Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?

Vierailija
08.10.2017 |

Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?

Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!

Itselläni tuli mieleen tällainen:

Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.

Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?

Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.

Kommentit (1173)

Vierailija
421/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on kysytty paljonko mieheni tienaa kun meillä on niin monta lasta ja itse olen perusduunari🙈Kuulema täytyy tienata miljoonia tällä lapsimäärällä..

Vierailija
422/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi kouluikäinen lapsi. Siihen liittyen on kysytty vähän tungettelevia kysymyksiä. Kysyjänä aina ihminen, jota en juurikaan tunne.

Minulta on kysytty mm...

... olenko vielä yhdessä lapsen isän kanssa, kun ei ole enempää lapsia.

... kärsinkö lapsettomuudesta/onko minussa jotain vikaa.

... tiedänkö miten lapsia tehdään.

... olenko ajatellut miten pilaan lapseni elämän, kun en ole tehnyt sisarusta hänelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nykyään kaikkien henkilökohtaisten asioiden kysely koetaan röyhkeänä ja loukkaavana. Itse kyllä mokasin sillä tavalla, että totesin eräälle tutulleni, että hänellä varmaan on viiden vuoden päästä mies ja pari lasta? Hänen asunnostaan totesin, että on siinä hänelle maksamista. Purkausta tuli muutaman päivän päästä, että ne ovat asioita, jotka eivät minulle kuulu. Ei kuulukaan, mutta toteamukset olivat lähinnä retorisia., ilman sen kummempaa tarvetta saada edes vastausta.

No ehkäpä sun kannattaisi olla jatkossa vähän tahdikkaampi ja oppia virheistäsi, eikä kummastella täällä miten herkkiä ihmiset ovat. Miksi sulle tuli edes mieleen möläyttää, että asunnossa on maksamista? Kuulostaa tosi vähättelevältä, kuin ajattelisit että asunto ei ole sen arvoinen, tai että kaverillasi ei ole rahaa siihen.

Lapsettomuudesta kysyminen voi olla hyvinkin loukkaavaa. Pariskunta voi olla hedelmättömyyshoidoissa tai voi olla, että on todettu ettei syystä tai toisesta pysty tulemaan raskaaksi. Lapsia ei tule ehkä koskaan, ja se voi olla arka aihe. Jos taas on päätetty ettei hankita lasta, sitäkin päätöstä on ikävä alkaa jollekin sukulaiselle perustelemaan, koska vanhemmat sukulaiset saattavat pahastua ja tuomita huonoksi ihmiseksi. 

Lapsiin ja lapsettomuuteen liittyy hyvin suuria tunteita, ja siksi niitä ei kannata lähteä utelemaan. 

Vierailija
424/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihava itsekin kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähisukulaisen lapsi (kouluikäinen) kysyi kovalla äänellä junassa: "Miksi sinä olet noin lihava?" . Äitinsä ei sanonut lapselleen mitään. 

No mitä itse vastasit lapselle?

Ehkä äiti mietti, ettei tahdo tehdä asiasta sinulle kiusallisempaa moittimalla lasta, että ei saa sanoa lihavaa lihavaksi, ettei hälle tule paha mieli. Siitä olisi voinut tulla pidempi keskustelu, kun lapset eivät välttämättä heti tajua, mikä on kenenkin aikuisen mielestä loukkaavaa ja miksi. He ovat vain uteliaita.

Itse olen vastannut uteliaille lapsille, että olen syönyt liikaa epäterveellisiä herkkuja ja liikkunut liian vähän, sellainen lihottaa. Usein vielä lisään, että älkää te tehkö samoin, lihavana on hankala olla, paljon helpompi liikkuakin hoikempana.  Ihan ystävällisesti kun vastaa, niin lapsi saa haluamansa tiedon ja on viisaampi.

Lisäämpä vielä, että jos joku mamma alkaisi lapselleen suoltamaan, että "ei noin saa sanoa, kaikenkokoiset ihmiset ovat yhtä arvokkaita, hän ei ole meitä huonompi, vaikka on lihava blaa, blaa... pyydä anteeksi..." niin sepä olisikin se asia mikä minua harmittaisi. Siis se oletusarvo, että äidin mielestä olen ala-arvoisempi, mutta sitä ei saa sanoa ääneen ja siksi pitää korostaa, että olemme samanarvoisia, vaikka olen läski. 

