Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minne siirrymme me vihreät, joille käy vaikeaksi äänestää vihreitä?

Vierailija
04.11.2017 |

En voi olla ainoa, joka ei enää tunnista puoluetta entisekseen. Minä olen aikanaan kiinnostunut ympäristöasioista, kohtuullisuuden politiikasta ja tasa-arvosta. En ole millään lailla äärimmäinen, syön lihaa (kannatan riistaa ja kalastusta), mulla on lapsia ja elän hyvin tavallisesti, mitä nyt en juuri kuluta ylimääräistä, en reissaa kaukomatkoja vaan viihdyn ulkona metsässä ja perheen kanssa. Haluan vaan varmistaa, että lapsilla on elinkelpoinen planeetta.

En voi samaistua maaseutua parjaaviin tai seksillä kohuotsikoita metsästäviin räväyttelijöihin, poliittisiin pyrkyreihin enkä toisaalta äärimmäisiin idealisteihin. Muut puolueet taas tuntuvat kovin materialistisilta, kaikki on rahaa, toiset vaan jakais sen köyhille toiset rikkaille. Tai no, perussuomalaiset ja kristilliset taitaa olla ainoat muut varsinaiset arvopuolueet, mutta näitä en sattumalta tunne omikseni.

Mitäs nyt? Apatia? Väsyttävä aktivoituminen vihreiden linjan muuttamiseksi? En pidä yhdistystoiminnasta.

Olen onneksi vielä löytänyt joitakin ehdokkaita, joiden koen olevan omaa asiaa lähellä, mutta pettymyshän tää Toukon aika on ollut (ja aiemminkin oli jo turhan cityvihreää).

Kommentit (290)

Vierailija
201/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreiden sanottiin ennen olevan Kokoomuksen puisto-osasto. Tervetuloa iloisten porvareitten joukkoon, jotka nukkuvat yönsä hyvin!

Vierailija
202/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreiden sanottiin ennen olevan Kokoomuksen puisto-osasto. Tervetuloa iloisten porvareitten joukkoon, jotka nukkuvat yönsä hyvin!

Ennen kaikki oli paremmin. Tahdon suomeni takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söpö pieni hipsteri äänestää Vihreitä tai kommunisteja, koska niin voi olla jänskä tyyppi. Ikään kuin kapinallinen, vaikka veronmaksajat maksavatkin asunnot ja opinnot ja lapsen teot.

Vierailija
204/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persuissa puolustetaan myös luontoarvoja. Kuten keskuspuiston säilyttämistä ja Malmin lentokenttää liito-oravineen.

Kyllä! Vartiosaarta myös. Ja luontoa muutenkin. Tunnen muutaman persuehdokkaan ja kunnon retkiveikkoja ovat. Malmia puolustaneet systemaattisesti vuosikausia.

Itse äänestän Kepua, sielläkin järkiporukkaa ehdolla ainakin Hesassa.

Vierailija
205/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolueen nimi hyvin harhaanjohtava, itse kun eivät kovin ympäristöystävällisiä valintoja omassa elämässään tee.

Itsekin kaipaisin puoluetta, joka oikeasti on ympäristön puolella.

Vierailija
206/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolueen nimi hyvin harhaanjohtava, itse kun eivät kovin ympäristöystävällisiä valintoja omassa elämässään tee.

Yrittäjille ja sosiaalitukia vastustaville löytyy sellainen kun ympäristöpuolue. Ovat varmaan koronankin selvinneet ilman yrittäjätukia.

Vierailija
207/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista on vuosia suunniteltu ja nyt se on perustettu ainakin pääkaupunkiin, Espooseen,Vantaasta en tiedä. Siellä on fiksuja ehdokkaita. Aitoja luontoa puolustavia, vegaanejakin.

Vierailija
208/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-vihreiden äänestäjänä eilen annoin juuri ääneni kristillisille. Sari Essayh on tämän hetken Suomen poliitikoista fiksuimmasta päästä. Harmi ettei häntä voinut äänestää kotikaupungissani, mutta valisin toisen naisehdokkaan kristillisten listoilta.

Vierailija
209/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinoikeuspuolue. En kyllä mielelläni äänestä pienpuoluetta.

Vierailija
210/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöliike

Kokoomus, ainoa puolue, joka H.gissä voi voittaa vihreät tuhoajat.

Vierailija
211/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämän kun keksisi. Vuosikymmeniä äänestänyt Helsingin vihreitä, mutta enää ei pysty. Keskuspuiston tuhoaminen, kaupunkikuvan pilaaminen ylimielisellä kaupunkisuunnittelulla, valkohanhien suojeleminen - joo ei. Persut, kristilliset, keskusta ja vasemmistoliitto ehdoton ei. Mitä jää jäljelle?

Ympäristöliike, niillä on peräti 29 ehdokasta.

Saivat puolessa vuodessa. Eikä ole puolue.

http://www.ymparistoliike.fi/

Kiitos vinkistä. Tämä tai Liike Nyt.

Vierailija
212/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä varmaan ympäristöliike Helsinki. Vaikuttaa hyvältä.

Vierailija
213/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristöliike

Tän takia äänestän itse kokoomusta, vaikka siellä on mielestäni huonojakin ehdokkaita enkä esim

pidä heidän pormestariehdokkaasta. On kuitenkin minun silmissäni paljon pienempi paha kuin vihreät. Äänestän sellaista ehdokasta, joka ajaa minulle tärkeitä asioita. Jos kokoomus ja vihreät kilpailevat suurimman puolueen paikasta Helsingissä niin toivon todellakin kokoomuksen voittoa.🙄

Vierailija
214/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestän PS Malmin lentokentän ja Keskuspuiston vuoksi.

Vierailija
215/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan äänestää Nasimaa. Tai sitten jotain Hjallista. Vaikka puolue on väärä.

Vierailija
216/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse äänestin tänään reilusti persuja. Vihreä ajatus on kaunis, rakastan luontoa, mutta vihreä politiikka on ajatutunut aika kauas alkuperäisistä arvoista.

Vierailija
217/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ympäristöliike

Tän takia äänestän itse kokoomusta, vaikka siellä on mielestäni huonojakin ehdokkaita enkä esim

pidä heidän pormestariehdokkaasta. On kuitenkin minun silmissäni paljon pienempi paha kuin vihreät. Äänestän sellaista ehdokasta, joka ajaa minulle tärkeitä asioita. Jos kokoomus ja vihreät kilpailevat suurimman puolueen paikasta Helsingissä niin toivon todellakin kokoomuksen voittoa.🙄

Tai no en ole vielä lyönyt lukkoon puoluetta. Esim. Ympäristöliike Helsinki on kyllä hyvän oloinen ja pakko myöntää, että jopa persut ajavat Helsingin lähiluonnon säilyttämistä mistä heille iso plussa. Keskustallakin hyviä ehdokkaita. Mutta tosiaan aiemmin mainituista syistä harkitsen kuitenkin eniten juuri Kokoomuksen äänestämistä, ettei vihreät voittaisi.

Vierailija
218/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestin Ympäristöliikettä.

Vierailija
219/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on pilalla! Kaduilla täysi anargia, todella surullista.

Vierailija
220/290 |
01.06.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taidan äänestää Nasimaa. Tai sitten jotain Hjallista. Vaikka puolue on väärä.

Nasima taitaa haluta betonilähiön Malmin lentokentälle. Iso miinus siitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä