Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde solmussa

Vierailija
08.08.2025 |

Olen huono sanoittamaan tunteitani ja se mitä suustani tulee ulos, ei ole sitä mitä haluaisin sanoa, sanon sen väärään paikkaan tai väärällä äänensävyllä. Näin ollen en saa sanottua mitä haluan ja toivon ilman järjetöntä riitaa ja olen vain tottunut nielemään pahan oloni.

Olemme olleet yhdessä yli 20v. Lapsia saimme vuosien yrittämisen ja hoitojen jälkeen kaksi ja he ovat alakouluikäisiä. Olen aina ollut se, joka haluaa enemmän läheisyyttä, kosketuksia, hymyjä, kädessä kävelyä julkisilla paikoilla ja seksiä. Rakkauden kieleni ja sen osoittaminen on fyysinen.

Jo suhteen alkuvuosina tästä oli riitoja ja olin jo eroamassa ja hankkimassa kimppakämppää parin kaverin kanssa. Jäimme kuitenkin yhteen ja seuraavat vuodet menivät mukavasti kaikilla elämän osa-alueilla.

Vaimoni on ollut aina epävarma ulkonäöstään. Vaikka puolueellinen olenkin, niin hänen kasvonsa ovat kauniit, hymy hurmaava ja vartalo tiimalasimainen. Hänninen myös sitä sorttia, joka kaunistuu ikääntyessään. Epävarmuudet johtuvat mahdollisesti teini-iän tapahtumista. Sukulaismies oli jossain juhlissa verrannut häntä Pamela Anderssoniin tämä on johtanut siihen, että hän on aina peitellyt rintojaan vaatetuksella, alussa myös minulta seksin yhteydessä. Tämä oli tissimiehelle kauheaa. Onneksi välissä oli n. 10v. jakso, jolloin hän nautti seksistä ja ratsastaessa päälläni, olin taivaassa. Raskauksien yrittämisen aika oli hienoa aikaa, kun silloin ei tarvinnut miettiä onko nyt soveliasta halata, koskettaa, puhua läheisyydestä, puristaa pyllystä. Raskausaikana läheisyyttä ja seksiä oli paljon aivan loppuun asti.

Toisen lapsemme jälkeen tämä, ainakin minulle tärkeä osa parisuhdetta ja elämää on lähtenyt alamäkeen ja rajusti. Muutama vuosi sitten kosketukset vähenivät, seksistä ei saanut puhua ollenkaan, kerran kuussa illalla pimeässä alkoi olla vakiotahti. Nyt edellisen kerran olemme harrastaneet seksiä lokakuussa 2024. Tämä alkaa käydä psyyken päälle.

Kun olen asiaa yrittänyt ottaa puheeksi useiden vuosien aikana, hän on noussut samantien takajaloilleen, ajattelen vain seksiä jne. kummatkin hermostuvat, lapset ovat joutuneet todistamaan huutoa ja ovien paiskomista ja en saa sanottua mitä olen halunnut sanoa. Enää emme anna edes iltasuudelmaa tai toivota toisillemme hyvää yötä. Emme keskustele muuta kuin lapsista ja elämän arkisista asioista. Se että en voi hyvin henkisesti, näkyy käytösestäni, olen ärtynyt, väsynyt, kiukkuinen, puran pahaa oloani muihin, unohtelen asioita, jätän asioita tekemättä, työt kärsivät, ainoa ystävyyssuhde kärsii.

Saan vain kehotuksen hoitaa itseni kuntoon, mennä vihanhallintakurssille yms. Hän on jotenkin onnistunut ulkoistamaan itsensä ulos tästä tilanteesta. Elämä on lyhyt ja olen jo useasti miettinyt olemmeko ylittäneet jo sen rajan, josta ei ole enää paluuta. Kauanko tätä enää jaksaa.

En tiedä mitä tällä kirjoituksella haen, mutta kiitos jos luit loppuun asti.

Kommentit (454)

Vierailija
1/454 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan kaunis Hänninen

Vierailija
2/454 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariterapiaan tai jätå se sika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/454 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan kaunis Hänninen

?

Vierailija
4/454 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita hänelle kirjeitä. Kirjoitat hyvin. 

Olette molemmat erittäin turhautuneita ja luottamuksenne sekä itseen että toisen hyvään tahtoon on karissut. On ihan mahdollista päästä siitä yli. Sopikaa seksitön jakso, jonka aikana hänen ei tarvitse varjella itseään. Silloin voitte keskustellakin ehkä, kun pahin veresliha alkaa arpeutua. 

Ymmärtäkää, että koette hyvin samantyylisiä tunteita molemmat. Teitä ei ymmärretä eikä halutakaan ymmärtää, teiltä vaaditaan älyttömiä, ja olette tulleet henkisesti hylätyiksi, petetyiksi ja olette niin armottoman yksin. 

Sopikaa, ettei se ole kummankaan syytä. Asiat nyt vain ovat päätyneet tähän sarjana väärinkäsityksiä. Ottaa varmaan aikansa, mutta antakaa toisillenne anteeksi. 

Vierailija
5/454 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä puolisosi kaipaa?

