Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:ssä kehotetaan pukeutumaan paremmin töissä - valtava viharyöppy trikooperseiltä!

Vierailija
23.10.2017 |

Lukekaa ihmeessä, huvittavaa miten kauheaa olisi jos pitäisi pukeutua paremmin, sanoo kansa.

Kommentit (255)

Vierailija
121/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ne ryysyillä koreileeee.....!

Vierailija
122/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauluspaita ja farkut tai muuten hyvin istuvat housut, missä a-luokan takapuoli pääsee oikeuksiinsa. Saa työpaikan naiset silmänruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi pitäisi viitsiä pukeutua? Koodaan työkseni, ei asiakaskontaktia. Ihan sama miltä täällä näyttää. Joten rennot farkut ja huppari on hyvä. Hiukset ponnarille, ei meikkiä. 

Itse asiassa täällä näyttäisi kyllä tosi oudolta jos alkaisi pukeutua kuin ko. jutun asiantuntijat ohjeistaa. Scifi-t-paitaisten nörttijätkien keskellä talon ainoa nainen sitten pönöttäisi jossain jakkupuvussa ja kauluspaidassa :D

Sama juttu! Koodaajana heitän päälleni mukavia, puhtaita ja rentoja vaatteita ja pistän tukan ponnarille. Ja aivan varmasti nostan enemmän liksaa kuin nämä jakkupuvuista ja kynsinauhoista vaahtoavat "bisnesihmiset". :)

Vierailija
124/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun juuri niin miten työnantajani haluaa. Teen kaikkeni.

Mitta työvaatteet kustantakoot hän.

Ei mulla muuta.

Vierailija
125/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä näin miehenä sanottava, että meidän työpaikan naiset on kyllä tosi tyylikkäitä jakkupukujensa kanssa. Kyseessä sangen arvostettu työnantaja ja on tosi tiukka seula ketkä töihin pääsee. Mutta tyylikkäästi jakkupukunsa kantavat, sekä kyllä se puku ihan kravatilla on kyllä miestenkin pääsääntöinen vaate. Itselläni räätälintekemät vaatteet, eli ne on vaan tosi mukavat kun justiin omalle kropalle tehty. Ja tyyli tulee siinä kaupantekijäisenä.

Räätälinpuku alkaen 3000 euroa laaki. Saa ollakin sangen arvostettu työnantaja, että sellaiseen on varaa. Onnittelut sinulle.

Laskepa huvikseksi paljonko haaskaat parissa vuodessa niihin ei-räätälöityihin vaatteisiin. Räätälin tekemää pukua voi pitää hyvässä lykyssä vuosikymmeniä. Viisi vuotta menee kevyesti jokapäiväisessä käytössä. Edellyttäen tietysti että kangas on hyvää.  Se on enää 600 e/vuosi. Jos lisätään tuohon sukkia ja sen sellaista varten vielä 100 e/vuosi -no, kuinka moni käyttää alle 700 e työvaatteisiinsa vuodessa? Jos siis on töissä missä täytyy näyttää hyvältä?

Panostakaa kenkiin! Hyvissä kengissä vaatimattomampikin puku menee mutta huonot kengät pilaavat hyvänkin puvun. Alkaen n. 400 Eurolla saa kenkiä jotka kestävät koko iän jos viitsii lähettää ne tarvittaessa valmistajalle pohjien vaihtoon uudelleenlestitettäväksi. Muutamalla parilla pärjää komeasti jos niistä viitsii pitää huolta.

Vierailija
126/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta kukaan asiakas ei näe mua töissä, joten miksi pukeutuisin muihin, kuin sellaisiin vaatteisiin joissa voin tehdä työni parhaimmalla mahdollisella tavalla? Vaatteeni ovat aina siistit, puhtaat ja ehyet, sekä olen itse puhtaana ja kevyellä ehostuksella liikkeellä. Kyllä sen pitäisi riittää, vaikkei joku legginseistä pitäisikään.

Vierailija
127/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli turvasaappaat, haalarit ja vähän k*kkanen pipo ja ne päällä piti edustaa kun kävi vierailijoita töissä.

Vierailija
128/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä satsaan pukeutumiseen melko paljon, koska liikun sitä vaativissa tehtävissä. Mutta hiusten harmaantumisesta ovat väärässä. Kyllä nainen saa harmaantua arvokkaasti, ja kaunis ja tyylikäs edelleen.

Vierailija
129/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä satsaan pukeutumiseen melko paljon, koska liikun sitä vaativissa tehtävissä. Mutta hiusten harmaantumisesta ovat väärässä. Kyllä nainen saa harmaantua arvokkaasti, ja kaunis ja tyylikäs edelleen.

Varmaan saa harmaantua ihan rauhassa, mutta jos värjää, niin se hoitamaton juurikasvu ei ole hirveän edustava (jos on asiakaspalvelussa, jossa pitää "edustaa" yritystään).

Vierailija
130/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli turvasaappaat, haalarit ja vähän k*kkanen pipo ja ne päällä piti edustaa kun kävi vierailijoita töissä.

No onkos joku muuta vaatinut, tietysti pukeudutaan työasuun, jos sellainen on. Tietysti sitä pipoa voisi välillä pestä.

