mistä ihmeestä saan apua pahasti vihloviin hampaisiini?
Narskuttelen hampaita öisin. Purentakiskot olleet käytössä viitisen vuotta joka yö.
Aluksi ne tuntuivat auttavan jonkin verran, mutta vihlonta pahentunut paljon nyt reilun puolen vuoden aikana.
Hammaslääkärissä olen käynyt, reikiä ei ole ja kehottavat vaan käyttämään oikeanlaista hammastahnaa, mikä minulla onkin käytössä. '
Kylmät juomat pahimpia ja nyt kun ilmat ovat kylmenneet, sekin vihloo hampaisiin. Yhdestä takahampaasta on ien vetäytynyt ja sitä vihloo eniten. Nyt myös noihin pariin eniten vihlovaan hampaaseen on alkanut särkeä, ajoittain. Esim viime yönä heräsin jomotukseen, onneksi särkylääkkeet auttavat jonkin verran.
Alle kuukasi sitten käyty edellisen kerran hammaslääkärissä, eikä reikiä löytynyt.
Mitään hoitotoimenpiteitä vihlontaan ei kuulemma ole. Joskus hampaan pintaa ollaan hiottu hieman, ja se hiukan auttanut, mutta muutaman viikon päästä vihlonta palannut.
Kommentit (12)
Oletko kokeillut pyyhkiä vihloville hampaille tarkoitettua hammastahnaa sormella vihlovan hampaan pintaan? Oikein huolella painelet ja pyörittelet. Hammaslääkäri näin neuvoi minua, ja minulle se auttoi, parissa päivässä loppui vihlominen kokonaan.
Lyulisi että hammaslääkäri on sanonut liian kovasta harjasmisesta, jos se on syynä. Mutta ne vihlontaa vähentävät tahnat pitää jättää hampaan pintaan. Älä huuhdo niitä huolellisesti pois. Vaan mahdollisimman huolettomasti
Älä pese niin pitkään ja kovaa. Harjaat varmasti liian kovaa.
Sensodyne Rapid.
Pysytteleekö kipu hampaissa vai leviääkö muualle?
mulla sähköharja käytössä ja olen kyllä jättänyt sitä tahnaa noiden vihlovien hampaiden päälle, samoin myös sinne purentakiskon ja hampaan väliin yöksi, että pääsisi kunnolla vaikuttamaan, mutta eipä tuosta enää apua tunnu olevan:(
Vihlovia hampaita on kolme, jos vihlontaan ei löydy parannuskeinoa, pyydän kohta poistamaan koko saatanan hampaat.
Jospa hoidat oiretta etkä syytä? Kireät leuat saa esim. stressistä. Rentoutumista ja leukajumppaa kehiin noiden muiden rinnalle.
Itselläni aikoinaan oli jatkuvia poskiontelotulehduksia jotka aiheuttivat vihlovat hampaat.
Vierailija kirjoitti:
Sensodyne Rapid.
Pysytteleekö kipu hampaissa vai leviääkö muualle?
ennen pysyi vain hampaissa, mutta nyt viimeaikoina alkanut välillä jomottamaan myös leukanivelissä ja poskissa.
Mulla auttoi tosiaan hammastahna, sensodyne tuohon vihlontaan.