Miten joku voi olla niin mustasukkainen nainen että änkeää "miesteniltaan"??
Päätin yllättää oman mieheni ja laitoin mökin valmiiksi, hain ruokaa ja vein konjakkia yms.
Ja pyysin miehen kavereita että jos pääsevät niin saavat tulla mökillemmeviettämään rentouttavan viikonlopun mieheni kanssa..
Miehelläni on siis syntymäpäivä ja ajattelin että tykkää varmaan viettää aikaa ystävien kanssa kun me lähdemme lapsien kanssa vanhempieni luokse syyslomaksi.
Eilen huomasin että miehen ystävän vaimo oli laittanut pari kuvaa sieltä ja mies soitti ja kertoi että X ei olisi päässyt muuten jos vaimo ei tule mukaan.. Mitä helv?????
Kutsussa nimenomaan sanoin että kyse on miestenillasta, niin miten joku voi ottaa vaimonsa mukaan ja miksi vaino edes änkee sinne ja laittaa vielä kuvia faceen?!?
Mieskin sanoi että ei täällä ihan samanlainen tunnelma ole kun tuo yksi on täällä mutta onneksi lähtevät tänään..
Mitä mieltä?
Kommentit (274)
Takavuosina sattunutta: Jo kertaalleen eronneen parin miehen tyokaverit jarkkasivat saunaillan. Yllattaen paikalle saapui vaimo pienen vauvan kanssa, oli ajanut talvipakkasessa pitkan matkan. Tyokaverit tekivat jekun: Mies vietiin saunaan ja juotettiin tukevaan humalaan. Muu seurue piti seuraa naiselle sen aikaa. Lopulta kun mies oli sammumispisteessa, talutettiin vaimon ja auton luokse. Huomautettava on, etta vaimo ei ollut kenenkaan mieleen ja mies oli kova viinan peraan.
Ha haa.
Vierailija kirjoitti:
Siis omg naiset, mikä teitä vaivaa? Ei kutsumatta tungeta toisen juhliin. Ihme naljailua siitäkin, että ap on järjestänyt miehelleen kivan illan ja hankkinut syötävät valmiiksi, kun toisella on syntymäpäivät. Näistä kommenteista paistaa niiin paljon katkeruus. Mitä se on teiltä pois, että joku haluaa järjestää miesteniltoja, jos läheiset ystävät ovat vain miehiä? Todella törkeää tunkea tuollaisiin illanviettoihin miehensä mukana ilman kutsua. Nainen kuitenkin varmasti tiesi, ettei naisia ole kutsuttu.
Niinpä. Samaa ihmettelin. Monen mielestä naisen oli ihan ok tunkea itsensä mukaan. Ja ap:n tavoin ajattelen, että kyseessä on mustasukkaisuus omasta miehestä. Ilmeisesti moni tässäkin keskustelussa on sellainen, että ei haluaisi päästää miestään minnekään ilman, että itse on paikalla. Sellainen mustasukkaisuus ei ole hyväksi parisuhteelle. Jos toinen ns. ajetaan nurkkaan tuollaisella käytöksellä, niin luultavasti mies alkaa ihan vain siksi, että nainen on ollut niin ärsyttävän mustasukkainen vaikkei olisi ollut mitään aihettakaan.
Vierailija kirjoitti:
Tilanne:
AP järjestää miehelle synttärikutsut tämän miehistä koostuvan kaveriporukan kanssa, jotka itse haluavat että ollaan vain sillä omalla kaveriporukalla ihan ymmärrettävästä syystä. Kaveriporukka nyt sattuu olemaan miespuoleista, joten on oikeutettua puhua "miesten illasta". Yksi miehistä tuo mukaan änkevän vaimonsa mukanaan, koska muut eivät kehtaa kieltäytyä. Miehillä on vaivaantunut olo koko illan ajan vaimon läsnäolon vuoksi, koska ei voi puhua miesporukan sisäpiirijuttuja menneisyydestä tai olla ilkosillaan vapautuneesti. Mukaan tullut vaimo pistää facebookkiin päivityksen josta saa ymmärtää että on itse emännöinyt miesporukalle ruoat, vaikka AP teki näin synttärilahjana miehelleen.AV-äitylit reagoivat:
Siis hyi vittu jotain junttien miesteniltoja??? Kuka järjestää jotain kaverisynttäreitä miehilleen??? MEILLÄ ainakin ollaan ihan sukupuolirajojen yli istumassa iltaa!!!! Oikein iltapalaa laittoi miehelle????? LOL!!!!!!!!!!!!! :DPääsikö tuo mukaan tunkenut takertuva vaimo tänne riehumaan vai onko mammoilla oikeasti luetunymmärtämisessä vikaa?
Missään ei käsittääkseni ole todettu, että miehet itse halusivat viettää iltaa vain miesten porukassa. Ap oli itsevaltiaana päättänyt millaiset juhlat miehelle järjestää ja keitä sinne kutsutaan, ei mies eikä varsinkaan koko porukka. Ap:n mies oli jälkikäteen sanonut hänelle, että tunnelma ei ollut yhtä rento kuin ilman tuota naista, mutta ap vaikuttaa sen tyyppistä ihmiseltä että hänelle olisi joka tapauksessa pakko sanoa näin.
Minusta tuo tarina haiskahtaa ja naisen väkisin änkeäminen kuulostaa pikemminkin ap:n omalta tulkinnalta. Ap vaikuttaa perinteiseltä "miehet juttelee vaan autoista ja naiset meikeistä" -tyyliseltä pikkuvaimolta, jota ahdistaa ajatus että jotkut miehet ihan oikeasti viihtyvät puolisonsa kanssa ja - iik - vielä miehen kaveritkin saattavat tykätä vaimokkeesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä miehet tarvii miesten illan. Siellä naiset on tiellä. Ite oon sairaan mustis mutta miesteniltaan päästän. Jo ihan siitä syystä, että ukoille kaverit on monesti tärkeämpi asia ku itse se kumppani.
Jos pojulle kaverit menee puolison edelle niin suosittelen vaihtamaan mieheen.
Teini-iässä tämä kuuluu osaksi kehitysvaihetta, kun otetaan pesäeroa vanhemmista ja angstataan ja kaverit on 1. prioriteetti.
En kuitenkaan näkisi että aikuinen mies toimisi näin, en edes näkisi parikymppisellä bilettäjällä enää kaveriporukan menevän perhe-elämän edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanne:
AP järjestää miehelle synttärikutsut tämän miehistä koostuvan kaveriporukan kanssa, jotka itse haluavat että ollaan vain sillä omalla kaveriporukalla ihan ymmärrettävästä syystä. Kaveriporukka nyt sattuu olemaan miespuoleista, joten on oikeutettua puhua "miesten illasta". Yksi miehistä tuo mukaan änkevän vaimonsa mukanaan, koska muut eivät kehtaa kieltäytyä. Miehillä on vaivaantunut olo koko illan ajan vaimon läsnäolon vuoksi, koska ei voi puhua miesporukan sisäpiirijuttuja menneisyydestä tai olla ilkosillaan vapautuneesti. Mukaan tullut vaimo pistää facebookkiin päivityksen josta saa ymmärtää että on itse emännöinyt miesporukalle ruoat, vaikka AP teki näin synttärilahjana miehelleen.AV-äitylit reagoivat:
Siis hyi vittu jotain junttien miesteniltoja??? Kuka järjestää jotain kaverisynttäreitä miehilleen??? MEILLÄ ainakin ollaan ihan sukupuolirajojen yli istumassa iltaa!!!! Oikein iltapalaa laittoi miehelle????? LOL!!!!!!!!!!!!! :DPääsikö tuo mukaan tunkenut takertuva vaimo tänne riehumaan vai onko mammoilla oikeasti luetunymmärtämisessä vikaa?
Missään ei käsittääkseni ole todettu, että miehet itse halusivat viettää iltaa vain miesten porukassa. Ap oli itsevaltiaana päättänyt millaiset juhlat miehelle järjestää ja keitä sinne kutsutaan, ei mies eikä varsinkaan koko porukka. Ap:n mies oli jälkikäteen sanonut hänelle, että tunnelma ei ollut yhtä rento kuin ilman tuota naista, mutta ap vaikuttaa sen tyyppistä ihmiseltä että hänelle olisi joka tapauksessa pakko sanoa näin.
Minusta tuo tarina haiskahtaa ja naisen väkisin änkeäminen kuulostaa pikemminkin ap:n omalta tulkinnalta. Ap vaikuttaa perinteiseltä "miehet juttelee vaan autoista ja naiset meikeistä" -tyyliseltä pikkuvaimolta, jota ahdistaa ajatus että jotkut miehet ihan oikeasti viihtyvät puolisonsa kanssa ja - iik - vielä miehen kaveritkin saattavat tykätä vaimokkeesta.
