Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:ssä kehotetaan pukeutumaan paremmin töissä - valtava viharyöppy trikooperseiltä!

Vierailija
23.10.2017 |

Lukekaa ihmeessä, huvittavaa miten kauheaa olisi jos pitäisi pukeutua paremmin, sanoo kansa.

Kommentit (255)

Vierailija
141/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikohan näille lainkaan mieleen ettei ehkä ihan kaikki, tai siis lähellekään kaikki ole millään bisnesalalla? Mitä jos lto tulisi töihin jakkupuvussa? Älytöntä.

Itse työskentelen toimistossa ja tänään ylläni oli farkut, toppi ja neule mutta todellakin käytän pyllyn peittävää paitaa + neuletakkia + leggingsejä jos siltä tuntuu. Tosin en käytä mitään sateenkaariyrjön värisiä me&i-paitoja vaan mustaa, tummansinistä, valkeaa ym.

Vierailija
142/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs sitten ne ns. hyvinpukeutuvat toimistonaiset? Näyttävät ihan mummoilta, 20 vuotta ikäistään vanhemmilta. Pakollinen Burberry ja mummolaukku, suorat housut mahdollisimman epämuodikasta mallia ja mummoilta lainatut päällystakit. Tanttakorot 3-4 senttiä. Permanentti tai papiljottikiharat lyhyessä tukassa. Ei kiitos!

Ei kaikilla voi olla suoristusraudalla poltetut hiukset, vaikka monilla vielä onkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulikohan näille lainkaan mieleen ettei ehkä ihan kaikki, tai siis lähellekään kaikki ole millään bisnesalalla? Mitä jos lto tulisi töihin jakkupuvussa? Älytöntä.

Eiköhän niille tullut, kun juttu käsitteli bisnespukeutumista. Joo, olisihan se älytöntä jos lto tulisi töihin jakkupuvussa. Yhtä älytöntä olisi, jos eduskunnan puhemies menisi töihin kurahousuissa ja sadetakissa. So what?

Vierailija
144/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet sanovat, että eivät missään tapauksessa värjää harmaitaan sitten joskus. Mitäpä, jos se tukka on maantienharmaa (blondikin tukka saattaa tummua vanhemmiten) ja harmaita täynnä pää näyttää siltä kuin siellä majailisi rotta. Todellakin pakko värjätä säännöllisesti.

Olen huomannut, että suomalaiset ujostelevat pukeutua siististi töihin. Ollaan sitä mieltä, että rumat ne vaatteilla koreilee. Ei uskalleta liikaa pistää silmään joukosta. Sillä sitä se todellakin on, jos uskallat vähänkin siistimmin pukeutua. Tämä kokemus minulta business- maailmasta, josta minulla on kokemusta 20 vuodelta.

Vierailija
145/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama juttu! Koodaajana heitän päälleni mukavia, puhtaita ja rentoja vaatteita ja pistän tukan ponnarille. Ja aivan varmasti nostan enemmän liksaa kuin nämä jakkupuvuista ja kynsinauhoista vaahtoavat "bisnesihmiset". :)

Minä heitän aamulla päälleni hyvin istuvan, erittäin mukavan jakkupuvun ja laitan hiuksiani korkeintaan 10 minuuttia. Varmasti myös tienaan enemmän kuin yksikään Suomen koodari. 

Vierailija
146/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tällä palstalla nähty: juhlien pitää olla rennot, joten on ihan OK mennä hautajaisiin riemunkirjavassa trikoomekossa, jos siinä tuntee olonsa kotoisaksi. Töissä kuin töissä on mitkä tahansa salihousut ja mainosT-paita ihan käypäset: jos ei kelpaa työnantajalle, niin hankkikoot työvaatteet.

Ei suomalainen mäkitupalaisten jälkeläinen halua pukeutua, koska siitä on vaivaa. Siksi väljä tunika ja legginsit on olevinaan OK joka paikkaan ja sitä siististi pukeutunutta pidetään änkyränä.

Enpä ole ikinä nähnyt hautajaisissa riemunkirjavaa trikoomekkoa kenellään.

Pientä rajaa nyt noihin liiotteluihin.

Vierailija
147/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Miksi aina pitää alkaa nillittää vastaan ja leikkiä tyhmää.

