Miten joku voi olla niin mustasukkainen nainen että änkeää "miesteniltaan"??
Päätin yllättää oman mieheni ja laitoin mökin valmiiksi, hain ruokaa ja vein konjakkia yms.
Ja pyysin miehen kavereita että jos pääsevät niin saavat tulla mökillemmeviettämään rentouttavan viikonlopun mieheni kanssa..
Miehelläni on siis syntymäpäivä ja ajattelin että tykkää varmaan viettää aikaa ystävien kanssa kun me lähdemme lapsien kanssa vanhempieni luokse syyslomaksi.
Eilen huomasin että miehen ystävän vaimo oli laittanut pari kuvaa sieltä ja mies soitti ja kertoi että X ei olisi päässyt muuten jos vaimo ei tule mukaan.. Mitä helv?????
Kutsussa nimenomaan sanoin että kyse on miestenillasta, niin miten joku voi ottaa vaimonsa mukaan ja miksi vaino edes änkee sinne ja laittaa vielä kuvia faceen?!?
Mieskin sanoi että ei täällä ihan samanlainen tunnelma ole kun tuo yksi on täällä mutta onneksi lähtevät tänään..
Mitä mieltä?
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiseksi saakka oon elänyt ilman, että ikinä olisi tullut vastaan tällaista jaottelua miesten ja naisten iltoihin. Onko tää jokin sosioekonominen juttu?
Tuo oli hieno tapa sanoa wt/elämänkoulu.
Jännästi meidänkin korkeakoulutetussa hyvätuloisessa ystäväpiirissä pidetään edelleen miesten- ja naisteniltoja. Jos nyt joku sais kiinni siitä, että kyse ei oo pelkästä sukupuolesta, vaan niissä on hyvät vanhat kaverit vuosien takaa joiden kans vietetään aikaa. Ei tuoda muitakaan ulkopuolisia myöskään samaa sukupuolta, saati jotain randomdeittiä tai kiviriippaa kotoa. Yhteiset jutut on erikseen. Kaikki ei kaipaa sekasaunontaa.
Nimimerkkion kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi täällä ärsyyntyä siitä, että ap järjestää miehelleen synttärit ja tekee vielä ruokaakin!
Nainenhan ottaa viesteissä pulttia siitä että mies on hyväksynyt synttäreilllensä ilman naisen lupaa lisävieraan, joka sattuu olemaan nainen.
Muut vieraat nainen on hyväksynyt, mutta naista ei, koska ei ole itse paikalla ja on mahdollisesti kateellinen naisen saamasta huomiosta.Epäilen että tästä olisi tullut niin suurta draamaa jos mies olisi kutsunut miespuolisen lisäävieraan.
Tai sitten nainen vain haluaa kontrolloida kaikkia miehensä tekemisiä, jopa miehen syntymäpäiviä.
Juuri näin, aamen!
Josku opiskeluaikoina meillä oli elokuvailtoja.
Siis silloin kun vielä vuorattiin videoita.
Yleensä meillä oli kolme elokuvaa ja ja valtava määrä jäätelöä, kakkua ja muuta vastaavaa (alkoholia emme harrastaneet).
Erään kerran yhden kaverin tyttöystävä tuli tarkastamaan tilanteen ja yllättyi ettei kyseessä ollut mikään hämäys. Pyysin jäämään joukkoon, muttei kuitenkaan jäänyt.
Kymmenkunta vuotta myöhemmin kaveri kuoli alkoholisoitumisen seurauksena ja ilmeisesti jo tuolloin aiemmin hänen tekemisistään oltiin huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesten/naistenillat on kivoja silloin, kun parisuhdetta on takana vuosia, ja kaipaa jotain hauskaa välillä ilman omaa puolisoaan. Hengailu opiskeluporukalla on ihan eri juttu, tai jos on itse sinkkuna liikenteessä ja haluaisi jotain säpinää.
Ärsyttävää kun joillakin on aina pakonomainen tarve lähteä etsimään seuraa kun mennään porukalla johonkin. Itse ainakin olen porukan kanssa olin sitten sinkku tai varattu. Toki jos sattuu tulemaan vastaan joku mielenkiintoinen nainen kuin itsestään, niin voi vähän jotain viritellä, mutta en sellaista todellakaan etsi.
