Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehiltä kysyttiin minkä painoinen nainen on viehättävin - "tulos karua luettavaa"

Vierailija
06.11.2017 |

Tutkimukseen osallistui miehiä ympäri maailman. Tuoreen tutkimuksen mukaan nainen, joka on lähes alipainoinen, on miesten mielestä viehättävin. Tällaiseen lopputulokseen tulivat tutkijat, jotka kysyivät 10 eri maassa asuvilta miehiltä, millainen nainen on heistä viehättävä.

- Tulos ei sinällään ole kovin yllättävä, sillä hoikkuus on runsaasti esillä muun muassa mediassa ja muodissa, tutkija Lobke Vaanholt kertoo.

Tutkimukseen osallistuneiden miesten tuli pisteyttää erilaisia naisvartaloita kuvien perusteella. Kuvat tuli laittaa järjestykseen viehättävyyden perusteella. Naiset, joiden painoindeksi oli 19, olivat monellä viehättävimpiä. Näin siis oli Teksasista Pekingiin saakka.

Testin perustella naisen viehättävyys laskee sitä mukaan, kun painoindeksi nousee. Syynä tähän on tutkijoiden mukaan se, että hoikkuus symboloi usein nuoruutta. Tyypillisin painoindeksi 18-20-vuotiaalla naisella on 17 ja 20 välillä.

- Tämä perustuu evoluutioon. Tärkeintä on ollut selviytyä sekä lisääntyä. Tähän ajatusmalliin perustuu myös tämä tutkimustulos. Nuoruus liitetään korkeampaan hedelmällisyyteen, professori John Speakman kertoo.

Kommentit (575)

Vierailija
21/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs karua tuossa on? Kai naistenkin miesihanne on lihaksikkaampi tms. kuin keskivertomies, ja rasvaprosentti niin matala ettei se ole enää terveellistä. Vai oletko sitä mieltä että miesten pitäisi valehdella tai muuttaa biologiaa niin etteivät naiset loukkaannu?

Jatkan: Kai sitä paitsi ihmiset tajuavat että on kauneusideaali mutta että reaalimaailmassa ihmiset suurimmalta osin sovi siihen ideaaliin mutta voivat silti olla "hyviä ihmisiä".

Jatkan: Kyse oli kauneusihanteesta ei ihmisen hyvyydestä. Kyllä kehitysvammainenkin voi pohjimmiltaan tarkoittaa hyvää mutta en mä hänen kanssa pariutuisi, karu fakta.

Vierailija
22/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on BMI vaihdellut aika paljon ja aina on riittänyt vientiä. Se mitä miehet pitävät viehättävänä ei kiinnosta. Yksi mies tosin esitteli luisia naisia ihanteinaan ja yritti iskeä minua, häntä en huolinut, koska olisi kuitenkin painostanut tavalla tai toisella luurangoksi. Itse en pidä luista yhtään, Jos kylkiluuni alkavat näkyä niin alan syömään enemmän, en siedä nähdä niitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen tuosta tutkimustuloksesta, vaikka epäilenkin sen paikkaansa pitävyyttä käytännönelämässä. Pidän hoikuutta viehättävänä ja pyrin itsekin pysymään normaalipainossa. Kyllästyttää jo tämä nykyinen kehotyytyväisyysmyllytys joka keskittyy lähinnä isokoisten ja ylipainon markkinointiin. Jokaisella on toki oikeus olla tyytyväinen omaan kroppaansa ja tulla hyväksytyksi sellaisena kuin on, mutta ylipaino ei itsessään ole tavoiteltavaa tai terveydelle hyväksi, eikä sitä pitäisi sellaisena markkinoida.

Vierailija
24/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sama ihminen jankkaa täällä kokoajan tällä samalla aiheella? Ihan selvästi tästä samasta aiheesta tukee päivittäin keskusteluja samalta tyypiltä! Rasittavaa. Palsta täynnä aina vain saman aiheen keskusteluja.

Vierailija
25/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen iloinen tuosta tutkimustuloksesta, vaikka epäilenkin sen paikkaansa pitävyyttä käytännönelämässä. Pidän hoikuutta viehättävänä ja pyrin itsekin pysymään normaalipainossa. Kyllästyttää jo tämä nykyinen kehotyytyväisyysmyllytys joka keskittyy lähinnä isokoisten ja ylipainon markkinointiin. Jokaisella on toki oikeus olla tyytyväinen omaan kroppaansa ja tulla hyväksytyksi sellaisena kuin on, mutta ylipaino ei itsessään ole tavoiteltavaa tai terveydelle hyväksi, eikä sitä pitäisi sellaisena markkinoida.

Just näin. V*tuttaa se KappAhlin mainoksen muija "I love my curves". Et sinä ole kurvikas kultaseni, sinä olet lihava. Ne EIVÄT ole sama asia.

Vierailija
26/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai nuo viehättävyysmittaukset korreloi sen kanssa millaisen naisen ottaisi puolisokseen. Ainakin reaalielämässä näkyy paljon enemmän pulskia kuin hoikkia naisia miesten kanssa. Itsekin olen saanut pakkeja vain siitä syystä kun en ole tarpeeksi "pehmeä" (painoindeksi vajaa 20).

Heh heh, hyvä vitsi! Kaikkea te naiset yritätte. Vai että mies ottaisi mieluummin lihavan kuin hoikan naisen...

