Millainen mies on sinun unelmiesi mies? Rikotaan myytti!
Monesti palstalla tulee vastaan aloituksia ja kommentteja, joissa ollaan luomassa kuvaa täydellisestä miehestä, joka on ns. "alfa-uros". Omasta mielestäni moinen on hölynpölyä, eikä vastaa todellisuutta, vaan on lähinnä tekosyy joillekuille miehille a) olla tekemättä mitään muutosta elämässään ja b) valittaa Internetissä.
Oma unelmieni mies on visuaalinen ja herkkä. Mielellään korkea sivistystaso ja osaa keskustella monimutkaisista aiheista luontevasti ja omaa jonkun kannan, jonka takana seisoo. Itsenäinen, jolla on intohimon kohde (mikä tahansa musiikista politiikkaan ja tähtitieteeseen ja koodaamiseen yms). On vaativa, mutta hyväsydäminen. Kansalaisuudella ei ole merkitystä, kunhan yhteinen kieli löytyy. Ei tarvi käydä salilla tai olla lihaksia, omissa silmissäni paras vartalotyyppi on hoikka. Pitää olla hyvä / kehittynyt maku - kyllä, makua voi kehittää aivan niin kuin lihaksiakin salilla tai ajattelua taidenäyttelyissä.
n.27
Listatkaa omat ihanteenne alle, niin rikotaan myytti yhdestä ainoasta alfauros-mallista!
Kommentit (299)
- Hyväsydäminen
- Mielestäni hauska ja huumorintajuinen
- Älykäs/viisas
- Empaattinen
- Keskustelutaitoinen
- Pitkä
- Charmikas
Ulkonäkö: kiharat ja (keski)pitkät ruskeat tai vaaleat hiukset, kauniit siniset tai harmaat silmät, vahvat kulmat ja leuka, lyhyt ja pehmeä parta, raamikas vartalo, ei laiha tai sairaalloisen lihava, suurin piirtein samanpituinen kuin minä
Luonne ja käytös: paljon heikkotasoista läppää ja tavoitteena hauskuuttaa muita, oman arvonsa ja mielipiteensä tunteva, kykenevä neuvottelemaan ja perustelemaan, turvallinen fyysisesti ja henkisesti, haastaa tekoni ja tapani (tämä auttaa minua muuttumaan paremmaksi ihmiseksi), uskoo sukupuolten erilaisuuteen ja tasa-arvoon, on kansallismielinen, ymmärtää terveyden tavoittelun tärkeyden, pitää eläimistä ja luonnosta, osaa puhua syvällisistä/yleismaailmallisista asioista kantansa perustellen, pitää seksistä ja naisen tyydyttämisestä, on uskollinen eikä valehtele
Elämäntapa: osaa ja tykkää harrastaa itsenäisesti vapaa-ajallaan (ei siis roiku koko ajan kainalossa), haluaa kuitenkin olla tarpeeksi läsnä perheessään ja parisuhteessaan, elämänhallinta kunnossa, tavoittelee vakituista työtä tai tuloja, ei uhkapelaa tai käytä ylenmäärin päihteitä, ei käytä hengenvaarallisia huumeita tai muuten vaaranna henkeään, pyrkii saamaan lemmikin ja lapsen, haluaa asua puolison kanssa yhdessä ja olla elämänmittaisessa avioliitossa, hoitaa omat ja perheen raha-asiat kypsästi, ei elä uskonnon tai aatteen mukaan
Miehessä pitää olla pituutta, komeutta ja salaperäistä charmia. Miehen pitää olla akateemisella tavalla älykäs ja pitää harrastaa äkykkäitä asioita kuten sivistävää lukemista, itsensä kehittämistä salilla, juoksemalla, yleisurheilua jne. Miehen pitää osata keskustella älykkäästi, heittäytyä tilanteisiin ja luoda välillemme kemiaa ja sekikästä jännitettä. Miehen pitää olla hyvä sängyssä, ymmärtää naisen tarpeita ja haluja.
Itseä ei oikein kiinnosta suomimiehet.. unelmieni mies on tumma, komea rakastaja joka antaa mun tuntea olevani nainen.