"Missään ei käsittääkseni ole todettu, että miehet itse halusivat viettää iltaa vain miesten porukassa. Ap oli itsevaltiaana päättänyt millaiset juhlat miehelle järjestää ja keitä sinne kutsutaan" -> Voi hyvä luoja sentään, miten paljon tämä kutsuttujen lista voi kaivella :D
Ajattelitko hetkeäkään, että JOS sen synttärisankarimiehen parhaat ystävät nyt vaan sattuvat olemaan miehiä?
Tässähän on kyse vain siitä että ap on mustasukkainen tästä muikista joka "änkesi" ap:n järjestämään dicks only iltaan. Ap taitaa olla aika nuori, tuskin edes yli 20-vuotias, jonka voi päätellä jo siitä että järjesti "miestenillan" luullen että miehet tarvitsevat vastaavia juorutuokioita vastakkaisesta sukupuolesta mitä nuoret naiset.
Muutenkin osa tästä tarinasta on ilmiselvästi ap:n mielikuvitusta, kuten mm. se että miehen piti lainata kaikille osallistujille shortsit koska muka suomalainen mies ei menisi alasti järveen uimaan, koska paikalla sattuu olemaan yhden miehen naispuolinen puoliso.
Marikan saunaretki kirjoitti:
Takavuosina sattunutta: Jo kertaalleen eronneen parin miehen tyokaverit jarkkasivat saunaillan. Yllattaen paikalle saapui vaimo pienen vauvan kanssa, oli ajanut talvipakkasessa pitkan matkan. Tyokaverit tekivat jekun: Mies vietiin saunaan ja juotettiin tukevaan humalaan. Muu seurue piti seuraa naiselle sen aikaa. Lopulta kun mies oli sammumispisteessa, talutettiin vaimon ja auton luokse. Huomautettava on, etta vaimo ei ollut kenenkaan mieleen ja mies oli kova viinan peraan.
Ha haa.
Mikä tässä oli niinkuin se idea? Kenelle se jekku tehtiin ja mikä siinä miehen juottamisessa oli tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajaa vain nyt harmittaa ettei ole itse se joka sai olla noiden kaikkien miesten huomion kohteena ;) Ja kaikkia tätä postausta alapeukuttavia myös ;)
Voin lohduttaa sua. Tuosta naisesta vain TUNTUI että hän on siellä nyt ainoana naisena huomioitavana. Tosiasiassa miehet eivät piittaa asiasta ollenkaan. Ainoa joka siellä joutuu itseään tarkkailemaan on sen naisen mies :D
Onhan se toki ikävää että kaveri-ilta laitetaan koskemaan vain yhtä sukupuolta. Mulla tuo ei onnistuisi, koska naisten illassa olisi lisäkseni 1 nainen. Jos porukan haluaa, on pakko laskea miespuoliset kaverit mukaan, koska niitä on enemmän. Ja koska en halua miespuolisille kavereilleni mitään häikkää kotipuoleen, kutsu koskee ilman muuta myös puolisoa kotona. Näin ollen meillä ei ole olemassa mitään naisten jamiesten iltoja :D
Mieheni tosin saattaa pitää miesteniltoja meillä, silloin kyse on kaveriporukasta joita minä en oikein tunne, enkä jaksa tutustuakkaan. Toisaalta saatan silloin olla kotonakin, jos ei kiinnosta lähteä jaloista pois. Mies kun käy kaverillaan saunassa, enkä halua jaksa viitsi ei ole pyydetty mukaan en tunne koko tyyppiä, niin ei kiinnosta vittujakaan vaikka siellä olisi vaimo kotona :D Miehellä kun ei ole naiskavereita, toisin kuin minulla on mieskavereita.
Normaaliälyinen ihminen ei kaipaa aviomiehensä kavereiden huomiota, ilmeisesti sulle kovin tärkeää;)
Tuli sama mieleen, ettei mun päähän ole ikinä pälkähtänyt, että mun pitäisi saada huomiota (!!) mieheni kavereilta. Kyllä silloin olisi asiat aika huonossa jamassa, että lähtisin vaikka terapiaan rakentamaan itsetuntoani....!
Nyt täytyy myöntää että en ihan ymmärtänyt? Aloittajaa kismittää se että yksi nainen oli saamassa tuon illan aikana kaiken miesten huomion, eikä hän, lisäksi sanottiin että huoli pois, ei niitä miehiä kiinnosta mitenkään antaa sitä huomiota sille naiselle, vaikka se sitä siellä aloittajan ketutukseksi olisikin siellä ollut vaatimassa, niin mitenkä tuosta päästään siihen että tuon lainatun postauksen kirjoittaja kaipaa miesten kavereiden huomiota? Hänellähän itsellään on kavereina sekä miehiä että naisia, ja jos hän mielii juhlia kaveriporukassa, eikä vain yhden ihmisen kanssa, niin täytyy mukaan laskea ne muutkin kaverit, eli miehet.
Mä en tajua miten tää juttu meni tähän huomion hakemiseen, käsittääkseni tämä ensimmäinen vastaaja omassa päässään kehitteli tämän että minua kismittäisi huomio minkä muija saa. MISSÄÄN kohtaa en kyllä niin sanonut!!
Minua ottaa päähän että muija änkesi sinne EI-toivottuna henkilönä latistamaan iltaa. Kaikki olivat hyvillään kun hän lähti. Kaveria oli kuitenkin kiva nähdä ja vaihtaa kuulumiset.
Ottaa myös päähän se että hän postaa sieltä kuvia faceen vaikka hänellä ei ole siihen lupaa ja kun oma miehenikään ei ole facessa niin ei halua että hänen juhliaankaan siellä esitellään. Kuvat on nyt onneksi poistettu ja muija lähtenyt.
Alunperin mietin vaan onko normaalia että joku muija on niin mustasukkainen että ei pääst miestään kavereidensa kanssa mökille mitta kyllä näitä ilmeisesti on.
Ap
On tainnut saada montaa miestä se nainen sitte
Minusta tuo tarina haiskahtaa ja naisen väkisin änkeäminen kuulostaa pikemminkin ap:n omalta tulkinnalta. Ap vaikuttaa perinteiseltä "miehet juttelee vaan autoista ja naiset meikeistä" -tyyliseltä pikkuvaimolta, jota ahdistaa ajatus että jotkut miehet ihan oikeasti viihtyvät puolisonsa kanssa ja - iik - vielä miehen kaveritkin saattavat tykätä vaimokkeesta.[/quote]
Aika paljon teet itse olettamuksia AP:stakin ja esität niitä kuin olisit tehnyt viiltävän hyvän persoona-analyysin. Onko sulla joku syy sille että menet noin persoonalliselle tasolle? Ilkeää.
Olen AP:n kanssa täysin samoilla linjoilla. Jos näkee vaivaa että järjestää miehelleen syntymäpäiväjuhlat niiden ihmisten seurassa joiden kanssa on ystävyys, on epäkohteliasta tuoda juhliin sinne ei-kutsuttu henkilö,joka ei ole porukalle niin läheinen edes. Varsinkin jos ei ole edes etukäteen ilmoitettu asiasta.
Voin kertoa että oli sitten miehellä pieni vauva kotona tai vaimo viimeisillään raskaana, tilaisuuden tullen mies kyllä todnäk pettää. En itsekään katsoisi hyvällä esim. työpaikan pikkujouluja tai kaveriporukan "risteilyjä". On tullut nähtyä tämä niin monessa työyhteisössä. Maanantaina sitten ollaan kuin mitään ei olisi tapahtunut ja suunnitellaan jo seuraavaa reissua. Onhan se tosin hienoa että on silti kykyä katsoa asioita pinkkien lasten läpi. Totuus on kuitenkun toinen.
Ehkä tämä olikin syy siihen miksi ap järjesti illan vain miehille, ja otti herneen nenään siitä että iltaan osallistuikin lisäksi yhden miehen naispuolinen puoliso, joka vielä kehtasi ottaa valokuvia illasta. Pahinta tietysti että kehtasi postata valokuvan ap:n valmistamasta  kalakukosta. Onneksi ap sai myrskyn aikaan ja kalakukko on poistettu internetistä.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta ikinä ei voi varmaksi tietää minkälaista luottamuspulaa esimerkiksi on taustalla. Jos toinen on vaikka pettänyt ja nyt yritetään uudestaan, siinä tapauksessa voi tulla tällaisia ylilyöntejä, että halutaan olla yhdessä 24/7. Eihän se tietysti tervettä ole, mutta en välttämättä lähtisi heti tuomitsemaan.
Miksi pitää sitten väkisin olla yhdessä, jos ei pätkääkään luoteta?
Minullakin oli nuorenpana poikaystävä, joka seurasi kuin varjo KAIKKIALLE. Ja siis juurikin siksi, kun ei kuulema voinut luottaa, kun olin "antanut itsestäni sellaisen kuvan".
Ja sr "sellainen kuva" oli se, että minulla oli ollut poikaystäviä ennen tätä tyyppiä, enkä ollut siveästi odottanut tämän taivaanlahjan tapaamista.
Juu, jätin lopulta. Elämäni paras päätös.
Vierailija kirjoitti:
Ihan yht hullu järjestää miehelle miesteniltaa
Viekkaasti mustasukkainen kun järkkäsi lomaleskelle kaverseuraa ettei vaan joutuisi huonoille teille naapurinrouvan kanssa.
Olen ollut itse "poikien illoissa" niin puolison ominaisuudessa kuin sinkkuna ns. yhtenä jätkistä. Minulla on ollut aina enemmän miespuoleisia kavereita ja ne pari kertaa kun olen johonkin "tyttöjen iltaan" eksynyt ovat olleet lievästi sanottuna vaivaannuttavia. Miesten kanssa voi olla paljon rennommin ja heittää aika häiriintynyttä läppää ilman että kukaan siitä vetää hernettä nenäänsä. Ja EI, en tosiaankaan ole väkisin änkenyt mukaan ainoana naisena saadakseni miesten huomiota ja EI, läsnäoloni ei ole estänyt miehiä käyttäytymästä ja puhumasta mitä mieleen juolahtaa. Siellä ne ovat juoksennelleet munasillaan ja puhuneet pano- yms. juttuja minusta välittämättä. Sitä en tietenkään tiedä millainen ap:n tarkoittama nainen on, jos oli siellä vain kyttäämässä mustasukkaisena miestään niin silloin oli väärässä paikassa. Yritän vain tällä sanoa, että meitä on moneen junaan ja ihan kaikesta ei kannattaisi vääntää elämää suurempaa draamaa. :)
Vierailija kirjoitti:
Viekkaasti mustasukkainen kun järkkäsi lomaleskelle kaverseuraa ettei vaan joutuisi huonoille teille naapurinrouvan kanssa.
Mitä tämä mielipide kertoo sinusta?
Miksi joku jankkaa joka toisessa viestissä iltapalasta??
"Hän sai nyt varmasti paljon tykkäyksiä siellä Fakebookissa, kun ollut niin hyvä emäntä. Tuollainen tyypillinen humble brag. No jokaisella tyylinsä."
Totta! Nää passiivis-aggressiiviset itsensä alentumalla ylentävät ovat just ärsyimpiä teennäisine ystävällisyyksineen. Saattaa harhaisuudessaan / nousuhumalassaan uskoa itse tehneensä Ap:n laatimat eväät.
Mikkolainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä mielipide kertoo sinusta?
Varokaa joutumasta huonoille teille naapurinrouvain kanssa? Älkee jättäkö ukkoloitanne naapurin rouvain kynsiin?
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut itse "poikien illoissa" niin puolison ominaisuudessa kuin sinkkuna ns. yhtenä jätkistä. Minulla on ollut aina enemmän miespuoleisia kavereita ja ne pari kertaa kun olen johonkin "tyttöjen iltaan" eksynyt ovat olleet lievästi sanottuna vaivaannuttavia. Miesten kanssa voi olla paljon rennommin ja heittää aika häiriintynyttä läppää ilman että kukaan siitä vetää hernettä nenäänsä. Ja EI, en tosiaankaan ole väkisin änkenyt mukaan ainoana naisena saadakseni miesten huomiota ja EI, läsnäoloni ei ole estänyt miehiä käyttäytymästä ja puhumasta mitä mieleen juolahtaa. Siellä ne ovat juoksennelleet munasillaan ja puhuneet pano- yms. juttuja minusta välittämättä. Sitä en tietenkään tiedä millainen ap:n tarkoittama nainen on, jos oli siellä vain kyttäämässä mustasukkaisena miestään niin silloin oli väärässä paikassa. Yritän vain tällä sanoa, että meitä on moneen junaan ja ihan kaikesta ei kannattaisi vääntää elämää suurempaa draamaa. :)
Tätä ap:n miehen kaverin vaimoa EI oltu kutsuttu. Siinä on se ero sussa ja tässä naisessa.
Siis omg naiset, mikä teitä vaivaa? Ei kutsumatta tungeta toisen juhliin. Ihme naljailua siitäkin, että ap on järjestänyt miehelleen kivan illan ja hankkinut syötävät valmiiksi, kun toisella on syntymäpäivät. Näistä kommenteista paistaa niiin paljon katkeruus. Mitä se on teiltä pois, että joku haluaa järjestää miesteniltoja, jos läheiset ystävät ovat vain miehiä? Todella törkeää tunkea tuollaisiin illanviettoihin miehensä mukana ilman kutsua. Nainen kuitenkin varmasti tiesi, ettei naisia ole kutsuttu.