Hammaslääkäreitä tai -hoitajia paikalla? Kysymys hampaan poistosta
Aivan alkuun:
Olen etsinyt tietoa vaikka kuinka ja noudattanut kaikkia saamiani ohjeita. Silti yksi asia mietityttää.
Minulta poistettiin ylhäältä yksi poskihammas torstaina. Särkyä ei ole ollut käytännöllisesti katsoen lainkaan, eikä ongelmia muutenkaan: olen juonut pelkästään viileitä nesteitä enkä ole toistaiseksi syönyt mitään kiinteää. Olen varonut kuoppaa kaikin mahdollisin tavoin. Ihmettelen kuitenkin sitä, että kuopan tilalla oleva verihyytymä on järjettömän suuri. Se on melkein hampaan kokoinen ja roikkuu ikävästi - en uskalla juuri puhua, koska osun siihen kielelläni jatkuvasti. Mistään en löytänyt tietoa siitä, minkä kokoinen hyytymä on normaali. Alahampaan kanssa saattaisi olla helpompaa, koska painovoima (tai aika-avaruuden kaarevuus, miten se nyt tarkalleen ottaen meneekään) luonnollisesti painaa hyytymää paikoilleen.
Olisi kiva, jos joku osaisi neuvoa!
Kommentit (7)
Aika-avaruuden kaareutuma... :DDD
Sori, en osaa sanoa. Mulla hyytymä oli tosi huomaamaton, kun viisaudenhammasta poistettiin.
Mä olisin syönyt jo kun hullu ja pureskellu toisella puolella suuta kun missä poistettu hammas. Nyt on jo sunnuntai. Ja yrittäisin irrotella sitä hyytymään kielellä.
Anna se olla rauhassa äläkä räplää.
Älä koske hyytymään!! Jos kaivat hyytymän pois, riskinä on erittäin kipeä kuiva kuoppa, jonka hoitona poistohaava verestetään jotta siihen tulisi uusi hyytymä.
Vierailija kirjoitti:
Älä koske hyytymään!! Jos kaivat hyytymän pois, riskinä on erittäin kipeä kuiva kuoppa, jonka hoitona poistohaava verestetään jotta siihen tulisi uusi hyytymä.
Jos hyytymä lähtee ennen aikojaan, päivystävä hammaslääkäri voi laittaa "paikan" jos kipua on.
Pistä laastari päälle, niin ei irtoa.
Kuolo korjaa.