Keksitään syitä miksi mummot kulkee talvisaappaissa. Aloitan...
Koska ne pelkää saavansa "kuolemantaudin", kuten niiden oma mummo pelkäsi.
Kommentit (120)
Kysymys aloittajalle ja muutamalle muulle. Kuinka tyhmä pitää olla ollakseen tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa pitää jalat lämpiminä eikä pahemmin piittaa mitä pissikset kenkien ulkonäöstä ajattelee.
Lyhennän tuon oikeaan muotoon: Ne ei piittaa ulkonäöstään.
Ei, vaan niitä ei kiinnosta teinimuoti.
Tulet itsekin jonain päivänä huomaamaan kuinka naurettavalta teinimuoti näyttää 😊
Teinien mielestä se tietysti on parasta maailmassa ja niin kuuluu ollakin.
Aikuinen katselee maailmaa kuitenkin vähän eri silmin kuin teini. Eikä kukaan aikuinen halua samaistua teineihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niiden mielestä "naisen elämään" kuuluu se kärsimys jota on saappaiden laittaminen ja poistaminen ähkimällä ja puuhkimalla töissä ja kotona ja melkein joka paikassa.
Minkä malliset kengät tuollaista kärsimystä aiheuttaa? Minulla ei ole koskaan ollut sellaisia.
Kaikilla mummoilla ei ole isoa mahaa vaikeuttamassa pukeutumista. Toki vartalo muokkautuu mahakkaammaksi iän myötä mutta kaikki mummot eivät ole lihavia.
Minulla ei ole isoa mahaa ja olen luulut että maha haittaa kaikenlaisten kenkien pukemista.
Liikkuminen muuttuu kankeammaksi iän tuomien vaivojen takia. Kumartuminen voi olla vaikeaa vaikka olisi kuinka hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Keksitäänkö syitä miksi jotkut kulkee kesätennareissa?
Luulevat sen näyttävän hyvältä.
Tai sitten heillä ei ole muita kenkiä.
Mitä saan käyttää? Mulla oli tänään matalat nahkasaappaat. En o mummo, en teini.
Heipä hei!! Täällä mummeli, joka muistelee ihanaa nuoruutta ja piikkikorkokenkiä. Olin kenkien fanittaja, eli joka asuun piti olla sopivat piikkarit jne. Aikaa on kulunut, töissä 45 vuotta, nilkoissa 6kpl ruuveja (oli muuten seisomatyö). Ei muuten enää pysty kävelemään muuten kuin talvisaappaissa ja vielä inhottavissa läskipohja sellaisissa. On muuten tallessa vieläkin nuoruuden tanssi/talvikengät (30kpl). Olisihan se vieläkin kamalampi näky, jos mummot yrittäisi piikkareissa tapsutella jäisellä kadulla. Se on tämä pakon sanelema juttu. Älä sinä pilkkaa mummoja, sillä joskus olet sitä itsekin. Ei ne muuten kaikki nuoretkaan osaa kävellä kauniisti korkokengissä. Ostaa pitää, vaikkei edes kaikille käy (ruumiin rakenne, pituus jne.). Saako meillä mummoilla olla pipo päässä, vaan ärsyttääkö sekin? Muuten pukeudun ihan nätisti, vaan minua ärsyttää itseäkin nuo kengät.
Ne on sellaisia laumaeläimiä. Kun yks alkaa kulkea jossain tirsk talvisaappaissa niin kaikki alkaa ruinaa samanlaisii.
No kun niissä on kävelty aikojen alusta asti. Mitäpä sitä muuttamaan.
Jos kävelee kesät talvet kesäkengissä, ei ole varaa ostaa kunnon talvikenkiä. Samoilla on poloisten pärjättävä.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys aloittajalle ja muutamalle muulle. Kuinka tyhmä pitää olla ollakseen tyhmä?
Jestas ettei nyt huumorinkukka kuki, ei sitten yhtään! 😂 Ensimmäisten viestien perusteella jo ajattelin, että tästä kehkeytyy hauska ketju, mutta ei... Elämä on niin vakavaa ja me niin joukolla mielemme pahoitimme.
T. Keski-ikäinen saapastäti
Tämä aloitus on hyvä vastaisku näille jatkuville "miksi teinit kävelevät nilkat paljaina" ketjuille. Itsekin olen jo keski-ikäinen eukko, mutta minuakin ärsyttää se, että ihmetellään nuorten nilkkojen paljautta? Miksi sen pitäisi ketään häiritä? Itsekään en pukeudu kuin mummo, enkä koskaan aio pukeutuakaan. Kävelen tennareissa, eikä palele lainkaan. Talvikengät laitan jalkaan sitten kun pysyvä lumi on maassa. Ei ihme, että nuoret inhoavat "mummoja", kun olette niin tiukkapipoisia. Rentoutukaa hyvät naiset.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillisinä savolaisina eivät ymmärrä kauneuden tai tyylikkyyden päälle.
Kaunista ja tyylikästä on siis paljaat nilkat talvella? Okei..
Meidän mummojen papoilla on tiukka saapasfetissi. Pitäisi käyttää sängyssäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mummolla ei ole muita kenkiä, eli on pakko.
Uijui, mulla on kenkiä joka lähtöön ja niistä valikoin talvisin yleensä jotkut lämpimät - ei niitä kesällä voi käyttää. Syksyllä oikein odotan pakkasia, että kehtaan laittaa ne ihanat shepherdin talvisaappaat :) Parina viime päivänä olen tosin käyttänyt kumppareita - niitäkin löytyy useampia erilaisia. Joku teini vois jopa kadehtia mun kenkäkaappiani 😂Nimittäin esimerkiksi eri värisiä converseja on jotain olisko 8 paria ja muutamaa muuta merkkiä myös, mutta erona teineihin käytän niitä vain sulan maan aikaan. Näin me mummot 😂
Oonkohan mäkin mummo, kun käytän saappaita ja niiden alla ylipolven villasukkia. :D
N26
Vierailija kirjoitti:
Ne luulee, että Suomen kaupungeissa on kaduilla lokakuusta toukokuuhun 50 cm lunta.
No mitä kenkiä pitäisi pitää, että olisi hyvä ja ei tulisi sanomista?Itselläni nyt käytössä joko gore-tex nilkkurit tai lenkkarit.
Terveisin mummo
Vierailija kirjoitti:
Marraskuu on talvikuukausi.
Ei ole. Syyskuukausia ovat syys, loka, marras. Talvikuukausia ovat joulu, tammi, helmi. #4vuodenaikaa #12kuukautta
Minulla ei ole isoa mahaa ja olen luulut että maha haittaa kaikenlaisten kenkien pukemista.