Sivut

Kommentit (1005)

Vierailija

Toimiiko teillä vatsa hyvin paaston aikana? Minulla voi mennä 5 päivääkin ilman isoa hätää :( Ei varmaan ihme ettei paino kovin nopeasti putoa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toimiiko teillä vatsa hyvin paaston aikana? Minulla voi mennä 5 päivääkin ilman isoa hätää :( Ei varmaan ihme ettei paino kovin nopeasti putoa..

Tarkista ruuastasi kuidun määrä! Ja lisää kuitua todella paljon, silloin toimii vatsakin.

Vierailija

Minä olen pätkäpaastoillut nyt vuoden alusta yli 40 päivää, vähintään 18 h/päivä, muutama vähän pitempi 24 -36 h pätkä joukossa. Voin paljon paremmin eikä verensokeri enää heittele. Syön vain aamiaisen ja lounaan klo 06-12. En käy vaakalla mutta paino on tippunut koska vaatteet jo tosi löysiä. Syön tavallista ruokaa, pikaruokaakin joskus.

Vierailija

Kummallista, kun ihmiset kyselee täällä että keskeytyykö paasto, jos aamulla laittaa kahvia maitoon tai juo jotain sitruunavettä tai omenaviinietikkaa.

Ei tietenkään keskeydy, koska ei olla vielä paastotilassa. Sellainen, mikä ei ole alkanut, ei voi keskeytyäkään. Ketoosi nyt yleensä koittaa 12-24 tunnin aikana siitä, kun on aloittanut syömättömyyden.

Eli unohtakaa nyt tuo paastohössötys, koko dieetissä on kyse vain siitä, että 8 tunnin aikana nyt tulee vaan syötyä yleisesti vähemmän kaloreita kuin 16 tunnin aikana, ja tämän vuoksi suurin osa laihtuu.

Mukavaahan se on toki luoda tällainen uskomus, että se 8 tunnin aikaikkuna olisi jotenkin oleellinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Pitkä viestiketju, mutta edelleen kiinnostaa miten muilla menee jotka tätä toteuttaa? Pidättekö tuo 16:8 joka päivä, vai onko välipäiviä?

Pitkälti menen tuon 16/8 -mallin mukaan edelleen. Joskus saatan mennä pari kolme päivää 14/10 -rytmillä ja joskus raskaamman syöpöttelyn ja mahdollisen alkoholin nauttimisen jälkeen saatan pitää puolispontaanin 24 tunnin paaston. Pyrin kuuntelemaan kehoani, mitä se tarvitsee ja tekisikö pidempi paasto välillä terää vai kaipaako se jossain välissä vähän huolettomampaa syömistä. Yleensä tuo 16/8 -rytmi on se, mihin se on tyytyväinen :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkä viestiketju, mutta edelleen kiinnostaa miten muilla menee jotka tätä toteuttaa? Pidättekö tuo 16:8 joka päivä, vai onko välipäiviä?

Pitkälti menen tuon 16/8 -mallin mukaan edelleen. Joskus saatan mennä pari kolme päivää 14/10 -rytmillä ja joskus raskaamman syöpöttelyn ja mahdollisen alkoholin nauttimisen jälkeen saatan pitää puolispontaanin 24 tunnin paaston. Pyrin kuuntelemaan kehoani, mitä se tarvitsee ja tekisikö pidempi paasto välillä terää vai kaipaako se jossain välissä vähän huolettomampaa syömistä. Yleensä tuo 16/8 -rytmi on se, mihin se on tyytyväinen :)


Näin täälläkin. Useimmiten ruokaikkuna on 14-22, mutta en ole ehdoton, vaan tarkkailen omaa oloa. Joskus syön jo klo.12, etenkin jos työvuoro on alkanut klo.7, ja jos tuntuu siltä että olen tulossa kipeäksi niin unohdan kellon katselun kokonaan ja syön milloin mieli tekee.

Paino on tippunut vuodenvaihteesta vain 2kg mutta muutama kaveri on kysynyt että olenko laihtunut, joten kai se jossakin näkyy.

