Pirkko Arstilan kolumni Vihjailevat helmat ET-lehdessä
Oletteko koskaan lukeneet mitään näin hirveää paskaa? Ei uskoisi, että Pirkko on hyvien tapojen lähettiläs, tai että eletään vuotta 2017!
https://www.etlehti.fi/artikkeli/ihmiset/pirkko-arstilan-kolumni-vihjai…
Yhtä pöyristyttävää on ET-lehden vastaus palauteryöppyyn:
"Hei kaikki,
Kolumni on mielipidekirjoitus ja tässä Pirkko Arstilan kolumnissa on hänen mielipiteensä.
Lehti ei halua suitsia kolumnistinsa mielipiteitä. Maailmaan mahtuu monenlaisia ajatuksia.
Riitta Korhonen
päätoimittaja"
Mitä mieltä?
Kommentit (647)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin näin kerran kasajonossa mummun, jonka jo umpeen kuroutunut peräviiva näkyi prässättyjen suorien setähousujen läpi aivan selvästi. Osa housua oli nivoutunut umpiperään, mahdollisesti osittain jopa "solan" sisään.
Paheksuin. Syvästi.
Miten kauniisti olisikaan mummulle sopinut kukkainen kellohame, joka olisi piilottanut joka klommolle painuneet pakarat ja kuivuneen solan, joka vielä pari vuosikymmentä sitten uljaasti ja mehevän turpeana otti vastaan miehiset kunnianosoitukset.
Mummu olisi voinut ylpeästi liihotella kukkaishameessaan ja antaa helmojen muistuttaa miehiä että kerran on sitä mummullakin ollut kaihoisa astia täyttöä vailla.
Mummu voisi pukeutua kukkahameeseen ja muistella kaiholla niitä nuoruutensa aikoja, kun hän antautui rasvatukkaiselle lättähatulle pimeässä hiljaa uikuttaen.
Suurin osa ihmisistä käy ruokakaupassa ostamassa ruokaa ja muita päivittäistavaroita. Arstila ilmeisesti käy ruokakaupassa miellyttämässä miehiä ja näyttäytymässä. Ehkä se on eläkkeellä olevalle leskelle päivän The Juttu, kun pääsee kekkumaan kellohameessa ruokakaupan hyllyjen väliin?
Ymmärrän kuitenkin Arstilaa. Hän kuuluu siihen sukupolveen, jossa nuoren naisen tärkein tehtävä oli saada varakas puoliso. Kuten Arstila itsekin sellaisen hankki. Ja varmasti professori Arstilan puolisona hänellä oli valtava määrä erilaisia tilaisuuksia - ihan ilman omaa työuraansakin - joissa piti olla ulkonäöltään edustava. Ne ajat ovat kuitenkin jo menneet. Onneksi. Vain harva nykypäivän suomalais-ugrilainen persjalkainen nuori nainen päätyy koskaan pönkittämään miehensä työuraa ulkonäöllään. Varsinkaan ruokakaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla röllöpukeutumisella miehiä saa. Millaisia, se onkin eri tarina.
Miksi niitä miehiä pitäisi saada (tai metsästää) jokaisella kauppareissulla?
Luulisi jääkaapistakin tilan loppuvan, jos joka kauppareissulta lähtisi mukaan uusi mies :D Mitä niille vanhoille tehdään? Laitetaan biojätteeseen?
Tunnen niin voimaantuvani, kun luen näitä vastakritiikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi jääkaapistakin tilan loppuvan, jos joka kauppareissulta lähtisi mukaan uusi mies :D Mitä niille vanhoille tehdään? Laitetaan biojätteeseen?
Ne jäädytetään tai palsamoidaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jäädytetään tai palsamoidaan.
Huom! Vauvoille. Pakastevauvat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua etoo se, että jotkut hyökkäävät tätä mielipidekirjoitusta vastaan. Arstila puhuu asiaa.
Aivan. Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa! Välillä miettii että eikö katsota vartalo peiliin ennenkö lähdetään ihmisten ilmoille. Naamaa kyllä laitetaan ,muusta nii väliä
Minä olen seurannut ihaillen nykynuorison rohkeaa pukeutumista.
Tyylistä en pidä, mutta siitä pidän että vartalonmuodoista riippumatta pukeutuvat niinkuin itse haluavat.Itse en kehdannut pukeutua niinkuin olisin halunnut. Häpesin pattipolvia ja vääriä sääriä ja väärän kokoisia rintoja. Valitsin vaatteeni sen mukaan että saisin piilotettua nämä huonot piirteeni, ja jätin ne ihanat vaatteet kauppoihin.
Nykyään olen nähnyt samanlaisia pattipolvia ja vääriä sääriä huippumalleillakin.