Hommahan on aivan yksinkertainen: jos teet business-työtä, niin sitten pukeudut kuin laatulentoyhtiön cabin crew. Niin miehet kuin naiset. Yksinkertaista ja toimii aina. Naiset tietty jättää huivin pois kaulasta ja värejä voi aina kaikki säädellä sopiviksi.

http://www.traveller.com.au/content/dam/images/g/l/y/t/t/1/image.galler…

https://cdn.trendhunterstatic.com/thumbs/stylish-flight-uniforms.jpeg

Vierailija
148/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tällä palstalla nähty: juhlien pitää olla rennot, joten on ihan OK mennä hautajaisiin riemunkirjavassa trikoomekossa, jos siinä tuntee olonsa kotoisaksi. Töissä kuin töissä on mitkä tahansa salihousut ja mainosT-paita ihan käypäset: jos ei kelpaa työnantajalle, niin hankkikoot työvaatteet.

Ei suomalainen mäkitupalaisten jälkeläinen halua pukeutua, koska siitä on vaivaa. Siksi väljä tunika ja legginsit on olevinaan OK joka paikkaan ja sitä siististi pukeutunutta pidetään änkyränä.

Enpä ole ikinä nähnyt hautajaisissa riemunkirjavaa trikoomekkoa kenellään.

Pientä rajaa nyt noihin liiotteluihin.

Minä valitettavasti olen. Vielä pahempi oli erään keski-ikäisen tädin hautajaisasu: lenkkarit, verkkarit ja kauhtunut villapaita. Oli varmaan tädillä rentoa ja mukavaa, kun ei tarvinnut pönöttää eikä hienostella. 

Vierailija
149/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan mun mielestä melko konservatiivisia vinkkejä. Pidän itsekin hieman klassisemmasta tyylistä, mutta mielestäni usein hiusten värjäys ym. eivät ole kamalan tyylikästä.

Vierailija
150/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin yhdessä yksityispankkiiriliikkeessä töissä. Olin aspassa, joten meidän ei tarvinnut vetää jakkupukuja päälle - mutta eivät ne pankkiirit, sijoitusneuvojat tai muutkaan "bisnesihmiset" siellä vetäneet geelitukkina ympäriinsä. Kaikilla oli edes jotain rennompaa tyyliä - esim. puvun kanssa ei aina kravattia, tai jokin kivanvärinen paita tai jotain sellaista. Mun pomoni sanoi, että suomalaiset eivät luota liian sliipatuihin pukumiehiin ja -naisiin. Varmaan siinä on sitäkin että noita artikkelissa ylistettyjä ylipukeutujia pidetään sellaisina, että eivät ole tehneet oikeita töitä päivääkään.

Vaikuttaisi siltä, että Jani ja Minna ovat viettäneet vähän liikaa aikaa jenkkisivustoilla... Tosin eivät sittenkään tarpeeksi, tämän kommentin perusteella:

"Tämä on ehkä vähän yllättävää, Kiistala myöntää, mutta jatkaa pohdintaa: ”Mitäköhän USA:n presidentinvaaleissa olisi tapahtunut, jos Hillary Clinton olisi pukeutunut hameeseen? Sitä voi spekuloida. Hänhän piti aina housupukua.”

Clinton nimenomaan ja tietoisesti käyttää housupukua koska hän haluaa rikkoa sen luutuneen ajatuksen, että naisten muodolliseen pukeutumiseen kuuluu vain hame tai mekko (ja ne helvetin korkokengät - kenen idea se on ollut?) Tämän tiedän jopa minä, joka en muotiblogeja seuraa.

Vierailija
151/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä vähän hieraisin silmiäni, kun Kelan neuvontatiskillä päivysti nuori nainen, jolla oli polvesta revityt farkut työhousuina...

Mä olin työhaastattelussa, ryhmähaastattelu aluksi, jossa yhdellä miehellä oli revityt farkut ja tennarit. Eräällä tytöllä/naisella taas korsettimallinen toppi ja verkkosukkahousujen päällä sortsit. Mihin ne kuvitteli hakevansa? Yhtään ei yllättänyt etteivät päässeet jatkoon.

Vierailija
152/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nostelen töissä raskaista asioita, kyykin, kurottelen ja kumartelen, hikoilenkin aika usein. Työympäristö on melko likainen ja pölyinen. Joten ei todellakaan kiinnosta pukeutua töissä mihinkään muuhun kuin farkkuihin ja trikoopuseroon, meillä kun ei mitään asiakkaitakaan ole palveltavana.

Jos oikein jaksan panostaa ja on hyvä fiilis, laitan työmatkalle nätimmät vaatteet, kuljen kuitenkin töihin keskustan läpi.