M46_keto

YouTube videoista (Dr.Berg mm.) opin, että kannattaa lisätä reilusti kaliumia ravintoon. Eli kaali, parsa, vihreät kasvikset joka aterialla. Vatsa alkaa toimia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saa juoda kalorittomia juomia kahvia ja teetä, vettä. You tube videot , kuten dr Berg, voi olla jo sanottu, en vielä ehtinyt lukea koko ketjua.
                                                         

🐸 Hyvää keväisen kaunista sunnuntaita.  On mielestäni ihan hyvä välillä muistuttaa juoma-asioista.  Luettelit parhaat paaston ajalle soveltuvat juomat, jotka takuuvarmasti eivät katkaise paastoa, käynnistämällä elimistössä ruoansulatusta.  Olen ollut jo yli kaksi vuotta 8/16 paastolla ja ihan alusta asti uskoin, että juuri tuo 16h on hyvä ravinnoton aika joka parhaiten sulattaa  sisäelinten ympärille kertyneitä, terveydelle haitallisia rasvoja.  Olin tutustunut ennakkoon kaikkiin mahdollisiin lähteisiin, joita netistä löytyi.

Ketju on pitkä, mutta suosittelen lämpimästi lukemaan, vähitellen, ajan kanssa.  Koko ketjun kahlaaminen putkeen on aika turruttavaa.  Siinä saattaa mennä hyviä vinkkejä vahingossaa ohi.  💙

Vierailija

-12kg n. kahdessa kuukaudessa.
Pätkäpaasto ja ketoruokavalio.
Toinen positiivinen vaikutus on ollut psoriasikseni rauhoittuminen paremmaksi kuin vuosikausiin.
Suosittelen!

Vierailija

Olen ollut pari viikkoa 16/8:lla. Tosi hyvin toimii, paino putoaa, hyvin pärjää aamupäivän pikkunälän kanssa. Tosi energinen olo. Tällä voisin olla vaikka loppuelämän, niin yksinkertaista ja helppoa noudattaa. Aika usein syön viimeisen kerran jo klo 18. Ja päivän eka ateria on lounas klo 12.

Vierailija

Olen ollut tällä nyt kuukauden. Ihanaa kun ei turvota! Vaikka söisi joskus epäterveellisestikin niin vähemmät ateriat per vuorokausi taitaa tehdä sen.
Paino pudonnut vain kilon verran mut alle 20 painoindeksillä en sitä odottanutkaan, tosin olenkin syönyt yllättävän paljonkin herkkuja. Ilmeisesti jään toisina päivinä niin paljon miinukselle kaloreissa että tekee rasvaa/ sokeria mieli... ei terveellistä mutta ihanaa kun en liho! Tuntuu myös että kroppa on silti muokkautunut entistä paremmaksi.
Haasteena on ajoittain syödä sen 8 tunnin sisällä kun työ ei oikein anna periksi pitää ylimääräisia taukoja ja lounasaika on klo 11. Syön useimmiten päivän ekan aterian silloin mutta harrastuksissa saattaa mennä yli klo 19 ja näinollen ateriaväli jolloin syödään voi venyä yli 9 tuntiin... välillä jos tiedän että menee illalla myöhään, olenkin syönyt viimeisen kerran sinä päivänä jo vaikkapa klo 16. Mutta sitten taas se vähän hankaloittaa seuraavaa päivää kun ruokailuväli uhkaa pidentyä merkittävästi. 18 tuntiakin pärjää kyllä toisinaan syömättä mutta meinaa heikottaa... ja aamulla tyhjin vatsoin treenaaminen onnistuu kyllä hyvin kunhan ei vedä ihan äärirajoille... sitä ei nimittäin jaksa, ei riitä energiat pitkäkestoiseen rankkaan porrasjuoksuun kun loppuu voimat mut kävellä niitä jaksaa... tai hölkätä esim 6 km.
Eli minäkintykkään tästä 16/ 8 metodista kyllä mutta vähän haasteitakin on. Tosin en ota tätä niin orjallisesti, eli en niin ressiäota vaikka vähän joskus lipsun noista ajoista. Aion siis jatkaa:)

Membrane_man

Oletko siis pätkäpaastolla? Itse olen nyt ollut 7 viikkoa ketogeenisellä ruokavaliolla ja siitä 2 viikkoa lisäksi 16:8 pätkäpaastolla. Kädet ja jalat on olleet jonkin verran viileämmät kyllä, varsinkin ensimmäisten viikkojen aikana. Mies 46, 84.5kg (-6 kg).

