Nainen, mikä on kynnyskysymys?
Millaista miestä et missään tapauksessa (enää) ota elämääsi ja miksi!
Kommentit (255)
Tuossa aikaisemmassa viestissähän oli hyvä kommentti.
Mitä jos mies tekee vapaaehtoistyötä ym josta ei saa palkkaa? Ta kenties keskittyy johonkin harrastukseen josta pitää?
Tuo vastaa kysymykseen onko kyse rahasta. Jos harrastuksen kautta ei saa kavereita tai arvostusta, saadaan vastaus kysymykseen onko kyse statuksesta.
Itse olen huomannut että suurin osa naisista oikeasti edellyttää rahaa ja usein statustakin. "Riittää että tekee jotain" ei riitäkään jos ei tee mitään "hyödyllistä" tai "järkevää", eli sellaista mistä saa rahaa.
Suhteessa käy helposti niin että vaikka alkuun se vapaaehtoistyö riittäisikin, hyvin pian naisella alkaa olemaan "tavoitteita" eli yleensä hienompi asunto, ja sitten rahaa tarvitaankin lisää.
omiakokemuksia kirjoitti:
Mitä jos mies tekee vapaaehtoistyötä ym josta ei saa palkkaa? Ta kenties keskittyy johonkin harrastukseen josta pitää?
Tuo vastaa kysymykseen onko kyse rahasta. Jos harrastuksen kautta ei saa kavereita tai arvostusta, saadaan vastaus kysymykseen onko kyse statuksesta.
Itse olen huomannut että suurin osa naisista oikeasti edellyttää rahaa ja usein statustakin. "Riittää että tekee jotain" ei riitäkään jos ei tee mitään "hyödyllistä" tai "järkevää", eli sellaista mistä saa rahaa.Suhteessa käy helposti niin että vaikka alkuun se vapaaehtoistyö riittäisikin, hyvin pian naisella alkaa olemaan "tavoitteita" eli yleensä hienompi asunto, ja sitten rahaa tarvitaankin lisää.
Nimenomaan näin. Puheet ja teot eivät kohtaa.
Oletan että sossunrotat antaisivat pois lottovoiton. Koska rahalla ei mitään saa joka on kivaa, arvokasta, viihdyttävää, turvallisuutta lisäävää. Vapaaehtoisesti ajelisivat koslalla jonka hajoamista saa koko ajan pelätä ja asuisivat liian ahtaassa kämpässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa vaikka ei kumppanille näin tiukkoja rajoituksia asettaisikaan kuin sinä teet.
Mä en ole asettanut ikinä mitään vaatimukia. Mulle on sen sijaan asetettu ahneita, rahaan liittyviä vaatimuksia.
Sinussa itsessäsi on niin monta näitä kynnysjuttuja ettei sinulla taida pahemmin olla varaa mitään vaatia. Kuten tuo ahneus, muista hyödynhakeminen, tekopyhyys, vihamielisyys, itsekkyys, valheellinen kuva omasta elämästä. Aika moni lähtee kun edes yksi noista tulee esille.
Itse olen huomannut että suurin osa naisista oikeasti edellyttää rahaa ja usein statustakin. "Riittää että tekee jotain" ei riitäkään jos ei tee mitään "hyödyllistä" tai "järkevää", eli sellaista mistä saa rahaa.Suhteessa käy helposti niin että vaikka alkuun se vapaaehtoistyö riittäisikin, hyvin pian naisella alkaa olemaan "tavoitteita" eli yleensä hienompi asunto, ja sitten rahaa tarvitaankin lisää.
Kyllä naiset arvostavat vapaaehtoistyötä.
Harva arvostaa loisia, eli jos haluaa olla elämäntapatyötön, ei pidä ottaa mitään työttömyystukia vastaan. Epärehellisyys on siinä aika iso kynnyskysymys monelle. Ei kukaan halua huijaria ja hyväksikäyttäjä puolisoksi.
Vierailija kirjoitti:
Oletan että sossunrotat antaisivat pois lottovoiton. Koska rahalla ei mitään saa joka on kivaa, arvokasta, viihdyttävää, turvallisuutta lisäävää. Vapaaehtoisesti ajelisivat koslalla jonka hajoamista saa koko ajan pelätä ja asuisivat liian ahtaassa kämpässä.
En tee lottoa. Miksi tekisin? Ei siinä ole jaossa kuin rahaa, jota en halua tai tarvitse enempää.
Miehen pitää olla minua älykkäämpi, muuten en vain pysty kunnioittamaan. Toisaalta mulle miehen äly on ollut aina vetovoimatekijä 1, joten tämä on osaltaan helpottanut sopivan miehen löytämistä.
Tupakointi on ihan nounou. Jos kerran tai kaksi vuodessa polttaa sikarin, se ei haittaa, mutta säännöllinen tupakointi - yhh. Huumeidenkäyttöä en myöskään hyväksy, sellaisten kanssa en halua olla missään tekemisissä.
En pystyisi myöskään sietämään kasvissyöjää, saati vegaania. Kristinuskosta selkeästi poikkeavat uskonnot ovat myös deal breakereitä. Ateismia siedän, kunhan on kunnioitusta toisten uskoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vaikeaa vaikka ei kumppanille näin tiukkoja rajoituksia asettaisikaan kuin sinä teet.
Mä en ole asettanut ikinä mitään vaatimukia. Mulle on sen sijaan asetettu ahneita, rahaan liittyviä vaatimuksia.
Sinä asetat vaatimukseksi, että naisen on hyväksyttävä muiden rahoilla loisiminen. Harva täyttää tätä kriteeriä. Sen lisäksi vaikutat ilkeältä ja pahansuovalta ihmiseltä, mikä vähentänee kiinnostuneita entisestään. Useimmilla ihmisillä on arvoja ja toiveita, mutta useimmat eivät suhtaudu erilaisiin ihmisiin yhtä vihamielisesti kuin sinä. Veikkaan, että ne rahasta piittaamattomat huolettomat hippitytöt etsivät kaltaisensa kumppanin ja kiertävät tuollaiset kitkerät pahanilmanlinnut kaukaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinussa itsessäsi on niin monta näitä kynnysjuttuja ettei sinulla taida pahemmin olla varaa mitään vaatia. Kuten tuo ahneus, muista hyödynhakeminen, tekopyhyys, vihamielisyys, itsekkyys, valheellinen kuva omasta elämästä. Aika moni lähtee kun edes yksi noista tulee esille.
Eiköhän itsekäs ole kuitenkin se, joka alkaa vaatimaan rahallisen hyödyn takia muilta työssäkäyntiä, eikä se, joka ei niihin ahneisiin vaatimuksiin suostu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee lottoa. Miksi tekisin? Ei siinä ole jaossa kuin rahaa, jota en halua tai tarvitse enempää.
Totuus, et lottoa koska sulla ei ole varaa. Siihenkään.
Kuulostaa ehkä oudolta, mutta kiinnitän todella paljon huomiota siihen, miten mies kohtelee eläimiä. Minulle se välittää usein kuvaa empaattisesta ja elämää arvostavasta tyypistä.
Miestäni nauratti kun kerroin tämän jutun hänelle. Hänestä se käy jopa järkeen, koska jos joku ei voi kohdella viatonta luontokappaletta kunnolla, miten voi olettaa hänen kohtelevan ihmisiäkään oikein?
Jolla on ihan erilaiset arvot, unelmat ja tulevaisuuden suunnitelmat. Vaikka olisi muuten kuinka mukava, komea ja hyvä mies. Kokeiltu on, ja ei sitä vaan saanut toimimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuus, et lottoa koska sulla ei ole varaa. Siihenkään.
Miksi ei olisi varaa lottoon? Mahdollinen lottovoitto saisi vain ne kaikki ahneet rahan perässä juoksijat liikkeelle, joten kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näihin ryntää miehet vastaamaan ensimmäisenä.
Ehkei ryntäisi jos naiset vastaisi näihin rehellisesti eikä kertoisi mitään kaunisteltuja satuja.
Elämäntapatyöttömyys menee kyllä sinne erilaisten arvojen puolelle.
Jälleen samaa satuilua. Oikeastihan kyse on siitä, että tuollaisella on liian vähän rahaa, mutta sen saa toki kuulostamaan paremmalta käyttämällä arvoja tekosyynä.
Ymmärrän, että on helpompaa selittää oma naisettomuutensa rahan puutteella kuin keskittyä ongelmien ytimeen ja tehdä asioille jotain.
Jos naiset ovat jättäneet järjestäänsä sen takia, etten suostu menemään töihin, niin kyllä se nyt on ollut ihan selvästi rahasta kiinni.
Kynnyskysymys minulle on puutteet loogisessa ajattelussa. Kuten tässä. Mies syyttää naisia taloudellisen hyödyn tavoittelusta. Samaan aikaan kyseinen mies loisii veronmaksajien lompakolla ja vaatii, että muut elättävät hänet.
En vaadi keneltäkäään mitään, vaan mun puolesta kaikki saavat alkaa työttömiksi halutessaan. Samaa ei voi sanoa palstan ahneista akoista, joille mies on lähinnä rahasampo ja vaatimukset sen mukaiset.
Kerropa sitten, kun olet niin älykäs, että millä lailla yhteiskunnan palvelut rahoitetaan jos suurin osa työkykyisistä ihmisistä päättää olla edes yrittämättä saada työtä?
Yhdentekevää. Vapaus on tärkeämpää ja jos ihmiset valitsevat itse, ettei mitään yhteiskuntarakenteita ja työntekoa tarvita, niin sitten niitä ei tarvita.
Et sinä ole vapaa vaan täysin riippuvainen muista.
Nyt on kyse valinnanvapaudesta ja tämä on juuri sitä.
Kai käsität, että vapautesi mahdollistaa vain ja ainoastaan se halveksimasi yhteiskunta ja muiden ihmisten työnteko? Et voisi edes tätä nettitrollausta harjoittaa mikäli et hyödyntäisi modernia yhteiskuntaa ja sen mahdollistavaa eri alojen ihmisten työtä. Jos eläisit oikeasti muista riippumattomana ei sinulla olisi sähköä, nettiä eikä sitä laitetta jolla tänne kirjoittelet.
Et ole myöskään kertonut täällä millä oikein elät. Työttömyyskorvaus sinulla varmaankin on usein katkolla, joten jäljelle jää toimeentulotuki, ja se taas on niin pieni että pelkästään sen varassa elämä on sellaista kituuttamista että en usko monenkaan pitävän sitä vapautena. Millä esimerkiksi maksat asumisesi, siihen kun menee aika paljon rahaa? Oletan, että sinulla on joku sellainen tulonlähde mitä et halua täällä kertoa, tai asut esimerkiksi vanhempiesi omistamassa asunnossa josta et maksa vuokraa. Muuten tuskin olisit mielestäsi niin vapaa. Ymmärrät varmaan kuitenkin että kaikilla ei ole tätä mahdollisuutta?
Riippuu varmaan suhteestakin. Jos molempien tarkoituksena on perustaa yhteinen koti ja perhe, niin kyllähän jo käytännön asiat sanelee sen, ettei yhden henkilön tulot välttämättä riitä. Silloin on minusta ihan ok edellyttää, että toinenkin osapuoli ainakin yrittää löytää töitä.
Toisaalta on sellaisiakin pareja, joilla ei ole aikomuksenakaan muuttaa yhteen, missä tapauksessa kumppanin tulojen ei välttämättä tarvitse vaikuttaa toisen elämään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä asetat vaatimukseksi, että naisen on hyväksyttävä muiden rahoilla loisiminen. Harva täyttää tätä kriteeriä. Sen lisäksi vaikutat ilkeältä ja pahansuovalta ihmiseltä, mikä vähentänee kiinnostuneita entisestään. Useimmilla ihmisillä on arvoja ja toiveita, mutta useimmat eivät suhtaudu erilaisiin ihmisiin yhtä vihamielisesti kuin sinä. Veikkaan, että ne rahasta piittaamattomat huolettomat hippitytöt etsivät kaltaisensa kumppanin ja kiertävät tuollaiset kitkerät pahanilmanlinnut kaukaa.
Jep. Isoin haaste tällä on se ettei tavalliset työssäkäyvät ihmiset hyväksy kumppaniltaan tuollaista valtion tietoista ja tahallista kuppaamista. Aika härskiä esittää naiselle näin iso vaatimus ja sitten kaiken huippuna katkeroitua, kun ihmiset ei hyväksy loiselämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän itsekäs ole kuitenkin se, joka alkaa vaatimaan rahallisen hyödyn takia muilta työssäkäyntiä, eikä se, joka ei niihin ahneisiin vaatimuksiin suostu.
Sinä olet itsekäs, koska elät toisten kustannuksella. Ei kukaan vaadi sinulta työssäkäyntiä, mutta sinulla ei ole oikeutta vaatia muilta elatusta. Eri asia, jos olet työkyvytön, tai et oikeasti saa töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaista perässä vedettävää tapausta. Ei mitään oma-aloitteisuutta, ei kiinnostusta mihinkään.
Entä jos on kiinnostusta lähinnä suhun? Jos ahterisi herättää aivan erikoisen voimakasta kiinnostusta?
Kuvittele 20 vuoden pituista parisuhdetta, jossa miehen ainoa kiinnostuksenkohde on naisen takapuoli. Ei kiitos, tylsäksi menisi.
En koskaan aio sekaantua päihdeongelmaiseen mieheen. Tietämättäni tapailin alkoholiongelmaista miestä muutaman kuukauden. Päätin suhteen saman tein, kun tajusin hänet alkoholin suurkuluttajaksi.
En halua päihdeongelmaisia ihmisiä elämääni. Työssä olen nähnyt ihan riittävän selkeästi, mitä riippuvuudet saavat aikaan.
Jos aikoo loisia kumppanin lomakolla kuten kirjoittelija tässä ketjussa, täytyy kompensaatioksi olla tosi hyvä tyyppi. Niin että nainen jaksaa käydä töissä loppuelämänsä mutta silti elää köyhyysrajalla. Mielellään voisi olla terveellinen lämmin ruoka odottamassa kun nainen tulee töistä, paikat kuurattuina ja seuraavan päivän työvaatteet silitettyinä odottamassa. Kirjoittelija ei selkeästi ole riittänyt.