Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksitään syitä miksi mummot kulkee talvisaappaissa. Aloitan...

Vierailija
06.11.2017 |

Koska ne pelkää saavansa "kuolemantaudin", kuten niiden oma mummo pelkäsi.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä aloitus on hyvä vastaisku näille jatkuville "miksi teinit kävelevät nilkat paljaina" ketjuille. Itsekin olen jo keski-ikäinen eukko, mutta minuakin ärsyttää se, että ihmetellään nuorten nilkkojen paljautta? Miksi sen pitäisi ketään häiritä? Itsekään en pukeudu kuin mummo, enkä koskaan aio pukeutuakaan. Kävelen tennareissa, eikä palele lainkaan. Talvikengät laitan jalkaan sitten kun pysyvä lumi on maassa. Ei ihme, että nuoret inhoavat "mummoja", kun olette niin tiukkapipoisia. Rentoutukaa hyvät naiset.

Pitäähän sinun nuoleskella teinejä, että tuntisit itsesi nuoreksi. Sellaiset keski-ikäiset ovat säälittäviä, jotka yrittävät vielä lähes viiskymppisinä pukeutua kuin teinit.

Vierailija
62/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on parina pakkaspäivänä ollut jo huopatossut. T. Rva 47 Helsinki

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysyvä lumi on maassa? Maalaiset. 😆😊😀😁😂

Vierailija
64/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysymys aloittajalle ja muutamalle muulle. Kuinka tyhmä pitää olla ollakseen tyhmä?

Jestas ettei nyt huumorinkukka kuki, ei sitten yhtään! 😂 Ensimmäisten viestien perusteella jo ajattelin, että tästä kehkeytyy hauska ketju, mutta ei... Elämä on niin vakavaa ja me niin joukolla mielemme pahoitimme.

T. Keski-ikäinen saapastäti

Huumoriahan ne on kaikki kiusaamisketjut. Niinhän se valtuutettu Fatima Diarrakin lasketteli vain huumoria, kun leimasi maalaiset (ainakin pellolaiset ja sallalaiset ) insestisistä suhteista tykkääviksi ja vaimonsa hakkaajiksi. Ei tuollaiset tyhjäpää ketjut ole mitään huumoria.

Vierailija
65/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiseen teinimuotiin kuuluu jotain, mitä vanhempien ihmsiten pitää kauhistella. Omassa nuoruudessa se oli pipottomuus, pahimmatkin talvipakkaset piti kulkea paljain päin. Jos joku tarkenee talvella paljain nilkoin, niin siitä vaan, ei häiritse minua.

Vierailija
66/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoilla on pää niin sekaisin, että luulevat elävänsä 1950-luvun kovia talvia.

Vierailija
67/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkivartiset Kuomat ovat kova sana mummojen (ja vaarienkin) keskuudessa. Minullakin on yhdet kotona, toiset vapaa-ajan asunnolla ja vielä kolmennet korkkaamattomat tarralliset odottamassa talven tuloa.

Vierailija
68/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettuani tämän ketjun, aloin ihmetellä, millaisissa kengissä mummojen pitäisi kulkea?

Vierailija
69/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihiys. Kävelykengät meni rikki ja ostan uudet vasta kevväämmällä.

Vierailija
70/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kengät on aina oikea aihe ketjuun!

Vierailija
71/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja että kolahti moni :D

Minä olen alle 40 vuotias mummo ja toden totta.... en halua että nilkat, lahkeet tai sukat kastuu. En halua että vetää jalkaan. Minulla on reuma ja kylmä tuntuu pahalle, on myös toinen sairaus jossa on valkosormisuutta (myös varpaissa) ja tunnen kylmän kipuna. Suosin suomalaista leveälestistä kenkää koska ne on mukavat, käytännölliset, ajattomat ja ennenkaikkea niissä on tilaa mun liikavarpaille ja turvotuksille :D

Voi luoja, tätä se ties kun kesällä heitin converset mäkeen kun ne ei tuntuneet enää hyviltä. Mun jalat on mummot.

Vierailija
72/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne pelkää saavansa "kuolemantaudin", kuten niiden oma mummo pelkäsi.

Voi hyvänen aika, aikuiset ihmiset (?), ihan oikeasti? Voi hitto, ootte kyllä tuhannen pimeitä. Syvä myötähäpeää tuntien poistun.

Vierailija
73/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mummoja ilkutaan? Nuoret naiset, jotka irvailevat vanhempia naisia, sahaavat sitä oksaa poikki, jolla istuvat. Jos aikovat elää mummoikään. En kyllä hyväksy ilkeitä kommentteja mummoista kummaltakaan sukupuolelta. t. 45 v. nainen (en ole vielä ainakaan mummo)

Vierailija
74/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö aloituksesta päätellä, että just nyt saappaat ei ole teinien suosiossa?

