Sivut

Kommentit (1005)

Vierailija

Kirjoitin joskus viime vuoden puolella tähän ketjuun ja kerroin syöväni kerran päivässä. Samoilla linjoilla jatkan edelleen. Olen saavuttanut normaalipainon ja paino on muutenkin vakiintunut. Useita kuukausia takana ja tämä tuntuu toimivan edelleen.

Vierailija

Mä kommentoin n kk sitten...
Oon pätkäpaastonnut pari kk. Nyt viime kerralla kuukautisia ei tullut. Tai syön pillereitä mut kuitenkin.. ikinä ennen ei näin oo käynyt enkä jaksa uskoa et olisin raskaana.
Luulen et hormonit on jotenkin sekaisin. Vedin aika vähillä kaloreilla muutenkin.
Kelleen muulle käynyt samaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä aloitin tasan vuosi sitten ja tää ei ole ollut mulle dietti vaan uusi tapa syödä, helppo sellainen. Arvot on kohentuneet selvästi, erityisesti sokerit veressä, mitkä oli ihan liian korkeat. Samaten vyötärö on kaventunut 20cm. Vaakaa en omista, mutta entiset vaatteet on ihan liian isoja. Ehkä ei sovi kaikille, mutta minulle sopii.

Vierailija

Onko teidän muiden vaikeampi paastota kuukautisten aikana? Olen noudattanut 16:8 nyt reilun kuukauden ajan, tosin viime aikoina olen paastonnut yli tuon 16 tuntia, yleensä 18-20 tuntia. En ole tuntenut kovaa nälkää, olen juonut paljon vettä ja syönyt tavallista terveellistä ruokaa (en karppaa). 

Tänään on mulla kuukautisten kolmas päivä ja olen ollut tosi huonovointinen. Pyörryttää, päätä särkee, väsyttää ja on koko ajan kiljuva nälkä. Olen syönyt paljon enemmän kuin normaalisti ja silti on nälkä. En keksi mitään muuta selitystä tälle kuin menkat, voiko ne vaikuttaa näin? Tosi outoa, kun tähän asti on mennyt tosi hyvin, olo on ollut suorastaan loistava. 

Raksajannu

Moro!

Ittellä paripäivää takana ja monta edessä 16/8. Ei ole ainakaan vielä nälkä tappanut. Voin samaa suositella muillekkin "raksaäijille" tai miksei muillekin että ekalla kahvitauolla n klo 9 eka ruoka, klo 11 lounas ja päivällinen klo 17 eli 9-17 ikkuna. Sopii hyvin työpäivään klo 7-15. Seurailen tilannetta, että mitä vaikutuksia tulee... Itsellä jonkin verran ylipainoa

Vierailija

tokaa kertaa kokeilen pätkäpaastoa ruokamäärien järkevöittämiseksi. eli liika herkuttelu, isot annoskoot, alokoholi ja näistä johtuva turpeus on ollut ongelmana.

muutama päivä vasta takana, mutta nyt jo tuntuu, että olo on paljon terveempi! ensinnäkään en mieti ruokaa koko ajan enkä tunne nälkää juurikaan paitsi illalla tai aamulla hetkittäin mutta veden juonti yleensä auttaa. syön aikaikkunassa 12-20. yleensä heti 12 joku proteeinipitoinen pieni lounas, sitten neljän-viiden aikaan päivän ateria (esim. eilen vihreä curry, tänään kikhernepasta) ja jos jaksaa niin ennen kaheksaa vähän jotain. tuntuu tosi hyvältä antaa ruoansulatuselimistölle lepoa! turvonnut olo ja ilmavaivat on jo helpottanut, toivon että muutama kilokin tippuisi ajan mittaan. :)

Vierailija

Olen oikeastaan luonnostaan elänyt 16:8 rytmiin koko aikuisikäni sen enempiä miettimättä, eikä painon kanssa ole koskaan ollut ongelmia, veriarvot hyvät jne.

Vierailija

Minä ajattelin myös pitkästä aikaa kokeilla pätkistä. Tulee syötyä ihan mahdottomasti nykyään ja pitkin päivää (ja iltaa...), olisi vähän pakko alkaa rajoittamaan. Kävin eilen puntarilla pitkän tauon jälkeen ja olihan se lukema järkytys vaikka osasinkin odottaa, että paino on noussut. Jännittää vaan se aloitus, varmasti tulee olemaan nälkä ja huono olo. Ehkä kokeilen tuota 9-17 ruokaikkunaa, työ on niin fyysisesti raskasta ettei pärjää puolille päivin ilman syötävää.

