Vihreistä 40% vastustaa aseiden säilyttämistä kotona. Vihreiden äänestäjä, miksi haluat kiusata muita ihmisiä?
Eikö edes ne valtavat päästöt jotka turhasta liikenteestä koituu kiinnosta teitä? Metsästysaikana tulisi tuhansia kilometreja turhaa autoilua teidän järjettömien ideoiden vuoksi.
Kommentit (122)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on äitejä jotka ovat tappaneet lapsiaan.
Äidit on kiellettävä.
Suomessa on lukuisia tapauksia, joissa mies on ensin ampunut vaimonsa (usein myös lapset) ja tämän jälkeen itsensä.
Jep. Sen takia kaikkien suomalaisten aseenomistajien harrastusta on vaikeutettava. NOT.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihreät kannattavat eutanasiaa mutta ovat riistämässä kansalta mahdollisuuden siihen.
>90% aseisiin liittyvistä kuolemista on itsemurhia.
Sen aseen voi aina hakea sieltä säilytyksestä ja tappaa itsensä tai jonkun muun. Onneksi valtaosa ihmisistä on järkeviä ja ymmärtää ettei tuossa ehdotuksessa ole mitään järkeä vain kuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit on kiellettävä.
Suomessa on lukuisia tapauksia, joissa mies on ensin ampunut vaimonsa (usein myös lapset) ja tämän jälkeen itsensä.
Monesti se tappoväline on käyty keittiöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äidit on kiellettävä.
Onneksi ovat kuitenkin harvinaisia. Miten aseiden säilytys muualla kuin kotona sen estäisi? Saahan jokainen hakea aseensa kun sen tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi vihreät kannattavat eutanasiaa mutta ovat riistämässä kansalta mahdollisuuden siihen.
>90% aseisiin liittyvistä kuolemista on itsemurhia.
Sen aseen voi aina hakea sieltä säilytyksestä ja tappaa itsensä tai jonkun muun. Onneksi valtaosa ihmisistä on järkeviä ja ymmärtää ettei tuossa ehdotuksessa ole mitään järkeä vain kuluja.
Aseisiin on asennettava kauko-ohjaus niin että kun aseenomistaja on saanut aseensa säilytyksestä viranomainen tarkkailee etänä mihin pyssy osoittaa. Liipasin sytyttää vain lampun valvomossa että nyt aseenomistaja tahtoisi laukaista aseen. Valvoja tarkistaa näyttöpäätteeltään osoittaako ase turvalliseen ja luvalliseen kohteeseen ja laukaisee aseen kauko-ohjauksella jos näin on. Mikäli ei ole valvoja lukitsee aseen ja hälyttää paikalle partion korjaamaan aseen pois ja viemään (entisen) aseenomistan vankilaan, suoraan vankilaan kulkematta lähtöruudun kautta.
Suomen yleisin surmaamiseen käytetty väline on teräase ja toiseksi omat nyrkit.
Aseilla tehdään surmia hyvin harvoin nykyään, koska jo pienikin perseily tai mielenterveysongelmat aiheuttaa aseluvan menettämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Suomen yleisin surmaamiseen käytetty väline on teräase ja toiseksi omat nyrkit.
Nämä molemmat heti kiellettävä kotona säilyttämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Aseilla tehdään surmia hyvin harvoin nykyään, koska jo pienikin perseily tai mielenterveysongelmat aiheuttaa aseluvan menettämiseen.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/13-vuoden-tilastot-suomesta-naissa-maa…
Suurin osa asesurmista tehdäänkin laittomilla aseilla. Siksi tämä metsästäjien elämän vaikeuttaminen on niin perseestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kerran vuodessa voisi järjestää tapahtuman, jossa metsästetään metsästäjiä. Metsästäjän metsästysaika. Itse kokisin asian reiluna ja oikeudenmukaisena, mikäli itse metsästystä harrastaisin.
Kuka niitä metsästäjiä metsästäisi?
Kaatolupia myönnettäisiin kaikille, jotka eivät harrasta normaalisti metsästystä. Metsästäjiltä olisi aseet kielletty kyseisenä metsästäjän metsästysaikana ja metsästän metsästäjät aseistettuja.
Mikä on koko kansan keskiarvo tässä mielipiteessä? Enpä usko että vihreät juuri poikkea siitä. Yleensäkin ihmistä kaieken sellaisen saisi tehdä hankalammaksi, mikä ei kosketa mitenkään itseä. Minä olen ilahtunut siitä että peräti 60% vihreistä haluaa jatkaa aseiden nykyistä säilytystapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä kerran vuodessa voisi järjestää tapahtuman, jossa metsästetään metsästäjiä. Metsästäjän metsästysaika. Itse kokisin asian reiluna ja oikeudenmukaisena, mikäli itse metsästystä harrastaisin.
Kaatolupia myönnettäisiin kaikille, jotka eivät harrasta normaalisti metsästystä. Metsästäjiltä olisi aseet kielletty kyseisenä metsästäjän metsästysaikana ja metsästän metsästäjät aseistettuja.
Tasapuolisuuden nimessä metsästäjät saisivat sitten metsästää myös kaikkia ei-metsästäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on koko kansan keskiarvo tässä mielipiteessä? Enpä usko että vihreät juuri poikkea siitä. Yleensäkin ihmistä kaieken sellaisen saisi tehdä hankalammaksi, mikä ei kosketa mitenkään itseä. Minä olen ilahtunut siitä että peräti 60% vihreistä haluaa jatkaa aseiden nykyistä säilytystapaa.
kansa jakaantuu aikapahasti kun on kyse puolue kannasta: https://www.aamulehti.fi/kotimaa/alma-tutkimus-ampuma-aseiden-sailytys-…
tuossa tietoa...
Eli aseharrastusta ovat innokkaimmin vaikeuttamassa ne jotka eivät ole aseharrastajia. Olipa ylläripylläri.
Yhtä suurta hämmästystä vihreissä aiheuttaa myös se kun uutisissa kerrotaan käytetyn luvatonta asetta. Ei mahdu niiden tajuntaan mitenkään että jollakulla on luvaton ase. Miten voi olla kun ei siihen ole lupaa?!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasapuolisuuden nimessä metsästäjät saisivat sitten metsästää myös kaikkia ei-metsästäjiä.
Ei koska metsästäjät metsästävät jo muuten. Metsästäjän metsästäjän metsästysaikana metsästäjän metsästäjiä metsästäisivät halutessaan ne, jotka eivät muuten ole vielä osallistuneet metsästykseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koska metsästäjät metsästävät jo muuten. Metsästäjän metsästäjän metsästysaikana metsästäjän metsästäjiä metsästäisivät halutessaan ne, jotka eivät muuten ole vielä osallistuneet metsästykseen.
Tasapuolisuuden nimissä jonkun on metsästettävä myös viimeksimainittuja.
Minä olen ikäni ollut vihreä, ja mun mielestä aseita ei tarvitse juuri kenenkään säilyttää kotona.
Vain niiden jotka ihan oikeasti metsästää, ja ne pitää olla lukitussa asekaapissa, ja sinne ei pidä olla pääsyä kellään jolla "viiraa päässä". Ei niin kuinka nykyään on että siellä on isävainaan ja isoisävainaan pyssyt jossain missälie kaapin nurkassa, mahtaako olla kellään niihin enää lupiakaan. Poliisilla pitää olla varmuus siitä että aseet ei joudu vääriin käsiin.
Myöskään ampumista harrastavilla ei tarvi olla niitä aseita kotona, se riittää että siellä ampumapaikalla on missä sitä harrastetaan.
Myöskään poliisien ei tarvi virka-aseita viedä kotiin, eivätkä viekään, mutta he nyt ovat niitä ainoita jotka työssään tarvitsevat aseita.
Kenelläkään ei pitäisi olla kotona asetta "huvikseen".
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ikäni ollut vihreä, ja mun mielestä aseita ei tarvitse juuri kenenkään säilyttää kotona.
Vain niiden jotka ihan oikeasti metsästää, ja ne pitää olla lukitussa asekaapissa, ja sinne ei pidä olla pääsyä kellään jolla "viiraa päässä". Ei niin kuinka nykyään on että siellä on isävainaan ja isoisävainaan pyssyt jossain missälie kaapin nurkassa, mahtaako olla kellään niihin enää lupiakaan. Poliisilla pitää olla varmuus siitä että aseet ei joudu vääriin käsiin.
Myöskään ampumista harrastavilla ei tarvi olla niitä aseita kotona, se riittää että siellä ampumapaikalla on missä sitä harrastetaan.
Myöskään poliisien ei tarvi virka-aseita viedä kotiin, eivätkä viekään, mutta he nyt ovat niitä ainoita jotka työssään tarvitsevat aseita.
Kenelläkään ei pitäisi olla kotona asetta "huvikseen".
Lue ketju läpi. Sieltä löytyy vastaus kaikkiin sun horinoihin.