Aivan turhaan häpesin ja peitin itseäni.
Minä myös, muoti on kieltämättä erikoista nykyään, mutta miten mahtavaa, että nuoret tytöt ja pojat eivät häpeillen peitä itseään vaan pukeutuvat niinkuin haluavat.
Itse olen saanut itsevarmuutta pukeutua niinkuin haluan vasta näin aikuisena ja äitinä. Ja täytyy myöntää, että vaikutusta rohkaistumiseen on tullut myös nykynuorison pukeutumisesta, selkeästi ihmistä ei nuorison keskuudessa nykyään arvoteta vaatteiden tai koon mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin hirveää, jos joku nuori nainen käy trikoot päällä lähikaupassaan? Kyllä niitä keski-ikäisiä miehiäkin näkee kaupoissa pyörimässä super tiukoissa pyöräilyhousuissa niin että kaikki muodot erottuu ;)
Kyllä! Nähty on terskan viiva ja kiveksistä jopa erottui karvasäikeet tiukan fillaristitrikoon alta.
Harvemmin miehiä pyöräilyhousuissa näkee asioimassa, kyllä persetrikoinen nainen on paljon tavallisempi näky.
Toki en ole vieläkään toipunut siitä puolalaisen fillarijoukkueen kuvasta, joka eilisessä palstaketjussa oli. Herranen aika sentään, pitäisi olla jokaisen oma yksityisasia, pitääkö värkkejään jommassakummassa lahkeessa vai ylös sojottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin näin kerran kasajonossa mummun, jonka jo umpeen kuroutunut peräviiva näkyi prässättyjen suorien setähousujen läpi aivan selvästi. Osa housua oli nivoutunut umpiperään, mahdollisesti osittain jopa "solan" sisään.
Paheksuin. Syvästi.
Miten kauniisti olisikaan mummulle sopinut kukkainen kellohame, joka olisi piilottanut joka klommolle painuneet pakarat ja kuivuneen solan, joka vielä pari vuosikymmentä sitten uljaasti ja mehevän turpeana otti vastaan miehiset kunnianosoitukset.
Mummu olisi voinut ylpeästi liihotella kukkaishameessaan ja antaa helmojen muistuttaa miehiä että kerran on sitä mummullakin ollut kaihoisa astia täyttöä vailla.
Mummu voisi pukeutua kukkahameeseen ja muistella kaiholla niitä nuoruutensa aikoja, kun hän antautui rasvatukkaiselle lättähatulle pimeässä hiljaa uikuttaen.
Huom! Tietysti antautui pimeässä, valot päällä olisi liian rivoa. Uikutuksen pitää olla viehkoa ja hiljaista, koska kovaäänisyys olisi epänaisellista ja epäsensuellia.
Rakastelun tiimellyksessä nainen tietysti tarkistaa välillä puuterirasian peilistä, ettei meikki ole päässyt tahriintumaan. Rakasteluilmeitä on hyvä harjoitella kotona peilin edessä, ettei näytä tositilanteessa typerältä.
Saanko kirjoittaa mielipiteeni, jossa arvostelen kauppajonon pissalle haisevia ilkeitä vanhuksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paheksuin. Syvästi.
Huom! Tietysti antautui pimeässä, valot päällä olisi liian rivoa. Uikutuksen pitää olla viehkoa ja hiljaista, koska kovaäänisyys olisi epänaisellista ja epäsensuellia.
Rakastelun tiimellyksessä nainen tietysti tarkistaa välillä puuterirasian peilistä, ettei meikki ole päässyt tahriintumaan. Rakasteluilmeitä on hyvä harjoitella kotona peilin edessä, ettei näytä tositilanteessa typerältä.
Ei vaan antautui somasti kiljahdellen, huikeita kiekaisuja päästellen ja vaihtaen ne kiihottavaan murinaan.
https://hymy.fi/uutiset/woww-tama-ex-uutisankkuri-kirjoitti-eroottisen-…
.
Tiukat vaatteet tekevät läskistä ihan pellen näköisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paheksuin. Syvästi.
Ei vaan antautui somasti kiljahdellen, huikeita kiekaisuja päästellen ja vaihtaen ne kiihottavaan murinaan.
.
Ei stana. Harkeliini-kirjoja on näköjään luettu.
Joo, mutta kiekaisut ja murinat on hyvä harjoitella etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Saanko kirjoittaa mielipiteeni, jossa arvostelen kauppajonon pissalle haisevia ilkeitä vanhuksia?
Vain ihmetellä saa. Siten kuin Pirkkokin perusteli kirjoitustaan. Hän vain ihmettelee.