Herkkä, älykäs ja taiteellinen. Herkkänä ihmisenä on myös hyvä sängyssä 😉. On tasapainossa itsensä kanssa ja normaalilla tavalla itsevarma (ei ylimielinen). Utelias. Haluaa matkustella ja tutustua uusiin asioihin. Välittää ympäristöstä, eläimistä ja muista ihmisistä. Haluaa yhden lapsen. Huumorintajuinen. En osaa kuvailla ulkonäöllisesti, koska muut asiat painavat niin paljon enemmän...aviomieheni on melkein tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
-hyvä rakastamaan ja saa minut tuntemaan itseni naiseksi
-osaa "ottaa naisen"
-jännittävällä tavalla seksikäs ja salaperäinen
-pitkä, komea, vahvat kasvot, mielellään tumma tai edes rusketus
-akateeminen, älykäs, kasvisruokavalio, älykkäiden ihmisten harrastuksia: musiikki, viini, lukeminen (filosofia ja sivistys jne), liikunta
-ei ole ulkonäkökeskeinen.
Hei Hermanni, kun trollaat tätä ketjua, niin mitä sinä saat siitä? Miltä se tyydytys tuntuu? Kerro ihan rehellisesti meille?
Ette ehkä itse huomaa, mutta näistä kommenteista paistaa läpi sellainen asenne, että miehen pitäisi aina olla sitä ja tätä, mutta itse voitte vaan olla nättinä siinä kainalossa, hihitellä miehen hauskoille ja älykkäille jutuille, ja armosta avata haaranne silloin tällöin kun mies on "ansainnut". Vaikka löytäisittekin jostain tuollaisen miehen, niin tuskinpa se kauaa jaksaisi jotain passiivista palstamammaa katsella, kun parempiakin on tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Itseä ei oikein kiinnosta suomimiehet.. unelmieni mies on tumma, komea rakastaja joka antaa mun tuntea olevani nainen.
Sanoisit vaan suoraan että mokkak*kkeli.
unelmieni mies on fiksu ja omaa hyvän itsetunnon. On toivottavasti reissannut paljon ja asunut ulkomailla (itse myös) joten ollaan ehkä samoilla aallonpituuksilla. Koulutustason tulisi ehkä vastata omaani ja kaupunkilaiselämä ja sen syke on hallussa. Ehkä sitten vanhoilla päivillä voidaan muuttaa vähän syrjemmälle :) Kiinnostuksen kohteina maailman meno, uutiset ja politiikka, globaali pallontallaaja, joka kaipaisi rinnalleen toista samanlaista. Voidaan asettua aloillemme ja perustaa jotain suurta yhdessä.
luonne:
-itsevarma, salaperäisen seksikäs, välillämme on tietynlaista kemiaa, jännittävä, älykäs, osaa keskustella ja ajatella viisaasti
ulkonäkö yms
-pitkä, (vähintään 180cm mutta mielellään lähemmäs 190cm), tumma/rusketus, vahva leuka, siniset/vihreät silmät, valkoiset hyvät hampaat ja seksikäs hymy. hyvä kroppa, rakastan leveitä hartioita, vatsa- ja rintalihaksia. hyvä ryhti. ei kaljuunnu. mielellään vaaleat/ruskeat hiukset
ura:
-yliopistokoulutus, akateeminen, hyvä vastuullinen työ, puketuu hyvin (mielellään puku tai smart casual)
Vierailija kirjoitti:
Ette ehkä itse huomaa, mutta näistä kommenteista paistaa läpi sellainen asenne, että miehen pitäisi aina olla sitä ja tätä, mutta itse voitte vaan olla nättinä siinä kainalossa, hihitellä miehen hauskoille ja älykkäille jutuille, ja armosta avata haaranne silloin tällöin kun mies on "ansainnut". Vaikka löytäisittekin jostain tuollaisen miehen, niin tuskinpa se kauaa jaksaisi jotain passiivista palstamammaa katsella, kun parempiakin on tarjolla.
Voi mussukka, kyllä sä joskus vielä löydät jonkun naisen... :)
Kissarakas. Huumorintajuinen ja hauska, plussaa laaja-alaisesta huumorintajusta aina kakkahuumorista älykkääseen ja sarkastiseen huumoriin. Tykkää koskettaa ja olla koskettavana. Harrastaa suhteellisen paljon omia juttujaan, jotta minulla on aikaa yksinololle. Diggaa scifiä ja fantasiaa. Pelaa videopelejä. Lukee kirjoja. Diggaa HBO:n sarjoja ja Tarantinon ja Guy Ritchien leffoja. Pitää hyvää huolta hygieniastaan. Ei nipota turhista. Suhtautuu elämään realistisella mutta huumorintajuisella otteella. Ei halua lapsia.
