HS:ssä kehotetaan pukeutumaan paremmin töissä - valtava viharyöppy trikooperseiltä!
Lukekaa ihmeessä, huvittavaa miten kauheaa olisi jos pitäisi pukeutua paremmin, sanoo kansa.
Kommentit (255)
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuossa jutussa kehotetaan värjäämään tukkaa? Hiusten värjääminen on yksi riskitekijä syövälle. Ja muutenkin typerää, ettei osata kunnioittaa hiusten omaa väriä, ja ylipäätään luonnollisuutta.
Katsos, kun suurin osa suomalaisista on luonnollisilta väreiltään harmaita hiirulaisia, niin sitä on ihan pakko yrittää tehdä itsestänsä vähän näyttävämpi kuin onkaan...sinänsä tosi säälittävää touhua.
Mistä löytää sellaisen muotiblogin, jonka vinkit käyvät business-pukeutumiseen?
Mistä tulee tapa nimittää muodollista pukeutumista huolitelluksi pukeutumiseksi?
Yhtä lailla goottilook on huoliteltua tyyliä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä löytää sellaisen muotiblogin, jonka vinkit käyvät business-pukeutumiseen?
Suosittelen käyttämään niinkin harvinaista välinettä kuin Googlea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyypä siis vetäistä huomenna jakkupuku, ohuet stayupit ja ne mun yhdet 15cm korkkarit työvaatteiksi. Hyvä idea kyllä ja hienosti pärjäis niillä tuolla ulkonakin, kun eihän siellä tule oltua kuin 2-4h/pvässä.
T. Varhaiskasvatuksesta
Eikös tuo artikkeli käsittele bisnespukeutumista? Ei varmaan koske päiväkodin tms. henkilökuntaa. Ei varmaan myöskään esim. lehdenjakajaa, siivoojaa tai varastotyöntekijää. :)
Juuri näin. Työhön työn mukaiset vaatteet. Päiväkodissa korkokengät näyttää ihan yhtä hassulta kuin lenkkikengät valtion virkamiehellä.
Hahh, en tiedä mitä virkamiehiä tarkalleen tarkoitit, mutta kolmessa eri ministeriössä töissä olleena voin sanoa että lenkkarit eivät ole ollenkaan harvinainen näky. Monet ei pukeudu kuin tiettyjä tilanteita (ministerin tapaaminen tms) varten pukuun / jakkupukuun, farkut ja ruutupaita / yksivärinen kauluspaita oli miehillä tavallinen asu, naisilla farkut ja joku paita. Totta kai johto pukeutuu virallisemmin, mutta jos joku kuvittelee että ministeriö on joku pukeutumisen mekka, niin väärin meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen normaalipainoinen ja pidän farkkuja ja neuleita. Ei mun työpaikalla tarkene muuten. Toisekseen, voin joskus joutua yllättäin jonnekin työmaalle keskelle rakennuspölyä. Meepä sinne korkkareissa ja hameessa. T. suunnitteluinsinööri.
Insinööripä minäkin. Tosin olen ratkaissut tuon ongelman siten, että minulla on aina työpaikan kaapissa toinen vaatekerta juuri tuollaisia tilanteita varten.
Meillä ei ole kunnon sosiaalitiloja, vaan kaapit on keittiössä ja miehillä on kaapit samassa tilassa. Eikä työnantaja ole kustantanut työasua erikseen, turvakengätkin mulla on omat, tosin ne oli opiskeluajalta kun tarvitsin työharjoittelussa enkä sielläkään saanut talon puolesta kun aika oli niin lyhyt (3 kk siinä paikassa). Sekä työpaikka on kylmä, pakko olla paksusti vaatetta, varsinkin kun työpaikalla enimmäkseen vain istun.
Missä on insinööreillä noin heikot työolot? :o
Suunnittelufirmat ovat useinkin pikkufirmoja, 2-3 hengen firmoja on paljonkin. Ei ole mitään ihmeellisiä tiloja hankittu, jotta jokaisella olisi omat sosiaalitilat. Meillä on pomo ja kaksi työntekijää. En kovin usein käy työmailla, mutta harvoin kuitenkaan pystyn sitä etukäteen ennakoimaan. Pomo, joka käy itse eniten työmailla, pitää vaaleita housuja ja solmiota ja menee myös työmaille niissä kuteissa. Sitten tulee ja valittaa, kun meni vaatteet likaiseksi tai oli kylmä.
Totta kai kahden pukeutumisneuvojan tai mitä olivatkaan mukaan suomalaisten pitäisi pukeutua paremmin. Samanlaista ulostuloa ei kuitenkaan tule Roviolta tms. vaan hupparilinja jatkuu. Ei ole syytä vetää hernettä nenään mainoksesta.
Mukavuuteen aina vedotaan. Esimerkiksi lapsi ei voi laittaa jalkaansa muuta kuin verkkarit tai trikoot, koska pitää olla mukavaa ja kaikki muu kiristää. Hämmästelen aina, sillä mulla on ihan kiva olo farkuissa ja muissakin housuissa. Eikä lapsiakaan ole hidastanut tai haitannut.
**”Mitä suurempia summia pyörittelet, sitä enemmän kannattaa kiinnittää huomiota ulkonäköön”, Kiistala sanoo nyrkkisäännöksi.**
Eli oma turhapurotyylini meni täysin nappiin!
Päätin pysyä pois bisneksestä, koska en halua pukeutua jakkupukutyyliin.
Paras vaate on hyvin treenattu kroppa.
Lihavilla ja lihaksittomilla ei ole varaa mussuttaa siitä, että joku ei panosta ulkonäköönsä.
Vierailija kirjoitti:
Päätin pysyä pois bisneksestä, koska en halua pukeutua jakkupukutyyliin.
Kylläpä teit pienestä asiasta ison ongelman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko tunnustaa, että olen nykyään niin ylipainoinen, että muut kuin trikoot ahdistavat, varsinkin, jos pitää istua koko päivä. Enkä todellakaan löydä hyvin istuvaa jakkupukua, vaikka haluaisin.
Terveellisemmästä ruokavaliosta olisi muutakin hyötyä kun laihtuminen.
Vau, tämä taitaakin olla ihan uutta tutkimustietoutta? Kysyitkö muuten, että miksi ylipainoinen, jolle vastasit, on ylipainoinen? Kyllä teitä ivallisia ja itseensä tyytyväisiä paskiaisia riittää. Ja oiskohan ollut pukeutumisesta kyse? Olisit nyt vaikka ehdottanut edullista ompelijaa tms, kuin heti terrierinä alkanut ruokavaliosta opettamaan. Täytyy päästä näpäyttelemään? Miksi? Anonyyminä tietenkin :D
-Normaalipainoinen
Itse ihmettelin tätä artikkelia. Mitä omin silmin oon hesan keskustassa liikkunut, niin ei täällä muita huonosti pukeutuneita ole kuin pulit, anarkistit, vasemmistolaiset ja todella vanhat eläkeläiset joiden vaatevarasto perustuu heidän keski-ikäänsä -eikä millään noista ryhmistä ole oikein edes työtä. Mistä koko hässäkkä siis?
Tämä taas todistaa, miten surullisella tasolla on varhaiskasvatuksen ammattilaisten äly ja ymmärryskyky ja mikä akateemisuuden irvikuva tuo tutkinto on. Vai työympäristökö sen tekee, siis taannuttaa 2-vuotiaan tasolle? Tottakai artikkeli koski jokaista turvakengissä ja haalareissa töitä tekevää, koska työ mikä työ. Juu juu.