Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten joku voi olla niin mustasukkainen nainen että änkeää "miesteniltaan"??

Vierailija
21.10.2017 |

Päätin yllättää oman mieheni ja laitoin mökin valmiiksi, hain ruokaa ja vein konjakkia yms.
Ja pyysin miehen kavereita että jos pääsevät niin saavat tulla mökillemmeviettämään rentouttavan viikonlopun mieheni kanssa..

Miehelläni on siis syntymäpäivä ja ajattelin että tykkää varmaan viettää aikaa ystävien kanssa kun me lähdemme lapsien kanssa vanhempieni luokse syyslomaksi.

Eilen huomasin että miehen ystävän vaimo oli laittanut pari kuvaa sieltä ja mies soitti ja kertoi että X ei olisi päässyt muuten jos vaimo ei tule mukaan.. Mitä helv?????

Kutsussa nimenomaan sanoin että kyse on miestenillasta, niin miten joku voi ottaa vaimonsa mukaan ja miksi vaino edes änkee sinne ja laittaa vielä kuvia faceen?!?

Mieskin sanoi että ei täällä ihan samanlainen tunnelma ole kun tuo yksi on täällä mutta onneksi lähtevät tänään..

Mitä mieltä?

Kommentit (274)

Vierailija
261/274 |
25.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No Mila tässä vaan kirjoitti:

Eikö joku tiedä mitä eroa on naisten ja miesten illoilla? Mun on nyt sanottavaa kyllä että onko nykyään porukka jo niin sukupuolineutraalia että niillä on molemmat värkit, eivätkä voi käsittää mitä eroa tällaisilla illanvietoilla voi olla. On niissä eroja! Tyttöjen kanssa kun lähdetään niin kyllä se on hienotunteisempaa ja girlygirl-meininkiä: kuohuvaa tai viiniä, hyvää laadukasta ruokaa, hyviä keskusteluja, juoruja, ihanaa aikaa ilman omia miehiä, ehkä joku konsertti tai tanssipaikka. Miesten illoissa on kaljaa, saunaa ja rasvaisia juttuja. Tai niin ainakin luulen. :)

Mitä? No jo on stereotyyppistä ajattelua. 😂

Meillä ainakin viimeisin ns. naistenilta oli sitä, että käytiin pizzalla, keilaamassa ja siinä yhteydessä pienet aloittelut. Sitten kokoonnuttiin yhden luo kiskomaan päät täyteen&jauhamaan paskaa ja siitä vielä paikalliseen ns. räkälään juomaan vielä vähän lisää. oli girlygirlit kuohuvineen, laadukkaine keskusteluineen ja tanssipaikkoineen aika kaukana.

En kyllä nykyisin juurikaan juo, mutta enemmänkin suosin kyllä ainakin itse ihan rehellistä kännäystä kuin mitään hienostunutta piperrystä.

Eli minä en saa nauttia iltaa niinkuin itse haluan ilman sinun tuomintaasi? Vai mikä oli pointti kommentissasi? Taas se antava arvo? Ja mikä oikeasti on niiiiin stereotyyppistä:kai ymmärrät että täällä kasvottomassa verkossa ymmärrettävää pointtia pitää kirjoittaa kuin vääntäisi ratakiskoa. Aina on joo poikkeuksia, mutta väitän edelleen että naisten ja miesten illat keskivertoisesti ovat erilaisia. Tämä on oma kokemukseni. Nauti sinä vaikka futismatsista pieruverkkarit jalassa, kalja kädessä ja kuraläppä toisessa, jos se on sinua, minä en tuomitse. Älä sinäkään tuomitse jos minä naisena nautin naisellisuuden korostamista.

Vierailija
262/274 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää pointti miesten- ja naistenilloissa ei niinkään ole se sukupuoli vaan kaveripiiri. Suurin osa mun läheisistä kavereista on naispuolisia kuten itsekin olen, enkä oikein tunne kunnolla heidän kumppaneitaan, jos semmoinen on. Ja joskus on tiedättekö ihan kiva viettää iltaa niiden läheisten kavereiden kanssa, ilman että tarvii keskittyä muihin vähän tuntemattomampiin ihmisiin. Koska kyllä muuten vituttaa, jos on järkännyt ja odottanut ystävien kanssa iltamaa, mutta yhden on sitten ihan pakko retuuttaa se oma mieskin mukaan, jonka kanssa aikaansa viettää kuitenkin lähes 24/7. Minusta se kertoo arvostuksen puutteesta kavereita kohtaan, koska ei koe edes yhtenä iltana voivansa antaa heille täyttä huomiota, vaan puolison on sekin saatava.