Olen todella raivoissani tosta Pirkon kirjoituksesta.
N55
Vierailija kirjoitti:
.
Mummo arvostelee nuoren naisen takamusta ja itse kirjoittelee takamusten läimäyttelyistä yms.
Mummot vois pysyä mummoina, heidän seksiaikansa on jo ohitettu. Myös kirjoittamisen puolella.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samat pukeutumishaasteet kuin Arstilan kuvailemalla tytöllä. Olen lyhyt, omistan vyötärön ja sen kokoon nähden massiiviset rinnat ja takapuolen. Sääret ovat kyllä hyvät ja niitä näytänkin mielelläni. Olen koko aikuisikäni eli kymmenisen vuotta käyttänyt nimenomaan hameita/mekkoja ja vyötärönmukaisia malleja, koska silloin näytän ihmiseltä enkä pelkästään läskiltä.
Olen myös kasvoiltani melko arkipäiväinen. Hukka maantienvärinen. Olen pitänyt huolta, että tukka on aina kampaajalla siististi leikattu vaalennettu parin asteen verran, juurikasvu ei pääse paria senttiä pidemäksi ja että iho on kunnossa ja meikki siisti.
Kun ei ole isommin ulkonäköä esiteltäväksi, on tehtävä sen mitä voi, eli olla siisti ja näyttää parhaat puolet. Mulla käytössä ovat juuri ne keinot joita Arstila toi esiin. Vaikka Arstilan ajatukset voivat kuulostaa vanhanaikaisilta, on ihmisen oma etu näyttää mahdollisimman hyvältä. Oma urani on ihan varmasti paremmalla mallilla kuin jos olisin jättänyt kotisohvan pieruverkkarit jalkaan kun lähden töihin.
Oliko tää kolumnin nainen siis joku kaupan koeostaja? Kun kerran vertaat hänen kauppareissuaan ja omaa työpukeutumistasi?
Vierailija kirjoitti:
Arstila oli täysin oikeassa. Ei tässä mistään flirttailusta ollut kyse, vaan tyylitajuttomuudesta, ja alati kasvavasta ylipainon lisääntymisestä.
Itse hoikkana naisena ihmetttelen näitä läskiensä esittelijöitä tiukoissa vaatteissa. Sitten ihmetellään miksi
miehet tuijottelevat. Vaikka olen itse hoikka en koskaan käytä tiukkoja housuja, ainoastaan klassisia hameita.
Esteettisen haitan lisäksi ylipaino on todellinen riski.
Eikös siinä lukenut että ylipaino-ongelmia tiedossa tulevaisuudessa tjsp eikä että on ylipainoa?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on samat pukeutumishaasteet kuin Arstilan kuvailemalla tytöllä. Olen lyhyt, omistan vyötärön ja sen kokoon nähden massiiviset rinnat ja takapuolen. Sääret ovat kyllä hyvät ja niitä näytänkin mielelläni. Olen koko aikuisikäni eli kymmenisen vuotta käyttänyt nimenomaan hameita/mekkoja ja vyötärönmukaisia malleja, koska silloin näytän ihmiseltä enkä pelkästään läskiltä.
Olen myös kasvoiltani melko arkipäiväinen. Hukka maantienvärinen. Olen pitänyt huolta, että tukka on aina kampaajalla siististi leikattu vaalennettu parin asteen verran, juurikasvu ei pääse paria senttiä pidemäksi ja että iho on kunnossa ja meikki siisti.
Kun ei ole isommin ulkonäköä esiteltäväksi, on tehtävä sen mitä voi, eli olla siisti ja näyttää parhaat puolet. Mulla käytössä ovat juuri ne keinot joita Arstila toi esiin. Vaikka Arstilan ajatukset voivat kuulostaa vanhanaikaisilta, on ihmisen oma etu näyttää mahdollisimman hyvältä. Oma urani on ihan varmasti paremmalla mallilla kuin jos olisin jättänyt kotisohvan pieruverkkarit jalkaan kun lähden töihin.
Arstilan mainitsema nuori nainen voi tiedostaa juuri nuo samat asiat ja toimia sen mukaan työelämässä, koulussa tai bilettäessään. Mutta pitääkö ruokakaupassakin?!
Vaikka mulla on hyvä kroppa (naamasta ei sitten tarvitse puhua) ja käytän töissä ja vapaallakin usein hameita (liehuhelmoja harvemmin), niin usein poikkean lähikauppaan jumpasta tullessani (ne kamalat trikoot päällä) tai löysissä olohousuissa. Silti urakin on ihan mallillaan. Siis työura, ei se salainen sola.
Voi tsiisus maria mitä juuri luin.
Ennen Tuonelaa *reps*