No toisena lihavana olen kyllä ihan eri mieltä. 

Nimenomaan pienenä pitää opettaa, että toisten ulkonäöstä ja muista piirteistä ei kysytä mitään. Ei sitä, miksi tädillä on iso luomi keskellä naamaa, tai miksi joku änkyttää, eikä myöskään sitä miksi on lihava. Kyllä lapsi aika pienenä jo ymmärtää, että tietyistä asioista ei tarvitse kysellä. Jos äiti sen sijaan opettaa lapselle, että tuommoisia kysymyksiä saa esittää, niin siitä voi tulla ongelmia myöhemmin, kun joku suuttuukin kysymyksestä. Esim. syömishäiriö voi olla erittäin herkkä asia. 

Minusta tuo äidin käytös nimenomaan viestittää että olet ala-arvoisempi, siinähän alat selitellä läskejäsi mun lapselle, tunteesi eivät paljon kiinnosta. Jos äiti pitäisi sinua tasa-arvoisena, hän voisi sanoa lapselle napakasti että ihmiset ovat erilaisia ja meitä on täällä moneksi. 

Vierailija
425/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit tuppaavat tekemään röyhkeitä kysymyksiä. Oletteko huomanneet samaa?

Vierailija
426/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupäivällisillä silloin tuoreen puolisoni vanhempien luona minulle vielä lähes tuntematon käly veti minut syrjään ja kysyä töksäytti, että voinko saada lapsia. Minulla on eräs perussairaus, ja tämän takia käly oli huolissaan, vaikuttaako se lapsien saamiseen, kun hän kuulemma haluaisi serkkuja lapsilleen.

Hoidin tilanteen asiallisesti ja kohteliaasti, mutta mielessäni kyllä mietin, että miten kukaan voi olla noin tahditon törppö.

Vierailija
427/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä niin mieleni pahoitin, kun eräs puolituttu kysyi, ”onko sulla syöpä, kun olet noin laiha?” Kokemukseni mukaan, hoikalle saa sanoa mitä vaan törkeyksiä. Toisen kerran eräs ex-työkaveri sanoi pukukopilla ”läski, läski, läski!” Olen ollut aina hoikka, enkä mahda sille mitään, vaikka söisin kuin hevonen.

Lasten hankkimiseen liittyviin tiedusteluihin olen todennut suoraan, että pitäisin vauvan saamista megalomaanisena, jopa Jeesuksen uuteen tulemiseen rinnastettavana ihmeenä, koska minulla ei ole kohtua.

Vierailija
428/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsistit tuppaavat tekemään röyhkeitä kysymyksiä. Oletteko huomanneet samaa?

Kyllä, mutta myös ihmiset, joilla on jostain syystä heikko tilannetaju ja käsitys siitä, mikä on asiallista ja mukavaa jutustelua. Etenkin vanhemman polven ihmisissä on paljon heitä, joille small talk = henkilökohtaisista asioista utelua ja huomauttelua. Nuoret ja nuoret aikuiset ovat pääsääntöisesti sekä luontevampia että tahdikkaampia, jos nyt ei lasketa niitä narsisteja ja tyyppejä, jotka tykkäävät painella toisten nappeja siksi, kun eivät muutakaan tekemistä keksi.

Vierailija
429/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulla siis ei oo syöpää.

Vierailija
430/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain uutta työpaikkaa niin kaverini kysyi tai paremminkin kommentoi minulle, onkohan tuo sinulle vähän liian vaativaa työtä

Vierailija
431/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nuoren näköinen ja mulle suututaan siitä.

Vierailija
432/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttiin veroista, sanoin maksavani noin 140 euroa.  "Mistä sinä sitä maksat?" ihmetteli eräs.  Vastasin totuudenmukaisesti että työeläkkeestä. Ikäihmiset voivat tosiaan kysyä töksäyttäen.  Hän ei siis uskonut minun edes tehneen työtä.

Vierailija
433/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli viisikymppinen nainen, jolla on pitkät hiukset ja muutenkin hoikka ja nuorekas. Kerran ravintolassa minua lähestyi nuori parikymppinen mies koputtaen olkapäähän. Luuli ilmeisesti takaapäin minut nähtyään nuoremmaksi ja kommentoi minulle, kun käännyin, että ai ootkin tommonen vanha mätäsäkki.

Vierailija
434/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntematon mies pysäytti kadulla ja kysyi onko pilluni märkä. En vastannut mitään.

Lähes samaa kontulassa vuoratalossa. Vähän hienotunteisemmin kuitenki.Sama rappu eri kerrokset. Panettaa,tarvitsis seksi suhteen salaisen.Kaksi eri ikäistä toinen noin 55v. toinen noin 69v. Eri aikaa jurissa,kerrostalon piha piiri, akatomat ukot kyseesä.Niin roomeoita,kuin olla osaa jurissa.Paljoo ei  kiinostannut ja rumasti lopulta sanoin,loppu lässytys ja tervehtiminen,onneksi!.Toinen väkä lekua jatko asiaa,sukulaisellenikin,sellanen vanha ämmä en huoliskaan.Kun tunsi sukulaiseni työnsä kautta.Joskus sama työ olivat ja F.b ystäviä.Peräänkin kännissä huusi samaa.Harmi etten tajunut jos vuokralla Heka asuu:Pitää ilmotus taulu ilmotaa,en ole vapaa,seurustelen,tai on suhde.Vähän tolkua jokainen mies joka naista vailla.Ei tarkota jos nainen asuu yksin, on vapaata riistaa!Tolkua pikasen olla jurrisakin,mitä sietä mörköjä suusta laukoo.Kuka huolisi edes kaapi juoppoja?

Vierailija
435/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työkaveri on vanha haahka joka on kateellisuuden perikuva.

Vierailija
436/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sun lasten isä oikeasti on, kun ei ne oo yhtään miehesi näköisiäkään?

Vierailija
437/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kysytty esim. palkkaa koko muun toimiston kuullen. Suomessa ei minusta kuulu hyviin tapoihin udella sitä edes kahden kesken. Tiedän, että joissakin maissa siitä puhutaan ihan normaalisti.

Sama ihminen kysyi vielä jotain paljon pahempaa samassa tilanteessa, mutta tunnistaisi heti jos kertoisin mitä.

En tajua, miten useat eivät tajua sitä, että mitä avokonttorissa voi puhua ja mitä ei. Korvat ne on niilläkin, jotka istuu sermin takana.

Vierailija
438/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

jghghjfgj kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin tuota, kun aloitin seurustelun mieheni kanssa, niin paljon ihmiset utelivat, että missä ollaan tavattu? Tänä päivänä, kun monet tapaavat missä milloinkin, baareissa, netissä, fasessa, jne., niin onko sekin kysymys jo sellainen, että monet ei halua kertoa ja siksi aika henkilökohtainen. Samaan tapaan kuin ihmiset eivät kysy muitakaan henkilökohtaisia asioita kuten palkkaa, uskontoa, jne.

Voi voi, kun kaikesta mahdollisesta tulee niin paha mieli. Kai se on parempi sitten sopia, ettei kukaan kysy keneltäkään mitään, niin ei tule sitten vahingossa sitä pahaa mieltä. Siihen voi vaikka kuolla.

Kestäisivätkö nämä kommentoijat itse kun oltaisiin röyhkeitä?

Vierailija
439/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman päihtynyt naapuri tiedusteli puutarhajuhlassa että onko lapseni vahinko. Kyllä, olen yh. Mietin siinä että kun oma lapseni on suunniteltu niin kuinka suuri osa pariskuntien lapsista on niitä vahinkoja, yleisempää silti olettaa noin päin. Olin niin häkeltynyt etten muista mitä vastasin.

Vierailija
440/1173 |
13.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaveri tekee koko ajan työstä mahdollisemman vaikeaa. Outo vanha ihminen. Sen 'työnteko' on muiden sättimistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi