kuuloetäisyydellä. Luulen, että kaverilleenkin tuli aika vaivaantunut olo. Toivottavasti tämä kuitenkin tapahtui Porvoossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän toi on kiertoilmaus vähemmän kauniille/rumahkolle naiselle. Loukkaantuisin itsekin.
Eikä ole. Jos joku kysyy mieheltä tämän naisystävän ulkonäköä ja nainen on oikeasti ruma, niin silloin vastataan "on hän luonteeltaan ihan mukava". Tuo on kiertoilmaus rumahkolle naiselle.
Minusta oli tosi nätisti sanottu! Ellet sitten ole missi, ja hän valehteli?
Epävarma mies. Ei sivistynyt ja vahva mies ota vaimonsa ulkonäköä puheeksi tuolla tavalla kavereidensa kanssa. En loukkaantuisi, mutta pohtisin, mitä se kertoo miehestäsi ihmisenä. Ainakin ne kaverit nyt oli miehellesi tuossa se pääasia, ja heidän kenties pelätty arvioinsa miehesi naisesta. Jotenkin keskenkasvuinen. Tuntisin itseni yksinäiseksi tuollaisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Häissämme mies, joka tutustutti meidät, sanoi puheessaan, että sijoittuisin missikisoissa toiseksi 🤔
Tuo kommentti on ollut aika paljon mielessäni. Häistämme on 16v ja varmaan muistan sen niin kauan, kun muisti pelaa. Yritän ajatella, ettei se ollut loukkaukseksi tarkoitettu, mutta kumminkin.
Miksi tuollaisia tarvitsee kommentoida.
No oli tyyppi itse suhteessa?
Kyllä tollasesta saa loukkaantua, loukkaantuisin itsekin. Ei tarvitse vähätellä, vaikka perään "kehuisikin".
Vierailija kirjoitti:
Minusta oli tosi nätisti sanottu! Ellet sitten ole missi, ja hän valehteli?
Nätisti? Tuohan on ihan selkeä kiertoilmaus sille, ettei hän mikään kaunis ole, mutta enpä parempaa tässä nyt saa... Ja kuka edes oikeasti arvostelee tyttöystävänsä ulkonäköä kavereiden kanssa naisen ollessa paikalla!?
Muna käteen ja sanot et eihän tämä mikään iso ole mutta muna kuitenkin.
No eihän tuo mun mies mikään beckham oo mutta tarpeet tyydyttää paremman puutteessa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sä sitten joku missi? Vai etkö muuten vain koe, että "ihan nätti" olisi riittävää kehumista?
En ole ap, mutta kyllä tuo alku, että "eihän se mikään missi ole" on sinänsä jo loukkaus. Ei siinä auta enää vaikka miten sivulauseessa kehuu!
Harvalla se vaimo/tyttöystävä ihan missin näköinen on, mutta ei sitä tarvitse erikseen mainita.
Seuraavalla kerralla huokaiset syvään ja sanot miehellesi, että olisitpa missi. Silloin saisit tasokkaita miehiä, joilla on käytöstapoja ja kohteliaisuus verissä. Ei tarvitsisi kaiken maailman juntteja katsella.