Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen mies on sinun unelmiesi mies? Rikotaan myytti!

Vierailija
03.10.2017 |

Monesti palstalla tulee vastaan aloituksia ja kommentteja, joissa ollaan luomassa kuvaa täydellisestä miehestä, joka on ns. "alfa-uros". Omasta mielestäni moinen on hölynpölyä, eikä vastaa todellisuutta, vaan on lähinnä tekosyy joillekuille miehille a) olla tekemättä mitään muutosta elämässään ja b) valittaa Internetissä.

Oma unelmieni mies on visuaalinen ja herkkä. Mielellään korkea sivistystaso ja osaa keskustella monimutkaisista aiheista luontevasti ja omaa jonkun kannan, jonka takana seisoo. Itsenäinen, jolla on intohimon kohde (mikä tahansa musiikista politiikkaan ja tähtitieteeseen ja koodaamiseen yms). On vaativa, mutta hyväsydäminen. Kansalaisuudella ei ole merkitystä, kunhan yhteinen kieli löytyy. Ei tarvi käydä salilla tai olla lihaksia, omissa silmissäni paras vartalotyyppi on hoikka. Pitää olla hyvä / kehittynyt maku - kyllä, makua voi kehittää aivan niin kuin lihaksiakin salilla tai ajattelua taidenäyttelyissä.

n.27

Listatkaa omat ihanteenne alle, niin rikotaan myytti yhdestä ainoasta alfauros-mallista!

Kommentit (299)

Vierailija
141/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei akateemisuutta näy kuin yhdessä tähän asti lukemassani. Mitä akateemisuus takaa? Kaiken tietävyydenkö? Tuskin, vaan oman alan tietämystä. Entä onko akateemisuus tae siitä, että silloin kiinnostuu kaikista asioista; yhteiskunnasta, tähtitieteestä, mistä vaan? Ei, akateemisuus ei ole tae siitäkään.

On myös paljon älykkäitä ihmisiä akateemisten ulkopuolella, joilla löytyy kiinnostuksen kohteita, näkemyksiä ja perusteltuja mielipiteitä vähän muustakin, kuin Seiskan julkkisjutuista. Heillä on myös edellytykset keskustella syvällisesti kiinnostuksen kohteistaan. Näillä ihmisillä on myös sivistyneet tavat, eivätkä ryyppää ja syljeskele kaupungilla ja heitä roskia maahan.

Monilla on jäänyt akateemisuus siksi, että he ovat kahdenkympin korvilla vielä henkisesti kehittymättömiä, eikä tuossa vaiheessa ole vielä ollut mielenkiintoa, näkemystä tai omaa tahtoa asioihin. Nämä seikat ovat kuitenkin jäsentyneet myöhemmin.

Vierailija
142/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ketjussa pitänyt kuvailla unelmien miestään? Ei minun unelmieni mies ole mikään lyhyt tavis. Sori nyt vaan. Kyllä minä unelmoin pitkästä, tummasta miehestä, jolla on kroppa, mieli ja ulkonäkö kunnossa. 

Kyllä, mutta tämä varmaan sinulle tulee yllätyksenä että toiset haluavatkin ihan "tavan" miehen!

Ei kukaan nainen haaveile "tavallisesta" miehestä. Lopeta trollaaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rehellisesti ajattelin trollata tätä ketjua listaamalla "naisena" kaikki mahdolliset kliseet unelmamiehestä.

Mutta deletoin mitä olin kirjoittanut, koska se olisi ollut kauempana stereotyyppisestä alfamiehestä kuin palstamammojen listaukset.

Teidän ei ihan äkkiä kannata kysellä työpaikkaa Myytinmurtajista :D :D :D

Vierailija
144/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, 141/141. On elämää kokemattomien raakileiden pinnallisia puheita nää akat. autuaaksi tekeväisyys. Ikään kuin pinnallisesti ruudun takaa rakennetaan mielikuva ihanteesta tosiasiallisesti koskaan tapaamatta ja keskustelematta laajasti ihmisten kanssa, tuntematta todellista viisautta, joka asuu monis ihmisis. Yksikään Suomen 20-vuotias (nuori nainen) ei ole elämässään vielä ehtinyt kerätä näkemystä asioihin niin paljon, että voisi jakaa ihmiset jyviin ja akanoihin. Tämän estää yksinkertaosesti liian nuori ikä, vähäinen elämänkokemus.