Vierailija
27/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikai nuo viehättävyysmittaukset korreloi sen kanssa millaisen naisen ottaisi puolisokseen. Ainakin reaalielämässä näkyy paljon enemmän pulskia kuin hoikkia naisia miesten kanssa. Itsekin olen saanut pakkeja vain siitä syystä kun en ole tarpeeksi "pehmeä" (painoindeksi vajaa 20).

Heh heh, hyvä vitsi! Kaikkea te naiset yritätte. Vai että mies ottaisi mieluummin lihavan kuin hoikan naisen...

Todistettavasti niinkin käy. Mies valitsi lopulta mieluummin reilusti ylipainoisen vaimonsa kuin minut, joka olen hoikka.

Vierailija
28/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisista miehistä yli 60% on ylipainoisia, joten ei teillä kamalasti ole varaa narista toisten kiloista.

Vierailija
29/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin. V*tuttaa se KappAhlin mainoksen muija "I love my curves". Et sinä ole kurvikas kultaseni, sinä olet lihava. Ne EIVÄT ole sama asia.

Minusta jokaisen kuuluu olla tyytyväinen omaan kehoonsa. Ei se paljon julistettu terveyskään ole koko elämä. Minäkin juon ja syön epäterveellisesti vaikka en ole lihava.

Mutta tuo kurvikas-sanan käyttö kyllä ärsyttää ja sitten oli se yksi todella lihava malli jonka ihailu meni jo liian pitkälle kun alkoi melkein kuulostaa siltä että lihavuus on tavoiteltavaa.

Vierailija
30/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa tuo enemmänkin väittää ettei vyötärön ympärys ole se mitä miehet mittaa etsiessään kumppania.

Vierailija
31/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohtamatta sitä, että paras ikä on aina noin 17-23. Ja naisilla vai on korkeat odotukset. Ei naisetkaan voi pysyä aina nuorina. Helpompi on miesten kasvaa pituutta kuin naisten nuortua.

Ja taas alkoi se naisille tyypillinen vääristely ja uhriutuminen. Eihän tässä tutkimuksessa ollut ollenkaan kyse mistään "odotuksista" vaan ihanteesta. 

Vierailija
32/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tyypillisin painoindeksi 18-20-vuotiaalla naisella on 17 ja 20 välillä.

- Tämä perustuu evoluutioon. Tärkeintä on ollut selviytyä sekä lisääntyä. Tähän ajatusmalliin perustuu myös tämä tutkimustulos. Nuoruus liitetään korkeampaan hedelmällisyyteen, professori John Speakman kertoo."

Paitsi että liian alhainen BMI eli rasvaprosentti vähentää hedelmällisyyttä. 19 alkaa olla jo alarajalla, 17 luultavasti haittaa jo paljon. Joku 20 + varmaan ihanne siinä asiassa. Esim. naisurheilijoilla ja anorektikoilla kuukautiset loppuvat kun rasvaprosentti putoaa liian alas. Toisaalta lihavuus on usein lapsettomuuden syy.

Olen itse nainen ja minun silmääni miellyttää eniten hoikka nainen. Rasvamakkarat inhottaa ja pidänkin itseni hoikkana mutta terveenä. 

Vierailija
33/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että minä olen täynnä tätä "ulkonäkö sitä, BMI tätä... pitkä tukka, lyhyt tukka, nuori, vanha, isot rinnat, pienet rinnat!!!!!!!!"

ARGHHH!!!! EIKÖ IHMISILLÄ LIIKU PRKELE MITÄÄN MUUTA SIELLÄ PÄÄNUPISSA?

Vierailija
34/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä näin vanhempana harmittaa, on etten ottanut kaikkea irti niistä nuoruusvuosista kun olin hoikka. Jos voisin nyt olla nuori ja hoikka, niin laittaisin miesten päät sekaisin. Panisin sydämeni kyllyydestä miesten parhaimmistoa sen sijaan että perustaisin 24-vuotiaana perheen tavisduunarin kanssa (kuten tein).

Sama.

Onneksi tein näin, nyt ei harmita olla lihava keski-ikäinen nainen hyvissä naimisissa.

Vierailija
35/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana eli 30+ saa olla jo vähän pyöreyttäkin, koska muuten nainen muuttuu vanhetessaan sellaiseksi kuivaksi rusinaksi. Nuorena ei.

Vierailija
36/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että minä olen täynnä tätä "ulkonäkö sitä, BMI tätä... pitkä tukka, lyhyt tukka, nuori, vanha, isot rinnat, pienet rinnat!!!!!!!!"

Virkistävää olisikin välillä keskutelu siitä MILLAISEN ei minkä näköisen kumppanin ihmiset haluaa.

Vierailija
37/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään uutta auringon alla. Eiköhän tämä ole ihan itsestäänselvyys.

Vierailija
38/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempana eli 30+ saa olla jo vähän pyöreyttäkin, koska muuten nainen muuttuu vanhetessaan sellaiseksi kuivaksi rusinaksi. Nuorena ei.

Ai joku 32v on vanha? :D Kiitos nauruista.

Vierailija
39/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla on rankkaa teoriassa (teoreettiset paineet), miehillä on rankkaa käytännön hommissa (todelliset paineet). 

Vierailija
40/575 |
06.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virkistävää olisikin välillä keskutelu siitä MILLAISEN ei minkä näköisen kumppanin ihmiset haluaa.

Kukaan ei sinua estä sellaista ketjua aloittamasta. Sen sijaan settä tekisit niin, tulet tänne ruikuttamaan että et tykkää ketjun aiheesta. Avaa se haluamasi ketju äläkä yritä rajoittaa muiden keskusteluita.