Vierailija
75/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana ääreisverenkierto heikkenee, joten jalat palelee helposti. Vanhemmiten tasapaino heikkenee joten tukevat kengät on tarpeen. Vanhemmiten kumartuminen solmimaan kengännauhoja vaikeutuu joten saappaat on helppo vaihtoehto. Eläkkeet voi olla pieniä joten yhdet talvikengät joita käyttää syksystä kevääseen, ja jotka kestävät vielä seuraavankin vuoden, voi olla talouden kannalta paras vaihtoehto.

Siis mitäs hittoa. Minä olen mummo jolle ei tuota mitään ongelmia sitoa kengännauhoja jalat suorina, olen myös hyväpalkkaisessa työssä vielä 14 vuotta ja pystyn laskeutumaan kyykkyyn yhdellä jalalla eli se tasapainosta. En pidä lenkkareita enkä talvikenkiäkään vielä.

Vierailija
76/120 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

80-90 luvulla kun olin nuori, nahkaiset talvikengät oli tosi ohutpohjaisia. Oli tosi kovia pakkasia, monta kuukautta -5--30° pakkasta. Muistan aina kun jonotin taksia yöllä ja se kylmyys tuli maasta. Luulin että kuolen siihen kylmään.

Niinpä, kun muutama vuosi sitten vedin kuomat jalkaan, päätin etten anna itseni palella enää milloinkaan. On sentään tyylikkään yksivärisen mustat.

Laitan ne syksyllä enkä ota pois ennenkuin keväällä.

Mitä Kuoman mallia käytät? Ovatko hyvät myös ihan kaupungissa kadulla kävelemiseen? Niitä ei myydä okein missään pk-seudulla, joten en ole päässyt kokeilemaan. Kylmävarpainen olen myös.

Vierailija
77/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillisinä savolaisina eivät ymmärrä kauneuden tai tyylikkyyden päälle.

Lenkkitossut ovat tilanteessa kuin tilanteessa kauniit ja tyylikkäät.

Vierailija
78/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän saappaita, koska jalat palelee - nilkkoja myöten. Jalat palelee aina, mutta viileässä pahasti: ne kohmettuvat, särkevät, tunto menee. Tähän ei tarvita edes pakkasta, pelkkä viileys riittää.

Kotona jalassa on aina villasukat. Liikun paljon ja olen normaalipainoinen, saan sidottua jalkaani mm. juoksutossut ja rullaluistimet ja teenkin sen usein.  Notkeus riittää vähän muuhunkin, teen mm. sillan helposti.

Jalkojen paleleminen on seurausta siitä, että sytostaattihoidot tuhosivat ääreishermostoa. Sairastin syövän vuosia sitten ja sain erityisen rankat hoidot.  Paranin, mutta en ihan ennalleni, tämä vaiva jäi: jaloista ja käsistä puuttuu tuntoa, ne palelevat ja puutuvat helposti ja tasapaino on vähän entistä huonompi. Sen jälkeen kaikki kenkäni ovat numeroa isommat, pehmeät ja mukavat ja talvella ennen kaikkea lämpimät. Jos kädet tai jalat  pääsevät kylmiksi, niihin sattuu ja palautuminen kestää liioittelematta tunnin.

Mulla on siis villasukat, käsissä paksut tumput. Tiedättekö, että tämä on aika tavallinen vaiva monilla, vähän vanhemmilla varsinkin? Ja sitten voi olla monta muuta syytä vielä lisäksi. Itse liikun paljon, koska se helpottaa em. vaivojani, kaikki ei ehkä pysty tai jaksa.

T. yksi aika nuori, notkea ja hoikkanen mummo saappaat jalassa :)

Vierailija
79/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

P.S. Pyöräilijälle pitkävartiset saappaat on ihan ehdottomat: nilkat on suojassa pakkaselta, kun pyöräilee. Kyllä vaan, pyörällä menen kesät talvet. Pyörällä jumppaan, uimaan, sienestämään :)

t. ed. "79/78"

Vierailija
80/120 |
07.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne haluaa pitää jalat lämpiminä eikä pahemmin piittaa mitä pissikset kenkien ulkonäöstä ajattelee.

Lyhennän tuon oikeaan muotoon: Ne ei piittaa ulkonäöstään.

No ei kai niillä ole harhaluuloja, että jos ne kulkis nilkat paljaina niin adonikset kysyis treffeille.

Tätä voisikin kokeilla. Kävisikö kuusikymppisillä ja plus parempi viuhka tennareissa ja nilkat paljaina sinertäen tai piikkikorkokengissä hoiperrellen ja varpaat jäässä. Olisiko seksikästä ja hottia?

Voin 55+ -henkilönä sanoa ettei käy parempi viuhka - mutta ei kyllä nilkatkaan sinerrä, joten se voi olla syynä. Korkokenkiä en ulkona käytä, joten sekin voi olla viuhkattomuuden syy. Oikeasti, kaikkia ei palele samalla tavalla, ja kaikki eivät ole olemassa tuntikausia ulkona niissä vaatteissa, joissa heihin vaikka pysäkillä törmää. Nimimerkki "Talvivaatteitakin on, mutta niitä käytetään kun lämpötila on alle -15"