Vierailija
145/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

12121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hauskaa...tämän keskustelun piti murtaa myytti, mutta se vain vahvisti sitä. :D

Naisilla on yllättävän samanlainen miesmaku vaikka aina muuta väittävät.

Jos myytti on ollut että naisia ei kiinnostat pitkät komeat rikkaat akateemikot niin se kyllä rikottiin aika hyvin tässä ketjussa

Heh.

Hassua sekin että mitä pidemmälle ketju etenee, sitä selkeämmin kaikkien stereotypioiden mukainen miestyyppi korostuu. Alussa joku heittää 160cm, sitten kuvaillaan pitkää/raamikasta/jämerää miesten työt osaavaa nallekarhua joka halutaan kun ei ole saumaa alfaan.

Lopulta se pitkä, tumma, komea, sosiaalinen, koulutettu, itsevarma, määrätietoinen, mielenkiintoisessa (hyväpalkkaisessa) työssä oleva, täydellisen hammasrivistön omaava ja seksissä ohjat ottava stereotyyppinen kiiltokuvien alfamies voittaa niin kuin aina.

Naiset ovat laumaeläimiä. Minkäs sille voi :D

Juuri tämä.

Vähän kun pöyhii niin kaikilta löytyy se tumma, tuuheatukkainen, hyväkroppainen, keskimääräistä pidempi, akateemisesti koulutettu, lapsi- ja eläinrakas, liberaali alfamies. Toki joukkoon mahtuu aina ääripäitäkin tai tyytymään joutuneita, mutta keskimäärin naisten miesmaku on melko kapea ja tämä keskustelukin sen näyttää toteen.

Vierailija
146/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nettitrolli kirjoitti:

Ihan rehellisesti ajattelin trollata tätä ketjua listaamalla "naisena" kaikki mahdolliset kliseet unelmamiehestä.

Mutta deletoin mitä olin kirjoittanut, koska se olisi ollut kauempana stereotyyppisestä alfamiehestä kuin palstamammojen listaukset.

Teidän ei ihan äkkiä kannata kysellä työpaikkaa Myytinmurtajista :D :D :D

Mulle tuli ihan äkkiarvaamatta paha mieli sun puolesta. En tiedä, pitäis kai näpäyttää sua. Mä vaan lopetan härnäämisen kun aistin jotain. Ilkeyteen on syynsä ja paha olo ihmisestä kuultaa läpi.

Myytinmurtajissa on kiva se kun ne oikeasti kokeilee ja tutkii, ei ne hihitellyt et hihihihi nyt räjähti. Toisin kuin se infantiili suomalainen versio samasta ohjelmasta. Myytinmurtajan miehet nauroi vaan räjähdykselle et oho, ja jopas. Siinä on ehkä ero hiirellä ja miehellä. Onko myytinmurtajat alfauroksia? Eipä kai mutta onhan ne nyt reiluja, teräviä ja hauskoja jätkiä.

Vierailija
147/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävisi mieluummin vähän liian lihava, "nallekarhumainen", kuin liian laiha tai tosi treenattu mies. Huom. kuitenkaan kaljanjuonnilla saavutettu keskivartalo ei ihanne, vaan sellainen koko vartalon kattava pehmeys. Mulle siis nallekarhu, ei salikarhu eikä myöskään se III-Karhu.

N22

Ps. Olen itse normaalipainoinen, joten tasoteoriat voitte unohtaa

Vierailija
148/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan rakastan hyvää ryhtiä ja keskivartalon lihaksia ja seksikkäitä käsiä. Tietenkin muut asiat pitää olla kunnossa, elää terveellisesti, harrastaa hyviä asioita (esim. viini, lukeminen, matkustelu), on hyvässä työssä ja pystyy elättämään ja turvaamaan perheen jne. 

Vierailija
149/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihannemieheni on tumma, tuuheatukkainen, hyväkroppainen, keskimääräistä pidempi, akateemisesti koulutettu, lapsi- ja eläinrakas, liberaali alfamies.

Vierailija
150/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävisi mieluummin vähän liian lihava, "nallekarhumainen", kuin liian laiha tai tosi treenattu mies. Huom. kuitenkaan kaljanjuonnilla saavutettu keskivartalo ei ihanne, vaan sellainen koko vartalon kattava pehmeys. Mulle siis nallekarhu, ei salikarhu eikä myöskään se III-Karhu.

N22

Ps. Olen itse normaalipainoinen, joten tasoteoriat voitte unohtaa

Emme voi. Kuten tämäkin ketju osoittaa, raamikas nallekarhu on tasoluokituksessa hyvin korkealla.

Noudatat siis tasoteoriaa. Jos haluaisit rikkoa sitä, esim. seuraavat miestyypit olisivat tasoluokituksessa alempana:

- lyhyt ja hintelä

- lyhyt ja vatsasta pyöreä

- todella rankasti ylipainoinen

Vierailija
151/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiku Ihannemieheni on tumma, tuuheatukkainen, hyväkroppainen, keskimääräistä pidempi.

Vierailija
152/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelmieni mies olisi kirurgi tai juristi. Saisi silmälle ruokaa kun vierellä olisi sellainen seksikäs komea akateemikko. 

Vierailija
153/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä oli kyllä hämärimmät toiveet tulevan kumppanin suhteen. Tarkasti oli mietitty pituus/paino, hiusten väri ja silmien väri. :D Elämänkokemukset ja kaikenkattava rakkaus ovat kuitenkin (onneksi) saaneet minut ajattelemaan eri tavalla.

Ihannekumppanini on sellainen, jonka kanssa pystyy puhumaan ja tekemään yhdessä asioita, tosin jonka kanssa voi olla myös hiljaa ja omissa oloissaan. Tällä hetkellä (ja toivottavasti pitkään) viereltä löytyy luonteeltaan rakastava, hellä ja huolehtiva, tasapainoinen, romanttinen... On hänessä kyllä paljon paljon muutakin, mutta ihminen on niin kompleksi kokonaisuus ettei pysty kuvailemaan.

Ihannekumppanin kanssa on parempi elää kuin omineen, saa jakaa kaikki surut ja ilot ja kumppani rakastaa aina, juuri sellaisena kuin on.

Nykyään ei ole mitään ulkoisia vaatimuksia. Joskus jonkun olemus vain kolahtaa, oli pituus tai paino mitä vaan.

Vierailija
154/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihannemieheni on raamikas nallekarhu, hän on pitkä ja vatsasta pyöreä. Valun hunajaa.

Vierailija
155/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ymmärtää mun joskus vähän erikoistakin huumorintajua

- hieman nörttimäinen

- fiksu, parasta ois jos siltä vois aina oppia jotain uutta, ja myös siksi etten halua aina joutua selittelemään ihan yleissivistykseen sisältyviä asioita

- kiltti ja ehkä vähän ujo

- ei juntti

- osaa englantia ainakin suht sujuvasti

- vihreät/vasemmalle kallistuvat arvot

- mieluiten yli 165cm pitkä

- kropalla ei niin väliä kunhan ei ole sairaalloisen lihava mutta mikään kehonrakentajakaan ei sytytä

- sellanen sulonen naama, ei mielellään partaa

lähes kaikista näistä voi tinkiä, ei nämä nyt kaikki mitään pakkoja ole

Vierailija
156/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun unelmieni mies olisi ihan tavallinen, normaali ihminen, henkisesti terve ja kunnollinen elintavoiltaan, ei mitään äärilaitaa mihinkään suuntaan. Ihan sama, onko duunari, työtön vai korkeasti koulutettu, kunhan on rehti ja vilpitön, mukava ja ystävällinen luonteeltaan, tahtoo aidosti jakaa elämänsä juuri minun kanssani ja rakastaa takaisin. Joka viihtyy niin seurassa kuin yksinkin, tahtoo viettää aikaansa perheen ja ystävien kanssa, tykkäisi lapsista. Sellainen, joka osaa ja myös haluaa tehdä itse milloin jotakin tarvitsee tehdä, olipa kyse auton tai tietokoneen korjauksesta, kotitöihin osallistumisesta tai mistä tahansa arjen asiasta. Jos saisin valita, niin olisi kiva jos osaisi soittaa jotakin instrumenttia ja olisi lempeäkatseinen ja hymyilevä sekä suurin piirtein samanikäinen kuin itsekin, 10v ikähaitarilla suuntaansa eli 25-45v.

Vaan eipä ole vielä näkynyt.

Vierailija
157/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä oli kyllä hämärimmät toiveet tulevan kumppanin suhteen. Tarkasti oli mietitty pituus/paino, hiusten väri ja silmien väri. :D Elämänkokemukset ja kaikenkattava rakkaus ovat kuitenkin (onneksi) saaneet minut ajattelemaan eri tavalla.

Ihannekumppanini on sellainen, jonka kanssa pystyy puhumaan ja tekemään yhdessä asioita, tosin jonka kanssa voi olla myös hiljaa ja omissa oloissaan. Tällä hetkellä (ja toivottavasti pitkään) viereltä löytyy luonteeltaan rakastava, hellä ja huolehtiva, tasapainoinen, romanttinen... On hänessä kyllä paljon paljon muutakin, mutta ihminen on niin kompleksi kokonaisuus ettei pysty kuvailemaan.

Ihannekumppanin kanssa on parempi elää kuin omineen, saa jakaa kaikki surut ja ilot ja kumppani rakastaa aina, juuri sellaisena kuin on.

Nykyään ei ole mitään ulkoisia vaatimuksia. Joskus jonkun olemus vain kolahtaa, oli pituus tai paino mitä vaan.

Minä olen huomannut että naiset ulkonäkövaatimukset korreloivat suoraan heidän oman ulkonäkönsä kanssa. Kun naiset ovat nuoria ja nättejä, vaatimukset ovat kovat. Kun naiset rupsahtavat, sitten aletaankin selittelemään kuinka ulkonäkö ei ole tärkeintä.

Ne tuntemani 30-40v naiset jotka ovat säilyneet hyvännäköisinä, eivät yhäkään ottaisi ei-komeaa miestä oli tämän luonne mitä tahansa.

Vierailija
158/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauraa vitseilleni ja on noin muuten  huumorintajuinen ja rento, ei tosikkomainen. Harrastaa mielellään paljon seksiä ja pitää lapsista ja isoista koirista. Tumma pitkähkö tukka on mielestäni seksikäs, noin muuten ulkonäöllä ei oikeastaan ole hirveästi väliä.

Hyväksyy minut luonteineni ja outoine lapsellisine harrastuksineni sellaisena kuin olen. Ei ole liian ripustautuva. On rohkeasti oma itsensä. Kuuntelee. Ei ole rasisti, vihaa seksuaali/sukupuolivähemmistöjä, harrasta julkisesti piereskelyä/röyhtäilyä, osaa yhdyssanat, eikä ole noin muuten juntti. Matkustelee mielellään.

Omaa myös omia harrastuksia ja kavereita eli kaikki hänen elämänsä sisältö ei tule minun kauttani. Ei ole väkivaltainen tai agressiivinen. Ei vähättele minua. Suhtautuu asiallisesti muihin ihmisiin. Ei nirsoile ruuan suhteen. Osaa kokeilla avoimin mielin uusia juttuja. Jaksaa keskustella ja osaa ilmaista omia ajatuksiaan ja tunteitaan, sekä perustella mielipiteensä.

Ei tarvitse tienata miljoonia, mutta haluaa elättää itsensä. Ei haittaa, jos on vaikka opiskelija, osa-aikatöissä tai työtön, kunhan omaa jonkinsortin realistiset tavoitteet ja halun mennä elämässä eteenpäin ja tulla taloudellisesti toimeen. Ei haittaa, vaikka haaveilisi koti-isyydestäkin, koska opiskelen itse hyväpalkkaiseen ammattiin ja voisin ihan hyvin elättää perheeni, jos mies sitten vastavuoroisesti hoitaisi enemmän kotia. (Olisi minusta jotenkin äärimmäisen seksikäs ajatus miehestä kokkaamassa, hoitamassa lapsiamme, yms.)

Suhtautuu rennosti alkoholiin, ei harrasta mitään säännöllistä pakkokännäämistä, mutta silloin tällöin viihteellä käynti voi kuulua elämään. Ei häiriinny tai nalkuta minun alkoholinkäytöstäni.

Vapaamielinen seksin suhteen, satunnaiset irtosuhteet tai esim. polysuhde olisivat ok.

Vierailija
159/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt huumorintajuinen nörtti, joka pitää lapsista ja eläimistä.

Vierailija
160/299 |
03.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiku Ihannemieheni on tumma, tuuheatukkainen, hyväkroppainen, keskimääräistä pidempi.

Tämän täytyy olla miehen kirjoittama, naiset eivät pidä tuuheatukkaisuutta erityisen miehekkäänä.