Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSKEIJUT PE-LA-SU***

07.04.2006 |

kokeillaas tällasta versiota vaihteeks...

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on tosiaan meijän syyskeijujen pinoissa ollut viime aikoina.

Poitsu leikkii isin ja koiran kanssa olohuoneessa ja itse pääsin koneelle karkaamaan.

Tunnen vaavin potkut todella hyvin. Istukka on takaseinässä joten varmaan siksi liikkeet tuntuvat niin selkeesti. Poitsua odottaessa istukka oli etuseinässä ja liikkeet tuntu silloin tosi huonosti.

Kohta pitäis lähteä käyttää koiraa pihalla, taidan raahata koko perheen mukaan kävelylle. Tulis vaan kevät ja vois kunnolla ulkoilla. Just muistelin että viime ja edellis vuonna olla pääsiäisenä vaihdettu autoon kesärenkaat ja pääsiäisen tienoilla on jo ollut hyvät ilmat. Ei tänä vuonna vaan.

Meinaan nyt sitten ottaa sen äitiyspakkauksen. Saan kelan paperit seuraavalla neuvola käynnillä joka on 26.4. Keskiviikona on jo raskauden puoli väli, tulee rv20 täyteen. Huh onpa aika mennyt nopeasti.

Mulla vieläkin toisinaan on pahoinvointia ja se johtuu siitä että syön niin huonosti. Mikään ei vaan oikein maistu. Liha ruuat on ihan yök ja kaikki mitkä ovat rasvasia. Mies on aika kyllästynyt kun en ikinä tiedä mitä haluaisin/ pystyisin syömään.

Nyt lähden poikaa pukemaan että ulos päästään.

Öttis, poitsu 1v6kk & masutoukka rv 19+3

Vierailija
22/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen työyö aluillaan ja oon ainakin vielä hengissä :)

Minjuska: Menikö ne viiltelyt poikittain vai pystysuuntaan? Mulla on ollut joskus noita, nyt en vaan kuolemaksenikaan muista, ovatko olleet raskaana ollessa vai ihan muutenkin..

Kaikki mahatautien kanssa tuskailevat Keijut: Minussa (ja koko perheessä) se on kohta ja kauhulla jo odotan. Kaksi vuotta sitten huhtikuussa mulla oli jo iso maha (tyttö syntyi 06/04), olipa " ihanaa" kun masuvauva vielä potki äitin mahaa tyhjäksi pyttyä halaillessani. Hrr..

Työasiat alkaa olla lomien suhteen selvät. Todennäkösesti alotan kesäloman 30.6. ja siitä jään sit suoraan äippälomalle (alotan 50pv aiemmin). Eli eihän tässä ole enää pitkä aika.. Tosin en ees uskalla laskea, kuinka monta yövuoroa tuo aika sisältää!

-piias- rv 17+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
08.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mammaa kremppaa vähän sieltä ja täältä. Pakara-alaselkä mulla on ollut jo pidempään kipeä. Ja sitä pahentaa se että kanniskelen poikaa tai jotain muuta painavaa. No eilen illalla särki sitten hartiat. Ilmeisesti ne on aika jumissa. No ei se mitään mutta nyt mulla on ranne kipeenä. Viime raskaudessakin oikea ranne kipeytyi, mutta vasta myöhemmillä viikoilla. Ilmeisesti sieltäkin menee joku hermo jumiin. Alkaa jo vähän huolestuttaa vaikka tiedänkin että nää kuuluu raskauteen. Täytyy ensi viikolla varmaan neuvolassa vähän valittaa vaikka eihän ne asialle mitään voi. Muuten päivä ihan ok. käytiin hulluilla päivillä kääntymässä. Jotain pientä tarttui mukaan, mm. karkkia.

rv 18+5

Vierailija
24/29 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tsemppiä oksentelun kanssa! Mulla alkaa 10 vkon kova oksentelu + kuvotus olla pikkuhiljaa ohi menossa, tänään olen vähentänyt lääkitystä ja olo on melkein normaali. Olet varmasti koittanut jo kaikki mahdolliset konstit, mutta tässä pari jotka löysin itse vasta nyt loppuvaiheella kaiken kokeilleena. (Saatoin siis oksennella pari vrk putkeen, tipassa olen ollut muutaman kerran).

Säännöllinen ruoka/päivärytmi sekä herätys klo 6 syömään kun varsinainen herätys klo 10. Jacky-vanukkaat hätävara-välipalana. Manteleita popsin pitkin päivää vaikkei olisi nälkäkään. Oksentelu kun alkaa aloitan parin tunnin paaston (mikään ei kuitenkaan pysy sisällä, paasto rauhoittaa vatsan) sekä yritän nukkua kylmällä patjalla lattialla oikealla kyljellä, vasemmalla painaa laskimoita ja olo huononee. Hengitä sisään nenän kautta ja ulos suun kautta. Raikas ilma. Kylmä mustikkakeitto oksentamisen hellittäessä hyvin pieninä siemauksina. Laimea punainen mehu jääpaloilla. Ja tietty mehujääpuikot, varmasti sullekin tuttuja.

Yksilöllisiähän nämä ovat, mutta jos jokin neuvo on uusi sinulle kannattaa kokeilla. Toivottavasti olosi alkaa vähitellen helpottaa! Minusta tuntui vielä viikko sitten täysin epätoivoiselta, mutta ihme kyllä nyt todella on parempi olo. Kummallinen, ihana tunne. ;)

Onnea vielä uusista vaunuista! :)

Orenji 15+5

Vierailija
25/29 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vaan mies sanoo et maha kipee :/ Ihanaa kun nukuin koko yös heräämättä, mutta olinhan edellisen yön valvonut. Selkä on aivan jumissa, johtunee varmaan oksentamisesta ja olihan se muutenkin aikasta kipee. Luulen että jään ainakin huomiseksi kotia, kun mulla on niin rankka työ enkä todellakaan ole viellä kovin hyvissä voimissa, meillä kun on kaksi kerroksinen asunto, niin ylöäs kun kävelee tuntuu ettei jalat meinaa kantaa.

Aika menee tosiaan nopeesti :) kauhee kun jotku jo ostanut vaunutkin :)) Ite tuntuu ettei ole moisia kapistuksia ehtinyt viellä edes ajatella :) vaunut ,me joudutaankin nyt ostamaan kun esikoisen vanhat myin viime kesänä pois, kun ei niistä niin tykätty.

Mä lähden nyt viellä sänkyyn lepäämään, ennekuin esikoinen tulee mummolasta.

Susanna&Julia 3v4kk&" Jussi" 17+1

Vierailija
26/29 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään en jaksa lähteä minnekään. Lapset olivat aamulla virponeet isin ja saaneet suklaamunat. Nyt mies lähti metsähommiin ja tyttö nukkuu päikkäreitä. Pitää tunnustaa, etten ole kovin innokas virpomisiin kuljettaja ja jos lapset ovat tehneet vitsan vaikka mummolle, virvotaan viimestään Pääsiäisenä. Ja pikkulapset eivät vielä niin ymmärrä päivän päälle.. Kerrostalossa muutama vuosi sitten sai " pelätä" virpomaan tulevia lapsia, joita ei sitä ennen ollut nähnyt kerran kertaa!

Näin karmeaa unta, en muista oliko se yöllä töissä (pakko oli ottaa pikku tirsat siellä) vai kun nukuin kotona. Unessa kävin vessassa ja paperiin tuli veristä limaa. Katsoin alapäätä ja verta alkoi tippumaan ihan lorisemalla! Eilen päivällä näin unta, että mulla oli iso maha ja olin ihan humalassa. Kamalaa! Mulla on aina odotusaikana olleet unet todella outoja, eikä siis nytkään tule poikkeusta. Hyihyi.

Jaaha, taidan katsoa esikoisen kanssa Muumeja ja vähän vielä huilata.

-piias- rv 17+6

Vierailija
27/29 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut miehen kanssa rauhallinen " parisuhde viikonloppu" , lapset oli mummolassa yökylässä ja me kävimme leffassa+syömässä, illalla saunottiin pitkään aikaan kahdestaan ja aamulla nukuttiin pitkään. Luksusta meille :)

Ikävää miten moni kärsii vatsataudista. Se on aivan kamalaa raskaanaollessa, toivottavasti tällä kertaa en siihen sairastu... Kurkkua on aristanut pari pvää, toivottavasti ei flunssa taas iske.

Liikkeitä olen tuntenut viimepäivinä aivan valtavasti, voi miten huojentavalta ja ihanalta tuntuu! Ensimmäisen kerran tänä aamuna tuntui myös käteen vatsanpäältä, harmikseni mies missasi ne :( No, ehtiihän noita tuntea, mutta kun näkee kuinka innokkaasti mieskin jo tuntisi pikkuisen niin vähän harmittaa hänen puolestaan.

PiiaS onpa inhottavia unia sinulla viimeaikoina! Itsekin näen paljon (outoja) unia raskaanaollessani mutta onneksi en (vielä) mitään kamalan järkyttävää... Sinullahan on enää vähän töitä jäljellä, itse aloitan lomat vsta elokuussa, voi miten pitkä matka sinne onkaan.

Orenji nuo mantelit tosiaan on hyvä ensiapu pahoinvointiin, itse olen ostanut sellaisia pähkinä-manteli-rusina sekoituksia ja napsin niiät silloin kun paha olo oli pahimmillaan. Toinen mikä auttoi oli suolatikut, minä kun en voi oikein mitään makeaa syödäkään, kun tulee siitä oksu. Mukava kuulla, että pahoinvointi alkaa helpottaa, samaa toivon myös Miisalle.

Mayella 15+4

Vierailija
28/29 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie näin unta,että olin uimahallissa kun huomasin,ettei miun uikkarit mahukaan päälle. No,onneks mulla oli kurahousut mukana,jotka puin päälleni ja molskis vaan uimaan...*sekoa,myönnän* ;)

Vierailija
29/29 |
09.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että virvottu on, ihanaa olla kotona!!!

Kamalat kasat herkkuja lapset sai, vaikka ei käyty kun neljässä paikassa (mummolat ja kaksi kummilaa).

Omituisinta miusta oli, kun meidän ovelle ilmesty 3 aivan tuikituntematonta n.10-12 vuotiasta tyttöä virpomaan...Jotenkin ymmärrän, jos oltas jollain tapaa tuttuja, mutta että ihan tuikituntemattomia... En tiedä olenko ihan tahvo, mutten ymmärrä, enkä antas omien lapsieni lähteä vieraita virpomaan. Enhän miekään ollu edes varautunu ylimääräsiin virpojiin! Inha tilanne, mutten ilenny opikein kieltäytyäkään kun kysyvät saako virpoa.

Piias: ne kulki enemmänkin pystysuoraan ne viillot, yks tasi tulla vaakaan ja sekin oli ihan tuolla alhaalla. Varmaan kolme-neljä viiltoa. Mut ei ole tullu sen yön jälkeen onneks enää.

Nyt tahdon kyllä ulos, on niin ihana ilma!

Minjuska, 17+6(huomenna vaihtuu viikot, jihaa!)