Vierailija
6/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä tasolla kuulostaa tutulta. Toiseen lapsen jälkeen itselläni alkoi roikkumaan kaikki paikat, jonka takia seksiä harrastettiin pimeässä. Kävi myös niin että muutaman vuoden ajan origamit ei oikein tuntunut missään. Ehkä kannattaa jutella vaimon kanssa ihan rauhallisesti ja kysyä että mitä sille kuuluu niin kuin oikeasti. Ja jos se on avoimena ajatukselle, sovitte että voitte halailla ja kosketella ilman seksiä. Joskus naisia voi ahdistaa se, että joka kerta kun mies koskettaa, mies tekee sen saadakseen seksiä. Viattoman koskettelun myötä vaimon halut voisi palaa takaisin. Ja kyllä, sun pitää kantaa vastuu omasta käytöksestäsi. Hae apua itsellesi tai harjoita itsehillintää. Ette ikinä saa korjattua teidän suhdetta, jos olet huonotuulinen kaiken aikaa.

Vierailija
7/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Origamit 🤣🤣🤣 Automaattikorjaus on ihana

Vierailija
8/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosihan on lopettanut psrisuhteenne kokonaan! 

Vierailija
9/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita Hänninen kiertoon ja ota parempi emäntä tilalle.

Vierailija
10/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nää miesten parisuhdeongelmat ovat tätä yhtä ja samaa.

Vierailija
11/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä puolisosi kaipaa?

Apupoikaa ja laskunmaksajaa, niinkuin lukemattomat muutkin naiset sen jälkeen kun ovat saaneet lapsensa, talonsa ja muut naisen agendalla olevat jutut.

Vierailija
12/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja aina nainen väheksyy ja mitätöi kun mies avautuu omista haluistaan ja tuntemuksistaan. Aloittajan nainen ja tämä kommentoija, molemmat samalla tavalla.

Vierailija
13/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan järkyttävältä suhteelta. Perheessä alakouluikäiset lapset ja aikuinen mies raivoamassa ja paiskomassa ovia heidän edessään seksinpuutteesta. Esittää asian vielä ikään kuin hänellä ei olisi mitään vastuuta omasta käytöksestään.

Ei ihme, ettei vaimoa oikein haluta.

Vierailija
14/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja aina nainen väheksyy ja mitätöi kun mies avautuu omista haluistaan ja tuntemuksistaan. Aloittajan nainen ja tämä kommentoija, molemmat samalla tavalla.

No eihän tuossa sitten mitään miesten avautumisia väheksytä, kerta aloittaja on nainen.

Taisi taas tunteet ottaa sen verran vallan, että tuli kirjoittaneeksi itsensä jopa kahdella lauseella pussiin ;)

Vierailija
15/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan järkyttävältä suhteelta. Perheessä alakouluikäiset lapset ja aikuinen mies raivoamassa ja paiskomassa ovia heidän edessään seksinpuutteesta. Esittää asian vielä ikään kuin hänellä ei olisi mitään vastuuta omasta käytöksestään.

Ei ihme, ettei vaimoa oikein haluta.

Juuri näin, todella kuvottava sika mieheksi kun kehtaa haluta omaa vaimoaan seksuaalisesti vielä lasten syntymän jälkeenkin!

Vierailija
16/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän tuossa sitten mitään miesten avautumisia väheksytä, kerta aloittaja on nainen.

Taisi taas tunteet ottaa sen verran vallan, että tuli kirjoittaneeksi itsensä jopa kahdella lauseella pussiin ;)

Mitä ihmettä sönkötät? Nainen? Lue kommenttisi uudelleen, mieti vähän ja häpeä.

Vierailija
17/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös hiljaista, mutts on nyt palautunut tuo läheisyys ja muutenkin. Itsellä se lähti siitä että aloin puhua miehelleni. Mieheni ymmärsi että olen ahdistunut, ja hän puhuu paljon kanssani. Hän myös joka päivä kehuu minua. Kehuu kauniiksi. Olet kaunis nainen. Itseäni häiritsee, kun on tullut liikaa kiloja. Senkin olen puhunut, ja joka kerta mieheni sanoo,  että olen kaunis nainen. Ja että tällainen minun kuuluukin olla. Neuvoni sinulle on, että muista kehua naistasi. Kerro että sinä ihailet ja sinä tykkäät.

Naisesi kuulostaa myös todella väsyneeltä ja uupuneelra- tekemällä yhdessä ja pitämällä sellaisia pieniä yhteisiä juttuja, leffaa tai kävelylle, auttaa.

Oletko muuten kertonut, että sinä olet turhautunut? Sekin merkitsee naiselle paljon, että hän tietää että sillä on merkitystä hänen kumppanilleen miten hän toimii. Ei sitä tahallaan ole hankala. Kerro että hän on tärkeä ja että yhdessä saisit tämän homman hoitamaan. Meillä itse olen kanssa sellainen kainiovieno, ja mieheni on enemmän utelias, meillä on alkanut olla hauskaa,, kun annan uteliaan olla utelias.

Vierailija
18/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Tunnistat noin hyvin, että itse tarvitset apua. Hae sitä apua. Lääkärin kautta hae apua. Hän osaa ohjata sen oikeaan paikkaan.

Työterveys. Tilaa heti aika..

Kerro, että olet uupunut.

Sinä kirjoitat hyvin, ja analysoi hyvin, mutta selvästi et ole saanut apua aiemmin elämässäsi. Nyt on sen aika. Hae itse apua. Apua on kyllä tarjolla.

Vierailija
19/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään haluaisi seksiä miehen kanssa, joka ei pysty minulle edes puhumaan ilman että sanoo pahasti. Korjatkaa tunneyhteys, niin seksuaalinen yhteys voi vielä parantua. Seksin puute ei ole teidän ensisijainen ongelma vaan oire. 

Vierailija
20/454 |
09.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ulkoistaa seksi muualle, vaimo on itse sen valinnan tehnyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kaksi