Keksitään syitä miksi mummot kulkee talvisaappaissa. Aloitan...
Koska ne pelkää saavansa "kuolemantaudin", kuten niiden oma mummo pelkäsi.
Kommentit (120)
16 vuotiaana kipitin piikkikoroissa kaupungille ja olin jalat tönkkönä jäässä. Iän myötä päähän tuli viisautta ja nyt kipitän viiskymppisenä Kuomat tai talvimaiharat jalassa ja jalat on ihanan lämpöiset.
Vastaus: viisaus.
On kyllä aivan super noloo jos saatana täällä peräpohjolassa talvikenkiä käytät!
Ihmiskunta alkanut taantua. Nuoret ihmiset muuttuneet empatiakyvyttömiksi hirviöiksi.
Mulla on käytössä Kuoma Tuisku nilkkurit. Todella lämpöiset ja hintaan nähden aivan mahtavat! 70e viime talvena Cittarista. Parhaat talvikengät mitä mulla on ollut. Tykkään:) t. N22
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne muuten vois pitää niitä rumia ja haisevia villasukkia hehehe!
Miksi villasukat haisisi enemmän kuin mitkään muutkaan sukat? Ne voi pestä pyykkikoneessa 40 asteen pesuohjelmalla.
Vierailija kirjoitti:
Vanhoja yksinkertaisesti palelee. Kesälläkin tarvitaan poplari ja paksut sukat jalkaan. Toinen on sitten se, että kun on märät kelit, on järkevää pitää jalat kuivina.
No nykyään on kesät niin kylmiä, ei mitään eroa onko kesä vai talvi
Vierailija kirjoitti:
Koska ne pelkää saavansa "kuolemantaudin", kuten niiden oma mummo pelkäsi.
niin myös lopetat.
Vierailija kirjoitti:
Jestas taas :o Minä olen yli kuuskympinen mummo laitan talvisaappaat vasta kun lunta enkä käytä koskaan muuta kuin nilkkasukkia.Mitä olen huomannut niin ainakin täällä Turussa nuoremmat ikäpolvet käyttää nahkasappaita keleissä mitkä minusta kesäkelejä.Lenkkarit nyt jalkaan ja lenkille.
Vierailija kirjoitti:
Vastaan itse, että haluan pukeutua lämpimästi enkä sen mukaan, mitä joku idiootti päättää olevan muodissa just nyt. Jo 10 vuoden päästä nämä paljain nilkoin pikkkukengissä kulkevat aikuistuneet tyttöset ovat samaa mieltä kuin me mummot nyt, että se on yksi kaikkien aikojen typerimmistä muoti-ilmiöistä. Tyylikästä se ei ole, joku idiootti lämpimissä maissa sen on keksinyt ja pohjolan neitoset matkii tätä ilmiötä yhtenä apinalaumana, välittämättä sen terveellisyydestä. Todella paljon näkee punaisia nilkkoja, mutta luultavasti ne on jo niin turtuneet, ettei tytöt edes huomaa paleltumavammojaan.
Näyttää kyllä siltä, että tämä pikkukenkä-pikkusukka/sukattomuus muoti on jo vaihtumassa saappaisiin. Eilen just tein kauppaa nuoren naisen kanssa,hienot saappaat. Ne ovat tyylikkäät, varsinkin nuorilla pitkillä naisilla. Sukattomuus ja kangaskengät pakkasella eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on parina pakkaspäivänä ollut jo huopatossut. T. Rva 47 Helsinki
Vierailija kirjoitti:
Luettuani tämän ketjun, aloin ihmetellä, millaisissa kengissä mummojen pitäisi kulkea?
Kumartuminen hoikallakin voi olla vaikeaa jos on selkävaivoja. Ap: kin on joskus vielä 50, ainakin toivottavasti saa pitkän elämän.
Jossain vaiheessa ikää saavuttaa ajatuksen ettei välitä sitä mitä esim teinit ajattelee sun pukeutumisesta.
Saappaat suojaavat, jos jotkut katalat kolkottavat ostoskärryillä kaupan kassajonossa nilkoille.
Minulla meinaa paleltua varpaat talvikengissäkin, niin olisi kyllä kamalaa kulkea kesäkengissä talvella! Tai edes syyskengissä. Pitää olla lämminvuoriset kengät, joihin mahtuu paksu villasukka:)
T. Mummo 24v
Ap on yksinkertaisesti nolo. Ja alapeukuttajien määrästä huomaa etten ole ainut joka niin ajattelee.
Ne pistää talvisaappaat koska on talvi. Minäkin pistän. Ei liukastu lumella ja jäällä niinkuin tennareissa. Ja näyttää vähän puetummalta. Käytän muutenkin talvivaatteita, on talvitakki jota en köytä kesällä ja pipo ja hanskat. Siksi varmaan talvi ei ole ikävä asia minulle.
Mä käytän talvisaappaita, olen käyttänyt jo pari viikkoa. Täällä on talvi.
Terveisin 40-vuotias "mummo", joka ei pidä siitä, että varpaat palelevat eikä halua liukastua.
Vinkki: Kuoman toppasaappaat saa helposti jalkaan ja pois jalasta. Ei tarvitse ähkiä ja puhkia ja kumarrella toisin kuin esim. tennareiden solmimisen kanssa. :D
Ovat myös todella mukavat - ja täysin kotimaiset kengät. ^_^
Vastaan itse, että haluan pukeutua lämpimästi enkä sen mukaan, mitä joku idiootti päättää olevan muodissa just nyt. Jo 10 vuoden päästä nämä paljain nilkoin pikkkukengissä kulkevat aikuistuneet tyttöset ovat samaa mieltä kuin me mummot nyt, että se on yksi kaikkien aikojen typerimmistä muoti-ilmiöistä. Tyylikästä se ei ole, joku idiootti lämpimissä maissa sen on keksinyt ja pohjolan neitoset matkii tätä ilmiötä yhtenä apinalaumana, välittämättä sen terveellisyydestä. Todella paljon näkee punaisia nilkkoja, mutta luultavasti ne on jo niin turtuneet, ettei tytöt edes huomaa paleltumavammojaan.
Näyttää kyllä siltä, että tämä pikkukenkä-pikkusukka/sukattomuus muoti on jo vaihtumassa saappaisiin. Eilen just tein kauppaa nuoren naisen kanssa,hienot saappaat. Ne ovat tyylikkäät, varsinkin nuorilla pitkillä naisilla. Sukattomuus ja kangaskengät pakkasella eivät ole.