Vierailija

Oho, kävin pitkästä aikaa vaa'alla. Viime heinäkuusta - 15,5 kg ja tosi helposti.

Syömäikkuna arkisin 12-20 ja viikonloppuisin 14-22. Syön ihan mitä haluan ja tuossa väliaikana juon maitokahvia. Nyt painoindeksi 22, enää ei tartte laihtua.

Vierailija

Nostetaanpas ketjua! Vieläkö pätkäpaastoilijoita on langoilla? Olen itse vuoden alusta saakka yrittänyt saada painoa kuriin ja tavoitteena olisi 15-20kg. Tosin paino ei itsessään ole se oleellisin asia, vaan kunhan saisin keskivartalolta tuota rasvaa pois, eli vyötärönympäryksen reilu kapeneminen olisi se päätavoite. En edes tiedä tarkkoja lähtömittojani, koska olen ollut liian ahdistunut tietämään todellista laitaa, eikä toimivaa puntaria ole taloudessa. Olen luottanut enemmän peiliin ja vaatteisiin. Annoskoot ovat kuitenkin pienentyneet, herkut huomattavasti vähentyneet, samoin alkoholin kulutus. 

Kaikesta huolimatta minusta tuntuu, että muutaman kuukauden aikana mitään ei ole tapahtunut ja peilistä katsoo edelleen sama möhömaha, kuin vuoden alussa. Tähän turhautuneena aloitin sitten tämän pätkiksen kokeilun, kun huomasin että luonnollinen ruokarytmini on kulkenut tähän suuntaan muutenkin. Toista viikkoa nyt aloittelen tätä ja on tuntunut ihan hyvältä. Minun ruokaikkunani on 11-19 mutta tarvittaessa fiksaan sitä ja viikonloppuisin en ole siitä niin tarkka. Minulle tuli vahingossa viikonlopun aikana 21h paastoa, yhden suuren aterian jälkeen, eikä se tuntunut edes pahalta. Tulevaisuudessa itseäkin vähän huolettaa vuorotyön yhdistäminen tähän, koska työni on fyysistä ja se tarkottaisi syömättömyyttä nykyisellä syömisikkunallani. Olen tottunut syömään töissä ja nyt luonnollisesti paastonajasta nukun yli puolet, joten se ei ole erityisemmin vaikeaa. 

Toivon todella, että tämä toimii koska muuten en tiedä mitä teen. Kuvittelin, että puolessa vuodessa painoa saa reilustikin alas niin, että se näkyisi tässä vaiheessa jo jossain, eikä tuntuisi/näyttäisi enää siltä, kuin olisin lähtötekijöissä. Harmittaa :/

Vierailija

Mun on nyt jotenkin haastavaa saada ryhtiliike tehtyä takaisin pätkiksen pariin! Jotenkin tämä koronasyöpöttely jäänyt päälle ja koko ajan tyyliin miettii mitä seuraavaksi voisi syödä. :(  Tiedän että toimii ja olo on hyvä, kun saa kiinni, mutta se alkaminen tässä nimenomaan nyt tökkii. Help!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun on nyt jotenkin haastavaa saada ryhtiliike tehtyä takaisin pätkiksen pariin! Jotenkin tämä koronasyöpöttely jäänyt päälle ja koko ajan tyyliin miettii mitä seuraavaksi voisi syödä. :(  Tiedän että toimii ja olo on hyvä, kun saa kiinni, mutta se alkaminen tässä nimenomaan nyt tökkii. Help!

Yritä lähteä uudestaan liikkeelle aiempaa sallivammalla pätkäpaastorytmillä. Jos esim. ennen taukoa pätkäpaastoilit 16/8 -rytmillä, niin ota nyt ensin sapluunaksi 14/10. Kun huomaat, että syömishimot alkavat olla kurissa, niin voit palata sitten vanhaan rytmiisi. Tietysti voit kokeilla sitäkin, että hyppäät kylmiltäsi takaisin vanhaan pätkäpaastorytmiisi, riippuen siitä, kuinka pitkään sinulla on paussia siitä ollut. Pehmeä lasku saattaa vaan olla toimivampi, jos sinulla on tällä hetkellä kovin voimakkaita ruokaan liittyviä mielitekoja.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.
 

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Sisältö jatkuu mainoksen alla