Et ole ainakaan tippaakaan ranskalainen persoona.
Minä rakastan miehiä ja olen aina valmis flirttiin. En ole mustasukkainen kavereistani, miehet taas ovat erittäin kateellisia ystävilleen. Miehet ovat joskus inhottavia, kun joku kaveriporukassa ihastuu naiseen kesken poikien illan, suuttuvat ja äyskivät sille naiselle kuin pirut. Näitä näkee paljon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäiseksi saakka oon elänyt ilman, että ikinä olisi tullut vastaan tällaista jaottelua miesten ja naisten iltoihin. Onko tää jokin sosioekonominen juttu?
Tuo oli hieno tapa sanoa wt/elämänkoulu.
Jännästi meidänkin korkeakoulutetussa hyvätuloisessa ystäväpiirissä pidetään edelleen miesten- ja naisteniltoja. Jos nyt joku sais kiinni siitä, että kyse ei oo pelkästä sukupuolesta, vaan niissä on hyvät vanhat kaverit vuosien takaa joiden kans vietetään aikaa. Ei tuoda muitakaan ulkopuolisia myöskään samaa sukupuolta, saati jotain randomdeittiä tai kiviriippaa kotoa. Yhteiset jutut on erikseen. Kaikki ei kaipaa sekasaunontaa.
Kiviriippaa, ok :o
Marikan saunaretki kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marikan saunaretki kirjoitti:
Takavuosina sattunutta: Jo kertaalleen eronneen parin miehen tyokaverit jarkkasivat saunaillan. Yllattaen paikalle saapui vaimo pienen vauvan kanssa, oli ajanut talvipakkasessa pitkan matkan. Tyokaverit tekivat jekun: Mies vietiin saunaan ja juotettiin tukevaan humalaan. Muu seurue piti seuraa naiselle sen aikaa. Lopulta kun mies oli sammumispisteessa, talutettiin vaimon ja auton luokse. Huomautettava on, etta vaimo ei ollut kenenkaan mieleen ja mies oli kova viinan peraan.
Ha haa.
Mikä tässä oli niinkuin se idea? Kenelle se jekku tehtiin ja mikä siinä miehen juottamisessa oli tarkoitus?
Montakin syytä. Yksi oli se, että vaimo oli miehestä sairaan mustasukkainen ja oli jo kerran lähtenyt toisen miehen matkaan - kun kuuli miehen löytäneen uuden, tuli kipinkapin takaisin; toinen se, että naista ei kukaan sietänyt; kolmas se, että jengi hermostui naisen paikalle saapumisesta yllättäen. Siis naiselle jekku tehtiin ja oli kai "kiva" ylläri saada umpihumalainen mies matkaansa.
Kiitos tästä selityksestä, nyt osaamme arvostaa oivaa huumoriasi.
Tavis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin naisille tuollainen miesporukassa liikkuminen on just parasta. Saa monelta huomiota ja oma mies vähän mustikseksi. Monet kukkotappelut olen kuullut olleen. Mutta ehkä tässä ei siitä kyse.
Jep. Yleensä nämä samat naiset ovat niitä, jotka tulevat muiden naisten kanssa huonosti toimeen, ja siksi hehkuttavat kuinka tykkäävät enemmän miesseurasta. Itsetunto-ongelmat.
Mä tuun yleensä kaikkien kanssa toimeen, suhtaudun ennakkoluulottomasti uusiin tuttuihin, olivat sitten miehiä tai naisia.
Mutta yleensä pidemmän päälle naisten seura on puuduttavaa, monet puhuu pahaa toisista, tai sitten pitäisi jaksaa puhua loputtomiin sisustuksesta ja parjata omia miehiä tms.
Ja joissakin naisisissa näyttää jokin mussa hiertävän heitä, sen oon huomannut aina.
Jo yläasteelta alkaen varsinkin laumaihmisiä on hiertänyt se, että mä olen oma itseni ja otan asiat rennosti.
Yritän myös välttää naisvaltaisia työpaikkoja, kaksi kertaa sellaisessa ollut ja työilmapiiri oli välillä jopa sairas.
Joten tykkään olla miesseurassa, se on yleensä paljon hauskempaa.
En kylläkään tuollaiseen miesten iltaan tunkisi mukaan! En tosin käy "naisten illoissakaan" :D
Hauskasti näkyy suhtautuminen peukuissakin, 6 alas ja 6 ylös :)
Näin se menee todellisuudessakin.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotakuta kaihertaa niin kovasti, että
a) aikuinen juhii synttäreitä
b) vaimo haluaa ilahduttaa miestään
Pitääkö aikuisena elämän olla synkkää ja tylsää arkea, koska juhliminen silloin tällöin on lapsellista? Tää palsta on kyllä yhä sairaampi...
Eihän ketään se kaiherra että alkuperäisen postaajan mies on juhlinut synttäreitä, vaan vaan se että juhlien miehelleen järjestänyt nainen on nähnyt juhlien jälkeen sosiaalisessa mediassa jaetun kuvan valmistamistaan juhlaruoasta ja samalla havahtunut siihen että vieraana on ollutkin myös jonkun vieraan puoliso, koska tämä pariskunta on halunnut saapua yhdessä, ja synttärisankarille tämä on ollut ok. Tästä nyt tuli suuri ongelma juhlan järjestäjälle, vaikka juhlijoista kukaan ei asiasta ole ollut hiiskahtanutkaan ennenkuin postaaja teki elämää mullistavan löydön somesta että "miestenillaksi" tituleeramansa juhliin on eksynyt myös yksi nainen. Ongelmanhan tästä asiasta on tekee postaaja, vaikka ei ole edes osallistunut juhlaan.
Ei taida tunkumuija olla pesän pörröisin kimalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillekin naisille tuollainen miesporukassa liikkuminen on just parasta. Saa monelta huomiota ja oma mies vähän mustikseksi. Monet kukkotappelut olen kuullut olleen. Mutta ehkä tässä ei siitä kyse.
Jep. Yleensä nämä samat naiset ovat niitä, jotka tulevat muiden naisten kanssa huonosti toimeen, ja siksi hehkuttavat kuinka tykkäävät enemmän miesseurasta. Itsetunto-ongelmat.
Miesporukassa viihtyvänä naisena sanon, että mulla on se puoliso ja ne miespuoliset kaverit ihan erikseen, enkä ole heiltä mitään sen sorttista huomiota kerjäämässä. Minusta terveessä suhteessa kumpikin saa olla ja mennä kavereidensa kanssa, olivatpa nämä mitä sukupuolta tahansa.
Olen yrittänyt myös parhaani mukaan viettä tällaisia "naisteniltoja" mm. miespuolisten kavereideni tyttöystävien kanssa, mutta jotenkin se jää vähän teennäiseksi ja laimeaksi. Etenkin, kun kiinnostuksen kohteet on erilaiset, samaten huumorin taso.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesporukassa viihtyvänä naisena sanon, että mulla on se puoliso ja ne miespuoliset kaverit ihan erikseen, enkä ole heiltä mitään sen sorttista huomiota kerjäämässä. Minusta terveessä suhteessa kumpikin saa olla ja mennä kavereidensa kanssa, olivatpa nämä mitä sukupuolta tahansa.
Olen yrittänyt myös parhaani mukaan viettä tällaisia "naisteniltoja" mm. miespuolisten kavereideni tyttöystävien kanssa, mutta jotenkin se jää vähän teennäiseksi ja laimeaksi. Etenkin, kun kiinnostuksen kohteet on erilaiset, samaten huumorin taso.
Tottakai se jää laimeaksi kun kyseessä on teennäinen ryhmä! En minäkään viihdy puolison kavereiden vaimojen kanssa koska emme ole aitoja ystäviä vaikka toimeen tullaankin. En silti yleistä kaikkia naisia samanlaisiksi. Vai kuvitteletko olevasi ainoa nainen jolla on huumorin taso samanlainen? Et ole. Et ole varmasti myöskään vaivautunut tutustumaan, koska miehet määrittävät persoonaasi niin paljon. Sääli, että yleistät oman sukupuolesi huonojen kokemisten perusteella. Sellainen tämä sovinistinen ja patriarkaalinen yhteiskunta on.
”Viihdyn miesporukassa koska naiset puhuvat vain hiuslakasta ja juoruavat.”
Haistakaa paska, ottakaa pää pois perseestä ja tutustukaa meihin naisiin paremmin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole siis lainkaan omia naisystäviä? Sellaisia jotka olet tuntenut jo ennen kuin tapasit miehesi? Vai oletko katkaissut kaikki nämä suhteet nyt kun olette pariskunta?
Tottakai tollaset tekemällä tehdyt jutut on laimeita, tehän olette valikoituneet yhteen vain jonkun tyttöystävinä. En mäkään jaksais tollasia tilaisuuksia enkä näe edes syytä miksi tuollaiseen osallistuisin. Viihdyn ihan mainiosti esim. miehen veljen vaimojen kanssa, mutte ei meillä ole sellaista ystävyyssuhdetta että lähtisimme kolmistaan vaikka mökille viettämään aikaa.
Mutta sitten mulla on pari sellaista porukkaa vanhoja ystäviä, joiden kanssa tota tehdään. Vaatii aikaa ja vaivaa järkätä, mutta aina on ihana nähdä. En mä edes niin kovasti näe tätä sukupuoliasiana vaan just sellaisena että se on vanhojen kavereiden tapaaminen ja on outoa jos joku raahaa sinne vaimonsa tai miehensä
Tästähän oli ap:n tapauksessa kyse. Nainen ei ollut yksi vanhasta porukasta vaan mukaan änkenyt puoliso.
Vierailija kirjoitti:
”Viihdyn miesporukassa koska naiset puhuvat vain hiuslakasta ja juoruavat.”
Haistakaa paska, ottakaa pää pois perseestä ja tutustukaa meihin naisiin paremmin!
Riippuu ihan yksilöstä. Toki löytyy myös naisia, jotka tykkäävät esim. heittää härskiä läppää, puhua politiikasta, tekniikasta, pelaamisesta, jne. ja ilomielin lähden hengaamaan tämäntyyppisten naisten kanssa, koska ei minulle oikeasti ole mitään väliä sille, mitä kavereillani on housuissaan.
Ai joo. Miestenkin kanssa tulee puhuttua esim. parisuhde-elämästä ja minusta on hyvä, kun siinä voi vaihtaa erilaisia näkökulmia niin osaa sitten kumpikin ehkä tajuta sitä omaa puolisoaan paremmin. Ja olempa monet kerrat kuullut, kun äijäporukka juoruaa tai puhuu ulkonäkökeskeisistä asioista.
Eilen vietin tuntitolkulla aikaa vaateostoksilla pikkuveljeni kanssa, joka on paljon muotitajuisempi kuin minä. (Ja vieläpä ihan perusheterojäbä.)
Eli ongelma ei ole se juoruaminen ja hiuslakkakeskustelut, vaan se, että muita puheenaiheita on hyvin hyvin vaikea löytää. Sitä paitsi omat juttuni saattavat olla niin outoja, etteivät tavismiehetkään viihdy seurassani.
Kyse on samanhenkisen seuran löytämisestä, ei samansukupuolisen seuran löytämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sulla ole siis lainkaan omia naisystäviä? Sellaisia jotka olet tuntenut jo ennen kuin tapasit miehesi? Vai oletko katkaissut kaikki nämä suhteet nyt kun olette pariskunta?
Tottakai tollaset tekemällä tehdyt jutut on laimeita, tehän olette valikoituneet yhteen vain jonkun tyttöystävinä. En mäkään jaksais tollasia tilaisuuksia enkä näe edes syytä miksi tuollaiseen osallistuisin. Viihdyn ihan mainiosti esim. miehen veljen vaimojen kanssa, mutte ei meillä ole sellaista ystävyyssuhdetta että lähtisimme kolmistaan vaikka mökille viettämään aikaa.
Mutta sitten mulla on pari sellaista porukkaa vanhoja ystäviä, joiden kanssa tota tehdään. Vaatii aikaa ja vaivaa järkätä, mutta aina on ihana nähdä. En mä edes niin kovasti näe tätä sukupuoliasiana vaan just sellaisena että se on vanhojen kavereiden tapaaminen ja on outoa jos joku raahaa sinne vaimonsa tai miehensä
Tästähän oli ap:n tapauksessa kyse. Nainen ei ollut yksi vanhasta porukasta vaan mukaan änkenyt puoliso.
Lue paksunnettu kohta uudestaan:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki on naispuolisia kavereita, enkä ole katkaissut kavereihin suhteita parisuhteen takia. Sellainen olisi mielestäni aika epätervettä.
On minulla naispuolisiakin hyviä ystäviä, joita näen säännöllisesti. Jostain syystä ns. "bestikseni" ovat vaan miehiä, kun koen heidän kanssaan olevani enempi samalla aaltopituudella.
Jos se on jolle kulle ongelma ja haluaa ajatella sen johtuvan huonosta itsetunnosta tms. niin voi voi. Minua ei vaan oikeasti kiinnosta, mitä ihmisellä on jalkojensa välissä, jos en aio seurustella tai harrastaa seksiä hänen kanssaan. Ystävyydessä on pointtina se, että henkisellä tasolla tullaan hyvin juttuun ja omat hyvät ystäväni nyt vain sattuvat olemaan jätkiä.
Te jotka meette kaikkialle pariskuntana: eikl teitä ollenkaan vaivaannuta kun tajuatte olevanne ainoa paikalle roudattu puoliso?
Jos kyseessä on vaikka naisporukka joka on tuntenut toisensa lapsesta saakka ja paikalla on vaikka kuusi naista jotka ovat jättäneet ne siipat kotiin mutta se seitsemäs toi miehensä, jota muut eivät ole kenties edes tavanneet. Ja puhutaan nyt mökki-illasta jossa yövytään ehkä pienissäkin tiloissa ja aika usein saunotaan, istutaan paljussa, uidaan jne.
Solahdatko todella aivan luontevasti porukkaan etkä edes tajua miettiä että miksiköhän mä olen ainoa puoliso täällä? No, ehkä ne muut ei vaan päässeet tulemaan.
Tää on itselle jotenkin todella vaikea ymmärtää.
On voinu saunassa olla hilpeät tunnelmat :)
Vierailija kirjoitti:
No mitä sellaista eroa ”miestenilloissa” ja ”naistenilloissa” nyt sitten on, että ne eivät voisi olla yhteisiä? Tietenkään aina ei jaksa viettää kaikkea aikaa yhdessä puolison kanssa, ja mustasukkaisuus on paha turnoff, mutta silti, miksi kaveriporukka pitäisi jakaa sukupuolen mukaan? Itse vietän aikaa mm. opiskelukavereiden, työkavereiden, harrastekavereiden, kummilasten vanhempien, sukulaisten ja naapureiden kanssa. Aika oudoksi menisi, jos se piiri pitäisi jakaa kahtia sukupuolen mukaan.
No esim. minusta ei ole kivaa puhua mieheni kuullen mitään exiini liittyvää, mutta kaveriporukassa on joskus hauskaa ja jopa terapeuttista muistella vanhoja juttuja, jolloin nuo exätkin olivat osa kaveripiiriä.
Toisinaan näissä tyttöjen/poikien illoissa voi myös pohtia sitä omaa suhdettaan ilman, että puoliso on siinä vieressä vahtaamassa. Kukaan ei ole täydellinen ja jokaisessa kumppanissa on myös niitä ärsyttäviä puolia, joista on joskus ihan rentouttavaa ja terapeuttista päästä puhumaan ja kuulla kavereilta, että heilläkin on vastaavaa jne.
Ihmiset, jotka lähmääntyvät toisiinsa kiinni, jäävät tästä paitsi.
Kerron yhden tapauksen menneiltä vuosilta. Olimme baarissa viettämässä iltaa. Viereisessä pöydässä istui eräs miesporukka iloisissa nousuhumalatunnelmissa. Välillä he katselivat kelloa ja ihmettelivät missä joku kaveri vielä viipyy. Sitten tämä tuli paikalle - naisen kanssa. Koko porukalla naama venähti. "Ai sä otit jarrun mukaan", tokaisi joku miehistä. Voiko sitä sen selvemmin sanoa.