Vierailija

Mä oon nyt syönyt pätkäpaastoillen vuoden. Arkena syön 12-20 ja viikonloppuna 14-22. Sopii mulle luontaisesti tosi hyvin tällainen rytmi. Aluksi lopetin sokerin kokonaan ja muutin muutenkin syömisiäni järkevämmäksi jatkuvasta leivän puputtamisesta normiruokaan. Pienensin myös annoksia.

Kesällä aloin syömään taas myös sokeria hillitysti, koska en usko, että totaalirajoittaminen mistään toimii omalla kohdallani. Nykyisin syön kaikkea, mutta tuon paasto-ikkunan sisällä.

Tulos: -20kg, vaatekoko 48 -- 40. Ja kaupan päälle parantunut terveys, mieliala ja seksihalut.

Vierailija

Mun on pakko pitää ruokaikkuna aika aikaisin päivästä, mutta ongelmana on jokailtainen nälkä... on tosi hankala saada unta kun vatsa tuntuu tyhjältä ja kurnii. Vettä ei viitsisi ihan kamalasti iltaisin lipittää, ettei tarvi koko yötä juosta vessassa.

Vierailija

Olen pari kuukautta pätkäpaastonnut, arkena 10:30-18:30 ja viikonloppuisin n. 12-20. Aluksi oli vaikea tottua aamupalattomuuteen, vatsa kurni, olin huonolla tuulella ja paleli. Parin-kolmen viikon jälkeen keho tottui tähän ja olo on hyvä paaston aikana.

Olen normaalipainoinen ja päätin kokeilla pätkäpaastoa, koska aamupalan ja lounaan välissä olo oli todella väsynyt ja nälkäinen. Nykyään olo on paljon virkeämpi ja verensokeri tuntuu olevan tasainen koko päivän ajan. Yritän syödä monipuolisesti ja riittävästi, sillä en tavoittele painonpudotusta.

Vierailija

Täälläkin "vanha" kirjoittelija. Ekan kerran pätkäilin syksyllä 2018, silloin pudotin 10kg. Säännönmukainen pätkäpaasto jäi välillä tauolle, mutta palasin aina välillä tapaan ylläpitääkseni pudotusta. Muutama kilo siitä kyllä hiipi takaisin.

Pääsiäisen jälkeen päätin laittaa kerta kaikkiaan painon kuriin. Aloitin 15 päivän ene-dieetillä ja jatkoin pätkäpaastolla ja ketogeenisellä ruokavaliolla. Paastoa tulee vuorokaudessa vähintään 16 tuntia, usein venyy pidemmäksikin. Aterioita syön kaksi, eikä ole tarvetta välipaloille. Tällä hetkellä lounas on usein klo 13-14, päivällinen 19-20. Aamulla juon kahvia mct-öljyllä, vettä menee reilusti joka päivä. Hiilarit on alle 20g / 5% päivässä, muutenkin seuraan makroja ja kaloreita. Proteiinin osuus on n. 25-30%, rasvaa loput. Ketoosi auttaa paastossa merkittävästi, sillä sen ansiosta ei ole nälkä.

Kiloja kadonnut n. kuukaudessa 8kg.

Vierailija

Minä taidan kallistua johtopäätökseen ettei tämä metodi sovi mulle. Nytkin tuli se 16 tuntia syömättä, kävin ennen ruokailua aamupäivällä ratsastamassa ja sitten söin. No olipa taas pakko ottaa päikkärit ( en haluaisi). Jotenkin vaa vissiin liian rankkaa tuo paastoaminen liikkuvalle ihmiselle:(
Ja mainittakoon että en aiemmin ole kärsinyt väsymyksestä syötyäni eli liittyy pätkäpaastoon. Tai sopiiko metodi sitten paremmin painavammille ihmisille....
Olen 163/ 53. Pätkäpaastoa halusin kokeilla kun kärsin turvotuksesta helposti ja siihen tää on auttanutkin mut muuten ei taida sopia.:(

Vierailija

Täällä yksi uusi paastoilija. Joskus tullut testattua 5:2 -malli, mutta se ei oikein sopinut mulle joten nyt päätin kokeilla 16:8 - mallilla.

Mulla olisi pudotettavaa ainakin 15 kg 😥. Aamupalan pois jättäminen helpointa, joten ruokailut päätin sijoittaa välille 11-19. Aamuisin juon mukillisen vihreää teetä. Töissä lounastauko sattuu vaihtelevasti klo 11-13, joten senkin puolesta tuo aika on hyvä. Ehdin syödä myös kotona perheen kanssa kunnon ruuan.

