Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksitään syitä miksi mummot kulkee talvisaappaissa. Aloitan...

Vierailija
06.11.2017 |

Koska ne pelkää saavansa "kuolemantaudin", kuten niiden oma mummo pelkäsi.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hö, olen 28 ja mulla vetää suonta jaloissa kuin parhaallakin mummolla jos ne kylmettyy. Olen kai joskus palelluttanut ne ja siksi herkät kylmälle. Katson hirvityksen vallassa niitä nuoria ja vanhempiakin ketkä kulkee pakkasella nilkat paljaana. Osalle ainakin on ongelmia tiedossa.

Vierailija
82/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoilla tuntuu olevan järkeä päässä kun eivät kävele talvella nilkat paljaina. Ei mulla muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää villakangastakkia, ei voi kenkinä olla muuta kuin kalliit nahkasaapikkaat. Ja vielä kalliimpi nahkalaukku. Jos pukeutuu johonkin halpaan maihariin tai muka-villakangastakkiin (halpiskauppa), niiden kanssa on aivan turha pukea kauniita kenkiä.

Vierailija
84/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen tonnin työeläkkeellä on varaa puketua ihmismäisesti.

Vierailija
85/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkinen. Nykyisinkö Suomessa ei käytetä talvella enää talvisaappaita, jotta katsottaisiin olevan ajassa mukana? Vai mitäs tämä nyt on?

Aika paljon silti näyttäisi edelleen hyville talvisaappaille löytyvän menekkiä - ilmeisesti sitten Suomen rajojen ulkopuolella asuville "mummoille".

Itse edelleen pidän mm. näitä ihan ajankohtaisina:

https://www.net-a-porter.com/de/en/product/972448/valentino/leather-ove…

Muualtakin löytyy samankaltaisia malleja, tietysti jotain Valentinoa edullisemmin, edelleen.

Vierailija
86/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau olipa upeat saappaat Valentinolta!  Harmi vain että 3 kk ruokarahat uppois noihin, eli en ajatellut hankkia.

Vierailija
87/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

80-90 luvulla kun olin nuori, nahkaiset talvikengät oli tosi ohutpohjaisia. Oli tosi kovia pakkasia, monta kuukautta -5--30° pakkasta. Muistan aina kun jonotin taksia yöllä ja se kylmyys tuli maasta. Luulin että kuolen siihen kylmään.

Niinpä, kun muutama vuosi sitten vedin kuomat jalkaan, päätin etten anna itseni palella enää milloinkaan. On sentään tyylikkään yksivärisen mustat.

Laitan ne syksyllä enkä ota pois ennenkuin keväällä.

Mitä Kuoman mallia käytät? Ovatko hyvät myös ihan kaupungissa kadulla kävelemiseen? Niitä ei myydä okein missään pk-seudulla, joten en ole päässyt kokeilemaan. Kylmävarpainen olen myös.

Kuoman naisten mallit on siroja ja napakoita ja pieniä vaivaisenluulle ja tukipohjalliselle. Mutta lasten kokoja on 39 asti ja miesten koot alkaa 40:stä.

Kuomiokoski.fi

sivulta näkee, että kuomalla on jopa kymmeniä eri malleja, niitä viedään venäjällekin. Kuomiokosken sivuilta löytyy jälleenmyyjät, ei taida pk-seudulla olla kuin marketeissa. Citymarketissa on perus putkivarsikuomia ja Prismassa myös kuoma crosser miesten koissa. Niillä on myös nettimyynti.

Vierailija
88/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeileppa monottaa etessä vetelehtiviä nuorisovätyksiä kevytkenkillä, niih. Kyllä varma on jotta talvisaappaassa ei ota omiin varpaisiin niin kipijää.

Vierailija
89/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66v mummo ja käytän korollisia kenkiä aina . Talvella liukkaalla kiilakorkoisia nilkkureita. Minulla on viidettä nilkkurit joita vaihtelen housujen värin mukaan.

Vierailija
90/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niiden mielestä "naisen elämään" kuuluu se kärsimys jota on saappaiden laittaminen ja poistaminen ähkimällä ja puuhkimalla töissä ja kotona ja melkein joka paikassa.

Minkä malliset kengät tuollaista kärsimystä aiheuttaa? Minulla ei ole koskaan ollut sellaisia.

Koitappa joskus ratsastussaappaita missä ei ole vetoketjua tai nauhoja. On tuskaa ottaa jalasta pois kun pohje kramppaa.

Vierailija
91/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Mulla on koko arsenaali talvikenkiä, on saappaat joilla pärjää yli 20 asteen pakkasella, on timberlandin näköiset mutta halvemmat, sit on vuorelliset nilkkurit ja vieläpä löytyy talvitennarit pörheällä karvasisuksella. 😀

Vierailija
92/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas taas :o Minä olen yli kuuskympinen mummo laitan talvisaappaat vasta kun lunta enkä käytä koskaan muuta kuin nilkkasukkia.Mitä olen huomannut niin ainakin täällä Turussa nuoremmat ikäpolvet käyttää nahkasappaita keleissä mitkä minusta kesäkelejä.Lenkkarit nyt jalkaan ja lenkille.

Vierailija
93/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas taas :o Minä olen yli kuuskympinen mummo laitan talvisaappaat vasta kun lunta enkä käytä koskaan muuta kuin nilkkasukkia.Mitä olen huomannut niin ainakin täällä Turussa nuoremmat ikäpolvet käyttää nahkasappaita keleissä mitkä minusta kesäkelejä.Lenkkarit nyt jalkaan ja lenkille.

Tämä! Kiinnitin huomiota ihan samaan jo syyskuussa. Lämmitetyllä kävelykadulla nuoret veteli pitkävartisissa talvisaappaissa.

Vierailija
94/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ennen käyttänyt korkokenkiä ja talvisinkin jotakin "nättejä" lämpimämpiä. Nykyään kuljen pihalla ja kaupoilla thermosaappaissa :D 

-36v.

Vierailija
95/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne muuten vois pitää niitä rumia ja haisevia villasukkia hehehe!

Luulenpa, että haisevimmat jalat on nuorilla, jotka kastelevat tekokuitusukkansa tennareissa.

Vierailija
96/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän lumikeleillä saappaita, koska mikään ei ärsytä niin paljon kuin märät sukat.

t: 35-v. mummeli

Vierailija
97/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä iästä tämä mummous alkaa? 45+ ?

Vierailija
98/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä iästä tämä mummous alkaa? 45+ ?

Mummous on mielentila. Siihen ei ole ikärajaa.

Vierailija
99/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepukeutuminen on a ja o. Jos on sadesää, Nokiat tai Ilse Jacobsenin kauniit kumpparit ovat parhaat. Ehkä Hilfigerin nilkkurit, jos menee kaupungille.

Kaupungille pukeudutaan kauniiseen villakangastakkiin ja nahkasaappaisiin tai nilkkureihin. Korkoa tilanteen mukaan.

Juhliin pukeudutaan juhlakenkiin.

Kaupunkimatkalle, jossa kävellään tuntikausia, ovat hyvät kävelykengät tai lenkkarit sopivat; kesällä jopa ne Converset tms.

Lapin matkalle pukeudutaan Ugg-kenkiin tai muuten lämpimiin kenkiin. Vaikkapa huopatossuihin.

Vierailija
100/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marraskuu on talvikuukausi.

Marraskuu on syksyn viimeinen kuukausi