Vierailija
131/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen arvoasteikolla ameebaakin alhaisemmalla alalla; vanhustenhoitajana. Onneksi dementoituneet autettavani eivät välitä vaatteistani. Saan rauhassa olla trikooperse. Heille ( ja itselleni), muut asiat ovat tärkeämpiä. Hauskaa iltaa.

Onko se nyt niin vaikea ymmärtää, että aiheena on bisnes- ja edustuspukeutuminen. Tottakai vanhustenhoitaja pukeutuu niinkuin on kätevä tehdä töitä.

Vierailija
132/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikku toimittaja kirjoittaa kirjan huonosti informoiduista mielipiteistään ja ihmisten pitäisi ottaa se jonkinlaisen ylhäältä annettu totuutena?

Mikähän mahtaa tarkoittaa "huonosti informoiduista mielipiteistään"? :-d

Sinä se olet pikku sukkeluuksien kirjoittaja.

Vierailija
133/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo selittääkin, miksi kauppakorkeakoulun opiskelijat näyttävät tyylillisesti keski-iäisiltä tantoilta ja sediltä - pitää esittäytyä arvokkaan näköisesti naamioituneena. Konservatiivinen ajatusmaailma ja ulkonäkö. Ja sitten luetaan Kauppalehteä, missä opetellaan mitä pitää tietää golfista, sikareista ja viinistä ja parista muusta asiasta, missä pitää kilpailla tietämyksestä ja yrittää olla muita parempi. 

Oikislaiset tunnistaa myös tuosta pukeutumisesta.

Olen palstalaisten kanssa samaa mieltä siitä, että artikkeli on hölmö vaatiessaan naisia sonnustautumaan hameisiin, värjäämään harmaat piiloon ja valkaisemaan hampaat. Silti en ymmärrä tätä lyttäämistä, jonka kohteeksi joutuvat ihmiset, jotka pitävät siististi ja huolitellusti pukeutumisesta (ja sattuvat vielä opiskelemaan kauppa- tai oikeustiedettä).

Pukeudun itse mielelläni kauluspaitaan, korkokenkiin ja hameisiin tai suoriin housuihin, huh sentään, joskus jopa vapaa-ajalla(!) ihan vain sen takia, että pidän huolitellusta pukeutumistyylistä. Silti ei tulisi mieleenkään haukkua tai väheksyä ihmisiä, jotka pukeutuvat eri tavoin kuin minä - saati vetää minkäänlaisia johtopäätöksiä heidän pätevyydestään. Siksi harmittaa lukea näitä kommentteja, joissa korkokenkiä käyttävä nainen on epäpätevä "hepsankeikka", aivan kuin kiinnostus siistiin pukeutumiseen olisi automaattinen merkki epäpätevyydestä ja toistaitoisuudesta. Samaten se nainen, joka värjää harmaan värinsä piiloon, voi olla hyvinkin epävarma hiustensa harmaantumisesta. Miltähän hänestä mahtaa tuntua, kun hänen juurikasvuaan pidetään "ärsyttävänä" ja "rumana"? Eikö annettaisi kaikkien kukkien kukkia! Harmaat hiuksensa ja farkkutyylinsä ylpeästi kantavaa naista voi kehua ilman, että lyttää maan rakoon hiuksiaan värjäävät naiset tai hameisiin ja korkokenkiin sonnustautujat. 

T. N23, oikisopiskelija

Vierailija
134/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksakaa parempaa palkkaa toimisto-orjillenne. Ostetaan ihan sellaisia vaatteita, että palkka riittää laskuihin ja ruokaankin. Joku jakku maksaa  monta sataa, hah!

Ja hoitakaa työpaikkojen ilmastointi kuntoon. Kesällä aurinko hohkaa suurista vanhan tehdaskiinteistön ikkunoista täysillä, eikä mitään jäähdytystä. Parhaimmillaan oli yli +30 astetta sisällä. Pukeudu sitten bisness-luukkiin!! Talvella taas veti kuin harvaseinäisessä ladossa, ja varsinkin palelevat ihmiset istuivat välillä takki niskassa.

Vierailija
135/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kukaan vaan jatkossakaan missään nimessä laittako aloitukseen sitä linkkiä mistä aiotte herättää keskustelua.

Vierailija
136/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi ajatella siitä, että pomo on tykännyt ja jakanut tämän uutisen facebookissa?

Vierailija
137/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Artikkeliin olisi ilmeisesti pitänyt laittaa "ei koske Sari Sairaanhoitajaa tai Hanna Hitsaajaa", on selvästi liikaa odotettu lukijoilta päätellä se itse...

Vierailija
138/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Suomalaiset suosikkibloggaajat pitävät bisnespukeutumisen vinkkejä kankeina ja vanhanaikaisina"

Bloggaajat? :D Ai nytkö ihmiset jotka ei ole tehneet päivääkään oikeita töitä tulevat neuvomaan miten töihin pukeudutaan

Vierailija
139/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppakorkean käynyt, mutta ainakin omassa tiedekunnassani pönötys ja pintaliito loistivat poissaolollaan. Ainejärjestön aktiivit olivat oma lukunsa. Kuvauksesi sopii paremmin heihin.

Vierailija
140/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oon töissä kuntosalilla niin ei jakkupuku oikein sovi...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi