Pirkko Arstilan kolumni Vihjailevat helmat ET-lehdessä
Oletteko koskaan lukeneet mitään näin hirveää paskaa? Ei uskoisi, että Pirkko on hyvien tapojen lähettiläs, tai että eletään vuotta 2017!
https://www.etlehti.fi/artikkeli/ihmiset/pirkko-arstilan-kolumni-vihjai…
Yhtä pöyristyttävää on ET-lehden vastaus palauteryöppyyn:
"Hei kaikki,
Kolumni on mielipidekirjoitus ja tässä Pirkko Arstilan kolumnissa on hänen mielipiteensä.
Lehti ei halua suitsia kolumnistinsa mielipiteitä. Maailmaan mahtuu monenlaisia ajatuksia.
Riitta Korhonen
päätoimittaja"
Mitä mieltä?
Kommentit (647)
Miksi naisen pitäisi koko ajan vihjailevasti heilutella hameenhelmoja? Miksi ei saisi pukeutua ja olla asenteella ota tai jätä?
En minä ainakaan kauppareissulle pukeudu, enkä halua pukeutua vihjailevasti niin että saa miehet jotain hameenhelmojen heilutusta katsella, vaan ihan tavallisiin vaatteisiin, ja olen elämäni elänyt juurikin tyyliin ota tai jätä, miksi alkaa miellyttää ketään? Olen oma itseni ja sillä hyvä. Mihin kivikaudelle tässä ollaan palaamassa jos naisen täytyy aina olla viehättävä ja vihjaileva. Ei kai sitä huomion hakua ja vihjailua pidä naisten harrastaa 24/7, entä jos ei halua heilutella helmojaan huomion toivossa, entä jos haluaa että jos joku mies kiinnostuu minusta niin se kiinnostuu minusta ihmisenä, ei ulkonäön takia?
Miksi P.Arstila kuitenkin korostaisi naisellisia kohtia kropassa, kun kuitenkin samalla lyttää niiden korostamisen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisen pitäisi koko ajan vihjailevasti heilutella hameenhelmoja? Miksi ei saisi pukeutua ja olla asenteella ota tai jätä?
En minä ainakaan kauppareissulle pukeudu, enkä halua pukeutua vihjailevasti niin että saa miehet jotain hameenhelmojen heilutusta katsella, vaan ihan tavallisiin vaatteisiin, ja olen elämäni elänyt juurikin tyyliin ota tai jätä, miksi alkaa miellyttää ketään? Olen oma itseni ja sillä hyvä. Mihin kivikaudelle tässä ollaan palaamassa jos naisen täytyy aina olla viehättävä ja vihjaileva. Ei kai sitä huomion hakua ja vihjailua pidä naisten harrastaa 24/7, entä jos ei halua heilutella helmojaan huomion toivossa, entä jos haluaa että jos joku mies kiinnostuu minusta niin se kiinnostuu minusta ihmisenä, ei ulkonäön takia?
Miksi P.Arstila kuitenkin korostaisi naisellisia kohtia kropassa, kun kuitenkin samalla lyttää niiden korostamisen?
Ilmeisesti niitä pitää korostaa sensuellisti mutta ei liian hutsahtavasti tai rivosti. Ja rumat tai laittamattomat naiset eivät saisi Piken mielestä poistua kotoaan ollenkaan.
Arstilalta on varmaan mennyt #metoo kokonaan ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arstila oli täysin oikeassa. Ei tässä mistään flirttailusta ollut kyse, vaan tyylitajuttomuudesta, ja alati kasvavasta ylipainon lisääntymisestä.
Itse hoikkana naisena ihmetttelen näitä läskiensä esittelijöitä tiukoissa vaatteissa. Sitten ihmetellään miksi
miehet tuijottelevat. Vaikka olen itse hoikka en koskaan käytä tiukkoja housuja, ainoastaan klassisia hameita.
Esteettisen haitan lisäksi ylipaino on todellinen riski.
Eikös siinä lukenut että ylipaino-ongelmia tiedossa tulevaisuudessa tjsp eikä että on ylipainoa?
Pirkolla oli siis kauppareissulla kristallipallo mukana!
(Siitä voi myös peilailla itseään, tarkistaa meikin jne.)
On kyllä pakko olla Pirkon kanssa samaa mieltä siinä että eihän nykyinen muoti silmää hivele. Miksi kaikki pitää tuoda esille, toisten nähtäväksi? Vaikka ne toiset eivät haluaisikaan nähdä vieraan ihmisen perhettä tai tissivakoa.
Muuten kirjoitus on hyvän maun rajoilla, arvostellaan tuntemattoman (vaikkakin luultavasti kuvitteellisen) henkilön ulkonäköä.
Miten muuten kolumni eroaa teidän, arvoisan av-kansan, joka päiväisen ihmettelyn kohteista? Trikooperseet, paljaat nilkat, pissikset, tissivälit ja salaiset solat arvostellaan aina. Ylipaino kuohuttaa ja tietenkin kananperse ja kouvola-tukka.
Vierailija kirjoitti:
Monelle olisi todella tarpeen opetus tyyliasioissa. Ei tarvitse olla mikään kellohelma mutta tunnistan kyllä naistyypin,. jota Arstila kolumnissaan käsittelee. Mulle tulee sellaisen näkiessäni aina mieleen, että siinä menee ei-niin-hyvistä-lähtökohdista ponnistava ihminen. Siisti ulkomuoto on peruskohteliaisuutta ja hyvää käytöstä. Kaikkien koti ei tällaisia sivistyksellisiä eväitä tarjoa.
Mitenhän mahtaisit suhtautua minuun jos kaupassa satun poikkeamaan työmatkalla? Töissä täysin työnantajan määräämät vaatteet, työmatkalla usein verkkarit ja joku paita/huppari tai muuta vastaavaa vaatetta jotka on helppo vaihtaa työasuun ja takaisin. Toki pukeudun paremmin jos lähden ostoksille, mut työmatkalla joskus poikkean kaupassa, miksi pukeutua "viimeisen päälle" kun työmatkan istun autossa ja ne vaatteet on koko päivän pukuhuoneen kaapissa? Eli en nyt kovin suuria päätelmiä vetäisi satunnaisesta kaupassa vastaantulevasta ihmisestä vaikka verkkareissa olisikin.
En ymmärrä mitään persvakoon menevää tiukkaa pukeutumista, enkä Arstilan tätimuotia hameineen.. Mutta täällä kritisoidaan nyt tuon rouvan tyyliä puhua asiasta, se on kaikkea muuta kuin hyviä tapoja osoittava. Asiasta olisi voinut puhua yleisellä tasolla, eikä kuin mikäkin hollituvan emäntä.
Vierailija kirjoitti:
Arstilalta on varmaan mennyt #metoo kokonaan ohi.
Samaa meinasin sanoa.
ET = Ennen Tuonelaa
Seniilejä harmittaa kun tena ladyjen kanssa ei voi käyttää tiukkoja housuja.
Vierailija kirjoitti:
Kenen mielestä oikeasti tämä tiukoissa kalsareissa joka paikassa kulkeminen on järkevää ja hyvn maun mukaista?! Kamalan näköistä todella, etenkin aikuisella naisella. Siinä sitten vielä joku lyhyt paita tai takki. Mautonta tosiaan.
Ei kenenkään, mutta miten persjalat ja suomalaiset muodot siihen liittyy, saati että toi sovinisti ehdottaa tilalle hametta ja keimailua.. Kuulostaako ihan terveen ihmisen puheelta.. trumpin suusta voisi moista sontaa odottaa, mutta että suomalaisen vanhemman naisen suusta, uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Monelle olisi todella tarpeen opetus tyyliasioissa. Ei tarvitse olla mikään kellohelma mutta tunnistan kyllä naistyypin,. jota Arstila kolumnissaan käsittelee. Mulle tulee sellaisen näkiessäni aina mieleen, että siinä menee ei-niin-hyvistä-lähtökohdista ponnistava ihminen. Siisti ulkomuoto on peruskohteliaisuutta ja hyvää käytöstä. Kaikkien koti ei tällaisia sivistyksellisiä eväitä tarjoa.
Lähdet siitä oletuksesta, että ihmiset haluaisivat kauppareissuillaan jotenkin miellyttää muita ihmisiä. Minä kuitenkin oletan, että ruokakauppaan mennään aivan muista syistä. Ja voin kertoa sulle yhden jutun: oma käytöksesi vaikuttaa saamasi asiakaspalvelun laatuun paljon enemmän kuin pukeutumisesi. Tästä poikkeuksena toki voin kertoa esimerkkinä Stockmanin, jossa minkkiturkkiin pukeutuneena sain pelkän hammastahnan ostaessani parempaa palvelua kuin jos ostaisin sen verkkareissa. Mutta Stockallakin raha puhuu ja kun menin ensin Yves Saint Laurentin osastolle, osoitin hyllyssä tuotteita ja sanoin "otan tuon, tuon, tuon ja tuon", myyjä auliisti kysyi, mitä muuta saisi olla, ja kun vastasin haluavani seuraavaksi Armanin tuotteita, myyjä ohjasi mut ihan henkilökohtaisesti Armanin osastolle ja siellä taas jatkoin shoppailuani "otan tuon, tuon, tuon ja tuon". Ihan verkkareissa ja hyvin palveltiin.
#JeSuisPirkko#.
Mitä mieltä muuten olette Tariq Ramadaan kohdistuneista syytöksistä?
#Balancetonporc#
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdet siitä oletuksesta, että ihmiset haluaisivat kauppareissuillaan jotenkin miellyttää muita ihmisiä. Minä kuitenkin oletan, että ruokakauppaan mennään aivan muista syistä. Ja voin kertoa sulle yhden jutun: oma käytöksesi vaikuttaa saamasi asiakaspalvelun laatuun paljon enemmän kuin pukeutumisesi. Tästä poikkeuksena toki voin kertoa esimerkkinä Stockmanin, jossa minkkiturkkiin pukeutuneena sain pelkän hammastahnan ostaessani parempaa palvelua kuin jos ostaisin sen verkkareissa. Mutta Stockallakin raha puhuu ja kun menin ensin Yves Saint Laurentin osastolle, osoitin hyllyssä tuotteita ja sanoin "otan tuon, tuon, tuon ja tuon", myyjä auliisti kysyi, mitä muuta saisi olla, ja kun vastasin haluavani seuraavaksi Armanin tuotteita, myyjä ohjasi mut ihan henkilökohtaisesti Armanin osastolle ja siellä taas jatkoin shoppailuani "otan tuon, tuon, tuon ja tuon". Ihan verkkareissa ja hyvin palveltiin.
Kerro toki, mihin kaikkeen tarvitsit nämä, nuo ja ne YSL:t ja Armanit.
Tämän saattoi arvata. Rumia kommentteja wt-muijilta ja tottakai mammat hermostui, koska ovat just tuon kaupassa olleen näköisiä.
Läpinäkyvää tämä palstalaisten hermostuminen joka kerta, kun pulleutta ja tyylittömyyttä arvostellaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämän saattoi arvata. Rumia kommentteja wt-muijilta ja tottakai mammat hermostui, koska ovat just tuon kaupassa olleen näköisiä.
Ei, vaan ärsyttää että naisen pitäisi ruokakaupassakin keimailla sen takia että miehet tykkää siitä.
Kiitos nauruista Pirkko =) Osuit niiiin oikeaan =)
Se tyttöhän oli ostamassa leipää ja vessapaperia jossain Alepassa... Kuka Marraskuun kurasäillä tälläytyy kellohelmaan lähikaupassa käydäkseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro toki, mihin kaikkeen tarvitsit nämä, nuo ja ne YSL:t ja Armanit.
Viime joulun alla joululahjoiksi. Päätin päästä helpolla ja ostaa kaikille lähipiirin aikuisille jotain hyvältä tuoksuvaa.
Tottakai saat, TOTUUDEN saa aina sanoa. Se ei ole kiusaamista vaan ihan vaan totuus. Jos joku vanhus älähtää niin silloinhan kalikka kalahti. Vai miten se menikään.