Ulkonäkötoiveista olen valmis tinkimään paljonkin, jos muuten oikein kolahtaa. Unelmieni mies on minua lyhyempi (mieluiten alle 170 cm) ja tykkää siitä, kun minä käytän korkokenkiä. Tosi leveät hartiat ja selkä. Paksut jalat, isot ja karheat kädet. Vatsaa saa olla. Tuikkivat, ilmeikkäät silmät. Tuuhea ja muhkea parta. Ei missään tapauksessa liian siisti olemus. Hienot tatuoinnit plussaa.
Ikä saa olla mitä vain.
- Minun silmissäni puoleensavetävä eli sellainen, jota minä haluan katsella ja kosketella (ei mitään tekemistä pituuden tai klassisen komeuden kanssa, sen sijaan silmien pilke + hartia-lantio-suhde on tärkeä)
- ehdottomasti älykäs ja sivistynyt ja monipuolisesti asioista kiinnostunut (kulttuuri, yhteiskunta, tiede) ja haluaa keskustella em. aiheista, tykkää lukea monenlaista kirjallisuutta, on kiinnostunut elokuvista ja musiikista
- sosiaalisesti lahjakas
- määrätietoinen, aktiivinen, tietää mitä haluaa elämältään, pyrkii sitä kohti
- temperamentiltaan riittävän samanlainen
- arvoiltaan ja asenteiltaan riittävän samanlainen
- sosioekonomiselta asemaltaan riittävän samanlainen
- samanlaiset tulevaisuuden tavoitteet
- iltavirkku (aamuntorkku)
- eläinrakas (ei tarvitse olla omia lemmikkejä)
- ei mt- tai päihdeongelmia
- hyväksyy introversioni
- kiinnostunut terveellisistä elämäntavoista
- rakastaa matkustamista
- tasa-arvo on itsestäänselvyys
Ei nyt pysty keskittymään enempään, kun televisiossa tulee ETA :-)
Arvostan miehissä kädentaitoja ja sitä, että osaa kunnostaa esim. kotia. On hellä, lukee mielellään ja on joku ammatti. Syö terveellisesti ja liikkuu, mutta ei tarvitse olla mikään urheilija. Pituus mielellään yli 180cm, koska olen itsekin pitkä.
Ei tartte ihmetellä miksi monet nuoret naiset on sinkkuja, kun lukee näitä vaatimuslistoja.
Huumorintajuinen tyyppi, joka osaisi myös keskustella vakavistakin asioista. Tykkäis urheilla ja tehä kaikkia extempore juttuja. Tulis toimeen ihmisten kanssa ja olis semmonen luotettava jolle vois puhua ihan kaikesta.
Ulkonäöstä sen verran että mielellään 175cm pitkä tai pidempi, ei mitään bodattua kroppaa.
Fiksu, mutta ei tarvetta päteä tai olla muutenkaan koko ajan äänessä. Muutenkin mieluummin porukassa hiljainen, mutta läheisten kanssa tykkäisi puhua laajasti erilaisista asioista, olisi ymmärtäväinen ja hänellä olisi myös omaa sanottavaa, mutta ei mielipiteissään jyrkkä. Siis keskustelu- ja ajattelutaitoinen. Akateemisuus plussaa ja kiinnostus maailmaa kohtaan. Luonteeltaan saisi olla vähän "synkkä", niin kuin minäkin, ei mikään tyhjännauraja. Kuitenkin huumorintajuinen, itseironinen ja aidosti oma itsensä. Tykkäisi viettää aikaa kotona ja omassa porukassa, mutta olisi kuitenkin kiinnostunut esimerkiksi matkustelemaan silloin tällöin.
Ulkonäöllä ei loppujen lopuksi olisi niin väliä, en yleensä tykkää kovin pitkistä miehistä mutta siitäkin voisi joustaa jos olisi muuten sopiva tyyppi. Tykkään yleensä tummista hiuksista, mutta ei silläkään olisi niin väliä. Mutta ehdottomasti lyhyet hiukset. Ei huomattavan ylipainoinen, ei liian "siisti" tai nipo ulkonäöstä ja tyyli voisi olla pikemminkin rento ja poikamainen, mutta ei liian outo. Ei todella lihaksikas tai muutenkaan koko ajan salilla juokseva.