Vierailija
153/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä on työnantajan määräämät firman vaatteet, ei tarvitse kuunnella naisvihaajien leuanlouskutusta.

Vierailija
154/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Clinton nimenomaan ja tietoisesti käyttää housupukua koska hän haluaa rikkoa sen luutuneen ajatuksen, että naisten muodolliseen pukeutumiseen kuuluu vain hame tai mekko (ja ne helvetin korkokengät - kenen idea se on ollut?) Tämän tiedän jopa minä, joka en muotiblogeja seuraa.

Tuossa ei kyllä ole mitään vallankumouksellista. Johtavassa asemassa olevat naiset ovat jo pitkään voineet käyttää housupukuja, ilman että se olisi millään lailla huomiota herättävää.

Vierailija
155/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melkein 70 v. Ja en ole koskaan käyttänyt trikoovaatteita tai verrareita edes kotona. Mulla on ns. Alepa-vaatteet: prässätyt farkut lyhyt villakangastakki tähän vuodenaikaan ja nilkkurit 5 cm koroilla. Kun lähden lounaalle kaupungille tai vaikka Stockalle ,laitan ns prässihousut ,plaserin ja kamelinkarvatakin. Jos bad hair day, laitan hatun. Meikkaan joka päivä. Koskaan ei voi tietää kuka tulee vastaan.

Vierailija
156/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän itsekin hieman klassisemmasta tyylistä, mutta mielestäni usein hiusten värjäys ym. eivät ole kamalan tyylikästä.

Samoin. Käytän töissä päivittäin jakkupukua, ja mielestäni on aina ollut mukavaa pukeutua hyvin. Ei siihen liity mitään pönöttämistä tai jäykistelyä. Rentous on kiinni persoonasta, ei vaatteista. Vapaa-ajalla ja ulkoillessa taas viihdyn oikein hyvin verkkareissa ja ponnarissa. 

Ihmettelen muutenkin tätä vastakkainasettelua ja ajatustapaa, että muodollinen pukeutuminen olisi jotenkin ikävää.

Vierailija
157/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti osuvasti siitä kuinka mennään hautajaisiin kirjavassa trikoomekossa kun siinä tuntee olonsa kotoisaksi.Kunnon junttiutta.

Sukulainen meni kummipoikansa häihin yksivärisessä t-paidassa ja trikoocapreissa.Hän ilmoitti ettei HÄNTÄ kiinnosta mitkään etiketit ja mekkoa hän ei varmasti laita päällensä koska se on epämukava ja puristava?!

Ainoan kummilapsensa tärkein päivä ja hän ei vaivautunut pukeutumaan juhlaan kuuluvalla tavalla.Törkeää.

Toinen meni hautajaisiin punaisessa paidassa,turkoosi huivi kaulassa.Miehellään oli sininen ruutupaita.

Siellä he pönöttivät arkun äärellä räikeissä arkisissa vaatteissaan.Selitys oli ettei omisteta yhtäkään päälle mahtuvaa mustaa paitaa.Rahasta ei ole puutetta joten taas vain ja ainoastaan epäkunnioittavaa junttikäytöstä.

Vierailija
158/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oon töissä kuntosalilla niin ei jakkupuku oikein sovi...

No, tuskin tämä bisnespukeutumista käsitellyt juttu sinua muutenkaan koski. Vai oletko sen kuntosalin toimitusjohtaja?

Vierailija
159/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ilmoitti ettei HÄNTÄ kiinnosta mitkään etiketit ja mekkoa hän ei varmasti laita päällensä koska se on epämukava ja puristava?! 

Tätä en lakkaa ihmettelemästä. Miksi ihmiset hankkivat epämukavia, vääränkokoisia ja huonosti istuvia pukuja/jakkupuja/mekkoja jne. Tuskin samat tyypit kuitenkaan hankkivat liian kireitä verkkareita tai kolme numeroa liian pieniä verkkareita. Järkeä saa käyttää ihan kaikessa pukeutumisessa.

Vierailija
160/255 |
23.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hiusten värjäys aina tarkoita sitä, että tukassa on mustaa ja aniliininpunaista tai vaihtoehtoisesti kusenkeltainen tukka tummien kulmakarvojen kera.

Hiukset voi värjätä ihan luonnollisen värisiksiksin, esim ruskeiksi. Mikä sattuu sopimaan ihon väriin yms.