Juttelusta tulee heti paljon pinnallisempaa, eikä kaikkia omia asioita halua jakaa puolitutuille. Kaveripiirin dynamiikka on muutenkin ihan erilainen, kun rakastavaisia on paikalla. Totta kai yhteisillat mihin kaikki ovat tervetulleita ovat myös mukavia ja tosi ok, mutta ei aina.

Minusta on todella hämmentävää, jos joku ei käsitä sitä että monet haluavat omaa aikaa ja omia kavereita joskus ilman puolisoa. Se että joku toinen raahaa puolison mukaan aika lailla kumoaa sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/274 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on ihmisillä ongelmat. Saan varmaan tästä alapeukkua, mutta itse kyllä tavallaan ymmärrän tuota naista/pariskuntaa. Minä ja mieheni olemme aina menneet joka paikkaan yhdessä, niin ns. miesten kuin naistenkin iltoihin. Enkä koskaan ole kokenut, että kellään olisi ollut sitä vastaan mitään. Itse tulen erinomaisesti toimeen miesten kanssa eikä minua häiritse vaikka heittäisivät siellä kuinka härskiä läppää tahansa, päin vastoin, omat juttuni saattavat äijäporukassa olla vähintään samaa tasoa. :) Myös mieheni tulee erinomaisesti toimeen naisporukassa. Joten mennään joka paikkaan pariskuntana, koska kumpikin näin haluamme tehdä. Jos tulisi joku ehdoton "puolisokielto" (mikä mielestäni kuulostaa älyttömältä) jättäisimme kokonaan menemättä.

Aivan uskomatonta. Tämmösestä en ole koskaan kuullutkaan.

Noh, aina oppii uutta. Ihmisiä on monenlaisia, kuten myös pariskuntia.

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikkialle "mennään yhdessä" niin kyse on joko iäkkäämmistä ihmisistä mutta silti tylsistä ihmisistä, tai jollain tasolla epävarmoista, aroista ihmisistä tai ihmisistä, joilla ei oikeastaan ole ystäviä.

Nämä kaikki varmaankin meidän kohdalla pitää ainakin osittain paikkansa. Ei olla mitään erityisen sosiaalisia tapauksia ja harvoin missään edes käydään, mutta aina yhdessä. Eikä meillä ehkä niin läheisiä ystäviä olekaan, enemmänkin jotakin vanhoja koulukavereita, näiden puolisoita/ystäviä ja ihmisiä joihin on tullut tutustuttua heidän kauttaan. Kaikki siis tietävät ja hyväksyvät myös tämän, että yhdessä mennään jos mennään. Mihinkään ventovieraiden kokoontumisiin ei ole tapana tuppautua.

No tämähän kertoikin sitten nyt ihan kaiken ja oleellisen. Tietenkään sinä et ymmärrä kun sinulla ei oikeastaan kunnon ystäviä olekaan ja ainoa oikeasti läheinen ihminen on puolisosi. Et luonnollisestikaan puolituttujen ja kavereiden seuraa kaipaa ja heihin on tutustuttukin nimenomaan pariskuntana, ei yksilönä.

Et siis käsitä yhtään mistä on kysymys, mutta voisit ajatella asian siten, koska et itsekään halua tuppautua ventovieraiden kokoontumisiin, miksi läheiset ryhmät haluaisivat sellaisen tuppautuvan heidän kokoontumiseen. En nyt tarkoita, että niin tekisit, mutta näin ajatuksena. Tai että sinun ja puolisosi treffeille ilmaantuisi joku kolmanneksi pyöräksi.

Vierailija
264/274 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jo on ihmisillä ongelmat. Saan varmaan tästä alapeukkua, mutta itse kyllä tavallaan ymmärrän tuota naista/pariskuntaa. Minä ja mieheni olemme aina menneet joka paikkaan yhdessä, niin ns. miesten kuin naistenkin iltoihin. Enkä koskaan ole kokenut, että kellään olisi ollut sitä vastaan mitään. Itse tulen erinomaisesti toimeen miesten kanssa eikä minua häiritse vaikka heittäisivät siellä kuinka härskiä läppää tahansa, päin vastoin, omat juttuni saattavat äijäporukassa olla vähintään samaa tasoa. :) Myös mieheni tulee erinomaisesti toimeen naisporukassa. Joten mennään joka paikkaan pariskuntana, koska kumpikin näin haluamme tehdä. Jos tulisi joku ehdoton "puolisokielto" (mikä mielestäni kuulostaa älyttömältä) jättäisimme kokonaan menemättä.

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikkialle "mennään yhdessä" niin kyse on joko iäkkäämmistä ihmisistä mutta silti tylsistä ihmisistä, tai jollain tasolla epävarmoista, aroista ihmisistä tai ihmisistä, joilla ei oikeastaan ole ystäviä.

Nämä kaikki varmaankin meidän kohdalla pitää ainakin osittain paikkansa. Ei olla mitään erityisen sosiaalisia tapauksia ja harvoin missään edes käydään, mutta aina yhdessä. Eikä meillä ehkä niin läheisiä ystäviä olekaan, enemmänkin jotakin vanhoja koulukavereita, näiden puolisoita/ystäviä ja ihmisiä joihin on tullut tutustuttua heidän kauttaan. Kaikki siis tietävät ja hyväksyvät myös tämän, että yhdessä mennään jos mennään. Mihinkään ventovieraiden kokoontumisiin ei ole tapana tuppautua.

No tämähän kertoikin sitten nyt ihan kaiken ja oleellisen. Tietenkään sinä et ymmärrä kun sinulla ei oikeastaan kunnon ystäviä olekaan ja ainoa oikeasti läheinen ihminen on puolisosi. Et luonnollisestikaan puolituttujen ja kavereiden seuraa kaipaa ja heihin on tutustuttukin nimenomaan pariskuntana, ei yksilönä.

Et siis käsitä yhtään mistä on kysymys, mutta voisit ajatella asian siten, koska et itsekään halua tuppautua ventovieraiden kokoontumisiin, miksi läheiset ryhmät haluaisivat sellaisen tuppautuvan heidän kokoontumiseen. En nyt tarkoita, että niin tekisit, mutta näin ajatuksena. Tai että sinun ja puolisosi treffeille ilmaantuisi joku kolmanneksi pyöräksi.

Tässäpä tämä.

Monilla menee kyllä tässä ketjussa pointti ohi ja lujaa. Jos Ap:n aloituksesta jättää pois sanan "miesten", niin ehkä ymmärrätte paremmin mitä ajettiin takaa. Ilta on järkätty miehelle ja sen hyville ystäville. Jonkun puoliso änkeää mukaan kutsumatta. End of story.

265/274 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on mustasukkainen, miksi haluaa mennä saunalle katselemaan vieraita peeniksiä? Ei mitään logiikkaa. Miksi naisen mies sallii tällaisen käytöksen? Häntä rajoitetaan viettämästä aikaa kavereidensa kanssa, mutta vaimo kyllä saa vilkuilla muita ja olla vilkuiltavana.

Minun kavereita oli kaksi jäljellä kun vaimo tuli kotiin yhden ystävätteren kanssa.

Vaimo kysyi lupaa tulla mukaan saunomaan oltiin 3 miestä ja 2 naista. Olemme usein panneet vaimoani kimpassa ja olen pannut vaimon ystävätärtä muutamia kertoja. Kaverien kanssa sovimme että aloitamme että kaverini panevat alussa vaimoni kanssa ja minä vaimoni ystävätärtä. Oli jännä katsoa kun kaksi miestä pani vaimoani ja itse olin vieraan pillussa. Vaihdoimme tosin välillä naisia.

Vierailija
266/274 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla ap vähän mustasukkainen tuolle naiselle :) Et sä tollasesta asiasta muuten noin vaahtoaisi. Eihän se sua pitäis vaivata, mitä toiset mökkireisuillaan tekee? Ja faceakin stalkkaat...

Vierailija
267/274 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitan nyt vaikka tunnistettais tästä. Nainen oli tosiaan laittanu kuvan ruuista (mitkä MÄ olin tehny) tyyliin "vähän sapuskaa äijille kun ne tulee saunasta" ja kuva valtavasta ruokamäärästä

Ap

Mä oisin kommentoinut tuohon, että säkö noi oot tehny ja silmäniskuhymiö tjtn.

Vierailija
268/274 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt lukenut kommentteja, vain aloituksen. Mutta olin tosi ihmeissäni, kun ensimmäisen kerran oman ikäisteni keskuudessa törmäsin "miesteniltoihin" ja "naisteniltoihin". Olin luullut, että tuolla tavalla sukupuolien mukaan jaettua aikaa viettää vain vanhempieni ikäiset (nyt eläkeläisiä) ihmiset. Ja vielä se, että nainen kokkaa ja laittaa miesten iltaa varten... aika muinaista menoa. :D

Vierailija
269/274 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässäpä tämä.

Monilla menee kyllä tässä ketjussa pointti ohi ja lujaa. Jos Ap:n aloituksesta jättää pois sanan "miesten", niin ehkä ymmärrätte paremmin mitä ajettiin takaa. Ilta on järkätty miehelle ja sen hyville ystäville. Jonkun puoliso änkeää mukaan kutsumatta. End of story.

Kyllä tuossa postauksessa oli nuo vanhanaikaiset sukupuoliroolit aika vahvasti muutenkin mukana... kuten tuo kokkailu miehelle, jonka toinen nainen sitten omi. Huvittavaa.

Vierailija
270/274 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä änkeejänaisia on aina. Yksi tuttu meni naimisiin miehen kanssa, jonka opiskeluaikainen tiivis kaveripiiri on pitänyt yhtä yli 25 vuotta yhteisen harrastuksen ympärillä. Pariskunta sai vielä iltatähdenkin, kaikkien muiden lapset on jo aikuisia.  Aina kun porukka kokoontuu, vaimon pitää päästä mukaan ja samoin se pikkuvekara tottakai tulee mukaan.  Ja piste iin päällä, iskän pitää oikein korostetusti viettää aikaa sen lapsen kanssa sen sijaan että voisi keskittyä ystäviinsä: miesten saunaan pitää lapsi ottaa mukaan, isän pitää syöttää ja nukuttaa lapsi ja herätä aamulla aikaisin viihdyttämään lasta. 

Vierailija
271/274 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se mies on bi.

272/274 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen on mustasukkainen, miksi haluaa mennä saunalle katselemaan vieraita peeniksiä? Ei mitään logiikkaa. Miksi naisen mies sallii tällaisen käytöksen? Häntä rajoitetaan viettämästä aikaa kavereidensa kanssa, mutta vaimo kyllä saa vilkuilla muita ja olla vilkuiltavana.

Minun kavereita oli kaksi jäljellä kun vaimo tuli kotiin yhden ystävätteren kanssa.

Vaimo kysyi lupaa tulla mukaan saunomaan oltiin 3 miestä ja 2 naista. Olemme usein panneet vaimoani kimpassa ja olen pannut vaimon ystävätärtä muutamia kertoja. Kaverien kanssa sovimme että aloitamme että kaverini panevat alussa vaimoni kanssa ja minä vaimoni ystävätärtä. Oli jännä katsoa kun kaksi miestä pani vaimoani ja itse olin vieraan pillussa. Vaihdoimme tosin välillä naisia.

273/274 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mvu40v kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oltiin meillä minä vaimo vaimon ystävätär ja minun kaveri. Kaveria yritettiin vaimon ystävätterelle mutta kun ei ollut kondomeja kaveri suostui panemaan vain minun vaimoani jota panee aina paljaalla. Minä panin kumpaakin.

Vierailija
274/274 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt lukenut kommentteja, vain aloituksen. Mutta olin tosi ihmeissäni, kun ensimmäisen kerran oman ikäisteni keskuudessa törmäsin "miesteniltoihin" ja "naisteniltoihin". Olin luullut, että tuolla tavalla sukupuolien mukaan jaettua aikaa viettää vain vanhempieni ikäiset (nyt eläkeläisiä) ihmiset. Ja vielä se, että nainen kokkaa ja laittaa miesten iltaa varten... aika muinaista menoa. :D

Maaseudulla ainakin teinitytöt viettää ”naisteniltaa” silloin kun poikakaverin oli kiinni armeijassa viikonlopun. Siellä se vakiintuminen on elämää tärkeämpää ja kaikki syntyvät henkisesti yli 30-vuotiaana.

Se oli järkyttävää jo silloin, vielä enemmän nyt. 17- vuotiaat istuu keskenään ja puhuu vain ”naistenjuttuja” eli vain niistä äijistään. Kellään ei ole mitään intohimoa, omaa luonnetta, huumorintajua..