Vierailija kirjoitti:
luonne:
-itsevarma, salaperäisen seksikäs, välillämme on tietynlaista kemiaa, jännittävä, älykäs, osaa keskustella ja ajatella viisaasti
ulkonäkö yms
-pitkä, (vähintään 180cm mutta mielellään lähemmäs 190cm), tumma/rusketus, vahva leuka, siniset/vihreät silmät, valkoiset hyvät hampaat ja seksikäs hymy. hyvä kroppa, rakastan leveitä hartioita, vatsa- ja rintalihaksia. hyvä ryhti. ei kaljuunnu. mielellään vaaleat/ruskeat hiukset
ura:
-yliopistokoulutus, akateeminen, hyvä vastuullinen työ, puketuu hyvin (mielellään puku tai smart casual)
Akateemisuutta lukuunottamatta aika täydellinen vastakohta kaikessa sille, mistä minä miehessä pidän.
Minun ihannemieheni on huippuälykäs, väh tohtorintutkinto matemaattis-luonnontieteelliseltä alalta, joku humanismikin kelpaa, kunhan on riittävän teoreettinen ala.
Epäsosiaalinen ja jörö, avautuu vain minun kanssani. Mutta lämmin, huumorintajuinen ja perhekeskeinen ihminen. Arvot yhteiskunnallisesti liberaalit, eli ei mikään rajakki tai homofoobikko, mutta perheessä konservatiivi, eli uskollinen ja hänellä on myös uskonnollinen vakaumus.
Vierailija kirjoitti:
Herkkä, älykäs ja taiteellinen. Herkkänä ihmisenä on myös hyvä sängyssä 😉. On tasapainossa itsensä kanssa ja normaalilla tavalla itsevarma (ei ylimielinen). Utelias. Haluaa matkustella ja tutustua uusiin asioihin. Välittää ympäristöstä, eläimistä ja muista ihmisistä. Haluaa yhden lapsen. Huumorintajuinen. En osaa kuvailla ulkonäöllisesti, koska muut asiat painavat niin paljon enemmän...aviomieheni on melkein tuollainen.
Ennen kuin ehdin lukea loppuun asti, ajattelin että hitto, tämähän on aivan kuin minä! No mutta onnea vilpittömästi teille, itselläni vielä kaltaisesi nainen hakusessa, mutta eihän tässä mikään kiire ole, uskon että teitä on vielä vapaana jos tarkemmin ympärilleen katselee :)
m29
Itsekeskeistä kusipäätä en ainakaan halua, olkoon sitten voimakas alfauros tai hintelä undulaattimies. Ei sellaista urpoa, joka tihkuu ylimielisyyttä, ymmärtämättömyyttä, ja joka jää jumiin tiettyyn ajatusmalliin eikä ikinä katso asioita toisesta näkökulmasta.
Miehessä viehättää terve itseluottamus, joka rakentuu itsetuntemuksen varaan. Ja ihmisen kohtaaminen ilman ennakkoluuloja tai katkeraa painolastia menneisyydestä. Ihannemies kohtelee ihmisiä reilusti ja ihmisinä, ei pelkästään miehinä tai naisina. Ihannemiehen kanssa jaetaan samat arvot, rehellisyys ja luottamus.
Ihannemiehen kanssa yhdessäolo on mukavaa ja en tiedä mikä se asia on mutta jotenkin Ihannemiehen kanssa on itsekin parempi ihminen. Joka soluni resonoi ihannemiehelleni. Ihmemiehelleni, joka on ihan tavallinen suomalainen mies. Itseasiassa NALLEKARHU!! saatana. Ja olen rakastunut ihannemieheeni jo parikymppisenä, ollut yhdessä perustamatta perhettä ja rakastan keski-ikäisenä edelleen, vahvasti ja vaivatta.
Vittujakaan minua kiinnosta millainen minun miesmakuni pitäisi olla jonkun ihan muun kriteeteillä. Kun rakastaa niin rakastaa ja elämälle tehdyt etukäteissuunnitelmat ja kriteerit katoavat kuin pieru Saharaan.