Nyt on menossa kolmas päivä ja olo on hyvä pientä päänsärkyä lukuun ottamatta. Ongelmani on ollut jatkuva napostelu, varsinkin iltaisin. Jos tässä vaikka oppisi syömään terveellisiä, mutta täyttäviä annoksia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä taidan kallistua johtopäätökseen ettei tämä metodi sovi mulle. Nytkin tuli se 16 tuntia syömättä, kävin ennen ruokailua aamupäivällä ratsastamassa ja sitten söin. No olipa taas pakko ottaa päikkärit ( en haluaisi). Jotenkin vaa vissiin liian rankkaa tuo paastoaminen liikkuvalle ihmiselle:(
Ja mainittakoon että en aiemmin ole kärsinyt väsymyksestä syötyäni eli liittyy pätkäpaastoon. Tai sopiiko metodi sitten paremmin painavammille ihmisille....
Olen 163/ 53. Pätkäpaastoa halusin kokeilla kun kärsin turvotuksesta helposti ja siihen tää on auttanutkin mut muuten ei taida sopia.:(

Oletko kokeillut lyhyempää paastoikkunaa, esim. 14 tuntia? Toinen vaihtoehto voisi olla 5:2 -malli, eli syöt kahtena ei-peräkkäisenä viikonpäivänä neljäsosan tarvitsemastasi kalorimäärästä (naisilla n. 500 kcal) ja loput viisi päivää normaalisti. Jos päätät kokeilla tätä metodia, niin ajoita niukempi syöminen niille päiville, jolloin et urheile reippaasti. Päiviä voit myös vaihdella omia aikataulujasi vastaaviksi, esim. yhtenä viikkona ne voivat olla vaikka maanantai ja keskiviikko, seuraavana tiistai ja sunnuntai.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko pitää ruokaikkuna aika aikaisin päivästä, mutta ongelmana on jokailtainen nälkä... on tosi hankala saada unta kun vatsa tuntuu tyhjältä ja kurnii. Vettä ei viitsisi ihan kamalasti iltaisin lipittää, ettei tarvi koko yötä juosta vessassa.

Miksi sun pitää syödä aikaisin? Itse syön vasta puolilta päivin, viimeinen ateria 19-20 maissa, menen kylläisenä nukkumaan ja jaksan hyvin aamulla töissä. Kyllähän se nälkä jo on 10-11 maissa mutta olen kokenut iltanälän paljon vaikeammaksi kestää.

Vierailija

Täällä jo vähän iäkkäämpi pätkäpaastoilija...Siis alottelija. Ollut vajaan viikon vasta. Minulla ei ole pudotettavaa (paino 42 kg/pituus 156 cm ja ikääkin jo kohta 68v). Minun ongelmani on etenkin 

viikonlopuisin iltayöstä koneella aikaani viettäessä oleva pari viinilasillista tumman sukaan kera

herkuttelusta irti pääseminen. Olen jo yli vuoden elänyt periaatteessa hyvinkin kurinalaisesti

etupäässä kasvisruualla ja sokertonta ja lähes rasvatonta ruokavaliota noudattaen. Paino on tänä

aikana tippunut yli kymmenen kiloa ja se puoli on järjestyksessä. Harrastan liikuntaa, jopa vielä

juoksenkin kolme kertaa viikossa n. 7-8 km ja käsipaino sekä punnerruksia ja venyttelyjä kaikkina

arkipäivinä. Vaihdoin myös sukaan maitosuklaasta tummaan 85% suklaaseen ja vähensin senkin

syöntiä huomattavasti. Samoin entisen useamman viinilasillisen vähensin kahteen (lauantai-sunnutai

iltaisin). Arkisin en juo ollenkaan mutta pala tummaa suklaata kuului jokailtaiseen traditioon. No nyt

haluan päästä näistäkin eroon ja siksi tämä aikaikkuna 13-21 on nyt kokeilussa. Hyvin menee, mutta

painoa ei saa lähteä eikä tulla. Aamupala oli hiukan ensin vaikea jättää, samoin en pidä mustasta kahvista

mutta kyllä siihenkin näyttää oppivan. Katsotaan kestääkö kroppa tämän ? Olo on todella hyvä.Suklaalevy

kaapissa "vinkkaa" tosin välillä minulle silmää!!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla