Mitä röyhkeää teiltä on kysytty?
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kommentit (1173)
Vierailija kirjoitti:
Eli mitä tahdittomia ja röyhkeitä henk.kohtaisia asioita teiltä on kysytty? Ja miten olette niihin vastanneet? Saitteko kysyjälle luun kurkkuun?
Kertokaahan kokemuksianne ja jakakaa mahdollisesti vinkkejä niin saadaan nuo röyhkeilijät aisoihin!
Itselläni tuli mieleen tällainen:
Minulta sukulais täti, joka ei ole koskaan kauhean läheinen mulle ollut, tuli miehensä kanssa pitkästä aikaa isälleni kylään ja itse olin juuri parhaillani vierailulla isälläni. Kahvipöydässä sitten täti kyseli, että, koskas minun ja miehenikin luona kuuluu pikku jalkojen tepsutusta. Että olisikos meilläkin pian jo se aika kypsä, kun niin kauankin ollaan jo yhtä köyttä vedetty.
Vastasin, että oi kyllä, hyvä, kun kysyit meinasin jo unohtaa mainita, että ollaan suunniteltu koiran hankintaa vakavasti. Luultavasti tyttö koiraa. Onko nimi ehdotuksia?
Täti meni vaikeaksi ja jätti asian siihen. Ei muuten kysellyt enää. Viesti taisi mennä perille.
Kyllä sinulla on kova kohtalo. :(
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään kaikkien henkilökohtaisten asioiden kysely koetaan röyhkeänä ja loukkaavana. Itse kyllä mokasin sillä tavalla, että totesin eräälle tutulleni, että hänellä varmaan on viiden vuoden päästä mies ja pari lasta? Hänen asunnostaan totesin, että on siinä hänelle maksamista. Purkausta tuli muutaman päivän päästä, että ne ovat asioita, jotka eivät minulle kuulu. Ei kuulukaan, mutta toteamukset olivat lähinnä retorisia., ilman sen kummempaa tarvetta saada edes vastausta.
Miinukset ja plussat kertovat ikävää kieltä siitä, että olet oikeassa. Mielestäni on myös outoa, että palkasta kysyminen on kiellettyä. En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa, koska en pidä palkan suuruutta minään ihmisarvon mittarina. Jokainen valitsee mitä haluaa tehdä ja palkka tulee sen valinnan, sattumusten ja ihmisen ominaisuuksien mukaan. On mahdotonta sanoa mistä kaikista tekijöistä palkan määrä koostuu ja siten on mielestäni aika outoa loukkaantua siitä, että palkkaa kysytään. Jos palkasta avoimesti voisi jutella, niin ihmisillä olisi parempi käsitys siitä, että millaista palkkaa milläkin alalla oikeasti saa etenkin alueellisesti ja kuinka paljon työtunteja siihen vaaditaan.
Yks tuttu kysy, että mitä mulle kuuluu. Siskoni on kuuro... ja olen tehnyt Kuurojen Liitossa jäsjestötyötä. Törkeää.
"Mistä minä sitten saan lapsenlapsia?" äitini kerrottuani etten tule hankkimaan lapsia. Juu. Mistäköhän? Ei toki kahdelta muulta siskoltani tai kolmelta veljeltäni ainakaan.
Vierailija kirjoitti:
"Mistä minä sitten saan lapsenlapsia?" äitini kerrottuani etten tule hankkimaan lapsia. Juu. Mistäköhän? Ei toki kahdelta muulta siskoltani tai kolmelta veljeltäni ainakaan.
Kamalaa!
Naisten helppo elämä ja "ongelmat"
"Paljonko teillä on velkaa tästä? Varmaan ihan kauheasti, eikö tää ole vähän liian iso teille?"
-Puolituttu oikeasti täysin velattomasta, ja hui, mieheni maksamasta, omakotitalostamme, kiusallista. Mitä kukaan edes tekee tuollaisella tiedolla? Ennemmin mieheni olisi pitänyt vanhempansa kuin perinyt heidät niin nuorena.
"Mitä sä sitten teet kun te eroatte?"
-Sukulainen jankutti kun oli aiemmin saanut jankutettua minusta sen tiedon, ettemme tee lapsia. Miehet nääs lähtevät tällaisten mahojen paskojen luota. Tosin mies oli kyllä teetättänyt vasektomian itselleen, mutta samapa se kai on. Eroa odotellessa siis :D
"Paljonko miehesi saa palkkaa? Entä sinä?"
-Miehen sukulainen kysyi. Mitä ihmettä tuollakin on väliä? Kolme euroa enemmän kuin minä, olenko nyt lompakkoloinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään kaikkien henkilökohtaisten asioiden kysely koetaan röyhkeänä ja loukkaavana. Itse kyllä mokasin sillä tavalla, että totesin eräälle tutulleni, että hänellä varmaan on viiden vuoden päästä mies ja pari lasta? Hänen asunnostaan totesin, että on siinä hänelle maksamista. Purkausta tuli muutaman päivän päästä, että ne ovat asioita, jotka eivät minulle kuulu. Ei kuulukaan, mutta toteamukset olivat lähinnä retorisia., ilman sen kummempaa tarvetta saada edes vastausta.
Miinukset ja plussat kertovat ikävää kieltä siitä, että olet oikeassa. Mielestäni on myös outoa, että palkasta kysyminen on kiellettyä. En ymmärrä tätä ajatusmaailmaa, koska en pidä palkan suuruutta minään ihmisarvon mittarina. Jokainen valitsee mitä haluaa tehdä ja palkka tulee sen valinnan, sattumusten ja ihmisen ominaisuuksien mukaan. On mahdotonta sanoa mistä kaikista tekijöistä palkan määrä koostuu ja siten on mielestäni aika outoa loukkaantua siitä, että palkkaa kysytään. Jos palkasta avoimesti voisi jutella, niin ihmisillä olisi parempi käsitys siitä, että millaista palkkaa milläkin alalla oikeasti saa etenkin alueellisesti ja kuinka paljon työtunteja siihen vaaditaan.
Voi pyhä yksinkertaisuus.
Vierailija kirjoitti:
"Paljonko teillä on velkaa tästä? Varmaan ihan kauheasti, eikö tää ole vähän liian iso teille?"
-Puolituttu oikeasti täysin velattomasta, ja hui, mieheni maksamasta, omakotitalostamme, kiusallista. Mitä kukaan edes tekee tuollaisella tiedolla? Ennemmin mieheni olisi pitänyt vanhempansa kuin perinyt heidät niin nuorena.
-Sukulainen jankutti kun oli aiemmin saanut jankutettua minusta sen tiedon, ettemme tee lapsia. Miehet nääs lähtevät tällaisten mahojen paskojen luota. Tosin mies oli kyllä teetättänyt vasektomian itselleen, mutta samapa se kai on. Eroa odotellessa siis :D
-Miehen sukulainen kysyi. Mitä ihmettä tuollakin on väliä? Kolme euroa enemmän kuin minä, olenko nyt lompakkoloinen?
Taidat tosiaan olla lompakkoloinen, miksi muuten sinulta tuollaisia kyseltäisiin ja kysymyksistä älähtäisit? Sitä paitsi kerroit miehesi ostaneen teille omakotitalon, mistä sinun ei tarvinnut maksaa penniäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienot perustelut.
Huorraaa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat tosiaan olla lompakkoloinen, miksi muuten sinulta tuollaisia kyseltäisiin ja kysymyksistä älähtäisit? Sitä paitsi kerroit miehesi ostaneen teille omakotitalon, mistä sinun ei tarvinnut maksaa penniäkään.
Hehe, tämä on aina niin tätä, mutta en ole. Kukaan ei vain koskaan kiinnitä samaa huomiota niihin minun ostoksiini tai maksamiin osuuksiin. Tosin tuo kaveri ei tiennyt, että talo on miehen ostama. Ei siinä varmaan ole mitään erikoista, että vähän päälle parikymppisillä ihmisillä on varallisuudessa hieman eroa, jos toinen on perinyt vanhempansa, ajan kanssa tuo on kyllä tasoittunut kun minäkin pääsin karruttamaan omaisuuttani, älä huoli.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi kaikista ei tule vanhempia.
Niinpä, ap se jaksaa palstailla ihan itsekseen. Jokainen huomaa, että yksi ihminen vääntää yksin aloitukset & sisällöt.
Jos on yhtään sosiaalisia taitoja ja pelisilmää niin tajuaa kyllä olla kyselemättä vauvauutisista. Kuinka tarkkaan sitä sukulaisille ja muille uteliaille pitäisi raportoida onko ehkäisy käytössä vai ei.
Ei itseltäni kysytty mutta tuli mieleen. Lähipiirissäni sattui tapaus vuosia sitten, lapsiperheen isä tappoi itsensä haulikolla keskellä olohuonetta, vaimo ja kaksi alle 5 vuotiasta lasta olivat siinä vieressä ja näkivät kaiken. Perheen äiti oli luonnollisesti shokissa eikä kyennyt muuhun kuin hysteeriseen itkuun ja huutamiseen, perhe päätyi lopulta taksilla sairaalan pihalle, äitiä ja lapsia lähdettiin taluttamaan sisälle ja paikalle soitettu kuolleen miehen veli kysyi tuoreelta leskeltä että "kukas tämän taksin maksaa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienot perustelut.
Mistä kukaan voi tietää onko viiden vuoden päästä mies ja kaksi lasta? Lapsena kuvittelin että automaattisesti olen aikuisena naimisissa, minulla on työpaikka ja lapsia. Olen nelikymppinen lapseton opiskelija.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhemmat jaksaneet muistuttaa 14-vuotiaasta asti että "Jokos on sitä poikaystävää?"
Ainoa asia mistä käyvät kanssani keskustelua. Ei, ei ole eikä tule. Tyttöystävä ehkäpä.
Kannattaisi sanoa suoraan että ei tule, olen lesbo.
Onnettomat ihmiset ottavat kaikki itseensä. Kyllä minä niin mieleni pahoitin...
hgfdfgh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joudun nykyään liikkumaan pyörätuolilla, jonka myötä ihan tuiki tuntemattomatkin miehet monesti kyselevät, onko p*ll*ssani tuntoa, pystynkö harrastamaan seksiä. Aivan uskomattoman röyhkeää! Vieläpä todella moni tuntematon mies on kysynyt noita minulta!
No onko sitä? Nämä ovat kiehtovia asioita, miksei näihin koskaan vastata? Eikö sinua itseäsi kinnosta nähdä, miten keskustelu etenee jos vastaat?
Mitä minun alapääni tunto tai kyky harrastaa seksiä kuuluu jokaiselle kadun tallaajalle? Oletko itse valmis selostamaan seksielämääsi jokaiselle vastaantulijalle jos se nyt sattuu "kiehtomaan" heitä?
Siis tuntemattomat joskus pyytävät rahaa. :D "Anteeks oisko heittää 2e/Oisko sul antaa 50snt", joo ei ole ihan periaatteesta. Jos ei ole rahaa, mene töihin/sossuun. Junalipunkin voi tilata puhelimella, joten ei ole siitä kiinni. Mielestäni tosi törkeää.
Kuinka lyhyt oikein olet?