Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Misofonia - suun äänet saavat raivon partaalle. Muita?

Vierailija
10.10.2017 |

Tuli mieleen tosta työkavereiden ruokatottumusketjusta. Onko muita, joita ärsyttää ihan suunnattomasti äänet, jotka tulee muiden syömisestä/muista äänistä suusta. Itselläni menee välittömästi ihon alle, kun kuulen epämääräistä puljaamista jonkun syödessä, imeskelyn äänet ymym. Maiskuttaminen itsessään ei yllättäen ole niin ärsyttävää, kuin esimerkiksi imeskely tai sellainen möyhennys.

Sain vasta joku aika sitten, että tälle ärsytykselle on nimikin, misofonia. Muita jotka tunnistavat itsessään näitä tunteita? :D

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas elämän ongelmia. Hohhoijaa....

Vierailija
62/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans. Yks eukko mussutti omenaa , mulla meinas pää räjähtää. Miten joku saa mussutusta , mässytystä , vinkunaa , ähinää yhden ompun syönnistä. Teki mieli kuristaa itsensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä en voi kuunnella Yle Häme radiokanavaa. Mikrofonit on niin herkällä, että toimittajan kielen liikkeet ja syljen mäiske kuuluu radiosta. Aivan kauheaa! Ja autossa kuuntelisin radiota ja sehän pitää olla aika kovalla että kuuluu. Ei sitä lätinää VOI kuunnella.

Vierailija
64/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Syömisen äänet ovat raivostuttavia.

Sama juttu toistuvissa näköärsykkeissä.

Joku jalan heiluttamisen näkeminen nostaa välittömästi hillittömän raivon. Kaikkein pahin se on silloin kun liikkeen näkee ihan näkökentän reunalla. Jos siltä haluaa välttyä, on pakko kääntyä kokonaan selin.

Ehkä pitäisi alkaa käyttämään huppua.

Vierailija
65/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin lihavat ihmiset ähisee ja puhisee syödessään. Kokemusta lihavasta työkaverista. Kun se marssi työpaikalle sen kamala läähätys kuului jo kaukaa kun se valas purjehti paikalle. Sitten kun se lutkutti teetä työpisteellään kuului ihan omituisia ääniä, klurps klurps nielaisu klurps nielaisu ryysti sitä teetä, aikuinen ihminen sentään. Sitten se ryki koko ajan siinä työpisteellään kröh kröh krmm krmm kröh kröhö öröm öröm. Se oli ihan järkyttävän rasittava, onneksi ei tarvitse sietää sitä valasta enää.

Vierailija
66/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on taas elämän ongelmia. Hohhoijaa....

Saattaa se misofonia sinullekin tulla.

Minulla alkoi nelikymppisenä.

Vierailija
67/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko itse miten puhutte toisista ihmisistä? Huomaatteko millainen suhtautuminen teillä on ruokaan ylipäätään?

Vierailija
68/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärssyttääkö aloittajaa ääni joka syntyy siitä kunh virtahevoinen syö meloonia

Vierailija
69/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatteko itse miten puhutte toisista ihmisistä? Huomaatteko millainen suhtautuminen teillä on ruokaan ylipäätään?

Noi voi että. Oletpa ylevä ja niiiiin muita parempi ihminen. Arvostan ja pidän ruoasta, mutta osaan syödä mässyttämättä. Inhoan mässyttämistä. Ja sille toiselle jalolle persoonalle voin kertoa, että jonkun asian kokeminen raivostuttavaksi ei tarkoita hallitsematonta raivokohtausta. Suosittelen luetun ymmärtämisen harjoittelua.

Vierailija
70/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytön hampaiden purenta toisiaan vasten kuuluu niin selvästi, en oke ennen kuullut muilla tätä.

Appiukon mässytys yhdistettynä siihen, että näkee, kun se ruoka pyörii oikein hitaasti suussa. Hyi yäk, menee ruokahalu.

Olin kurssilla, kun mun takana sellainen keskiikänen imeskeli jotain pastillia oikein maiskutellen. Teki mieli huuta lopettamaan

Hörppiminen ei ärsytä, jos se on satunnainen ääni, mutta koko kupillinen hörppien, argh.

Mies syö rahkaa ja kaapii kovaäänisesti siitä purkista viimeiseen pusaraan asti. Joudun yleensä huutamaan "rumasana" LOPETA!

Mutta mä nyt ärsyynnyn kaikesta, varsinkin liikenteessä.

Vierailija
71/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi ihminen lähipiirissä, jonka syömisäänet ovat raivostuttavia. Ilmeisesti hän syö jotenkin mässyttämällä. Olen yrittänyt ymmärtää miten niin voi syödä ja olen yrittänyt olla välittämättä, mutta raivon tunteille en vain voi mitään.

Vierailija
72/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muita? Tarviiko tuota edes kysyä. Välillä tuntuu että koko maailma on täynnä teitä raivon partaalla kiehujia  milloin mistäkin asiasta, jopa toisten syömisten äänistä. 

Tämä maailma ihan oikeasti alkaa olla aika väsyttävä. 

Tämä vaiva ei ole tahdon asia. Se tuntuu kuin ois parsinneula kynnen alla kun syö äänekkään syöjän kanssa. Välillä siedettävämpää mutta välillä meinaa järki lähteä. Tuntuu siltä kuin kuulokin olisi yliherkistynyt. Tuossa joku arveli, että voisi olla sukuvika. Hampaiden imeskelyä on avopuolison suvussa myös, sietämätöntä. Kyllähän eleet ja piirteet periytyy.

Ei mikään raivostuminen ole koskaan tahdon asia. Ei kukaan koskaan päätä missään asiassa, että nytpä raivostun. Silti ihmiset kykenevät elämään keskenään vaikka moni asia toisissa ärsyttääkin, joskus jopa raivostuttaa. Useimmat katsovat peiliin kun raivostuttaa niin että tekee mieli kuristaa toisia ihmisiä, jotka tekevät niinkin tavallista asiaa kuin syövät. Jokuhan tässä on taustalla, minkä vain te itse voitte selvittää. Vihoviimeisintä on, jos muut joutuvat syömään pelon vallassa mahdollisimman hiljaa teidän raivokohtauksianne välttääkseen.

No kuule, kyllä tuota ongelmaa on ihan lääkäritkin yrittäneet selvittää, mutta eivät ole löytäneet parannuskeinoa.

Kyseessä on neurologinen ongelma eikä se parane peiliin katsomalla yhtään sen enempää kuin mikään muukaan sairaus.

Vierailija
73/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noi voi että. Oletpa ylevä ja niiiiin muita parempi ihminen. Arvostan ja pidän ruoasta, mutta osaan syödä mässyttämättä. Inhoan mässyttämistä. Ja sille toiselle jalolle persoonalle voin kertoa, että jonkun asian kokeminen raivostuttavaksi ei tarkoita hallitsematonta raivokohtausta. Suosittelen luetun ymmärtämisen harjoittelua.

Ihan oikeasti, ei ole kyse ylevyydestä vaan siitä että tekstinne ovat aivan hirveitä. Ihmiset, jotka ovat noin ankara toisia kohtaan, eivät voi olla kovin kivoja itseäänkään kohtaan. Olisi varmasti kivempi elämä jos edes yrittäisi raivoamisen sijasta tehdä jotain suhtautumiselleen.

Vierailija
74/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaatko sinä vittuilevasi ikävästä ongelmasta kärsiville ihmisille?

Itse olen aina ollut tosi rauhallinen enkä hermostu lähes koskaan mistään.

Silti sairastuin misofoniaan.

Eipä siinä auta kuin pitää ärsyyntyminen omana tietonaan, vaikka ei se helppoa ole. Kyllähän sen ymmärtää että vika on itsessä eikä muissa. Eikä sitä muihin voi purkaa. Raivostuttavaa se silti on.

Vierailija
75/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan oikeasti, ei ole kyse ylevyydestä vaan siitä että tekstinne ovat aivan hirveitä. Ihmiset, jotka ovat noin ankara toisia kohtaan, eivät voi olla kovin kivoja itseäänkään kohtaan. Olisi varmasti kivempi elämä jos edes yrittäisi raivoamisen sijasta tehdä jotain suhtautumiselleen.

Neurologinen sairaus ei parane asennetta muuttamalla.

Vierailija
76/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä neurologianne osaa reagoida juuri silloin kun on kyse syömisäänistä? Ette raivostu jos aalto loiskahtaa rantaan, mutta kylläkin jos toinen ihminen syö. Useimmiten tuo toinen ihminen vieläpä on oma äiti tai ainakin naispuolinen. Oletteko tosiaan varmoja, että tällaiselle vaivalle ei ole mitään tehtävissä?

Vierailija
77/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni oli tapana kesken ruokapalan pureskelun ryystää lasista maitoa ja sitten klunksia sitä maidonsekaista ruokaklimppiä ja klunks, nielaista. Kyllä inhotti.

Vierailija
78/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä neurologianne osaa reagoida juuri silloin kun on kyse syömisäänistä? Ette raivostu jos aalto loiskahtaa rantaan, mutta kylläkin jos toinen ihminen syö. Useimmiten tuo toinen ihminen vieläpä on oma äiti tai ainakin naispuolinen. Oletteko tosiaan varmoja, että tällaiselle vaivalle ei ole mitään tehtävissä?

Minkä vuoksi niin moni Touretten syndroomasta kärsivä huudahtelee juuri kirosanoja?

Vierailija
79/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

77, ihan vanhanaikaisesti kvg.

Vierailija
80/145 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mulla tuo on, mutta suksen raahaaminen asfalttia pitkin on todella inhottava ääni. Tosin eipä sitä usein kuule.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi